abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39937758
Ordinary People blijft prachig .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:30:48 #52
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39956480
Save Room klinkt trouwens erg leuk.
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:09:33 #54
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39960414
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:18 schreef -Mo- het volgende:
Save Room klinkt trouwens erg leuk.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:28:47 #55
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40153790
Iedereen is helemaal gek van 'Save Room'... wat knap om hiermee te komen, zeg!
pi_40188077
quote:
Once Again-luistersessie
Wisseloord Studios, 21 juli 2006

In de namiddag van deze vrijdag worden de zonnestralen gebroken door de bosrijke omgeving waarin de Hilversumse Wisseloord Studios zich bevinden, het kantoor- en studiocomplex ligt er sprookjesachtig bij. De perfecte setting voor de warme soul van pianist, vocalist en winnaar van meerdere Grammy Awards John Legend.

Voorzien van gratis drankjes en hapjes doden de uit verschillende media uitgenodigde geïnteresseerden de tijd met luchtige vrijdagmiddaggesprekken en een beetje netwerken. Niet veel later stapt de artiest tussen de verschillende journalisten en verslaggevers uit een geblindeerd busje, waarna we verzocht worden plaats te nemen in een voor deze gelegenheid met luxe banken en fauteuils ingerichte opnamestudio. Als de ongeveer dertig aanwezigen een plekje hebben uitgezocht in de riante studio, kondigt de marketingdirecteur John Legend aan en kan de luistersessie beginnen. De zanger bedankt de aanwezigen voor hun komst en vertelt dat o.a. Kanye West, Will.I.Am, Raphael Saadiq en Craig Street aan zijn tweede album hebben meegewerkt. Als John Legend zich achterin naar de cd-speler verplaatst, wijzen de neuzen in de richting van een onbezette pianovleugel. Alsof je in een bioscoop met je rug naar het doek zit en alleen het geluid hoort. Of de tracklist van het album nog verandert, is niet duidelijk maar er wordt begonnen met eerste single Save Room die eind september uitkomt en ook al te horen is op zijn website. Het eerste wat er na het met orgel gevulde intro opvalt, is het prachtige geluid van de studio als de harde, organische drums erin komen. Hoofdjes gaan rustig op en neer terwijl Legend zelf met de ogen gesloten zit te genieten van zijn werk. De tweede keer dat het refrein voorbij komt, wordt er al voorzichtig meegezongen.

Het wat schel klinkende refrein van Heaven Only Knows bevestigt dat we te maken hebben met een nog niet gemasterd album, zoals Legend al in zijn opening meedeelde. Net als het leeuwendeel van dit album is het een prachtig nummer, duidelijk in het verlengde van het bejubelde debuut Get Lifted (2004). De positieve harmonie in Each Day Gets Better en het door Raphael Saadiq geproduceerde Show Me, voorzien van kalm gitaarspel, vormen in combinatie met Save Room een sterk begin van deze opvolger. Over de harde beat van het duet King & Queen, waarvan de zangeres nog even zonder naam door het leven gaat, klinkt een speelse Spaanse gitaar. Met het disco-achtige PDA (We Just Don't Care) slaat de zanger een nieuwe weg in, het is een vrolijke noot tussen de dikwijls schitterende maar zwaarmoedige ballades. Door het Hammond-orgel, de bluesgitaar en de pianoakkoorden zijn het voornamelijk de drums uit Fool Yourself (1973) van Little Feat (tien jaar geleden ook voor Killing Me Softly van The Fugees gebruikt) die het onmogelijk maken om tijdens Slow Dance stil te zitten. Na ieder nummer volgt een kort beleefd applaus waarna dj John Legend de volgende track inzet.

De onlangs bij Kanye Wests G.O.O.D. Music-label getekende funkband Sa-Ra Creative Partners draagt een steentje bij aan Once Again in de vorm van Maxine. Een vrolijk en goed gearrangeerd nummer dat er tussen de veelal door piano begeleide ballades echt uit springt, maar of de track potentie heeft te doen wat bijvoorbeeld Number 1 deed, valt te betwijfelen. Coming Home sluit Once Again af maar om de luisteraar door de tekst over jonge militairen die zich inzetten voor de oorlog van Ome Sam niet al te ontroerd naar huis te sturen, neemt John Legend zoals enigszins verwacht (en stiekem gehoopt) nog even plaats achter de vleugel. Once Again is een waardige opvolger van zijn succesalbum van twee jaar geleden maar evenaren doet hij het niet. Legend bewijst het onbewust door een net nieuwe track, die niet op dit album staat, live uit te voeren en deze op te volgen met het koude rillingen (en sommige zelfs tranen) bezorgende Ordinary People. Hierdoor komt het verschil tussen Get Lifted en Once Again goed naar voren. Live en op maar een paar meter afstand, ondersteund door de geweldige akoestiek en geluidsinstallatie, is de zanger nog beter dan zijn opgenomen materiaal. Gelukkig komt hij in september terug om zijn reputatie als live artiest te bevestigen.
Bron: http://www.statemagazine.nl
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:38:11 #57
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40188366
Ik koop 'm sowieso... zelf eens bepalen of het wat is..
pi_40191066
Dus sept weer een concert?
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:05:46 #59
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_40209339
Een beetje een vage review, aan de ene kant heel positief en een waardige opvolger, aan de andere kant kan het Get Lifted niet evenaren. Ik ben benieuwd, Save Room klinkt verrassend anders en veelbelovend, hopelijk laat het album niet al te lang meer op zich wachten.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_40213330
album komt in oktober... Maar kan die single nog niet vinden in de winkels, ook online niet.. Of ben ik weer te vroeg, ben benieuwd....
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:29:30 #61
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40242041
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:12 schreef newyorkcity het volgende:
album komt in oktober... Maar kan die single nog niet vinden in de winkels, ook online niet.. Of ben ik weer te vroeg, ben benieuwd....
Ja, volgens mij ben je te vroeg en komt de single in september.
pi_40247477
Damn... de linkjes doen het niet meer, ik wil em hooren. Misschien staat ie op ares..
Dvd'tjes
Cd'tjes
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:27:59 #63
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40247489
Ik mail 'm naar je toe als je wilt.
pi_40247508
Verheug me al op dit album, Save Room klinkt iig goed.
pi_40247520
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:27 schreef newyorkcity het volgende:
Damn... de linkjes doen het niet meer, ik wil em horen. Misschien staat ie op ares..
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_40247540
Ja! dat wil ik!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_40247684
Ja, je mag het wel naar me opsturen, wordt gek hier. Gaat niet helemaal lekker met posten...
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_40248084
Save Room klinkt chill, wel leuk Ik ben benieuwd naar de rest. En als er weer een concert komt MOET ik er gewoon heen, heb als het goed is OV dan Ik hoop alleen dat er nog een trein teruggaat om die tijd
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:53:09 #69
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40248101
Wat is je emailadres dan, nyc?
pi_40248301

[ Bericht 100% gewijzigd door newyorkcity op 27-07-2006 20:10:25 ]
Dvd'tjes
Cd'tjes
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:04:52 #71
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40248375
Ok gezien.. je kunt weg-editten als je wilt..

Pleasure is on its way..
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:06:49 #72
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40248422
dit emailadres bestaat niet? Heb je ook een ander? Of doe ik iets verkeerd?

[ Bericht 26% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 27-07-2006 20:11:51 ]
pi_40248515
vaag... Ik mail je ff
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_40248569
Joepie Heb um! Ga nu luisteren..
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_40248862
Heb hem gehoord, vind het niet echt een r&b/soul nummer, meer pop. Klinkt toch wel leuk. Ben echt heel benieuwd naar het album...
Dvd'tjes
Cd'tjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')