abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35883336
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:49:23 #2
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_35883365
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:48 schreef WithMe het volgende:
schorriemorie
pi_35883373
Misschien leuk om dan nog ff dat artikel te quoten.
pi_35883433
quote:
Jim & Jamai: Floortje wordt 't

Door STEFAN RAATGEVER

Aan de vooravond van de eindstrijd van Idols blikken de finalisten van de eerste serie, Jamai en Jim, terug op hun deelname....
aan de tv-talentenjacht en voorspellen ze het idool van 2006.

IDOLS NU

Jamai: ,,Ik kijk niet vaak, maar houd wel bij wie er uit is. De deelnemers zijn gretiger valt me op. Nee, de opmerking van Henkjan Smits dat Idols 3 meer talent bevat dan ooit doet geen pijn. Natuurlijk is het niveau nu hoger. Wij waren bezig met onze hobby, nu staan er professionals op het podium.''

Jim: ,,We waren kinderen. Onschuldig. Het klopt dat onze kijkcijfers wel hoger waren. Maar dat kwam door de nieuwigheid. Niet door ons.''

Jamai: ,,Dat is ook de reden dat Idols nu niet langer het gesprek van de dag is.''

Jim: ,,Ik volg de show wel fanatieker dan Idols 2. Raffaëla en Floortje zijn vanaf het begin mijn favorieten.''

Jamai: ,,Voor mij ook. Serge vond ik erg leuk. En Angelique.''

Jim: ,,Idols 4? Lijkt me geen goed idee. Nu vindt iedereen het programma nog leuk. Over een jaar of vier nog eens met Idols komen, is mijn advies. Dan is weer een nieuwe lichting talent.''

Jamai: ,,Misschien hadden ze die pauze eerder moeten inlassen. Maar: Idols scoort nog steeds fantastisch. Ik begrijp de programmamakers wel.''

IDOLS TOEN

Jim: ,,Ons moment? Absoluut het bezoek aan de Dam. Jamai en ik zouden als afsluiting van de promotietournee handtekeningen uitdelen. We wilden gewoon achter een tafeltje op het plein gaan zitten. Dat liep anders. De Dam liep vol en we werden naar binnen geloodst. Vanaf het balkon zagen we die enorme mensenzee. Michael Jackson-taferelen.''

Jamai: ,,Beangstigend? Best wel. Vooral toen we weg moesten. We zweefden tussen de beveiligingsmensen naar de auto's. Zelf hebben we letterlijk geen stap gezet. Ik zie die opnames nog wel eens terug. ‘Ben ik dat echt?'. Ik ken die beelden, maar herinner me niets meer. Het was totale gekte. Hysterie.''

GEKTE

Jim: ,,Ik krijg nog steeds meisjes aan de deur. Maar het is rustiger geworden. Wel prettig. Nu kan ik eens rustig met hen praten.''

Jamai: ,,Omdat niemand weet waar ik woon, staan er weinig fans meer op de stoep. Maar ik krijg nog steeds huwelijksaanzoeken. Ja, van meisjes. Die sturen rozen of knuffeltjes, maar doen er ook vaak een foto van m'n vriendje bij. Van dat laatste kijk ik niet op, hoor. De eerste vraag die ik kreeg toen ik uit de kast kwam, was: dat gaat je zeker fans kosten? Wat een onzin. Het is nu ruim twee jaar geleden en niemand heeft het er meer over.''

OVER ELKAAR

Jim: ,,We hebben veel aan elkaar gehad. Ik weet nog dat Jamai het op de Dam even moeilijk had. Ik heb hem getroost. Op die momenten is het fijn dat je met z'n tweeën bent en je emoties kunt delen.''

Jamai: ,,Misschien wonen Jim en ik over veertig jaar heel ergens ander op de wereld en spreken we elkaar weinig, maar hij blijft de enige die begrijpt hoe het toen voelde en wat zoiets als Idols met je leven doet. Nog word ik er dagelijks naar gevraagd. Ze denken vaak te makkelijk over die tijd. Maar verplaats jezelf eens in een jongen van 15, 16 jaar die ineens middenin die hype zit. Zoiets heeft invloed op alles en iedereen om je heen. Je ouders, je familie. Sommigen roepen soms dat alles ons in de schoot is geworpen. Pfff... Begrijp me goed: ik heb geweldig genoten. Nog steeds. Maar het was wel keihard werken.''

NA IDOLS

Jamai: ,,Ja, ik weet dat er wordt gezegd dat je van de Idols-deelnemers zo weinig hoort. Maar als je in Nederland twee weken niet op tv bent, denkt iedereen meteen dat je niet meer bestaat.''

Jim: ,,Dat terwijl Jamai en ik veel hebben gedaan na Idols. Jamai heeft nu echt z'n plek gevonden.''

Jamai: ,,Ik heb bewust voor musical gekozen. Ik heb eerder gezegd dat begin 2006 mijn Nederlandse plaat verschijnt, maar dat project is op de lange baan geschoven. Maar het komt!. Ik heb nog steeds een platencontract.''

Jim: ,,Toen diezelfde platenmaatschappij mij vertelde m'n contract niet te verlengen heb ik nooit gedacht dat het afgelopen was met me. Er was meteen andere belangstelling. Mijn nieuwe maatschappij gelooft dat ik nog kan groeien.''

Jamai: ,,Terecht. Jim kan zo veel. Zingen, presenteren, acteren en ook dansen. Geloof mij: hij wordt nog veel groter.''

Jim: ,,Of ik al Jamai's musicals heb gezien? Ja. Echt waar. Binnenkort ga ik naar Jesus Christ Superstar. Zijn plaat draai ik thuis nooit meer. Daar ben ik eerlijk in.''

Jamai: ,,Ik heb laatst die dans-cd van Jim laatst gekocht. Lekkere muziek. Zijn andere twee platen heb ik ook.''

Jim: ,,Of ik trots ben op mijn eerste twee albums? Op de tweede wel. Naar mijn debuutplaat kan ik niet meer luisteren. Die had stukken beter gekund.''

Jamai: ,,Op mijn plaat ben ik misschien wel trots, maar echt blij ben ik er ook niet mee. Wat wil je ook? Ik moest hem in 22 dagen opnemen terwijl ik nog nooit een studio van binnen had gezien.''

DE FINALE

Jamai: ,,Jim en ik stemmen zaterdag niet. Maar als het echt moet, kies ik voor Floortje. Mijn gevoel zegt dat ze wint.''

Jim: ,,Dat denk ik ook. Voor Raffaëla is het ook beter dat ze niet wint. Die hectiek gecombineerd met een zwangerschap: dat trekt ze niet. Jammer voor haar dat ze uitgerekend nu in verwachting is. Maar misschien zijn mensen wel eigenwijs en kiezen ze voor een zwanger idool.''

Jamai: ,,Met die kritiek van Henkjan Smits was ik het eens. Nu zwanger worden is geen gelukkige timing. Maar het is logisch dat ze haar kindje niet laat weghalen.''

Jim: ,,Wat de finalisten zaterdag vooral niét moeten doen? Denken dat ze gaan winnen. Ze moeten er onbevangen in.''

Jamai: ,,Het maakt ook helemaal niet uit wie er wint. Dat is bij ons wel duidelijk geworden.''
Bron
pi_35883443
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:49 schreef Danzig het volgende:

[..]

Jur, de koning van de geweldige TT's!
not
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:51:23 #6
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_35883447
Jim...
Jamai...
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:51:37 #7
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35883456
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:48 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Het zal eens niet
En wat moet ik me hier dan bij voorstellen?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:52:03 #8
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35883468
Hup Raffa.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:52:42 #9
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35883490
Eensch
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_35883499
T is bij mij 51 % Raf en 49 % Floortje op het moment.
pi_35883583
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:52 schreef --Globe-- het volgende:
T is bij mij 51 % Raf en 49 % Floortje op het moment.
pi_35883625
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:51 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

En wat moet ik me hier dan bij voorstellen?
Dat jij weer eens een negatief gevoel hebt over iets
pi_35883656
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:56 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Erik is vaak genoeg positief over iets wat mij betreft hoor.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:57:02 #14
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35883657
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:56 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ja, en jij bent altijd positief over alles?
Hoogachtend,
Erik.
pi_35883702
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:57 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je een negatief gevoel geeft bij dat artikel..
Die eerste albums waren toch ook gewoon slecht.. dat is het enige waar ze negatief over zijn.
pi_35883716
Geniale TT
pi_35883723
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:57 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:59:21 #18
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35883745
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:51 schreef Andiyan het volgende:

[..]

not
Causaliteit....dat is 't.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:00:02 #19
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35883767
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:58 schreef --Globe-- het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je een negatief gevoel geeft bij dat artikel..
Die eerste albums waren toch ook gewoon slecht.. dat is het enige waar ze negatief over zijn.
Het is niet zo zeer wat ze zeggen, maar meer de manier waarop ze dat doen. Ik kan er zelf ook niet echt een touw aan vast knopen, maar iets in dit artikel doet bij mij een vreemd gevoel opleven .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:00:58 #20
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35883798
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:58 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk
En wanneer begin je dan met positief zijn over Raffaëla, of over mij ?

En ik ben helemaal niet altijd negatief, waar je dat vandaan haalt is me niet helemaal duidelijk.
Hoogachtend,
Erik.
pi_35883828
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:51 schreef Andiyan het volgende:
Het is een gave.
pi_35883839
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:00 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Vaak zat
quote:
En ik ben helemaal niet altijd negatief, waar je dat vandaan haalt is me niet helemaal duidelijk.
Het valt me gewoon op, als het niet over Raffa gaat is alles kut en klote. (vaak, niet altijd)
pi_35883883
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:00 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Je bent wel 99% van de tijd negatief over Floortje. Dat is t enige wat ik kan noemen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:04:15 #24
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35883905
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:02 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Vaak zat
[..]

Het valt me gewoon op, als het niet over Raffa gaat is alles kut en klote. (vaak, niet altijd)
Vervang Raffa met Flora en kijk dan eens naar jezelf.

Misschien is het wel dat als je, net als bij Idols, een persoon hebt die je minder mag, dat dan alleen de negatieve dingen blijven hangen ?
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:06:08 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35883956
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:03 schreef --Globe-- het volgende:

[..]

Je bent wel 99% van de tijd negatief over Floortje. Dat is t enige wat ik kan noemen.
In het begin wel ja, maar de afgelopen tijd heb ik mijn pro-Raffaëla juist geuit door positief over Raffaëla te zijn. Floortje afkraken doe ik nu veel minder. Er zijn op het moment anderen die dat doen.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')