abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 20:30:17 #126
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36307532
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:21 schreef Conflict het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan zitten denken

Ik weet alleen niet of je makkelijk LPG kan tanken aan het water...

Volgens mij kan je beter een dieselmotor nemen, een nieuwe heb je al voor een euro of 1500.
Lpg aan de waterkant heb ik zelf ook nog nooit gezien.

En een nieuwe dieselmotor voor ¤1500? Dan heb je zeker geen gelijkwaardige vervanger voor je 110pk nu. Voor 1500 nieuw heb je volgens mij net een 9pk 1 cilindertje

Misschien een tweedehands 50pk?
pi_36307635
Ik heb in friesland aan het water lpg kunnen tanken op 2 plekken. hoe het verder in NL is weet ik niet, vaar normaal op zee, en daar kun je nergens tanken;)
  donderdag 23 maart 2006 @ 20:50:17 #128
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_36308226
mooi topic! Tvptje dus!
pi_36308620
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:30 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Lpg aan de waterkant heb ik zelf ook nog nooit gezien.

En een nieuwe dieselmotor voor ¤1500? Dan heb je zeker geen gelijkwaardige vervanger voor je 110pk nu. Voor 1500 nieuw heb je volgens mij net een 9pk 1 cilindertje

Misschien een tweedehands 50pk?
Ja nou, mijn 110 PK blijft ook mooi!
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:24:00 #130
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_36309336
leuk bootje conflict

ik ging vroeger altijd varen met mijn opa en oma, ook in zo'n soort bootje (iets groter alleen).
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_36309368
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:24 schreef timmeeeh het volgende:
leuk bootje conflict

ik ging vroeger altijd varen met mijn opa en oma, ook in zo'n soort bootje (iets groter alleen).
Die hadden vast geen 110 pk!
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:34:35 #132
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36309753
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:02 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja nou, mijn 110 PK blijft ook mooi!
Zou ik ook doen, waarom een andere motor erin zetten als deze nog funcioneert. Ding is waarschijnlijk een 4 cilinder dus ook een relatief rustige loop (tov 2 of 3 cilinders).

Zit er een brandblussyteem in de motorruimte? dat zou mij persoonlijk wel een prettige gedachte lijken met een benzine motor
pi_36310029
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Zou ik ook doen, waarom een andere motor erin zetten als deze nog funcioneert. Ding is waarschijnlijk een 4 cilinder dus ook een relatief rustige loop (tov 2 of 3 cilinders).

Zit er een brandblussyteem in de motorruimte? dat zou mij persoonlijk wel een prettige gedachte lijken met een benzine motor
Geen brandblussysteem, wel een afzuiginstallatie.

Er zitten wel drie brandblussers in de boot.
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:20:02 #134
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36313705
Brandblussysteem bevind zich rondom de boot

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 24 maart 2006 @ 07:48:47 #135
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36318663
Conflict. Wat een vette boot! Ben benieuwd hoe alles verloopt en hoe je hem gaat noemen e.d.

* Jaguarized gaat binnenkort varen met een America's Cup boot.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:55:55 #136
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36319265
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:20 schreef Herr.Flick het volgende:
Brandblussysteem bevind zich rondom de boot

Brand geblust, boot gezonken.

Als je er goed mee omgaat kan benzine prima. Maar je moet wel weten wat je doet. Vroeger, toen ik klein was, had de buurman bij ons in de jachthaven (La Napoule, Cannes ) een enorme Amerikaanse Trojan ( bestaat niet meer, is trouwens in Amerika het condoommerk), met 2 enorme Chrysler benzine V8 blokken erin. Ding bleef iedere jaar langer aan de kade liggen ipv. te varen, maar is nooit afgebrand. Toen de boot verkocht werd kwamen er direct nwe. diesels in, dat was goedkoper dan benzine blijven verbranden.

Wij hadden natuurlijk een zeilboot, motorjachten zijn voor prollen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36339300
Ik heb gelukkig twee trainingen gevolgd:

Pre sea security training, voor veiligheid op zee en een brandbestrijdingsdiploma heb ik ook behaald.

Dit is al wel jaren geleden, maar ik ken dus de basishandelingen bij calamiteiten op het water
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:57:39 #138
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_36343302
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:21 schreef Conflict het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan zitten denken

Ik weet alleen niet of je makkelijk LPG kan tanken aan het water...

Volgens mij kan je beter een dieselmotor nemen, een nieuwe heb je al voor een euro of 1500.
Die motor moet je een schop geven. Ga naar Drinkwaard haal daar een tweedehands dieseltje op. hoeft echt niet te duur te zijn of probeer op een autosloop een peugeot 205 of een golfje diesel op de kop te tikken daar zijn bij drinkwaard mariniseersets voor te koop. Die motor die er nu in zit ga je op leeg lopen. Als je een beetje doorvaart dan loop je 10 liter superplus per uur. LPG is geen optie want dat is aan het water niet te koop je kan wel een losse tank erbij nemen maar echt jofel is het niet.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:37:39 #139
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36346442
Conflict~ ondanks het zware vermogen is het maar de vraag of je wel vaarbewijsplichtig bent, rompsnelheid en rompvorm e.d. Maar het is zowiezo een goede zet om je klein vaarbewijs te halen! Veel vaarplezier!
pi_36348099
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:57 schreef marky het volgende:

[..]

Die motor moet je een schop geven. Ga naar Drinkwaard haal daar een tweedehands dieseltje op. hoeft echt niet te duur te zijn of probeer op een autosloop een peugeot 205 of een golfje diesel op de kop te tikken daar zijn bij drinkwaard mariniseersets voor te koop. Die motor die er nu in zit ga je op leeg lopen. Als je een beetje doorvaart dan loop je 10 liter superplus per uur. LPG is geen optie want dat is aan het water niet te koop je kan wel een losse tank erbij nemen maar echt jofel is het niet.
Ik zit nu toch al boven mijn budget. Hij verbruikt ongeveer vijf liter per uur. Er gaat euro 95 met loodvervanger in.

Een andere motor zal nog best even op zich laten wachten.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 09:29:14 #141
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_36348373
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 08:48 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik zit nu toch al boven mijn budget. Hij verbruikt ongeveer vijf liter per uur. Er gaat euro 95 met loodvervanger in.

Een andere motor zal nog best even op zich laten wachten.
In dat stalen bakkie gaat hij echt meer verbruiken dan 5 liter per uur. Die 5 liter verbruikt hij waarschijnlijk als je bijna sationair draait. Als je een met een vaartje van een 13 kmh wil varen dan gaat het verbruik fors omhoog.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om er een andere en minder vermogende benzinemotor aan te hangen. Bijvoorbeeld een Ford Sea tiger of een Renault marine die lopen echt maar een 3 liter per uur bij een lekker gangetje.
pi_36348695
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 09:29 schreef marky het volgende:

[..]

In dat stalen bakkie gaat hij echt meer verbruiken dan 5 liter per uur. Die 5 liter verbruikt hij waarschijnlijk als je bijna sationair draait. Als je een met een vaartje van een 13 kmh wil varen dan gaat het verbruik fors omhoog.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om er een andere en minder vermogende benzinemotor aan te hangen. Bijvoorbeeld een Ford Sea tiger of een Renault marine die lopen echt maar een 3 liter per uur bij een lekker gangetje.
Ik ga zaterdag varen en dan gooi ik 'm vol, dan kan ik zien hoeveel de motor verbruikt heeft. De eigenaar heeft me gezegd dat 'ie ongeveer vijf liter per uur verbruikt, mocht het ineens tien liter zijn dan zie ik dat als verborgen gebrek en dan gaat de koop niet door. Ik moet nog betalen (op 1 april).

Een andere motor erin kan ik niet betalen nu. Mijn budget lag ongeveer op 1500 euro en ik zit nu al aan 3000.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:11:18 #143
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_36348733
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag varen en dan gooi ik 'm vol, dan kan ik zien hoeveel de motor verbruikt heeft. De eigenaar heeft me gezegd dat 'ie ongeveer vijf liter per uur verbruikt, mocht het ineens tien liter zijn dan zie ik dat als verborgen gebrek en dan gaat de koop niet door. Ik moet nog betalen (op 1 april).

Een andere motor erin kan ik niet betalen nu. Mijn budget lag ongeveer op 1500 euro en ik zit nu al aan 3000.
Een tweedehands benzinemotortje koop je voor een paar honderd euro. En je kan die Volvo ook nog wel verkopen voor een 1000 euro. Mensen met een polyester snelvarende kruiser willen die wel hebben hoor.
pi_36349101
Ik zou gewoon eerst lekker een zomer gaan varen en dan alsnog zien of je een andere moter wil of net. Je vaart in de zomer echt niet elke dag 5 ur lang ofzo, dus dat geld valt wel wat mee.
pi_36350029
Ik ga er geen andere motor in zetten want daar heb ik het geld niet voor

En als ik er een andere motor in zou gaan zetten dan kies ik voor een nieuwe dieselmotor. Een oude benzinemotor ruilen voor een andere oude benzinemotor lijkt me wat nutteloos.

Hij hoeft niet hard te gaan, dan had ik wel een speedboot gekocht. Ik wil gewoon relaxed rondjes varen

Daarbij komt dat ik eerst wil weten hoeveel deze verbruikt. Ook ga ik liever eerst de dingen doen die moeten gebeuren, zoals de buitenkant schilderen.
pi_36351000
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..
Nachtdier, we hebben het erover gehad en we vinden de Contant echt een leuke naam

Zo gaan we hem noemen, bedankt!
pi_36352045
Ha leuk. Bootjes opknappen is altijd leuk.

You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_36356273
Ik he b nu ook een HDreiniger op Marktplaats gescoord, die zal ik zeker nodig hebben

30 euro voor een karcher
pi_36361132
Probleem met een andere motor is: de motor die er nu in zit is een stern-drive.

Dit dus:

Haal je dat weg, heb je een groot gat in je spiegel en dan moet nog alles gecreerd worden voor de nieuwe stuurinstallatie en aandrijf-as voor je schroef.

Indien het blijkt dat de motor/boot toch niet hetgeen is wat je er van had verwacht na verloop van tijd is het gewoon het beste om het ding te verkopen en een terug te kopen die er wel aan voldoet.

Een nieuwe (andere of tweedehands) motor in dit bootje is allemaal zonde van het geld.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:06:34 #150
36666 Furious
animalist.
pi_36364645
DE BIEREN BOOT

.

Dat lijkt mij een goede!
Ik post om het posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')