ik heb zelfde probleemquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:19 schreef Syytön het volgende:
De adapter van mijn laptop doet heel eng als ik 'm in het stopcontact doe. Ik zie dan een blauwe flits uit komen.. nou ja, dat komt uit de uit de uitgang van het contact erboven of eronder. Dit gebeurt zowel bij de wandcontactdoos, als bij een stekkerblok.
Ik vind het maar eng, ik heb zowieso al geen goede band met electriciteit. Ik vraag me vooral af, of dit niet schadelijk is voor de adapter of ander aparatuur dat in de contactdoos of stekkerblok zit. Of dat het op andere manier gevaarlijk is.. kortsluiting misschien.
Het lijkt me niet echt normaal, of wel?![]()
Dan heb je in principe hetzelfde, maar dan in de transformator, maakt dus ook niet veel uit.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
verder haal je stroon kabel los van je trafootje
stek de stekker in de wandcontactdoos en dn jekoppeling tussen de trafootje en je stroonkabel weer maken
klaar![]()
Uhm noem jij dat inductiestroom? Ik noem dat de inrush stroom. Inductiestroom is wat aan de andere kant van de trafo gegenereerd wordt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:24 schreef ChatChewbacca het volgende:
Dat noemt men inductiestroom, is geheel normaal
Wat is een trafootje?quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
stek de stekker in de wandcontactdoos en dn jekoppeling tussen de trafootje en je stroonkabel weer maken
trafoootje is een adapterquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:32 schreef Syytön het volgende:
Ah ok. Gelukkig maar. Ik had er zelf nog nooit van gehoord... Mind you, dit is ook mijn eerste laptop.
[..]
Wat is een trafootje?![]()
Ik doe in ieder geval de adapter eerst in het stopcontact, daarna pas in de laptop.
Een trafootje is een kleine trafoquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:32 schreef Syytön het volgende:
Ah ok. Gelukkig maar. Ik had er zelf nog nooit van gehoord... Mind you, dit is ook mijn eerste laptop.
[..]
Wat is een trafootje?![]()
Ik doe in ieder geval de adapter eerst in het stopcontact, daarna pas in de laptop.
Kan ook bij andere apparaten gebeuren hoor, gebeurt hier ook bij het tosti apparaatquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:32 schreef Syytön het volgende:
En iets dat de spanning aanpast aan het apparaat is weer hetzelfde als een adapter.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:35 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Een trafootje is een kleine trafoEn een trafo is een afkorting voor transformator. En een transformator op zijn beurt is een apparaat dat van de ene spanning een andere spanning maakt. In dit geval dus van 220 volt naar iets tussen de 17 en 20 volt.
Het zakt wel wegquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:39 schreef Syytön het volgende:
Ah ok, ik heb het nog nooit eerder mee gemaakt iig.
Nouja, vraag beantwoord, topic kan op slot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |