abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35974108
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:48 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Denk je dat ik daar wel een lekker 'overdrive geluidje' uit kan halen?
ik kon het iig wel toen ik er 1 had, we gaan binnenkort wel weer een keertje naar de feedback
PS4 online: micro_nl
  zondag 12 maart 2006 @ 22:28:10 #277
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35975606
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:54 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

ik kon het iig wel toen ik er 1 had, we gaan binnenkort wel weer een keertje naar de feedback
Hé guitarist ik klikte per ongeluk op de link naar je band. Niet om het een of ander maar dat klinkt echt verdomd leuk! Beetje indie enzo. Ga zo door man!
pi_35976154
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:28 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Hé guitarist ik klikte per ongeluk op de link naar je band. Niet om het een of ander maar dat klinkt echt verdomd leuk! Beetje indie enzo. Ga zo door man!
dankje, tis ook het leukste bandje waar ik tot nu toe in gezeten heb, lekkere simpele deuntjes en loopjes
pi_35980377
Een 10 minuten eigen productie met:
Mijn ingebouwde iBook microfoon en Garage Band

Een akoestische gitaar (met een plugin erover heen)
Software Bass
en 2 keer ingezongen.

Even laten zien hoe je in 10 minuten tijd de meeste troep opneemt

Get Drunk Blues

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2006 01:31:14 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 01:21:46 #280
141861 El_Mariachi
ctrl+alt+del
pi_35980455
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:14 schreef CoiCrow het volgende:
Een 10 minuten productie met:

Een akoestische gitaar
Software Bass
en 2 keer ingezongen.

Get Drunk Blues
Tof man ! "Getting drunk right now"
Without order there is no chaos.
*disclaimer nooit kan wie dan ook mij verantwoordelijk houden voor "taal vauwten" nu niet en in de toekomst ook njet
pi_35980499
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:14 schreef CoiCrow het volgende:
Een 10 minuten productie met:

Een akoestische gitaar
Software Bass
en 2 keer ingezongen.

Get Drunk Blues
het electrische gitaargeluid vind ik wel een beetje op dat van mij lijken,
wat voor gear gebruikt hij/zij ?
pi_35980540
Dat is mijn akoestische gitaar met een plugin van garageband erover heen
pi_35980567
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:30 schreef CoiCrow het volgende:
Dat is mijn akoestische gitaar met een plugin van garageband erover heen
tis al laat, maar dat electrische gitaargeluid, wat voor amp + effects ??
pi_35980597
Ok: Ik neem mijn akoestische gitaar. Ik neem daarmee de 'solo' op. Daar gooi ik een plugin overheen die standaard in Garageband zit (een programma voor apple computers) en klaar is kees. De setting die ik heb gekozen heet heavy blue's met een beetje extra gain
pi_35980676
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:35 schreef CoiCrow het volgende:
Ok: Ik neem mijn akoestische gitaar. Ik neem daarmee de 'solo' op. Daar gooi ik een plugin overheen die standaard in Garageband zit (een programma voor apple computers) en klaar is kees. De setting die ik heb gekozen heet heavy blue's met een beetje extra gain
ah kj, garageband is een stukje software, nah klinkt niet verkeerd opzich
tis ook geen super kwaliteit maar toch
pi_35980684
Is ook niet zo gek met mijn stem en de ingebouwde microfoon van mijn laptop
pi_35980690
Nog erger? Jah dat kan! Seven Years van Norah Jones

Ik ben altijd te lui om complete dingen op te nemen
Maar misschien is dat wel beter zo...
pi_35981033
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:45 schreef CoiCrow het volgende:
Nog erger? Jah dat kan! Seven Years van Norah Jones

Ik ben altijd te lui om complete dingen op te nemen
Maar misschien is dat wel beter zo...
en echt een beetje goed opnemen kost je idd erg veel tijd Helemaal als je je drums goed wil programmeren,... bah.. daar heb ik voorlopig geen zin in (heb maar even vrienden gemaakt met iemand met een studio )
Die drums kosten je dus een uur of 5-10 per minuut muziek... ik heb het alleen wel over 50 trackts drumgeluiden
  maandag 13 maart 2006 @ 02:34:08 #289
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_35981061
Als ik drums nodig heb tab ik het even in guitarpro , heil de midi drums

mijn god, bijna vol alweer. Wat zijn we toch een stel slowchatters. En ik heb volgens mij nog niet eens de kans gehad om een flauwe grap te maken.

Het nieuwe Satyricon album is best saai. Satriani's Supercolossal heeft wel een paar mooie nummers vind ik. Vooral die Redshift Riders ofzo, erg leuk. In Crowd Chant zit een zeer mooie melodie, die jammer genoeg compleet overschaduwd wordt door waar het liedje eigenlijk om gaat. Ook vind ik het publiek iets te professioneel zingen, maarja.

Doe mij maar gewoon Santana, ik hou toch niet zo van de 'G3'.

[ Bericht 26% gewijzigd door NASDAQbastardo op 13-03-2006 02:41:26 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  maandag 13 maart 2006 @ 08:42:28 #290
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35982282
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:41 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

dankje, tis ook het leukste bandje waar ik tot nu toe in gezeten heb, lekkere simpele deuntjes en loopjes
Simpel is relatief natuurlijk. Ik hoor liever een band die creatief is met melodieën en gaten laat vallen waar die moeten vallen, ipv een band die een nummer helemaal volpropt met allemaal technisch hoogstaand gepriegel.

De gitaarloopjes doen me af en toe denken aan Bettie Serveert, ken je dat? Zo niet --> luisteren! Too Bad You Didn't Like To Rock & Roll is een leuke knipoog naar Black Rebel Motorcycle Club, maar dat horen jullie vast wel vaker.

Jullie zanger heeft een goede stem trouwens, iets waar het bij amateurbands uit het pop/rock circuit nogal eens aan ontbreekt. De bassist moet hier en daar nog een beetje aan zijn timing werken, hij zit regelmatig niet op de kick (en de drummer is echt wel strak). Wel leuke basloopjes, overigens.

Ja, helemaal mijn straatje!
  maandag 13 maart 2006 @ 11:10:29 #291
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_35984867
jieha, ik ga spelen in een bandja a la pearl jam
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_35985529
quote:
Op maandag 13 maart 2006 08:42 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Simpel is relatief natuurlijk. Ik hoor liever een band die creatief is met melodieën en gaten laat vallen waar die moeten vallen, ipv een band die een nummer helemaal volpropt met allemaal technisch hoogstaand gepriegel.

De gitaarloopjes doen me af en toe denken aan Bettie Serveert, ken je dat? Zo niet --> luisteren! Too Bad You Didn't Like To Rock & Roll is een leuke knipoog naar Black Rebel Motorcycle Club, maar dat horen jullie vast wel vaker.

Jullie zanger heeft een goede stem trouwens, iets waar het bij amateurbands uit het pop/rock circuit nogal eens aan ontbreekt. De bassist moet hier en daar nog een beetje aan zijn timing werken, hij zit regelmatig niet op de kick (en de drummer is echt wel strak). Wel leuke basloopjes, overigens.

Ja, helemaal mijn straatje!
Bettie Serveert serveert ken ik niet *download
black rebel motercycke club ken ik wel
tis juist andersom, onze bassist is goed, en die drummer had er veel last van tempo wisselingen,
we hebben inmiddels ook een andere..
  maandag 13 maart 2006 @ 11:38:50 #293
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35985575
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:10 schreef Jorikjet het volgende:
jieha, ik ga spelen in een bandja a la pearl jam
Cool!
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:37 schreef guitarist.nl het volgende:
tis juist andersom, onze bassist is goed, en die drummer had er veel last van tempo wisselingen,
we hebben inmiddels ook een andere..
Ok, dan heb ik het niet goed gehoord.
pi_35985585
als ik thuis dingen opneem gebruik ik echt de meest simpele drums,
ik heb heb wel een voorbeeldje van ehm half jaartje geleden ofzo
http://zooi.guitarist.nl/mp3/Untitled.mp3 en nee verwacht niet iets heel erg bijzonders, want het was al best laat toen ik dit opnam enzo
  maandag 13 maart 2006 @ 11:45:25 #295
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35985749
Ik heb gisteren thuis iets opgenomen, zal het hier binnenkort even posten. Heb de drums gemaakt in Reason, en die daarna via Rewire doorgelust naar Cubase, en daar vervolgens bas, piano en een paar gitaartjes bij opgenomen.

In Reason heb je de Redrum drumcomputer waarmee je supermakkelijk patterns en fills kan maken. Je kunt ook vrij eenvoudig de drums aanpassen of uitbreiden, perfect. En met een beetje reverb, compressie en eq-getweak klinkt het nog best goed ook!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_35986029
ik heb het opgenomen met adobe audition, en de drums met een helesimpele drumcomputer waar je de paterns makkelijk kan exporteren als wav
  maandag 13 maart 2006 @ 12:00:22 #297
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35986114
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:37 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Bettie Serveert serveert ken ik niet *download
TIPS
Palomine (92) (Het Bettie Serveer geluid)
- Kid's Alright
- Brain-Tag
- Tom Boy

Private Suit (00) (Favoriete BS album, heerlijke nummers)
- Unsound
- Recall
- My Fallen Words
- Private Suit
- Satisfied

Log 22 (03) (Goede sound, maar ik merkte net dat ik meestal alleen het begin van het album draai)
- Smack
- Captain of Maybe
- Log 22

Attagirl(04)(Veel electronische sound er door heen ala Air)
- Attagirl
- Don't Touch That Dail

De dik gedrukte moet je zeker uit checken. Ik zelf vond Dust Bunnies niet zoveel aan, waardoor er wat betreft muziek een gat van 8 jaar in is gekomen
Ik zal eens kijken welke ik nog moet hebben.

Ik ben trouwens vorige week de band The Wildhearts tegen gekomen, elk nummer zit vol met catchy riffjes, ook zeker een aanrader voor wie ze nog niet kent: Vanilla Radio en Schitzophonic.
Bertje en Henk
pi_35986231
ja paar nummers aan het downen als ik het echt leuk vind haal ik paar complete album er van af
  maandag 13 maart 2006 @ 13:18:44 #299
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35988401
Bettie Serveert staat erg hoog in mijn "Bands die goede muziek maken en doch erg relax zijn"-lijst.
Meestal vervallen relaxe muziek bands in veels te ongelaagde muziek. (Dus singers/songwriters met enkel een akoestische gitaar, iets wat ik ook erg mooi vind hoor).
Probeer als ze in de buurt zijn de BareNaked tour mee te pakken, ik kende niet veel nummers die ze speelden, maar het was wel een aparte ervaring.

Welke snaren hebben jullie trouwens op je akoestische gita(a)r(en) (staalsnarig)?
Ik zelf ben na een keer een standaard setje op de D'Addario EJ16 Light - Phosphor bronze gegaan en ben er eigenlijk nog steeds niet vanaf gestapt vanwege het gave geluid, maar zijn er mensen die andere gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?
Bertje en Henk
pi_35988442
ik heb een setje .12 d'addario
.11 op mun electrische

ik vind jack johnson ook een goed singer songwriter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')