Stel:
Je woont in een studio in een goedkoop appartementsgebouw. Randje stad antwerpen.
Al een paar weken kan ik meermaals per dag meegenieten van moslim-gebeden. Die galmen hier een paar keer daags door het gebouw.
Zo ook weer vanochtend rond 11.00. Ik lag nog te slapen. Opeens barsten de psalmen los. Maar ik was slechtgezind, dus ik pak mijn hond (nee dat is niet stoer, eerder laf; maar ik zag het niet zo zitten om te gaan klagen tegen moslims over hun gebed; met hond erbij kunnen we gewoon beschaafd praten).
Dus ik ga op zoek, blijkt dat het de studio net onder mij is. In de betreffende studio wonen een 5-tal moslims. Ik vermoed althans dat ze moslims zijn: ze hebben een arabisch uiterlijk, praten "arabisch", laten vijfmaal daags moslimgebeden door de speakers knallen, en dragen moslimkleding (o.a. van die zwart-wit tulbanden). Maar ik laat me niet uit aan vooroordelen! Het zijn allen twintigers.
Ik bel aan, geen reactie, bel nog 's aan, "muziek" gaat uit, ze komen opendoen. Hun blik spreekt boekdelen "een ongelovige die ons gebed komt storen??? sterf!!!". Maar dan zien ze mijn hondje dus kunnen we beschaafd praten. Uitendelijk stemmen ze ermee in het gebed voortaan stiller te laten verlopen.
Maar ik vertrouw ze niet. Vijf fundamentalistische moslims die samen in een kleine goedkope studio wonen in de rand van een westerse grootstad. Ze leggen geen sociale contacten, ze komen bijna nooit buiten. Ze weigeren nederlands te praten tenzij je ze echt dwingt, en ik denk dat er maar één het (een beetje) kan. Voor zover ik weet werkt geen van hen. Ze ontvangen geen bezoek.
Naja. Als ze iets opblazen zal het dit gebouw wel niet zijn.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal