Bij wat voor een spullen kom ik dan uit? Een versterker is een grote kast, of valt dat mee? En is een versterker niet erg overkill voor één bron, namelijk een flaptopje?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:14 schreef Saekerhett het volgende:
Ik denk dat je het beste af bent met een losse versterker + speakers.
Het aantal bronnen maakt niet uit, het gaat om de functie die een versterker moet verrichten, nl. een signaal met zo min mogelijk vervorming versterken. Daarvoor heb je het e.a. aan onderdelen nodig die ook de nodige ruimte innemen, en ja dat levert dan een redelijk grote en zware kast op. Verder moet een versterker voldoende vermogen kunnen leveren om de speakers die je er op aansluit onder controle te houden (een v/d redenen dat die goedkope subwoofertjes zo kut klinken is dat de versterker gewoon underpowered is).quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:15 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Bij wat voor een spullen kom ik dan uit? Een versterker is een grote kast, of valt dat mee? En is een versterker niet erg overkill voor één bron, namelijk een flaptopje?
Dan heb je alleen bij computerspeakers lopen kijken, die zijn alleen geschikt voor af en toe een spelletje en het *boing* geluidje als windows weer eens een error heeft.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:12 schreef Slarioux het volgende:
Ik wil boxen bij mijn laptop. Geil design, goed geluid, goed merk. Maar alles is 2.1, 5.1, 7(!).1.
Yep. Ik ben bij een PC zaak geweest, maar ook bij een muziekwinkel. Die hadden geen boxen, maar kwamen op de proppen met studioboxen, actieve speakers met een perfect geluid. Duur geintje, maar op zich precies wat ik zocht. Maar daar twijfelde ik weer of mijn laptop daar wel een sterk genoeg signaal voor zou kunnen leveren.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:49 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan heb je alleen bij computerspeakers lopen kijken, die zijn alleen geschikt voor af en toe een spelletje en het *boing* geluidje als windows weer eens een error heeft.
Gewoon eens bij een hi-fi winkel binnenstappen en uitleggen wat je wilt en wat je budget is.
Dan laat ik de derde sowieso vallen. MaxxBass klinkt nogal... foutquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Mrln het volgende:
[afbeelding]
Yamahaje weet niet wat je hoort
![]()
http://www.yamahamultimedia.com/yec/products/speakers/ystm100.asp
of dezen:
Klipsch Promedia Ultra (2.0)
[afbeelding]
Altec Lansing MX5020 (2.0)
[afbeelding]
Er moet altijd een versterker bij, het signaal uit de uitgang van je laptop is nooit sterk genoeg, in geen enkel geval, het komt niet eens in de buurt. Hadden die speakers die je gedemonstreerd kreeg geen ingebouwde versterker ?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:18 schreef Slarioux het volgende:
Yep. Ik ben bij een PC zaak geweest, maar ook bij een muziekwinkel. Die hadden geen boxen, maar kwamen op de proppen met studioboxen, actieve speakers met een perfect geluid. Duur geintje, maar op zich precies wat ik zocht. Maar daar twijfelde ik weer of mijn laptop daar wel een sterk genoeg signaal voor zou kunnen leveren.
Ik ben een keer een hi-fi zaak ingelopen, maar dan moet er idd een versterker bij.
Een losse versterker bij je speakers is de normale situatie, alleen bij die el-cheapo computerspeakertjes zit er vaak een crappy versterkertje ingebouwt.quote:Als dat het gaat worden moet het natuurlijk gewoon, maar ik probeer "gewone" speakers te vinden. En als dat niet lukt zoek ik een versterker. Staat nog best stoer op mijn kamer denk ik .
Ja, die hadden een ingebouwde versterker. "Actieve" speakers had hij het over.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Er moet altijd een versterker bij, het signaal uit de uitgang van je laptop is nooit sterk genoeg, in geen enkel geval, het komt niet eens in de buurt. Hadden die speakers die je gedemonstreerd kreeg geen ingebouwde versterker ?
Yep, daar was ik al bang voor.quote:Een losse versterker bij je speakers is de normale situatie, alleen bij die el-cheapo computerspeakertjes zit er vaak een crappy versterkertje ingebouwt.
True, maar toch maakt Altec Lansing imo goeie computerspeakers. Klipsch nog beterequote:Op donderdag 9 maart 2006 16:20 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dan laat ik de derde sowieso vallen. MaxxBass klinkt nogal... fout.
Ik ben het volledig met je eens, ik heb thuis een ouderwetsche 'stereo' installatie, met 2boxen en voor zover ik weet is vrijwel alle uitgebrachte muziek gemixt om over 2 ( twee) boxen weergegeven te worden, het zgn. stereo.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:12 schreef Slarioux het volgende:
Ik wil boxen bij mijn laptop. Geil design, goed geluid, goed merk. Maar alles is 2.1, 5.1, 7(!).1.
Heb ik nietquote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:50 schreef aad007 het volgende:
Kun je hem niet aansluiten op je huidige HiFi set?
Yep, dat was mijn plan ook. Ik duik zo eens de stad in denk ik, eens ff rondsnuffelen. Ik koop ws. nog niks maar met de info in dit topic kom ik een heel eind.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:07 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens, ik heb thuis een ouderwetsche 'stereo' installatie, met 2boxen en voor zover ik weet is vrijwel alle uitgebrachte muziek gemixt om over 2 ( twee) boxen weergegeven te worden, het zgn. stereo.
Waarom we dan volkomen kapot met 2.1, 4.1,5.1,6.1 en 7.1 worden gegooid is me een raadsel, surround sound is zinvol bij speelfilms en gaming, maar funest voor fatsoenlijke muziekbeleving.
Mijn aanrader zou inderdaad een setje aktieve monitoren zijn (studio boxjes met ingebouwde versterker) en dan iets zoeken wat binnen je budget past, het uitgangs signaal van je laptoppie is zeker genoeg om die boxjes aan te sturen, zolang er maar een versterkertje is ingebouwd (logisch, de line out van je laptop krijgt je koptelefoon nog niet in beweging...)
Fixed, thxquote:
Ja daar kan ik nu tussen kiezen. Of twee actieve speakers, of een hifi set met versterker. Of alleen een versterker. Maargoed, die keuze dusquote:ik heb hem op mn stereo aangesloten (aux). in principe als je je output signaal van je lappie niet te hoog zet, en je volume regelt op je stereo heb je best een lekker geluid. active speakers heb ik niet echt ervaring mee behalve op studiokwaliteit, maar die zijn dan ook vrij duur.
*schopt de winkelmeneer uit slarioux gezichtsveld&zet z'n laptop er neer*quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:58 schreef Slarioux het volgende:
http://www.cyrusaudio.com/product.asp?ProductID=22
Deze werd mij aangeraden door de winkelmeneer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |