Toen ik er voor t laatst was (zomer 2004) was de terminal een verpauperde speelhal, met bowlingbaan, kartbaan, eettentjes en een autodealer.... Aan het einde van de runway zit tegenwoordig een driving range, de rest ligt er helemaal braak en verpauperd bij...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:06 schreef JosvG het volgende:
[afbeelding]
Wat er over is van Kai Tak airport.
[afbeelding]
Wat er over is van Kai Tak airport.
[afbeelding]
Gibraltar vliegveld. Ze hebben dat ook echt midden over Gibraltar gebouwd he, je kunt er bijna niet omheen
Daar hoef je je geen zorgen over te maken in Hong Kong. Dat wordt wel ontwikkeld.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:17 schreef cheukert het volgende:
[..]
Toen ik er voor t laatst was (zomer 2004) was de terminal een verpauperde speelhal, met bowlingbaan, kartbaan, eettentjes en een autodealer.... Aan het einde van de runway zit tegenwoordig een driving range, de rest ligt er helemaal braak en verpauperd bij...
Zonde, eeuwig zonde...
Ja, dat was iig wel de bedoeling, maar toen stortte de economie half na '97 en toen was de interesse weg.... Waarschijnlijk komende jaren wel weer wat ontwikkeling. Maar ik doelde meer op iets van een museum ofzoquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Daar hoef je je geen zorgen over te maken in Hong Kong. Dat wordt wel ontwikkeld.
Ik denk dat je als verkeersvlieger toch liever op veilig gaat dan voor het spectakel. Je hebt namelijk wel 300 mensen achterin zitten waar jij zorg voor draagt hequote:Op donderdag 9 maart 2006 11:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zo vet
Lijkt me juist jammer dat deze luchthaven gesloten is, dit zijn toch juist de dingen die het leven van een piloot een beetje spannend makenVerder zit je alleen maar duf voor je uit te staren en zit je in die sleur van elke keer opnieuw die routinelandingen...
Ja dat is waarquote:Op maandag 13 maart 2006 20:52 schreef cheukert het volgende:
Ach, waarschijnlijk wil zo'n vlieger ook wel wat leuks, als ie op zich zelf vertrouwt, en zelf weet dat hij/zijdie kist veilig neer kan zetten
Aha, nou snap ik het.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:23 schreef cheukert het volgende:
Weer zo'n geweldige post met een hoop toevoegende waarde
Dan maar even stukje geschiedenis ofzo, niet echt boeiend, wel interessant.
Opa Cheukert vertelt:
Kai Tak begon als een landwinnings project in de Kowloon Bay ter behoefte aan woningen. Hiervoor werd er een investeringsmaatschappij opgezet door Sir Ho Kai en Mr. Au Tak. Dit project mislukte en het stuk opgespoten land werd ongebruikt.
Het lapje grond werd enige jaren later geschikt beschouwt als een airstrip, en de eerste geregistreerde vlucht, op Chinees Nieuwjaar 1925, werd uitgevoerd door een clubje die later de HongKong Flying Club wordt genoemd. Dit stuk land van ongeveer 300 x 400 meter werd gehuurd van de investeringsmaatchappij. Dit was het begin van Kai Tak als vliegveld.
Later werd Kai Tak ook gebruikt als militair vliegveld. In 1927 vestigde de Royal Navy / RAF zich op Kai Tak met een aantal Fairy Flycatchers. In 1928 werd er een botenhelling en een aantal kranen ter behoefte aan watervliegtuigen gebouwd.
De verkeerstoren en brandweer werden in 1935 geïnstalleerd, waarna in 1936 de eerste commerciele vlucht, een postvlucht uit Penang, werd uitgevoerd. In 1939 werd er ook nog een verharde baan (07/25) van 457meter aangelegd.
volgende aflevering wordt de Japanse bezetting en de jaren erna![]()
![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef anisubs het volgende:
[..]
Aha, nou snap ik het.
Wat is er eigelijk nog over van Kai Tak?
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:06 schreef JosvG het volgende:
[afbeelding]
Wat er over is van Kai Tak airport.
[afbeelding]
Wat er over is van Kai Tak airport.
Of je even een vliegtuig aan de grond zetquote:Op zondag 9 april 2006 16:12 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Weet niet of ie al langs is gekomen:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8595143022111722945&pl=true
quote:Op zondag 9 april 2006 16:49 schreef cheukert het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/428043.stm het bijbehorende nieuwsbericht
WTF, zo weinig (ernstige) slachtoffers!quote:The MD-11 jet belonging to the Taiwanese carrier China Airways crash landed at Chek Lap Kok airport, killing two people and injuring 211 of the 315 on board.
Hmm...een grote vuurbal in het filmpje en een plaatje van een uitgebrand vliegtuig dat op de kop ligt..quote:Op zondag 9 april 2006 23:07 schreef cheukert het volgende:
knap dat je aan de hand van een vaag filmpje kan zien hoeveel doden er zouden zijn geweest...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |