quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:02 schreef -Marc- het volgende:
Ach, meid toch!
Dat je niet op tijd je hand ervoor kan houden? Hehequote:Op woensdag 8 maart 2006 16:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dat heb ik ook wel eens, met diaree
Snottebel...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:10 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
. Wat is dat dan tussen mijn benen?
moeten we je mee komen helpen met zoeken?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:00 schreef Forcefuzz het volgende:
Plus m'n neus zit ook nog eens verstopt![]()
Dat ja. Ik heb overigens nu weer zo'n gekriebel in m'n neus.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:08 schreef Charizma het volgende:
Spontane oncontroleerbare nies uitbarsting
Zou wel fijn zijn jaquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:16 schreef Samcali het volgende:
[..]
moeten we je mee komen helpen met zoeken?![]()
Ja als je peper gaat niffen ga je vanzelf uit irritatie wel niezen denk ik....quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:16 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Dat ja. Ik heb overigens nu weer zo'n gekriebel in m'n neus.
moet je van peper echt niezen?
quote:Niezen is een plotselinge, krachtige uitademing om de neus te reinigen van prikkelende stoffen. De prikkeling in de neus kan worden veroorzaakt door chemische bestanddelen in de lucht, zoals ammoniak, door natuurlijke stoffen waar je allergisch op reageert of gewoon door ingedroogd slijm. Tijdens een verkoudheid is het slijmvlies van de neus overgevoelig door een virusinfectie, waardoor er vaak wordt geniesd.
De prikkeling wordt gesignaleerd door zenuwen in het neusslijmvlies. De signalen worden doorgestuurd naar een reflexcentrum in de hersenstam en het bovenste deel van het ruggenmerg. Dit zenuwcentrum brengt op zijn beurt een groot aantal spieren in beweging door het prikkelen van motorische zenuwen. De prikkeling van de aangezichtszenuw is direct zichtbaar. Enkele andere zenuwen zorgen voor een krachtige samentrekking van de borstkas, en daarmee ook van de longen. Daardoor komt een explosieve uitademing tot stand. Aangezien tegelijkertijd de spieren van het zachte gehemelte worden samengetrokken, vindt de uitademing voornamelijk via de neus plaats.
De niesreflex zorgt ook voor het ontspannen van het spierlaagje om de kleine bloedvaatjes in de huid die zich daardoor verwijden waardoor extra warmte aan de omgeving wordt afgegeven. Om de verloren warmte te compenseren trekken daarna de spiertjes samen die de haren overeind zetten. Zo ontstaat extra warmte. De samentrekking van deze spiertjes geeft de huid de aanblik van kippenvel.
Dr. J.A.M. de Groot, KNO-arts, Academisch Ziekenhuis Utrecht
Ik kan dingen bedenken waarbij dit een stuk erger zou zijnquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kut als je niet weet wanneer ie komt he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |