Ja dit is dus een Cessna Ce.750 Citation X geen Falconquote:
Damm die baan is net zo breed als de wielbasis.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:46 schreef JoeKurr het volgende:
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:09 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Ja dit is dus een Cessna Ce.750 Citation X geen Falcon
Dit is ook vrij laag
http://www.airliners.net/open.file/0787985/L/
Dat is inderdaad een Falcon. En om precies te zijn Falcon 20quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:19 schreef Public_NME het volgende:[afbeelding]
Volgens mij verkeerde ondertitel bij foto, dit is volgens mij een Falcon?
je kan ze niet schuin zetten, maar ik denk dat ze wel aardig flexibel zijn, anders zouden ze bij zo'n x-wind landing gewoon afbrekenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:13 schreef cheukert het volgende:
Ik weet niet of de wielen kunnen draaien, maar je kan ze iig niet schuin zetten omdat je x-wind hebt, dat weet ik dan weer wel zeker... B-52 kon dit vanwege zn enorme spanwijdte wel geloof ik..
Als je getraverseerd landt krijg je gewoon een enorme klap op je landingsgestel, kan ie wel tegen, maar is iig niet goed. Als je netjes landt staat je landingsgestel al in de richting van de baan, aangezien het de bedoeling is dat je m boven de baan al recht trapt
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:35 schreef Flyingdutchman het volgende:
[afbeelding]
Courchevel in Frankrijk.....lekker baantje
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:40 schreef Kanjer het volgende:
Deze vond ik wel leuk.
Weet niet of het een grote of een kleintje is , maar het kruispunt met de verkeersweg is wel apart.
Ben er eens geweest en toen gingen de lichten op rood toen we net door de douane waren, alles stoppen , auto's fietsers, voetgangers, komt er een vliegtuig aan die land en daarna licht op groen en ging iedereen weer.
[afbeelding]
Respect voor de piloot die hem zo nauwkeurig neer kan zettenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:46 schreef JoeKurr het volgende:
OK, terug naar de aparte runways.
Deze blijft ook speciaal:
In 2004 kreeg het South African Airways Museum een nieuwe kist, namelijk de Boeing 747-244 ZS-SAN "Lebombo".
Het museum zit op Rand Airport, een veld wat normaalgesproken alleen wordt gebruikt voor kleine luchtvaart.
De banen zijn daar dus niet al te breed.
Toch is het de crew gelukt om hun 747 daar neer te zetten, op een baan die slechts 2,3 meter breder is dan de breedte van het hoofdlandingsgestel. (spoorbreedte 747 is 13,77 meter, baan is 15 meter breed)
Wat pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat smalle baantje op de onderste foto is dus de landingsbaan waar hij op geland is.
Andere hoek:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je moet daar op Gibraltar niet door rood rijden, word heftig afgestraft denk ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:49 schreef JosvG het volgende:
[..]
Respect voor de piloot die hem zo nauwkeurig neer kan zetten!
Die foto's van dat kruispunt op het vliegveld![]()
![]()
http://maps.google.com/?ll=36.151139,-5.349108&spn=0.003535,0.007253&t=kquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je moet daar op Gibraltar niet door rood rijden, word heftig afgestraft denk ik.
Hoe leg je dat uit aan de verzekering?, die 747 kwam echt van links hoor!!
Goed idee, ik ga op Google Earth eens even een paar van deze vliegvelden bezoekenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:27 schreef The_S het volgende:
[..]
http://maps.google.com/?ll=36.151139,-5.349108&spn=0.003535,0.007253&t=k![]()
Je zou toch zeggen "bouw een tunnel onder de landingsbaan door"quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:40 schreef Kanjer het volgende:
Deze vond ik wel leuk.
Weet niet of het een grote of een kleintje is , maar het kruispunt met de verkeersweg is wel apart.
Ben er eens geweest en toen gingen de lichten op rood toen we net door de douane waren, alles stoppen , auto's fietsers, voetgangers, komt er een vliegtuig aan die land en daarna licht op groen en ging iedereen weer.
[afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |