abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:12:12 #1
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35879869
Ik wil boxen bij mijn laptop. Geil design, goed geluid, goed merk. Maar alles is 2.1, 5.1, 7(!).1.

Ik wil geen subwoofer onder mijn bureau, ik wil gewoon 2 stevige speakers op mijn bureau waar alles uitkomt. Ik zit niet op de grond en mijn ervaring is dat een subwoofer weinig toevoegt aan het geluid behalve hinderlijk gebonk. En ja, ik had een goede geluidskaart/installatie . Maar of mijn ervaring nou representatief is voor een goede subwoofer of juist niet, ik wil er geen .

Nu heb ik eens rond zitten kijken bij Logitech, Creative en Labtec, maar ik vind overal 2.1 setjes. En de 2.0 setjes die ze hebben zijn van die kleine priegelboxjes. En dat wil ik weer niet!

Dus, wie weet raad?
pi_35879960
Ik denk dat je het beste af bent met een losse versterker + speakers.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:15:52 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35880013
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:14 schreef Saekerhett het volgende:
Ik denk dat je het beste af bent met een losse versterker + speakers.
Bij wat voor een spullen kom ik dan uit? Een versterker is een grote kast, of valt dat mee? En is een versterker niet erg overkill voor één bron, namelijk een flaptopje?
pi_35880374

Yamaha je weet niet wat je hoort
http://www.yamahamultimedia.com/yec/products/speakers/ystm100.asp

of dezen:
Klipsch Promedia Ultra (2.0)

Altec Lansing MX5020 (2.0)

[ Bericht 23% gewijzigd door Mrln op 09-03-2006 15:37:31 ]
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:45:09 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35881143
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:15 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Bij wat voor een spullen kom ik dan uit? Een versterker is een grote kast, of valt dat mee? En is een versterker niet erg overkill voor één bron, namelijk een flaptopje?
Het aantal bronnen maakt niet uit, het gaat om de functie die een versterker moet verrichten, nl. een signaal met zo min mogelijk vervorming versterken. Daarvoor heb je het e.a. aan onderdelen nodig die ook de nodige ruimte innemen, en ja dat levert dan een redelijk grote en zware kast op. Verder moet een versterker voldoende vermogen kunnen leveren om de speakers die je er op aansluit onder controle te houden (een v/d redenen dat die goedkope subwoofertjes zo kut klinken is dat de versterker gewoon underpowered is).

Dan heb je natuurlijk nog speakers nodig, het mooiste is natuurlijk full-range zuilspeakers. kleine speakertjes zijn gewoon minder, voor de bass heb je nu eenmaal ruimte nodig.

Qua prijs kan je het zo gek maken als je het zelf wilt, de eerste 1000 euro die je in je set steekt levert het meest op, daarna is het 'extra' wat je krijgt voor elke euro die je er in steekt steeds minder.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:49:42 #6
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35881316
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:12 schreef Slarioux het volgende:
Ik wil boxen bij mijn laptop. Geil design, goed geluid, goed merk. Maar alles is 2.1, 5.1, 7(!).1.
Dan heb je alleen bij computerspeakers lopen kijken, die zijn alleen geschikt voor af en toe een spelletje en het *boing* geluidje als windows weer eens een error heeft.

Gewoon eens bij een hi-fi winkel binnenstappen en uitleggen wat je wilt en wat je budget is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:18:53 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35882295
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:49 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dan heb je alleen bij computerspeakers lopen kijken, die zijn alleen geschikt voor af en toe een spelletje en het *boing* geluidje als windows weer eens een error heeft.

Gewoon eens bij een hi-fi winkel binnenstappen en uitleggen wat je wilt en wat je budget is.
Yep. Ik ben bij een PC zaak geweest, maar ook bij een muziekwinkel. Die hadden geen boxen, maar kwamen op de proppen met studioboxen, actieve speakers met een perfect geluid. Duur geintje, maar op zich precies wat ik zocht. Maar daar twijfelde ik weer of mijn laptop daar wel een sterk genoeg signaal voor zou kunnen leveren.

Ik ben een keer een hi-fi zaak ingelopen, maar dan moet er idd een versterker bij. Als dat het gaat worden moet het natuurlijk gewoon, maar ik probeer "gewone" speakers te vinden. En als dat niet lukt zoek ik een versterker. Staat nog best stoer op mijn kamer denk ik .
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:20:47 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35882355
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Mrln het volgende:
[afbeelding]
Yamaha je weet niet wat je hoort
http://www.yamahamultimedia.com/yec/products/speakers/ystm100.asp
of dezen:
Klipsch Promedia Ultra (2.0)
[afbeelding]

Altec Lansing MX5020 (2.0)
[afbeelding]
Dan laat ik de derde sowieso vallen. MaxxBass klinkt nogal... fout .
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:35:12 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_35882861
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:18 schreef Slarioux het volgende:
Yep. Ik ben bij een PC zaak geweest, maar ook bij een muziekwinkel. Die hadden geen boxen, maar kwamen op de proppen met studioboxen, actieve speakers met een perfect geluid. Duur geintje, maar op zich precies wat ik zocht. Maar daar twijfelde ik weer of mijn laptop daar wel een sterk genoeg signaal voor zou kunnen leveren.

Ik ben een keer een hi-fi zaak ingelopen, maar dan moet er idd een versterker bij.
Er moet altijd een versterker bij, het signaal uit de uitgang van je laptop is nooit sterk genoeg, in geen enkel geval, het komt niet eens in de buurt. Hadden die speakers die je gedemonstreerd kreeg geen ingebouwde versterker ?
quote:
Als dat het gaat worden moet het natuurlijk gewoon, maar ik probeer "gewone" speakers te vinden. En als dat niet lukt zoek ik een versterker. Staat nog best stoer op mijn kamer denk ik .
Een losse versterker bij je speakers is de normale situatie, alleen bij die el-cheapo computerspeakertjes zit er vaak een crappy versterkertje ingebouwt.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:05:27 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35883936
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:35 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Er moet altijd een versterker bij, het signaal uit de uitgang van je laptop is nooit sterk genoeg, in geen enkel geval, het komt niet eens in de buurt. Hadden die speakers die je gedemonstreerd kreeg geen ingebouwde versterker ?
Ja, die hadden een ingebouwde versterker. "Actieve" speakers had hij het over.
quote:
Een losse versterker bij je speakers is de normale situatie, alleen bij die el-cheapo computerspeakertjes zit er vaak een crappy versterkertje ingebouwt.
Yep, daar was ik al bang voor.
pi_35886375
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:20 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dan laat ik de derde sowieso vallen. MaxxBass klinkt nogal... fout .
True, maar toch maakt Altec Lansing imo goeie computerspeakers. Klipsch nog betere
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:50:30 #13
113338 aad007
Klote nickname
pi_35933322
Kun je hem niet aansluiten op je huidige HiFi set?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 09:07:34 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35933457
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:12 schreef Slarioux het volgende:
Ik ben het volledig met je eens, ik heb thuis een ouderwetsche 'stereo' installatie, met 2boxen en voor zover ik weet is vrijwel alle uitgebrachte muziek gemixt om over 2 ( twee) boxen weergegeven te worden, het zgn. stereo.
Waarom we dan volkomen kapot met 2.1, 4.1,5.1,6.1 en 7.1 worden gegooid is me een raadsel, surround sound is zinvol bij speelfilms en gaming, maar funest voor fatsoenlijke muziekbeleving.
Mijn aanrader zou inderdaad een setje aktieve monitoren zijn (studio boxjes met ingebouwde versterker) en dan iets zoeken wat binnen je budget past, het uitgangs signaal van je laptoppie is zeker genoeg om die boxjes aan te sturen, zolang er maar een versterkertje is ingebouwd (logisch, de line out van je laptop krijgt je koptelefoon nog niet in beweging...)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 11 maart 2006 @ 09:33:05 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35933673
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 08:50 schreef aad007 het volgende:
Kun je hem niet aansluiten op je huidige HiFi set?
Heb ik niet .
  zaterdag 11 maart 2006 @ 09:37:08 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35933720
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens, ik heb thuis een ouderwetsche 'stereo' installatie, met 2boxen en voor zover ik weet is vrijwel alle uitgebrachte muziek gemixt om over 2 ( twee) boxen weergegeven te worden, het zgn. stereo.
Waarom we dan volkomen kapot met 2.1, 4.1,5.1,6.1 en 7.1 worden gegooid is me een raadsel, surround sound is zinvol bij speelfilms en gaming, maar funest voor fatsoenlijke muziekbeleving.
Mijn aanrader zou inderdaad een setje aktieve monitoren zijn (studio boxjes met ingebouwde versterker) en dan iets zoeken wat binnen je budget past, het uitgangs signaal van je laptoppie is zeker genoeg om die boxjes aan te sturen, zolang er maar een versterkertje is ingebouwd (logisch, de line out van je laptop krijgt je koptelefoon nog niet in beweging...)
Yep, dat was mijn plan ook. Ik duik zo eens de stad in denk ik, eens ff rondsnuffelen. Ik koop ws. nog niks maar met de info in dit topic kom ik een heel eind.

Thx allemaal . Als ik nog vragen heb, lezen jullie het vanzelf wel .
pi_35933806
je hebt een typo in je sig

ik heb hem op mn stereo aangesloten (aux). in principe als je je output signaal van je lappie niet te hoog zet, en je volume regelt op je stereo heb je best een lekker geluid. active speakers heb ik niet echt ervaring mee behalve op studiokwaliteit, maar die zijn dan ook vrij duur.
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 09:47:32 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35933825
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:44 schreef Desdinova het volgende:
je hebt een typo in je sig
Fixed, thx
quote:
ik heb hem op mn stereo aangesloten (aux). in principe als je je output signaal van je lappie niet te hoog zet, en je volume regelt op je stereo heb je best een lekker geluid. active speakers heb ik niet echt ervaring mee behalve op studiokwaliteit, maar die zijn dan ook vrij duur.
Ja daar kan ik nu tussen kiezen. Of twee actieve speakers, of een hifi set met versterker. Of alleen een versterker. Maargoed, die keuze dus .
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:10:41 #19
113338 aad007
Klote nickname
pi_35934071
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:33 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Heb ik niet .
CdSpeler?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:11:02 #20
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35934074
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:10 schreef aad007 het volgende:

[..]

CdSpeler?
Niks van dat al . Gebruik ik toch niet .
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:15:35 #21
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_35934114
het line signaal van je laptop is uiteraard sterk genoeg voor het aansturen van een setje studio monitors

Qua prijs ontloopt het elkaar niet zo veel, of je nu een basis of goed 2e hands versterkertje aanschaft en dan 2 aardige bookshelf speakers erbij of dat je gaat voor 2 goede actieve speakers
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:22:29 #22
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_35934181
De Feedback ( http://www.feedback.nl/ ) heeft aardig wat studio monitors op voorraad vaak, en die kun je gewoon naar hartelust testen in hun winkels.
Ze hebben het vanaf goed betaalbare monitors oplopend naar redelijk duur spul
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:58:52 #23
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35935865
http://www.cyrusaudio.com/product.asp?ProductID=22

Deze werd mij aangeraden door de winkelmeneer
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:42:05 #24
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35940200
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:58 schreef Slarioux het volgende:
http://www.cyrusaudio.com/product.asp?ProductID=22

Deze werd mij aangeraden door de winkelmeneer
*schopt de winkelmeneer uit slarioux gezichtsveld&zet z'n laptop er neer*

oftewel laptoppie meenemen, en fijn je favo mp3'tjes gaan luisteren bij de winkelmeneer...setje wat binnen je budget het lekkerst klinkt (naar jouw mening) meenemen en vriendelijk vragen of je ze, als het geluid toch tegenvalt, nog mag ruilen voor anderen.
goed opletten, luidsprekertjes op minstens 50cm. van een hoek/muur plaatsen en luisteren, luidsprekers stralen rondom af, ook al zijn de speakers naar voren gericht en de reflecties van wanden vertroebelen het geluidsbeeld en versterken de basweergave!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')