abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2006 @ 17:39:12 #1
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_35780252
In navolging van: Probleem met onze kat Rocky

Ik had gehoopt deze beslissing nooit te hoeven nemen, maar helaas.
De problemen die Rocky had (cara met een continue onsteking/infectie aan de luchtwegen) is in alle hevigheid terug.
Mijn neef (de 2de dierenarts (second opinion)) heeft ons heel duidelijk gemaakt dat als de prednison in samenwerking met de antibiotica niet voor langere tijd hem van de ontstekingen/infecties afhoud het gewoon niet humaan (diervriendelijk is) om het beestje rond te laten lopen.
Hij is echt snikbenauwd (ondanks de prednison) en niest het gehele huis weer onder.
Werkelijk alles zit onder de gele/groene snot van onze lieve schat.
Zelf stikt hij zelfs af en toe er bijna in en om eerlijk te zijn wil ik hem dit niet meer aandoen.
Met heel veel verdriet hebben we daarom vanavond besloten dat we hem in gaan laten slapen

Echter zijn wij niet de enige met verdriet.
Wij hebben nog een 2de kat welke zijn broertje is.
Mijn vraag is daarom: Wat voor een reactie kunnen wij van hem verwachten en wat kunnen wij daar aan doen om het te vergemakkelijken (voor zover je daarvan kan spreken).
Als het aan mij ligt nemen we er als ze er straks weer zijn er een kitten bij. Bij zijn ze weleens langere tijd (24-48 uur) alleen thuis en ik vind het samen dat toch minder zielig.

Om nou te voorkomen dat mensen zeggen dat dit eigenbelang of wat dan ook is, wil ik ze vragen niet te reageren. Wij hebben er volgens 2 dierenartsen alles gedaan wat er te doen valt. Eigenlijk hebben we zelfs 3 artsen geraadpleegd (vrouw van mijn neef is ook dierenarts). Zelf denk ik ook dat er niet meer uit te halen valt
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  maandag 6 maart 2006 @ 17:46:45 #2
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_35780448
R.I.P.
  maandag 6 maart 2006 @ 17:48:24 #3
125396 tsjimp
cogito ergo cum
pi_35780492

[ Bericht 100% gewijzigd door inkie1010 op 06-03-2006 20:55:45 (ongepast) ]
  maandag 6 maart 2006 @ 17:49:17 #4
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35780520
Lieve MrWes, ik kan me jullie beslissing goed voorstellen en trek je niks aan van eventuele rotreacties

Ik heb gehoord dat het voor katten ook goed is als ze afscheid kunnen nemen. Dan weten ze dat hen huisgenoot dood is en blijven ze ook niet ik weet niet hoe lang zoeken.

Persoonlijk zou ik daarom de da thuis laten komen om Rocky in te laten slapen, is ook fijner voor Rocky zelf. Daarna kun je z'n broertje dan in de kamer laten en hem laten ontdekken dat Rocky ingeslapen is.

Heel veel sterkte ermee, ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk is. En jullie hebben veel moeite gedaan voor Rocky!

Sterkte nogmaals, vind het echt rot om dit te lezen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 6 maart 2006 @ 17:50:11 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_35780543
Sorry.

De achterblijvende kat zal best een tijdje mauwend en jankend door het huis struinen op zoek naar zijn broertje. Veel aandacht geven.
Als die zich min of meer met de nieuwe situatie verzoend heeft, kun je gaan denken over een "vervanger", maar reken er niet op dat je binnen anderhalf tot 2 maanden zover bent als ze nooit ander katten dan elkaar gewend waren.
Als je een andere kat neemt, probeer het minstens 2 weken lang voordat je de strijd opgeeft, je kunt een week lang de grootst mogelijk ellende hebben, waarna het plotseling rustig wordt. Probeer de nieuweling in een kamer te zetten waar de oude door de deur heen aan de nieuwkomer kan wennen. En de oude nog steeds veel aandacht geven, zodat er geen reden tot jaloezie kan zijn.
Maar hou er rekening mee dat het mogelijk ook nooit goed komt met de nieuweling, als de oudgediende ook echt oud is, dan kan hij zich wellicht net zo goed in zijn eentje redden, en gewoon veel slapen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_35780554
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:48 schreef tsjimp het volgende:

[..]
Wat maakt dat nou uit in een topic als dit man, reageer gewoon niet!
Die kat is nog niet dood btw.
TS, Sterkte ermee!

[ Bericht 7% gewijzigd door inkie1010 op 06-03-2006 20:56:08 ]
  maandag 6 maart 2006 @ 17:51:33 #7
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35780581
:S
  maandag 6 maart 2006 @ 17:55:35 #8
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_35780690
veel sterkte TS , ik denk dat de achterblijver wel nog een tijdje zal zoeken,
ik heb er zelf 4 rondwandelen 1 moeder/dochter en de moeder wil af en toe nogal eens ontsnappen
dan begint de kleine ook meteen te zoeken,
ik moet er niet aan denken dat ik zo'n beslissing zou moeten maken over 1 van mijn meissie :S
iig, veel sterkte
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_35780816
In laten slapen?

Ik stuur hem voor minder geld naar de hemelse Vader toe.
pi_35780823
Sterkte!
pi_35781229
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:59 schreef -Numlock- het volgende:
In laten slapen?

Ik stuur hem voor minder geld naar de hemelse Vader toe.
grappig

Maar een van onze katten hebben wij van onze oma geerfd . Die kat heeft echt maanden lang op de gang zitten janken ondanks dat de deur openstand naar een lekkere warme kamer met stoelkussens enzo.
Ik denk dat je um gewoon veel aandacht moet geven en een beetje verwennen.
Sterkte
Het spijt me echt hoor
  maandag 6 maart 2006 @ 18:15:36 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_35781280
Ik heb zelf 2 Burmese broertjes van nu 13.5 jaar, dus ergens de komende paar jaar krijg ik ook weer met dit soort problemen te maken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 6 maart 2006 @ 18:16:58 #13
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_35781328
We zitten echt in de strijd tussen gevoel en verstand.
Enerzijds zeggen we gewoon dat het zo niet verder kan, maar aan de andere kant wil je toch nog wel weer er een kuurtje tegenaan gooien.
De vraag die je dan stelt is dat egoistisch, omdat je geen afscheid wilt nemen of is dat juist humaan.
Rocky doet nooit erg moeilijk bij tabletjes, dus echt heel erg lijkt hij het niet te vinden.
Maar moet je zijn hele leven lang dit blijven doen (nu is hij 8 mnd), dat vind ik niet erg diervriendelijk.

Kortom wat laat je de doorslag geven, je verstand (dat zegt zo moet je niet verder gaan) of je gevoel (het is zo'n ontzettend lief beest!).

Zoals je uit dit stukje hoort rijst de twijvel weer.
Straks bel ik nogmaals mijn neef (en zijn vrouw) op om te overleggen.
Ik vind dit moeilijk, heel moeilijk
  maandag 6 maart 2006 @ 18:21:56 #14
130735 Devil020
Sterker door Strijd!
pi_35781509
ik zou er alles aan doen om toch door te gaan, 8 maanden is jong en misschien groeit de kat er overheen? Ik weet het niet hele moeilijke keuze, als je er maar geen spijt van krijgt achteraf.

Sterkte!!
  maandag 6 maart 2006 @ 18:23:05 #15
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_35781552
ja klote

paar jaar terug werd 1 van onze katten doodgereden, zijn broertje (waarmee ie eigenlijk altijd samen was) ging toen ook overal zoeken naar em .. mauwend op straat en in het huis
dat heeft ie een paar weekjes volgehouden en daarna was het over

sterkte iig
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  maandag 6 maart 2006 @ 18:23:10 #16
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_35781555
Oh bah, wat verschrikkelijk

Ik kan je jammer genoeg geen tips geven, alleen heel veel sterkte met Rocky
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_35781975
Heel erg veel sterkte.... *knuffelt*
is idd hele moeilijke beslissing.. (wrom is er geen verdrietig kijkende, knikkende smiley...)
  maandag 6 maart 2006 @ 19:00:53 #18
125396 tsjimp
cogito ergo cum
pi_35783092
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:33 schreef Death_Angel_89 het volgende:
(wrom is er geen verdrietig kijkende, knikkende smiley...)
Omdat ik nu al weet dat die ontiegelijk leem is.
pi_35783387
Hoe is de kat er zelf onder? Is hij nog speels, ondanks dat hij erg ziek is? Kan hij nog fijn kroelen ed. Dan is het misschien wel de moeite waard om te kuren met hem. Als hij zelf te ziek is om zich te wassen en het fijn te hebben, dan niet.

Ik zeg dit, omdat mijn schoonouders een kat hebben met een auto-immuun ziekte en die dus ook veel medicijnen nodig heeft om te blijven leven, maar als hij in zijn goede dagen zit, zit er nog zoveel pit in dat beest en zie je hem gewoon genieten van het leven. Daarom alleen al vinden zij het de moeite waard om met hem verder te gaan.

Heel veel sterkt iig met de moeilijke beslissing die je moet nemen.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:10:45 #20
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_35783534
Heel erg veel sterkte gewenst.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 6 maart 2006 @ 19:32:25 #21
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_35784476
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:07 schreef assepoes het volgende:
Hoe is de kat er zelf onder? Is hij nog speels, ondanks dat hij erg ziek is? Kan hij nog fijn kroelen ed. Dan is het misschien wel de moeite waard om te kuren met hem. Als hij zelf te ziek is om zich te wassen en het fijn te hebben, dan niet.

Ik zeg dit, omdat mijn schoonouders een kat hebben met een auto-immuun ziekte en die dus ook veel medicijnen nodig heeft om te blijven leven, maar als hij in zijn goede dagen zit, zit er nog zoveel pit in dat beest en zie je hem gewoon genieten van het leven. Daarom alleen al vinden zij het de moeite waard om met hem verder te gaan.

Heel veel sterkt iig met de moeilijke beslissing die je moet nemen.
Dit maakt het voor mij ook een stuk moeilijker.
De kat zelf speelt op zich wel, alleen zoals nu is hij snel buiten adem en moet hij al gauw stoppen.
Krioelen doet hij graag en eigenlijk altijd bij mij.
Mijn vriendin heeft altijd (boeren)katten gehad. Haar ouders gingen er vrij zakelijk mee om, vandaar dat er nu een kleine 2 strijd was/is.
Zometeen bel ik mijn neef nog even op en dan hoor ik wel wat hij nog vind.

Wat is wijsheid....
pi_35785364
Als ik zo lees hoe zwaar jullie Rocky het heeft, plus de second (en third) opinion... laat het beestje niet langer lijden omdat je het zelf zo zielig vindt, MrWes. No offence, ik weet hoe het voelt.

Veel sterkte gewenst.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_35788098
MrWes, heel veel sterkte
  maandag 6 maart 2006 @ 21:08:09 #24
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35788647
Wij zaten twee jaar geleden met hetzelfde. Wij hebben de dag erna direct een andere kitten gehaald. Niet zozeer ter vervanging, maar de poes was gewend een vriendje te hebben.

Het zal ws per kat wel verschillen, maar bij ons is het meer dan goed gegaan, vanaf dag 1 begon de poes de kitten te beschermen, te bemoederen en te wassen.

Intussen zijn ze net een getrouwd stel dat niet zonder elkaar kan.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_35799414
MrWes heel veel sterkte!!
=^.^=
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')