abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35808751
Mijn 3 poezen zijn krols. Vooral de oudste miauwd de hele dagen keihard. Ik vind steralisatie zelf niet nodig en zonde van het geld omdat mijn 3 poezen nooit buiten komen. Vind het trouwens ook niet nodig om een kerngezonde poes onder het mes te laten gaan.

Maar is er nog een andere manier om te proberen ervoor te zorgen dat m`n oudste poes wat minder miauwd? De enige manier nu om haar stil te krijgen is om haar op te tillen en te aaien. De andere 2 poezen miauwen bijna niet, die zijn alleen maar de hele tijd over de vensterbank bij het raam heen en weer aan het lopen

Maar de oudste zit soms een uur bij me op schoot, zodra ik haar weer op de grond zet begint ze weer keihard te jammeren.
pi_35809171
Hey Alieda,

het is je allemaal al een keer uitgelegd, toch ? Als je sterilisatie zonde vindt van je geld is daar weinig aan te doen, maar bedenk dat steeds maar krols worden erg slecht is voor je poes, in de natuur wordt een poes dan gedekt en wanneer ze zwanger is gaat ze niet meer door krolsheden heen, zomaar steeds zwanger laten worden is ook niet goed, zo met het kattenoverschot. En als één van je katten ontsnapt tijdens de krolsheid is het alsnog te laat. (bijvoorbeeld je ene kat die graag terugliep naar huis) Gesteriliseerde katten krijgen ook minder snel bepaalde vormen van kanker en baarmoederontsteking.

Over middeltjes om je poes minder krols te laten zijn heb ik nog nooit iets gehoord, behalve de pil, maar dat is ook hartstikke slecht, dat wist je al.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:34:12 #3
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_35809181
De pil?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_35809188
De kattenpil. Bij die van ons helpt het al als we er 1 geven, maar dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_35809391
Nee, de pil daar worden katten echt hartstikke vaak ziek van, die is er eigenlijk alleen voor fokkers, en zelfs die gebruiken hem met frisse tegenzin en zo weinig mogelijk (bijvoorbeeld een halve per 2 weken, ipv 1 per week).

Als je niet wil gaan fokken kun je toch net zo goed je kat laten castreren ?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:44:20 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35809566
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hey Alieda,

uitleg
Ik dacht haar ook al te herkennen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35809641
mja de ultieme manier om er voor eens en altijd vanaf te zijn.. kost nou eenmaal geld

toch is het de meest practische en gezonde manier vrees ik
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_35809796
Het gaat om de poes die steeds terug liep naar huis. Ze is nu al een hele tijd niet meer weg gelopen. Heb op een kattenforum gelezen dat er iets homeopatisch moet zijn waardoor ze wat rustiger zou kunnen worden. Stond helaas niet bij welk homeopatisch middel het is. Moet te koop zijn bij de Reform winkel. De pil wil ook niet aan der geven, 1 van mijn andere poezen was aan de pil maar nu niet meer omdat ze toch niet buiten komt/durft. Aan de andere 2 is ook nauwelijk te merken dat ze krols zijn.
pi_35809817
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:46 schreef Uhmmie het volgende:
mja de ultieme manier om er voor eens en altijd vanaf te zijn.. kost nou eenmaal geld

toch is het de meest practische en gezonde manier vrees ik
Zeggen meer mensen maar het is en blijft wel een operatie
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:52:34 #10
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35809882
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:51 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Zeggen meer mensen maar het is en blijft wel een operatie
Maar wel de beste oplossing voor je kat, zeker voor haar gezondheid. En je wilt toch het beste voor je kat?
pi_35809901
Ik word er gek van.. en is niet eens onze kat..maar achter in de tuin..iedere morgen word ik er door gewekt.. ..We hebben zelf een kater ,maar moeten even geduld hebben zodat hij ook geholpen kan worden
Salsa Española
pi_35809944
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:52 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Maar wel de beste oplossing voor je kat, zeker voor haar gezondheid. En je wilt toch het beste voor je kat?
Dan zal ik het nog 3 maandjes aan moeten zien tot m`n vakantiegeld er is. Denk dat ze dan alle 3 maar tegelijk onder het mes gaan.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:57:12 #13
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_35810045

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 07-03-2006 15:29:35 (doe ff normaal) ]
pi_35810083
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:54 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Dan zal ik het nog 3 maandjes aan moeten zien tot m`n vakantiegeld er is. Denk dat ze dan alle 3 maar tegelijk onder het mes gaan.
Dat adviseert de dierenarts meestal wel bij meerdere katten, omdat ze dan elkaar niet kunnen plagen wanneer de één nog een beetje suf van de verdoving thuiskomt en de ander wil spelen, dat heb je niet wanneer je ze tegelijk laat doen.
pi_35810240
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:58 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat adviseert de dierenarts meestal wel bij meerdere katten, omdat ze dan elkaar niet kunnen plagen wanneer de één nog een beetje suf van de verdoving thuiskomt en de ander wil spelen, dat heb je niet wanneer je ze tegelijk laat doen.
Pcies, is vaak ook goedkoper. Er is hier een dierenarts in Hoogezand waar een steralisatie 40 euro kost per kat als je meer dan 2 katten hebt. Dus dat gaat me dan 120euro kosten in juni, is nog wel te doen.
pi_35810269
Dat is een koopje ! Alle DA's hier vragen 90 euro of meer per poes. Castratie kater is al 35 euro.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:05:16 #17
15139 James_Bondage
Fokzine sucks.
pi_35810347

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 07-03-2006 15:29:51 (onzin verwijderd) ]
Fokzine sucks, Please delete my useraccount!
pi_35810455
Ach binnenkort gaan ze met een beetje geluk toch dood aan vogelgriep als ze weer of andere kapotte vogelmeeslepen. Dus maak je geen zorgen... dat natuur heeft al voorgezorgd.

Hmm ok... die van jou komen niet buiten. Dat is dan weer een ander geval... eindelijk eens iemand die zn katten binnen houdt.
/0
pi_35810517
Toen mijn poes 10 jaar geledengeholpen werd vertelde de dierenarts dat je een gedeelte van de kosten terug kon krijgen van de dierenbescherming aangezien die er voorstander van zijn i.v.m. het kattenoverschot.

Mischien een idee om te kijken of dat nog steeds kan waardoor het iets goedkoper is?
pi_35810536
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:08 schreef wierdo6 het volgende:
Ach binnenkort gaan ze met een beetje geluk toch dood aan vogelgriep als ze weer of andere kapotte vogelmeeslepen. Dus maak je geen zorgen... dat natuur heeft al voorgezorgd.
Ik kan maar 1 ding over jou zeggen: SICK!!!

Er zijn ook mensen die wel van dieren houden hoor!!!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:11:00 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35810570
Even off-topic, waarom heb je eigenlijk alweer een andere username?
The love you take is equal to the love you make.
pi_35810619
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:11 schreef Lienekien het volgende:
Even off-topic, waarom heb je eigenlijk alweer een andere username?
Wist m`n w8woord niet uit mijn hoofd en heb per ongeluk verkeerde mail adres bij @home gewist, dus kon hem niet meer laten toesturen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:16:22 #23
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35810762
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:54 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gedaan destijds, allebei tegelijk, van mijn vakantiegeld
pi_35810989
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
......

Als je niet wil gaan fokken kun je toch net zo goed je kat laten castreren ?
Vind ik niet altijd op gaan.

Ik heb een ex-zielig katje (Pers) dat nu lekker in d'r vel zit maar nog steeds bang is voor vreemde mensen en omgevingen. Dan wil ik het haar niet aandoen om naar de dierenarts gestuurd te worden. We wonen in een appartement en kan dus niet echt ontsnappen. Dus steriliseren vind k dan geen oplossing. Ook is ze al 8 of 9.

De pil hebben we maar zelden gebruikt en idd een halve.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:26:57 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35811169
Mijn kat is ook een bangerik. Maar toch ga ik met haar naar de dierenarts als het moet. Een castratie is eenmalig en daar komt ze heus wel weer overheen.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')