abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:06:37 #1
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_35849782

VS.

Net als Guus Hiddink (video) denk ik dat PSV vanavond de 1/8 finale van de Champions League kan bereiken.

Lyon is er heus niet slapper op geworden sinds ze vorig jaar werden uitgeschakeld door een ontketend PSV. Ze zullen graag wraak willen nemen en hebben hun team dit jaar flink versterkt met Tiago, Fred en Carew: niet de minsten!

De kracht van PSV is echter het mentale aspect: we zijn voor niemand bang en kunnen van elke tegenstander winnen. In de competitie wordt er vaak op halve kracht gespeeld, maar als het er op aan komt kan PSV zelfs AC Milan overrompelen.... klik!

We zijn touwens sowieso niet bang...

Want Alex is er bij

FORZA PSV!!!!
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_35849886
3-0.
pi_35849892
Zou Gomes de vrije trap van Juninho van afgelopen weekend gezien hebben?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_35849936
Ik hoop op 1-2 of 0-2, maar ik verwacht 0-0
We sure are cute for two ugly people.
pi_35849971
1-0 denk ik. Omdat PSV aan het einde risico moet nemen.
That's all folks!
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:12:11 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_35849984
ik hoop voor psv dat ze doorgaan, maar ik zie het somber in.

2-0 voor lyon.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:13:30 #7
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_35850024
Nieuws en achtergronden:
quote:
Vermoedelijke opstelling PSV

Gomes
Lucius, Alex, Addo, Reiziger
Culina, Simons, Cocu
Farfan, Vennegoor of Hesselink (Afellay), Kone

Na de training: Inzet Vennegoor en Lamey zeer onzeker, Reiziger kan wel spelen

Het ANP (zie Nu.nl) meldt vanuit Lyon dat de inzet van Vennegoor of Hesselink en Lamey twijfelachtig is. Vennegoor of Hesselink kon de training wel meedoen, maar heeft nog steeds last. Morgen zal blijken in hoeverre hij een terugslag krijgt. Lamey kon helemaal niet met de groep trainen dinsdag als gevolg van de blessure.

Woensdag in de loop van de dag zal over beiden een beslissing genomen moeten worden. Reiziger kan in ieder geval wel in actie komen.

Lyon wil controle over de wedstrijd

OL coach Houllier liet vandaag weten dat hij woensdag zijn team de wedstrijd wil zien controleren. "We zijn erg trots op onze overwinning in de eerste wedstrijd, maar er is nog steeds veel werk te doen. Ik ga onze plannen voor de wedstrijd niet verklappen, maar ik wil wel zeggen dat controle over de wedstrijd belangrijk is. Ik wil niet dat we het duel in de hand kunnen houden, maar ik wil dat we hem controleren."

Farfan heeft met voorsprong meeste overtredingen in CL

Jefferson Farfan heeft met voorsprong van alle spelers die uitkwamen in de Champions league de meeste overtredingen op zijn naam staan. Maar liefst 29 keer werd hij door de scheidsrechter teruggefloten. Achter hem volgen Baumann, Gattuso en Prso die de scheidsrechter hun ieder 25 keer hoorden affluiten.

Programma PSV in Lyon

Guus Hiddink zal om 18.15 uur de gebruikelijke persconferentie verzorgen met het oog op het duel van morgen. Aansluitend volgt om 18.30 uur de training van de selectie in het stadion van Lyon. Dan kan de ploeg alvast wennen aan het gras en het avondlicht. Vennegoor of Hesselink, Lamey en Reiziger zullen dan getest worden.

Mike Riley aangesteld als scheidsrechter

De Champions League-wedstrijd van PSV woensdag bij Olympique Lyon staat onder leiding van Mike Riley. De Engelse arbiter floot de Eindhovenaren nog nooit. Hij was wel twee keer leidsman van Lyon, onder meer in het Champions League-duel met Ajax op 17 september 2002. De Amsterdammers wonnen toen thuis met 2-1. Riley deelde in die wedstrijd zes gele kaarten uit. Vijf aan Ajax en één aan Lyon. Abubakari Yakubu werd aan Amsterdamse zijde vlak voor tijd zelfs van het veld gestuurd. Riley floot op 9 maart 2004 ook Olympique Lyon - Real Sociedad. De Fransen wonnen dat Champions League-duel met 1-0.

Lyon thuis al 14 wedstrijden ongeslagen

Sinds de nederlaag tegen het Turkse Denizlispor op 12 december 2002 in de UEFA-Cup heeft Lyon in Europees verband thuis niet meer verloren. Alleen Bayern München, FC Porto, Manchester United en PSV wisten er nog gelijk te spelen. De overige tien wedstrijden werden allen gewonnen. Sparta Praag (5-0), Werder Bremen (7-2) en Real Madrid (3-0) hadden zelfs geen schijn van kans in Stade Gerland.

PSV won één keer in Frankrijk

In het verleden speelde PSV in Europca-Cup verband twaalf keer eerder tegen een Franse tegenstander. In Frankrijk wist PSV één keer te winnen, speelde het zes keer gelijk en leed het vijf nederlagen. Negem van de twaalf keer betrof het knock-out wedstrijden. Vijf keer waren de Eindhovenaren de betere over twee wedstrijden. De drie keer dat PSV in de Champions League groepfase een Franse ploeg trof, eindigde het alle drie de keren achter de Franse ploeg.

Eind jaren zeventig speelde PSV drie keer tegen St. Etienne, twee keer voor de Europa Cup I, één keer voor de UEFA-Cup. Alle drie de keren, waaronder de smadelijke 6-0 op 7 november 1979, verloor PSV in Frankrijk en alle drie de keren was PSV ook uitgeschakeld. Voor de finale in de UEFA-Cup in 1978 speelde PSV de eerste wedstrijd op Corsica tegen Bastia met 0-0 gelijk waardoor het thuis de UEFA-Cup in de wacht kon slepen. In het succesvolle seizoen 1987/88 speelde PSV in Frankrijk met 1-1 gelijk en bereikte PSV ten koste van Bordeaux (winnaar van de Franse triple) de halve finale dankzij het uitdoelpunt van Wim Kieft. In het seizoen 1990/91 verloor PSV in de 1e ronde van het Europacup-II toernooi in Frankrijk met 1-0 van Montpellier en kwam het thuis net als twee keer eerder tegen St. Etienne niet verder dan 0-0.

Drie seizoen geleden verloor PSV op 11 september 2001 van FC Nantes de eerste wedstrijd van de Champions League met maar liefst 4-1. Een seizoen later speelde PSV de eerste wedstrijd van de Champions League ook weer uit tegen een Franse ploeg. In en tegen Auxerre werd met 0-0 gelijk gespeeld. Vorig seizoen kopte Jan Vennegoor of Hesselink PSV vlak voor tijd naast AS Monaco waardoor PSV thuis tegen Deportivo nog kans had zich te plaatsen voor de volgende ronde. Ondanks een 2-0 voorsprong lukte dat niet waardoor in de UEFA- Cup Auxerre de tegenstander werd. Dankzij Lucius werd er bij de ploeg van Kalou knap met 1-1 gelijkgespeeld. Op 9 maart 2005 wist PSV voor het eerst te winnen in Frankrijk. AS Monaco werd met 2-0 verslagen. Een ronde verder wist PSV knap met 1-1 gelijk te spelen tegen Olympique Lyon.

Lyon haalde 2x de kwartfinale

Olympique Lyon is opgericht in 1950. De ploeg van trainer Gérard Houllier werd slechts 4 keer (2002, 2003, 2004 en 2005) kampioen van Frankrijk. Het was lang geleden dat de ploeg daarvoor succesvol was. In 1964, 1967 en 1973 veroverde Lyon de Franse beker. De League Cup werd 1x veroverd in 2001. Lyon is goed op weg voor de vijfde achtereenvolgend keer kampioen van Frankrijk te worden. Dat lukte nog geen enkele Franse club.

Door vorig seizoen voor de derde achtereenvolgende keer landskampioen te worden, wist Olympique Lyon zich voor de vijfde achtereenvolgende maal te plaatsen de Champions League. Voor die tijd speelde de ploeg alleen in de UEFA-Cup (11x) of in de Europacup voor bekerwinnaars (4x). Europese successen werden er nooit geboekt. In het seizoen 1963/64 bereikte Lyon ten koste van Hamburger SV de halve finale van de EuropaCup- II. De uiteindelijke winnaar (Sporting Lisabon) was in een play-off duel in Madrid pas te sterk. In de UEFA-Cup waren de resultaten magertjes. Slechts één keer, in het seizoen 1998/99, werd de kwartfinale bereikt.

Vanwege een derde plaats in de Franse competitie plaatste Lyon zich voor de 3e voorronde van de Champions League voor het seizoen 1999/00. Daarin werd echter kansloos verloren van NK Maribor, die een seizoen ervoor door PSV in verlenging wel werd uitgeschakeld. Een seizoen later kwam Lyon wel door de 3e voorronde heen. Op onderling resultaat (meer uitdoelpunten) werd zelfs meteen de 2e ronde bereikt in een poule met Valencia, Olympiakos en Heerenveen. In die 2e ronde werden de Fransen op onderling resultaat met Arsenal echter uitgeschakeld. In het seizoen 2001/02 werd Lyon derde achter Barcelona en Bayer Leverkusen waardoor ze verhuisde naar de UEFA-Cup. In de 4e ronde werd Lyon uitgeschakeld door het nietige Slovan Liberec uit Tjechië.

In het seizoen 2002/03 haalde Lyon knap vier punten tegen Inter Milan maar omdat er tegen Ajax nul punten werden gepakt én de laatste wedstrijd tegen het al uitgespeelde Rosenborg BK niet gewonnen werd, werden de Fransen op onderling resultaat met Ajax uitgeschakeld voor de 2e groepsronde. In de 3e ronde van de UEFA Cup werd Lyon meteen uitgeschakeld door het nietige Denizlispor uit Turkije. Een seizoen later was het wel weer prijs. In een poule met Bayern München, Celtic en Anderlecht werd de Franse kampioen knap eerste. In de 1/8 finale werd Real Sociedad eenvoudig aan de kant gezet. In de kwartfinale was de uiteindelijk winnaar (FC Porto) te sterk.

Het kuntsje van afgelopen seizoen werd dit seizoen weer herhaald. In een poule met Manchester United, Fenerbahçe en Sparta Praag werd Lyon knap eerste waardoor het in de 1/8 finale tegen een nummer 2 uit een andere poule mocht aantreden. Werder Bremen, dat heel knap Valencia had uitgeschakeld, werd daarin gedeclaseerd.In Duitsland werd het al 3-0 voor de Fransen, in Lyon 7-2. In de kwartfinale werd Lyon echter na penalties uitgeschakeld door PSV. Dit seizoen werd Lyon in een poule met Real Madrid, Olympiakos Pireaus en Rosenborg BK met groot overmacht eerste.
pi_35850100
Addo is een zwakke zwakke plek in de defensie...
pi_35850300
Gaat erg moeilijk worden voor PSV. Als ze niet verliezen doen ze het denk ik al goed, aan de kwartfinale moeten ze niet eens meer denken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35850374
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:15 schreef Radegast het volgende:
Dat idee heb ik ook steevast, maar ik kan me geen situatie bedenken vanuit de afgelopen 2 seizoenen waaruit dit blijkt. Bij Roda zag ik hem nog weleens wat geks doen, dat wel. Hoe dan ook, VOORUIT DIE ROOD-WITTEN!!
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:26:31 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35850386
2-0 voor Lyon.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:27:49 #12
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_35850434
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:15 schreef Radegast het volgende:
Ik vind hem dit seizoen eigenlijk nog niet zo slecht spelen. Op basis van zijn carriere ben ik het wel met je eens. Hij heeft menig PSV-supporter al een hartverzakking bezorgd met z'n fratsen.

Maja, niks aan te doen want Ooijer is er niet. Als Vennegoor ook niet mee kan doen zie ik het somber in trouwens. Afellay is gewoon te licht voor in de spits.
pi_35850446
Hup Lyon!
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:29:37 #14
106856 MociN
Live your own legend
pi_35850491
Denk dat het heel moeilijk wordt voor PSV, maar goed als ze nou een beetje mazzel hebben kunnen ze ook zo de volgende ronde bereiken.
pi_35850499
Ik heb gisteren gemerkt dat er FOKkers zijn die liever de tussenstanden van de andere wedstrijden niet willen weten omdat ze naar de samenvattingen willen kijken.
Ik heb alle respect daarvoor en ben daar ook direct mee gestopt gisteren.
Zullen we afspreken dat niemand meer tussenstanden meldt ?
pi_35850510
Je houd je hart bij Addo wat vaker vast, maar hij redt zich wel bijna overal uit.
That's all folks!
pi_35850600
Hopen dat PSV in elk geval verlenging kan forceren, en hopen dat ze het daarin afmaken of bij penalty's. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als PSV twee keer weet te scoren en Lyon niet of 1 keer.
En zijn het trouwens niet de 1/8e finales die worden gespeeld in plaats van de 1/16e ??
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:36:56 #18
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35850684
Hoop dat PSV snel de 1-0 maakt. Denk dat ze dan wel zenuwachtig worden bij Lyon. En dan ligt het weer helemaal open.
Tot zover de kwaliteitspost
pi_35850719
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:33 schreef Leso_Varen het volgende:
Hopen dat PSV in elk geval verlenging kan forceren, en hopen dat ze het daarin afmaken of bij penalty's. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als PSV twee keer weet te scoren en Lyon niet of 1 keer.
En zijn het trouwens niet de 1/8e finales die worden gespeeld in plaats van de 1/16e ??
Er zijn 16 clubs dus achtste finale.
pi_35850726
Aangepast.
That's all folks!
pi_35850780
Ik hoop voor de PSV'ers 1-2

Ik denk dat het 2-0 gaat worden.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_35850912
Veel plezier voor de PSV-fans vanavond! Geniet van de entourage!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35851036
PSV is mijn club niet. Dat is Feyenoord.
Toch hoop ik dat PSV doorgaat. Realistisch gesproken heeft PSV geen kans maar de bal is rond en scheisrechters kunnen ook fouten maken in het voordeel van PSV.
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:51:32 #24
85230 Goldboy
Philips Sport Vereniging
pi_35851104
Met 'n snelle goal van PSV is de strijd meteen weer open, dan is PSV zelfs in het voordeel doordat je aan een eventuele 1-2 genoeg hebt.
Gr.
pi_35851179
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:51 schreef Goldboy het volgende:
Met 'n snelle goal van PSV is de strijd meteen weer open, dan is PSV zelfs in het voordeel doordat je aan een eventuele 1-2 genoeg hebt.
Zo kijk ik ook tegen de wedstrijd aan, maar de eventuele 0-1 hoeft niet eens snel te vallen. Lyon heeft geen wonderverdediging en bovendien wat geschorsten/geblesseerden en daar moet het vanavond gebeuren.
De eerste kans moet raak zijn zoals tegen Milan thuis.
Verder zou een beetje geluk ook niet verkeerd zijn, een redding van Coupet a la Wiese (Bremen) gisterenavond.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')