abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 maart 2006 @ 00:24:12 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_35929203
Saskia & Serge ontmoetten elkaar in hun toenmalige woonplaats Schagen in de dansband “Les Lunettes”, waar Saskia op 16-jarige leeftijd werd aangenomen als vaste zangeres en waarin Serge al wat jaartjes als gitarist/zanger meedraaide.
Na een succesvolle periode van 2 jaar besloten zij samen door te gaan en wonnen prompt het “Cabaret der Onbekenden” in Loosdrecht en werden 2e in het T.V.-talentenprogramma “Rodeo”. Ook kregen zij van Phonogram een platencontract.

Toen zij werden gebeld om in te vallen op de voorronde van het Songfestival, mits zij een origineel Nederlandstalig liedje hadden, grepen ze deze kans met beide handen aan. Dezelfde avond schreven ze “’t Spinnewiel” en wonnen tijdens de uitzending net niet.
Mede door een nogal dubieuze uitslag was hun naam van de ene op de andere dag gevestigd, met als gevolg een overvolle agenda..
Een jaar later in 1971 werden zij als enige uitverkoren ons land te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Ierland en behaalden ze met het liedje “Tijd” een mooie zesde plaats ( zie :Eurovisie Songfestival )

Ze maakten een Engelstalig album voor de internationale markt en vlogen o.a. naar Portugal voor twee T.V.-shows. Hun eerste album “Saskia & Serge” werd goud en ze kregen van deStichting Conamus de Zilveren Harp uitgereikt.
Na 5 Nederlandstalige albums en 18 single’s, vonden Saskia & Serge het tijd om het roer helemaal om te gooien.

Ze maakten een Engelstalig album met een vette knipoog naar de Countrymuziek. “We’ll give you everything” ging van start met twee Top-10 hits. Naar aanleiding van het succes van dit album kwam er een uitnodiging om in Nashville, Municipal Audetorium op te treden in een grote Internationale T.V.show tijdens de Fan Fair. Na het succesvolleoptreden kregen zij een Amerikaans Platencontract aangeboden bij Hickory/ABC.
Ze namen 2 albums op in Nashville, waarvan de single’s “Jambalaya” en “Lonesome me” maar liefst zeven weken in de Amerikaanse Top 100 stonden. Ze traden op in de Grand’ol
Opry, deden life T.V shows en ontmoetten o.a. Don Everly, Roy Orbison en Johnny Cash .
Ter promotie van de platen traden ze op in het Wembley Stadium in Londen samen met Albert Lee en Emmylou Harris

Wesley Rose, de directeur van hun platenmij.,had graag gewild dat Saskia en Serge zich in Amerika zouden vestigen, maar ze waren in Nederland compleet volgeboekt en besteedden geplande vakantieperiodes aan het Amerika-avontuur.
. In de Grand Ole Opry

In 1981 kwamen ze verrassend met een ABBA-achtige sound. De single “Mama, he’s a soldier now” werd een regelrechte Top 5 hit. Met het uitkomen van het album “Something Special”werd ook het uiterlijk van Saskia & Serge aangepast aan dit frisse nieuwe geluid.
Saskia koos voor een kort blond kapsel en de outfit werd lekker cashual. De single scoorde ook Europees en de Spaanse versie werd een hit in Portugal en een nummer 2 notering in Argentinië .I.V.M. de Falkland-oorlog zijn Saskia en Serger niet naar Argentinië gegaan.

In 1984 maakten zij tussendoor weer een uitstapje naar de Countrymuziek en scoorden ze weer een hit met de “Country Disco Train”, een medley van de belendste Amerikaanse Countrysongs. Het album “The best from the West” werd begeleid door een T.V.-reklame- spot en een flitsende T.V. Special, opgenomen in het Cowboydorp op Gran Canaria.
Hierna maakten ze een prachtig album “The ring of love” met veel eigen songs.
In 1988 gingen ze op tournee naar Rusland en componeerden ze hiervoor speciaal het lied “Perestrojka”, een plaat met een Engelse en een Russische versie.
De C.D.-periode brak aan. en Saskia en Serge produceerden hun eerste C.D. zelf. Het album “12 Wereldhits Ned.talig” werd een groot succes, mede door de prachtige hit-single “Als je zachtjes zegt: ik hou van jou”.

n 1998 maken ze het succesvolle album “Sterker dan ooit”, Het was het idee van Eddy Ouwens en Dennis Ehrhardt , Nederlandstalige covers van de bekendste country songs. Er wordt een T.V.spot gemaakt en de hit “Als ik kijk in je donkere ogen”, een Tex-Mex-achtig nummer, slaat bijzonder goed aan.

Optredens in Australie, Thailand en Gambia volgen en T.V.-clips worden opgenomen op het Griekse eiland Kreta.
Het album “In de wolken” werd, evenals het vorige, ook weer opgenomen bij ABCD en ook weer geproduceerd en gearrangeerd door Piet Souer.
In opdracht van ABCD maken Saskia en Serge een verjaardagsplaat voor de Duitse commer-ciële markt.
Opvallend is hun optreden in het populaire T.V.programma “Ushi”en “Thuis bij” van Andre van Duin.

Meer fans ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 maart 2006 @ 01:20:23 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_35930816
Niemand

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_35931171
Mwah ik heb hun platen kapot gedraaid dus ik kan er niet meer zo van genieten, paar jaar geleden was ik nog een van hun grootste fans en ik heb ook veel met naamgenote saskia geschreven omdat ik wel een verbondenheid met haar voelde altijd. Maar toen ontdekte ik Gert Jonnys en die staan echt op nummer één bij mij want ben helemaal gek van alles wat ze doen... prachtig.

Trouwste user 2022 zaterdag 11 maart 2006 @ 01:43:57 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_35931234
Sakia wat een mooie post. Ik ken ze niet ga er gelijk achteraan.

pi_35934584
Het aantal keren dat me is gevraagd waar Saskia is...
Het aantal keren dat Zomer in Zeeland werd gezongen als ik in de buurt was...

Nog bijna verkering gehad met een Saskia, maar dat hebben we op basis van onze namen maar niet gedaan. Je kan het ook opzoeken natuurlijk...
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_35934668
En ze traden al in Rusland op in de jaren 80. Met hun hit 'Perestrojka' hebben ze een belangrijke bijdrage geleverd aan de val van de Muur.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:05:15 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_35937656
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:24 schreef tong80 het volgende:

Meer fans ?

Tong, dit vind ik nou typisch vluchtgedrag.
Je weet dat je hart werkelijk bij BZN ligt. Dat gooi je niet zomaar weg ook al gaan ze stoppen.
pi_35937689
Ik mis de woorden 'neuken' en 'keukentafel' in de openingspost, maar verder is hij redelijk compleet.
I intend to live forever, or die trying.
pi_35937721
De vissers van San Juan is nog wel een van mijn leukste platen of was die van Frank en Mirella?
pi_35937736
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:07 schreef KonnieKipke het volgende:
De vissers van San Juan is nog wel een van mijn leukste platen of was die van Frank en Mirella?
Frank en Mirella.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:27:08 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36055681
Ruud en Trudie Schaap

Ik heb ze een keer ive meegemaakt met een oudejaarsfeest, en dat was echt een top avond. Als Saskia haar strotje openzet komt er een heel aardig geluid uit..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:05:55 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_36057207
Ik zag ze gisteren op tv, bij Shownieuws of zo, wat een oude koppen hebben ze gekregen .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_36061626
nouja fan is een groot woord, maar ik vind het zeker goede muziek!!
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:21:13 #14
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_36061659
Ik heb een gesigneerde cd.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  Trouwste user 2022 donderdag 16 maart 2006 @ 00:39:19 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_36075033
Jaloers is

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')