abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35833250
Ik gebruik zelf nu al tijden de Sennheiser PMX60.
Deze:

Leuk dingetje, uitstekend geluid, en handige nekband.

Alles goed, zou je zeggen. Maar nu is godverdomme voor de derde keer het snoertje van mn koptelefoon kapot. Nee, niks geks mee gedaan, ik draai met mijn hoofd, en opeens stopt de linkerspeaker ermee. Ik draai mijn hoofd terug, en hij doet het weer.
Half-autistische mongool als ik ben doe ik dit natuurlijk 12 keer, omdat ik het ergens best leuk vond, maar daarna ging het vervelen, en begon het zelfs irritant te worden. Vooral omdat dit de derde keer is dat ik dit probleem heb, met dit type koptelefoon.
Eerste keer werd ie nog vervangen, de tweede keer wilden ze er niet aan dat het gewoon door normaal gebruik gebeurde. Mag ik weer 40 euro ophoesten om onderweg op fatsoenlijke wijze muziek te kunnen luisteren.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_35833276
Kleine update/toevoeging: op dit moment heb ik alleen geluid als ik mijn linkeroor zo'n beetje op m'n schouder leg.
En zelfs dán is het geluid van een abominabel slecht niveau.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_35833299
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:44 schreef Nosh het volgende:
Ik gebruik zelf nu al tijden de Sennheiser PMX60.
Deze:
[afbeelding]
Leuk dingetje, uitstekend geluid, en handige nekband.

Alles goed, zou je zeggen. Maar nu is godverdomme voor de derde keer het snoertje van mn koptelefoon kapot. Nee, niks geks mee gedaan, ik draai met mijn hoofd, en opeens stopt de linkerspeaker ermee. Ik draai mijn hoofd terug, en hij doet het weer.
Half-autistische mongool als ik ben doe ik dit natuurlijk 12 keer, omdat ik het ergens best leuk vond, maar daarna ging het vervelen, en begon het zelfs irritant te worden. Vooral omdat dit de derde keer is dat ik dit probleem heb, met dit type koptelefoon.
Eerste keer werd ie nog vervangen, de tweede keer wilden ze er niet aan dat het gewoon door normaal gebruik gebeurde. Mag ik weer 40 euro ophoesten om onderweg op fatsoenlijke wijze muziek te kunnen luisteren.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:48:37 #4
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_35833307
ik heb dezelfde en hoor door de rechttse alleen nog maar muziek, geen zang meer....
dit nadat hij het helemaal niet meer deed en ik met de soldeerbout ben gaan klussen

mijn vraag dus....hou kan ik dat nou weer eruit gefilterd hebben?
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:48:41 #5
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_35833309
Zoeen heb ik ook! Echt een zwaar puikend ding! Het geluid is echt van Sennheiser-kwaliteit, dus . Ik heb nog geen problemen ermee gehad, al vind ik het wel een gehorig ding.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_35833317
Koop gewoon 1× een goede van rond de paar 100 euro en je hebt dat probleem niet meer. En je hebt geluidskwaliteit die dat geval wat je nu hebt nog niet eens voor een tiende kan evenaren. Je hebt ook oordopjes in een prijsklasse van een paar 100 euro, die hun geld absoluut waard zijn.
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:50:33 #7
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_35833329
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:49 schreef Netflier het volgende:
Koop gewoon 1× een goede van rond de paar 100 euro en je hebt dat probleem niet meer. En je hebt geluidskwaliteit die dat geval wat je nu hebt nog niet eens voor een tiende kan evenaren. Je hebt ook oordopjes in een prijsklasse van een paar 100 euro, die hun geld absoluut waard zijn.
De home-sound-quality dingen van sennheiser Helaas buiten mijn budget

De PMX60 levert echter een briljante geluidskwaliteit voor z'n prijscategorie
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_35833383
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:48 schreef star_gazer het volgende:
Zoeen heb ik ook! Echt een zwaar puikend ding! Het geluid is echt van Sennheiser-kwaliteit, dus . Ik heb nog geen problemen ermee gehad, al vind ik het wel een gehorig ding.
Hij is idd erg gehorig. Als ie op een redelijk volume staat (omgevingsgeluiden overstemmen regelmatig eigen muziek) krijg ik zelfs nog klachten van klasgenoten. Of ik begin hardhorend te worden, dat kan ook.
quote:
Dit model heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Geef toe, het haalt het niet bij een BeyerDynamic koptelefoon van 120 euro, maar in z'n prijsklasse vind je weinig beters.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_35833428
Beyerdynamic is veel beter dan Sennheiser. De 990pro is qua geluid het beste wat ik gehoord heb, Sennheiser van dezelfde prijsklasse klinkt minder helder. Alleen jammer dat je bij de 990pro moet uitkijken dat je 'm opblaast (dat gaat ie mee resoneren bij basfrequenties, wat erg irritant is). Maar volgens is hetzelfde model nu een stuk degelijker geworden. En je kan altijd nog een mailtje sturen naar de helpdesk van de fabrikant om te vragen bij welke frequenties je moet uitkijken, om zodoende via je equaliser aanpassingen te maken.

tip: Ga niet meer naar Correct, Expert, Mediamarkt of weet ik wat voor zaken, maar naar een muziekwinkel waar ze elektronische muziekinstrumenten en opname-apparatuur verkopen. Bij Feedback hebben ze goede spullen voor een redelijke prijs. Je kan ook bestellen en onder rembours laten bezorgen.
pi_35833536
Je hebt ook een koptelefoon van Sony van zo'n 750 euro. Dat model geeft een frequentie weer van over de 80 kHz. Wat jammer nou dat het menselijk gehoor hoogstens 20 kHz kan waarnemen.

Maar dat model is ook op de markt voor de doelgroep die veel geld willen spenderen voor hoogwaardige audio-apparatuur, maar er de ballen verstand van hebben.

Wil overigens niet zeggen dat je geen verschil hoort tussen een koptelefoon van 20 kHz en 30 kHz. Bij die laatste zou het kunnen zijn dat frequenties rond de 15/20 kHz beter worden weergegeven als bij het eerste model. En een vriend van me is audio engineerer en vertelde me dat je ultrasoon geluid niet kan horen maar min of meer wel kan waarnemen, dus het kan de geluidskwaliteit wel degelijk ten goede komen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 02:42:06 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35833785
wtf ik open ook net een topic over m'n 20 jaar oude koptelefoon
pi_35834210
Als ik een half-autistische mongool met een falerige koptelefoon was dan zou ik een snoer van goede kwaliteit zoeken en trachten het originele hierdoor te (laten) vervangen.
Maar die spullen zijn haast onmogelijk te herstellen ...

Life sucks
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:37:42 #13
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35835232
Sennheiser
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:47:15 #14
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_35835319
Edit: Je gaat voor de hoofdprijs vandaag?

[ Bericht 92% gewijzigd door Tha_T op 08-03-2006 09:01:37 ]
pi_35835527
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

De home-sound-quality dingen van sennheiser Helaas buiten mijn budget

De PMX60 levert echter een briljante geluidskwaliteit voor z'n prijscategorie
De HD 201 die ik nu heb is ook erg lekker qua prijs en kwaliteit
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:04:01 #16
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_35835583
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:47 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Edit: Je gaat voor de hoofdprijs vandaag?
wat kan ik winnen?

hebben we een ochtend humeurtje? of ben je gewoon k*t aan aan het doen tegen bepaalde users?
pi_35835609
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

wat kan ik winnen?

hebben we een ochtend humeurtje? of ben je gewoon k*t aan aan het doen tegen bepaalde users?
Ik ben het nu gewoon zat dat er geen lering wordt getrokken uit het feit dat ik sommige posts weghaal
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:08:55 #18
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_35835666
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:05 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Ik ben het nu gewoon zat dat er geen lering wordt getrokken uit het feit dat ik sommige posts weghaal
vaak user gebonden als je het mij vraagt. ik proef een soort "vriendjes politiek". sommige users "mogen" baggeren en andere worden gelijk afgestraft. maar goed david vs goliath verhaal en je zal vast wel gelijk hebben. ik zal eens minder baggeren
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:57:27 #19
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_35838060
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:37 schreef Yozzz het volgende:
Sennheiser
dude...sennheiser maakt de beste koptelefoons ooit, tuurlijk is dit een goedkopere uitvoering maar er zijn ook sennheisers die ongetwijfeld snoeihard boven jou budget liggen hoor.

Overal in opnamestudio's zie je Sennheiser apparatuur en ook proffesionele DJ's zie ik niks anders gebruiken...

Sony beetje lame hoor...
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:17:16 #20
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35838542
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:57 schreef funkmaster het volgende:

[..]

dude...sennheiser maakt de beste koptelefoons ooit, tuurlijk is dit een goedkopere uitvoering maar er zijn ook sennheisers die ongetwijfeld snoeihard boven jou budget liggen hoor.

Overal in opnamestudio's zie je Sennheiser apparatuur en ook proffesionele DJ's zie ik niks anders gebruiken...

Sony beetje lame hoor...
Ik wil heel graag geloven dat Sennheiser de hogere klasses qua koptelefoons regeert, maar bij de knake-koptelefoontjes die je gebruikt tijdens het mountainbiken e.d. zijn Philips enzo beter dan de goedkoopste van Sennheiser. Vandaar mijn reactie: ik koop geen enorm dure koptelefoons.

Beetje kort door de bocht van me, I know
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:38:34 #21
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_35839087
ok je bent weer lief
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:45:04 #22
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35839289
Ik heb ook altijd problemen met hoofdtelefoons en oortjes. Die snoertjes zijn zo fragiel... echt op een of andere manier gaan ze altijd kapot. Philips, Sony het maakt niet uit ik krijg ze allemaal stuk zonder heel veel geks te don. Alleen kan je met philips een jaar doen ofzo en met kruidvat een week
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:22:14 #23
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35842314
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:45 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb ook altijd problemen met hoofdtelefoons en oortjes. Die snoertjes zijn zo fragiel... echt op een of andere manier gaan ze altijd kapot. Philips, Sony het maakt niet uit ik krijg ze allemaal stuk zonder heel veel geks te don. Alleen kan je met philips een jaar doen ofzo en met kruidvat een week
Hmm... De snoertjes blijven nog wel redelijk heel bij mij altijd, alleen zit de mechanica binnen 1 oortje los van de huls ofzo, bij die goedkoper Sennheiser. Ik zoek ook een tijd naar een bepaald oordopje van Philips van 5 euro ofzo, met geweldig geluid en waar ik eerder 1,5 jaar mee heb gedaan.
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:51:53 #24
63302 rockstah
New World Disorder
pi_35860517
Heb hem ook, erg goed geluid alleen de bass valt wat tegen. Die van mij is niet stuk te krijgen iig.

Mijn EP630's daarentegen. Als ik die dat ding indoe hoor ik uit het linker dopje helemaal niks en uit het rechter dopje alleen maar bass. En dan moet ik hem harder zetten om toch nog wat tonen te horen en dan trilt hij bijna mijn oren uit. Drama die dingen.
pi_35860749
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:44 schreef Nosh het volgende:
begon het zelfs irritant te worden. Vooral omdat dit de derde keer is dat ik dit probleem heb, met dit type koptelefoon.
en gewoon stug weer de zelfde kopen he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')