Lpg aan de waterkant heb ik zelf ook nog nooit gezien.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:21 schreef Conflict het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan zitten denken
Ik weet alleen niet of je makkelijk LPG kan tanken aan het water...
Volgens mij kan je beter een dieselmotor nemen, een nieuwe heb je al voor een euro of 1500.
Ja nou, mijn 110 PK blijft ook mooi!quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:30 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Lpg aan de waterkant heb ik zelf ook nog nooit gezien.
En een nieuwe dieselmotor voor ¤1500? Dan heb je zeker geen gelijkwaardige vervanger voor je 110pk nu. Voor 1500 nieuw heb je volgens mij net een 9pk 1 cilindertje
Misschien een tweedehands 50pk?
Die hadden vast geen 110 pk!quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:24 schreef timmeeeh het volgende:
leuk bootje conflict
ik ging vroeger altijd varen met mijn opa en oma, ook in zo'n soort bootje (iets groter alleen).
Zou ik ook doen, waarom een andere motor erin zetten als deze nog funcioneert. Ding is waarschijnlijk een 4 cilinder dus ook een relatief rustige loop (tov 2 of 3 cilinders).quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja nou, mijn 110 PK blijft ook mooi!
Geen brandblussysteem, wel een afzuiginstallatie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Zou ik ook doen, waarom een andere motor erin zetten als deze nog funcioneert. Ding is waarschijnlijk een 4 cilinder dus ook een relatief rustige loop (tov 2 of 3 cilinders).
Zit er een brandblussyteem in de motorruimte? dat zou mij persoonlijk wel een prettige gedachte lijken met een benzine motor
Brand geblust, boot gezonken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:20 schreef Herr.Flick het volgende:
Brandblussysteem bevind zich rondom de boot
Die motor moet je een schop geven. Ga naar Drinkwaard haal daar een tweedehands dieseltje op. hoeft echt niet te duur te zijn of probeer op een autosloop een peugeot 205 of een golfje diesel op de kop te tikken daar zijn bij drinkwaard mariniseersets voor te koop. Die motor die er nu in zit ga je op leeg lopen. Als je een beetje doorvaart dan loop je 10 liter superplus per uur. LPG is geen optie want dat is aan het water niet te koop je kan wel een losse tank erbij nemen maar echt jofel is het niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:21 schreef Conflict het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan zitten denken
Ik weet alleen niet of je makkelijk LPG kan tanken aan het water...
Volgens mij kan je beter een dieselmotor nemen, een nieuwe heb je al voor een euro of 1500.
Ik zit nu toch al boven mijn budget. Hij verbruikt ongeveer vijf liter per uur. Er gaat euro 95 met loodvervanger in.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:57 schreef marky het volgende:
[..]
Die motor moet je een schop geven. Ga naar Drinkwaard haal daar een tweedehands dieseltje op. hoeft echt niet te duur te zijn of probeer op een autosloop een peugeot 205 of een golfje diesel op de kop te tikken daar zijn bij drinkwaard mariniseersets voor te koop. Die motor die er nu in zit ga je op leeg lopen. Als je een beetje doorvaart dan loop je 10 liter superplus per uur. LPG is geen optie want dat is aan het water niet te koop je kan wel een losse tank erbij nemen maar echt jofel is het niet.
In dat stalen bakkie gaat hij echt meer verbruiken dan 5 liter per uur. Die 5 liter verbruikt hij waarschijnlijk als je bijna sationair draait. Als je een met een vaartje van een 13 kmh wil varen dan gaat het verbruik fors omhoog.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:48 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zit nu toch al boven mijn budget. Hij verbruikt ongeveer vijf liter per uur. Er gaat euro 95 met loodvervanger in.
Een andere motor zal nog best even op zich laten wachten.
Ik ga zaterdag varen en dan gooi ik 'm vol, dan kan ik zien hoeveel de motor verbruikt heeft. De eigenaar heeft me gezegd dat 'ie ongeveer vijf liter per uur verbruikt, mocht het ineens tien liter zijn dan zie ik dat als verborgen gebrek en dan gaat de koop niet door. Ik moet nog betalen (op 1 april).quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:29 schreef marky het volgende:
[..]
In dat stalen bakkie gaat hij echt meer verbruiken dan 5 liter per uur. Die 5 liter verbruikt hij waarschijnlijk als je bijna sationair draait. Als je een met een vaartje van een 13 kmh wil varen dan gaat het verbruik fors omhoog.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om er een andere en minder vermogende benzinemotor aan te hangen. Bijvoorbeeld een Ford Sea tiger of een Renault marine die lopen echt maar een 3 liter per uur bij een lekker gangetje.
Een tweedehands benzinemotortje koop je voor een paar honderd euro. En je kan die Volvo ook nog wel verkopen voor een 1000 euro. Mensen met een polyester snelvarende kruiser willen die wel hebben hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik ga zaterdag varen en dan gooi ik 'm vol, dan kan ik zien hoeveel de motor verbruikt heeft. De eigenaar heeft me gezegd dat 'ie ongeveer vijf liter per uur verbruikt, mocht het ineens tien liter zijn dan zie ik dat als verborgen gebrek en dan gaat de koop niet door. Ik moet nog betalen (op 1 april).
Een andere motor erin kan ik niet betalen nu. Mijn budget lag ongeveer op 1500 euro en ik zit nu al aan 3000.
Nachtdier, we hebben het erover gehad en we vinden de Contant echt een leuke naamquote:Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |