In navolging van:
Probleem met onze kat RockyIk had gehoopt deze beslissing nooit te hoeven nemen, maar helaas.
De problemen die Rocky had (cara met een continue onsteking/infectie aan de luchtwegen) is in alle hevigheid terug.
Mijn neef (de 2de dierenarts (second opinion)) heeft ons heel duidelijk gemaakt dat als de prednison in samenwerking met de antibiotica niet voor langere tijd hem van de ontstekingen/infecties afhoud het gewoon niet humaan (diervriendelijk is) om het beestje rond te laten lopen.
Hij is echt snikbenauwd (ondanks de prednison) en niest het gehele huis weer onder.
Werkelijk alles zit onder de gele/groene snot van onze lieve schat.
Zelf stikt hij zelfs af en toe er bijna in en om eerlijk te zijn wil ik hem dit niet meer aandoen.
Met heel veel verdriet hebben we daarom vanavond besloten dat we hem in gaan laten slapen
Echter zijn wij niet de enige met verdriet.
Wij hebben nog een 2de kat welke zijn broertje is.
Mijn vraag is daarom: Wat voor een reactie kunnen wij van hem verwachten en wat kunnen wij daar aan doen om het te vergemakkelijken (voor zover je daarvan kan spreken).
Als het aan mij ligt nemen we er als ze er straks weer zijn er een kitten bij. Bij zijn ze weleens langere tijd (24-48 uur) alleen thuis en ik vind het samen dat toch minder zielig.
Om nou te voorkomen dat mensen zeggen dat dit eigenbelang of wat dan ook is, wil ik ze vragen niet te reageren. Wij hebben er volgens 2 dierenartsen alles gedaan wat er te doen valt. Eigenlijk hebben we zelfs 3 artsen geraadpleegd (vrouw van mijn neef is ook dierenarts). Zelf denk ik ook dat er niet meer uit te halen valt
Member of de [DPC]NoizyCows (
http://www.noizycows.nl )