abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35832329
Als ik mijn computer opstart verschijnen er een aantal programma's in beeld die aan het opstarten zijn zoals bijv skype helemaal opstart elke keer weer en met verschillende vensters in beeld komt die ik elke keer weer weg moet klikken hoe krijg ik dat weg , volgens mij vertraagd dat enorm en het is irritant
Punk !
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:41:47 #2
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35832378
Start --> Uitvoeren --> msconfig --> laatste tabblad Opstarten en dan uitvinken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_35832413
Wel, je hebt gelijk dat het enorm vertraagt

Waaruit die programma's hoogst waarschijnlijk worden gestart vind he hier:

Open de registryeditor (Start->uitvoeren->regedit->OK)
Ga naar de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Verwijder daar alle zooi waarvan je niet wil dat het automatisch opstart.
Processen die je niet kent zoek je best even op google op voordat je ze verwijdert.

Verder kunnen programma's nog automatisch geladen worden als ze in Start->programma's->opstarten staan. Verwijder daar ook alles uit
pi_35832580
Allereerst maar eens gaan rondsnuffelen in de opties van de betreffende programma's. Vaak kun je daar wel iets vinden als "Start with Windows", en dat moet je dan even uitvinken.
Verder kun je op www.mlin.net gratis StartupCPL downloaden, dat vind ik persoonlijk veel fijner werken dan msconfig.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:06:39 #5
107652 Quincy5
Back to the future
pi_35838296
msconfig is ook eigenlijk bedoeld om opstartende processen tijdelijk te verwijderen om problemen op te lossen.

Nog niet alle plekken waar deze processen zich kunnen bevinden zijn genoemd. Hieronder alles wat ik weet:
Registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Opstartdirectories:
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
C:\Documents and Settings\<jouw gebruikersnaam>\Start Menu\Programs\Startup
www.bttf.com
I hate mornings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: