het is een ouder systeem, heeft nog een IDE-kabel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:20 schreef Blue Thunder het volgende:
check je sata kabel...
collega van me had hetzelfde.. sata kabel waarschijnlijk verrot.. en een zootje data corrupt
helemaal updatenquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef thomastux het volgende:
Voor me staat een pc'tje met een gloednieuwe 300GB hardeschijf erin. Trots als ik was ging ik vrolijk win2k instaleren, de wizzard(verdeeld over 4 floppies) pratitoneerde en formateerde de boel netjes.
Nu heb ik opgestart, blijkt m'n HD maar 127gb groot te zijn :|
waar kan dit aan liggen? Heb van download.com 2 partitie programma's gehaald, maar beiden zuigen als een op hol geslagen stofzuiger![]()
Collega had het met windows xp sp2quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:22 schreef Madnessy het volgende:
[..]
helemaal updaten, of overstappen op xp
is namelijk bekende beperking
Lol dat is wel kut , naja gok eerder dat het beperking van win 2k isquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:23 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Collega had het met windows xp sp2
bios zegt netjes 300gbquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:23 schreef Blue Thunder het volgende:
Wat geeft je bios als grootte aan?
kan dat patchen het verhelpen?quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:22 schreef Madnessy het volgende:
[..]
helemaal updaten, of overstappen op xp
is namelijk bekende beperking
nee is beperking in de adressering (of hoe je het zegtquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:25 schreef thomastux het volgende:
[..]
bios zegt netjes 300gb
[..]
kan dat patchen het verhelpen?
(het klonk me idd bekend in de oren, maar meende dat dat juist de beperking van fat was?)
Drivers van je harde schijf willen wel eens helpen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:35 schreef thomastux het volgende:
heb nu sp4 geinstaleerd, werkt niet
het programmatje via de tweakers.net link geeft doodleuk aan dat aangeranden word om parties van <127gb te maken. Ga nu alle updates instaleren, misschien dat dat helpt
Ligt aan je computer. Kijk eerst eens of er een BIOS update is die schijven groter dan 137 Gb ondersteunen. Hardware ouder dan een jaar of twee heeft vaak deze limiet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef thomastux het volgende:
Nu heb ik opgestart, blijkt m'n HD maar 127gb groot te zijn :|
Ah ja... Windows 2000 ondersteund pas na SP3 geloof ik grotere schijven. Echter, dat kun je niet NADERHAND oplossen met een nieuw service pack, en dan Partition Magic ofzo gebruiken, je moet een Windows 2000 installatie CD maken van je orginele CD met SP4 er al ingebakken. Dit heet "Slipstreaming" en als je zoekt op de termen Slipstream SP4 Windows 2000 in Google, dan moet je aardig wat uitleg krijgen. Het enige wat je hier voor nodig hebt is:quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:35 schreef thomastux het volgende:
heb nu sp4 geinstaleerd, werkt niet
Dat kan ook handig zijn idd. Maar een geslipstreamde CD van Windows 2000 met SP4 gaat ook prima hoor... En Windows 2000 draait beter op systemen met minder geheugen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:35 schreef McCarthy het volgende:
of gewoon XP nemen
[s][/squote:Op donderdag 9 maart 2006 20:04 schreef wimmel_1 het volgende:
Kijk ook even op de site van de fabrikant van je moederbord of er nieuwe driver te downloaden is voor je IDE controller.
bios updaten vind ik zelf ietwat link, heb er slechte ervaring mee.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt aan je computer. Kijk eerst eens of er een BIOS update is die schijven groter dan 137 Gb ondersteunen. Hardware ouder dan een jaar of twee heeft vaak deze limiet.
Mocht je geen firmware of BIOS update hebben voor je moederbord, dan kun je bij de fabrikant van de harde schijf ook vaak een tooltje halen dat je in het MBR (Master Boot Record) moet installeren waarna de volledige schijf wel benaderbaar is. Let wel op dat je hiervoor je schijf opnieuw moet partitioneren en formatteren!
dat is precies mijn argument.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat kan ook handig zijn idd. Maar een geslipstreamde CD van Windows 2000 met SP4 gaat ook prima hoor... En Windows 2000 draait beter op systemen met minder geheugen.
HD herkenning zit em nog steeds in de BIOS van je computer. Maar Windows 2000 met SP4 kan indien je systeem de schijf fatsoenlijk herkend, inderdaad partities maken van veel groter dan 137 Gb en ze fatsoenlijk formatteren.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:54 schreef thomastux het volgende:
Als ik weer terug op m 'n kamer ben ga ik dat ook eens proberen, als ik je goed gebrijp is het een kwestie van een geslipstreamdecd bakken en dan herkentie de HD in een keer goed?
lijkt me juist welquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:43 schreef thomastux het volgende:
Dat het bios flashen niet werkt ligt volgens mij aan het feit dat het pctje een erg compacte desktop is, het zal niet interesant zijn om voor het het moederbord(MS6368 versie 5) grote schijven te ondersteunen.
yep, ondanks dat ik met MaxBlast hier parties heb aangemaaktquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:02 schreef DaringDave het volgende:
Als je naar apparaatbeheer gaat en dan kijkt bij schijfbeheer, zie je dan achter schijf 0 (waar ook C: staat) Niet-Toegewezen ruimte?
oeh, dat is waar, maar als je bekijkt hoe compact de kast is, het is niet echt iets voor een High-End gebruiker, voor kantoor toepassingen is hij goed. En denk niet dat een kantoor-persoon >138gb nodig heeftquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt me juist wel
bij beperkte ruimte in de kast is het toch handig als je veel Gigabytes op 1 disk heb?
Sterker nog, alle HDD's in de 120+ PC's die ik hier beheer zijn 40 Gb. (Alle machines komen uit 2004).quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:46 schreef thomastux het volgende:
oeh, dat is waar, maar als je bekijkt hoe compact de kast is, het is niet echt iets voor een High-End gebruiker, voor kantoor toepassingen is hij goed. En denk niet dat een kantoor-persoon >138gb nodig heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |