Laat in dit topic weten wat je favoriete nummers zijn, welke impact John Legend voor jou op 2005 gehad heeft en hoe erg je het vindt dat je op 15 september 2005 niet in de HMH was om zijn optreden bij te wonen.quote:"I originally was given the name John Legend by a friend from Chicago because he thought I sounded so much like an old school artist," John confesses. "At first, I thought it was funny to be called 'Legend,' but then a lot of my friends started calling me that and it really caught on so much that more people were calling me 'Legend' than my real name. So I started to consider using it as my stage name. I knew it sounded a little presumptuous, but I figured it would definitely make me stand out from the pack. I figured it would make people pay attention to me. And once I have their attention, I hope to make them fall in love with my music. By being 'John Legend,' I put some pressure on myself but I'm gonna try to live up to it and I hope my music will live up to it."
In het najaar denk ik, kan uitlopen tot Kerst.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:35 schreef rotskibo het volgende:
Wanneer komt dat nieuwe album?
Natuurlijk wist ik dat maar voor de overige lezers onder ons die haar nog niet kennenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:48 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je wist wel dat ik het wist toch?![]()
Een mooi duetje zou leuk zijn..
Thx!quote:Op donderdag 13 april 2006 13:56 schreef Cici het volgende:
Hier een mooi linkje naar AOL.
Als de site geladen is, dan zie je Video's staan en dan 1 tot en met 7 ofzo.
Klik op Video's.
En genieten maar.
http://music.aol.com/videos/sessions/sessions_flash.adp?defaultCovers=536&d%20efaultID=536
Zo, die zijn ook weer binnen !quote:
Wow!quote:7/13/06
John plans to release 'Once Again' this fall
After a year which include 3 Grammy awards, and performances at the Super Bowl, NBA All-Star game, and MLB All-Star game, John is ready to release his sophomore album 'Once Again' this fall. The first single is called 'Save Room' and is already getting great reviews so make sure you request it at your local radio!
Hello its me heb ik ook.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:36 schreef Terreros85 het volgende:
Hello it's me is briljant gecoverd. Het origineel is van Todd Rundgren, maar John Legend legt er zijn eigen stijl in. Gewoon genieten
Klopt, zo'n schatje ben je..quote:Op maandag 17 juli 2006 05:25 schreef Cici het volgende:
Tijd geleden direct naar Stanley gestuurd dacht ik
Bron: http://www.statemagazine.nlquote:Once Again-luistersessie
Wisseloord Studios, 21 juli 2006
In de namiddag van deze vrijdag worden de zonnestralen gebroken door de bosrijke omgeving waarin de Hilversumse Wisseloord Studios zich bevinden, het kantoor- en studiocomplex ligt er sprookjesachtig bij. De perfecte setting voor de warme soul van pianist, vocalist en winnaar van meerdere Grammy Awards John Legend.
Voorzien van gratis drankjes en hapjes doden de uit verschillende media uitgenodigde geïnteresseerden de tijd met luchtige vrijdagmiddaggesprekken en een beetje netwerken. Niet veel later stapt de artiest tussen de verschillende journalisten en verslaggevers uit een geblindeerd busje, waarna we verzocht worden plaats te nemen in een voor deze gelegenheid met luxe banken en fauteuils ingerichte opnamestudio. Als de ongeveer dertig aanwezigen een plekje hebben uitgezocht in de riante studio, kondigt de marketingdirecteur John Legend aan en kan de luistersessie beginnen. De zanger bedankt de aanwezigen voor hun komst en vertelt dat o.a. Kanye West, Will.I.Am, Raphael Saadiq en Craig Street aan zijn tweede album hebben meegewerkt. Als John Legend zich achterin naar de cd-speler verplaatst, wijzen de neuzen in de richting van een onbezette pianovleugel. Alsof je in een bioscoop met je rug naar het doek zit en alleen het geluid hoort. Of de tracklist van het album nog verandert, is niet duidelijk maar er wordt begonnen met eerste single Save Room die eind september uitkomt en ook al te horen is op zijn website. Het eerste wat er na het met orgel gevulde intro opvalt, is het prachtige geluid van de studio als de harde, organische drums erin komen. Hoofdjes gaan rustig op en neer terwijl Legend zelf met de ogen gesloten zit te genieten van zijn werk. De tweede keer dat het refrein voorbij komt, wordt er al voorzichtig meegezongen.
Het wat schel klinkende refrein van Heaven Only Knows bevestigt dat we te maken hebben met een nog niet gemasterd album, zoals Legend al in zijn opening meedeelde. Net als het leeuwendeel van dit album is het een prachtig nummer, duidelijk in het verlengde van het bejubelde debuut Get Lifted (2004). De positieve harmonie in Each Day Gets Better en het door Raphael Saadiq geproduceerde Show Me, voorzien van kalm gitaarspel, vormen in combinatie met Save Room een sterk begin van deze opvolger. Over de harde beat van het duet King & Queen, waarvan de zangeres nog even zonder naam door het leven gaat, klinkt een speelse Spaanse gitaar. Met het disco-achtige PDA (We Just Don't Care) slaat de zanger een nieuwe weg in, het is een vrolijke noot tussen de dikwijls schitterende maar zwaarmoedige ballades. Door het Hammond-orgel, de bluesgitaar en de pianoakkoorden zijn het voornamelijk de drums uit Fool Yourself (1973) van Little Feat (tien jaar geleden ook voor Killing Me Softly van The Fugees gebruikt) die het onmogelijk maken om tijdens Slow Dance stil te zitten. Na ieder nummer volgt een kort beleefd applaus waarna dj John Legend de volgende track inzet.
De onlangs bij Kanye Wests G.O.O.D. Music-label getekende funkband Sa-Ra Creative Partners draagt een steentje bij aan Once Again in de vorm van Maxine. Een vrolijk en goed gearrangeerd nummer dat er tussen de veelal door piano begeleide ballades echt uit springt, maar of de track potentie heeft te doen wat bijvoorbeeld Number 1 deed, valt te betwijfelen. Coming Home sluit Once Again af maar om de luisteraar door de tekst over jonge militairen die zich inzetten voor de oorlog van Ome Sam niet al te ontroerd naar huis te sturen, neemt John Legend zoals enigszins verwacht (en stiekem gehoopt) nog even plaats achter de vleugel. Once Again is een waardige opvolger van zijn succesalbum van twee jaar geleden maar evenaren doet hij het niet. Legend bewijst het onbewust door een net nieuwe track, die niet op dit album staat, live uit te voeren en deze op te volgen met het koude rillingen (en sommige zelfs tranen) bezorgende Ordinary People. Hierdoor komt het verschil tussen Get Lifted en Once Again goed naar voren. Live en op maar een paar meter afstand, ondersteund door de geweldige akoestiek en geluidsinstallatie, is de zanger nog beter dan zijn opgenomen materiaal. Gelukkig komt hij in september terug om zijn reputatie als live artiest te bevestigen.
Ja, volgens mij ben je te vroeg en komt de single in september.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:12 schreef newyorkcity het volgende:
album komt in oktober... Maar kan die single nog niet vinden in de winkels, ook online niet.. Of ben ik weer te vroeg, ben benieuwd....![]()
quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:27 schreef newyorkcity het volgende:
Damn... de linkjes doen het niet meer, ik wil em horen.Misschien staat ie op ares..
Ja!quote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bedoel je 'Live in the House of Blues'?
Enorm bedankt!quote:Op zondag 30 juli 2006 09:32 schreef Devano het volgende:
Tracklisting:
1. Save Room
2. Heaven Only Knows
3. Show Me (A Little Bedtime Prayer)
4. Each Day Gets Better
5. King & Queen (Duet Version)
6. PDA (We Just Don't Care)
7. Slow Dance
8. Again
9. Maxine
10. Where Did My Baby Go?
11. Another Again
12. Coming Home
Helaas heb ik nog niet kunnen vinden door wie welke tracks geproduced zijn.
Moet je me even mailen of me je emailadres geven, dan mail ik 'm naar je toe.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:16 schreef Noax het volgende:
[..]
Enorm bedankt!
Nu es kijken of ik ergens aan Save Room kan komen..
Kan ik me wel in vinden, maar de sfeer van het 'zo gewone' Save Room bevalt me uitstekend. Het kabbelt leker voort.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:37 schreef Noax het volgende:
'Get lifted' vind ik een erg mooi nummer, maar ik ga mbt de poll voor 'Used to Love U' gekozen.
Dit aangezien het nummer iets meer pit heeft.
'Save Room' heeft imo niets extra's het is voor John Legend's kunsten eigenlijk te gewoontjes.
Ehm nee niet dat ik weetquote:Op zondag 6 augustus 2006 17:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
In ieder geval bedankt..
woon je toevallig aan de 'Road To Mandalay'?
Heb je niet eens de dvd???quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zo is dat. Nu even Feyenoord kijken.
Leuk, was er al een tijd niet meer geweest, en die baard kan ie hebben hoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:48 schreef newyorkcity het volgende:
De site ook al bekeken?? Staat ook wat meer info over album, en hij ziet er goed uit op die foto, met een hele baard
www.johnlegend.com
yup yup, mooi hoor, Van Hunt met What can i say.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Cici, heb je mijn mail gehad? (En beluisterd?)
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 06:19 schreef Cici het volgende:
[..]
yup yup, mooi hoor, Van Hunt met What can i say.
Dank je.
![]()
Niet zo serieus doen, daar word je niet oud mee..quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:48 schreef Devano het volgende:
Van Hunt lijkt in de verste verte niet op John Legend...
CD was hier helemaal uitverkochtquote:Op woensdag 6 september 2006 14:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Of wanneer je je mail checkt..
Laat je weten hoe het album is?
Ja Get Lifted dus, die andere die is er nog nietquote:Op donderdag 7 september 2006 00:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Haha.. ik snapte het al niet, dacht dat je de nieuwe cd 'Once Again' ging ophalen, maar het ging dus om 'Get Lifted'?
Goed dat je om bent!
Ik las gister pas mijn mail, thanx dearquote:Op donderdag 7 september 2006 01:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:Ik mail nog wel even wat leuke geluidjes..
Dat wel, maar wat een playerquote:Op zaterdag 9 september 2006 11:53 schreef alors het volgende:
[..]
Haha wat een casanovaHij ziet er goed uit daar
![]()
Yep, helemaal!quote:
Ja ik ga em nu ff kijkenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:48 schreef Devano het volgende:
Top link, alors!
Bij Each Day Gets Better dacht iedereen even dat hij Ordinary People ging spelen.
Wat een heerlijke nummers zitten er tussen.
Story of my life.quote:
Al klopt het niet helemaal.. Legend claimt dat zijn stage name al veranderd was voordat American Idol met John Stephens op de proppen kwam en dat hij alleen maar blij was dat hij dat gedaan had.quote:Zijn echte naam is John Stephens en onder die naam bracht hij ook al eens een album uit, maar er deed ook een ongelooflijke kneus mee aan American Idol, die John Stephens heette, net toen onze John op het punt stond door te breken. Er was dus een andere naam nodig
Als het goed is ben ik er ook. Ik hoorde dat zijn concerten vrij lang zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:20 schreef Frosting het volgende:
Is er ook bij op 17 december... Idd erg duur maar goed alles over voor Johnny boi
Hij heeft er plezier in ja, raffelt het niet af... dus zorg dat je niet de laatste trein hoeft te halen of zo..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Als het goed is ben ik er ook. Ik hoorde dat zijn concerten vrij lang zijn.
MSN?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:10 schreef Devano het volgende:
Ik heb een Rapidshare link naar het album. Ik weet dat ik de link niet mag posten, maar dat jullie even weten dat hij dus al online staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
Haha.. zo makkelijk gaat dat niet..quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:13 schreef Noodlez het volgende:
Ik had gehoopt op een mooie vrouw, want die passen perfect bij de muziek.
Moet je even ticketservice bellen: 0900-3001250. Ik heb geen idee.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:14 schreef shiNinG_staR het volgende:
Is het al uitverkocht?
Ik vind het een heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk nummerquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:15 schreef Almere-Dude het volgende:
"Each day gets better" is ook wel een lekker nummer.
Hoe vaker je hem luistert hoe lekkerder ik hem vind, Stereo is ook erg leuk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:47 schreef Cici het volgende:
[..]
Ik vind het een heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk nummer
Ik vind mijn viendje nu helemaal niet lief meer.. haha ik wil ook naar het concert...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:33 schreef Day het volgende:
Ik kwam vandaag thuis, pc gelijk aan natuurlijk, mailtjes binnenhalen, eentje viel er op met onderwerp: 1e verjaardagskado. Triggerde natuurlijk, dus gelijk openen. Heeft mijn vriendje gewoon 2 kaartjes gehaald voor 't concert!!! (ben op 17 december jarig).![]()
Ik ga naar John Legend!!!![]()
Heb zojuist 2 kaartjes uit mijn printer zien rollenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:57 schreef shiNinG_staR het volgende:
Tis zo goed als uitverkocht.
Juistja, die optie biedt Ticketservice tegenwoordig aan, makkelijk tochquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:15 schreef IV_Xample het volgende:
2 kaartjes uit jouw printer...jemig
heb je een -thuis-ticketservice
handig!
hahahaha
Ja! Ik! Mag ik je mailen??quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:05 schreef Noodlez het volgende:
Het concert is ondertussen uitverkocht, ik kan nog aan kaarten komen tegen de normale prijs. Ik denk toch dat ik nog ga, andere mensen nog interesse in kaarten? Prijs voor de kaarten: ¤43,25 per stuk, die ¤3,25 is de annuleringsverzekering.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:01 schreef newyorkcity het volgende:
Jaa, de cd ligt in de winkels, is ie toevallig 10 euro bij de mediamarkt?![]()
15,99 bij MM Utrecht. Helaas.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:01 schreef newyorkcity het volgende:
Jaa, de cd ligt in de winkels, is ie toevallig 10 euro bij de mediamarkt?![]()
Oh, waarom lees ik niet gewoon voordat ik postquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:33 schreef ssilvia1 het volgende:
Duet John Legend met Boris (Ordinary People)
http://giel.vara.nl/audioarchief.php
Dat verklaart misschien zijn eigen genre dat hij zingtquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:52 schreef Day het volgende:
Ik heb vandaag naar Once Again geluisterd. Moest wel erg wennen. Vond na de 1e keer de helft niet echt mooi. Maar hoe vaker ik luister, hoe beter ik de nummers ga vinden.
Heb het duet met Boris ook gehoord nu. Hoorde Gordon vandaag zeggen dat je bijna het verschil niet hoorde tussen ze. Ik zou zeggen: Gordon, spuit je oren effe uit!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |