Ja het kan net zo goed exponieel (of hoe heet dat?) zijn....quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:53 schreef splendor het volgende:
Zit er een lineair verband achter? Dat moet je wel weten volgens mij, anders kan het van alles zijn.
Dat is op zich juist, maar je kan uit de vraagstelling de conclusie trekken dat elke extra eenheid eenzelfde soort extra effect heeft op de vorige eenheid.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:57 schreef Byte_Me het volgende:
door 2 punten kun je elke gewenste functie fitten. de vraagstelling klopt dus niet.
Het is in feite een reeks. Of een rij? Ik haal die dingen altijd door elkaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:18 schreef Tijn het volgende:
Is dat niet het lineaire verband waar iedereen het over heeft, Lucille?
[edit] Oh wacht, nee, ik zie het... je gebruikt de vorige uitkomst. Dat natuurlijk superslim
een reeks, een rij is een horizontaal deel uit een matrixquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:19 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het is in feite een reeks. Of een rij? Ik haal die dingen altijd door elkaar.
Dank uquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
een reeks, een rij is een horizontaal deel uit een matrix
Exponentieel als ik me niet vergis maar dat lijkt me niet. Als je kijkt naar de gegevens kan het nooit exponentieel zijn want dan zou de waarde van die 27 veel hoger liggen, al lijkt het vrij simpel alleen moet je gaan rekenen. Ik zou het best willen doen (ik ben goed in wiskunde) maar ik ben er werkelijk te lam voor. Kan nog net typen en fokkenquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja het kan net zo goed exponieel (of hoe heet dat?) zijn....
kennelijk ben je door je lamheid niet meer zo goed in wiskunde. ondank dat het verschil tussen nr1 en nr27 niet zo verschrikkelijk groot is, kan het verband nog steeds exponentieel zijn. sterker nog, als je naar lucille's afleiding lkijkt dan zie je dat het exponentieel IS.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
Exponentieel als ik me niet vergis maar dat lijkt me niet. Als je kijkt naar de gegevens kan het nooit exponentieel zijn want dan zou de waarde van die 27 veel hoger liggen, al lijkt het vrij simpel alleen moet je gaan rekenen. Ik zou het best willen doen (ik ben goed in wiskunde) maar ik ben er werkelijk te lam voor. Kan nog net typen en fokken![]()
hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:52 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Das een aanname
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:57 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
hoe kom je daar bij?
lucille's aanpak klopt gewoon.
Blijft een aannamequote:Dat is op zich juist, maar je kan uit de vraagstelling de conclusie trekken dat elke extra eenheid eenzelfde soort extra effect heeft op de vorige eenheid.
maar het is aannemelijk dat je mag aannemen dat deze aanname klopt gezien de vraagstellingquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Blijft een aanname
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |