abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35775095
Aanstaande vrijdag wordt ons huis getaxeerd ivm een verbouwing (keuken+badkamer).
Moet ik nou alles netjes opruimen/poetsen? Het is natuurlijk geen grote puinhoop, maar hoe netjes moet het zijn. Heeft dat invloed op de taxatie?
pi_35775299
Volgens mij niet... Er wordt alleen gekeken naar de bouw-technische staat van het pand, locatie etc, maar niet naar of je hebt opgeruimd of niet...
pi_35775366
Heeft niet zoveel invloed. Die taxateur zal aan jou vragen op hoeveel het huis getaxeerd moet worden. Jij zegt de waarde, en hij taxeert het zo (mits je gevraagde bedrag niet al te gek is).
  maandag 6 maart 2006 @ 15:19:35 #4
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_35775459
ald je goed poets doen ze er zeker 100,- bovenop.

Het is wel zo dat de staat waarin jij het laat zien aan de makelaar, aan de makelaar laat zien wat voor een vleesch hij in de kuip heeft; dat is wel lekker voor hem om te weten bij bezichtigingen. Geen enkele verkopend makelaar laat graag een vuil huis zien.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_35775495
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:19 schreef MetalMessiah het volgende:
ald je goed poets doen ze er zeker 100,- bovenop.

Het is wel zo dat de staat waarin jij het laat zien aan de makelaar, aan de makelaar laat zien wat voor een vleesch hij in de kuip heeft; dat is wel lekker voor hem om te weten bij bezichtigingen. Geen enkele verkopend makelaar laat graag een vuil huis zien.
Maar we gaan niet verhuizen, dus da's niet van toepassing
pi_35775566
Mijn huis is toevallig anderhalve week geleden getaxeerd. Ik zelf had wel alles tip top in orde gemaakt hier. Niet iedereen kan door rommeltjes heen kijken.
Zorg gewoon dat alle kamers toonbaar zijn, de vloeren schoon zijn etc. Dan komt het wel goed.
Bij mij keek de taxateur vluchtig alle kamers door, en dat was het.
Ze keek even de balans van de VVE door en weg was ze weer.
ijs_beer fan!
pi_35775595
Oh bij mij was het ook voor een verbouwing trouwens! Er werd nog gevraagd wat we allemaal wilde verbouwen etc.
ijs_beer fan!
pi_35775825
Het helpt wel, bij ons stond er "wordt zeer keurig bewoond"
Reken maar dat dat een positievere uitstraling heeft.

(Een geld verstrekker ziet niet graag staan, dat het huis "onderhoud behoeft" oid)

Owja... voor die 10 min actie rekende mevrouw wel 750 euro!!
  maandag 6 maart 2006 @ 15:39:03 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35776132
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef jack4ya het volgende:
(Een geld verstrekker ziet niet graag staan, dat het huis "onderhoud behoeft" oid)
Net alsof die geldverstrekker dat nietr doorheeft als je een lening wilt afsluiten voor een verbouwing.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35781860
die geldverstrekker is een oplichter,met zijn taxatie,woz waarde is vaak al voldoende,tenzij je geen overwaarde heb.
Ik zou eens wat andere banken bezoeken.
In elk geval ik zal nooit een taxatie betalen,pure onzin.
  maandag 6 maart 2006 @ 20:05:14 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35785945
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:30 schreef satbetweter het volgende:
die geldverstrekker is een oplichter,met zijn taxatie,woz waarde is vaak al voldoende,tenzij je geen overwaarde heb.
Voor grote leningen kan je geldverstrekker een taxatie vragen zeker als je WOZ waarde niet hoog genoeg is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35804641
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:30 schreef satbetweter het volgende:
Als je WOZ waarde 15000 euro verschilt met je (gewenste) hypotheekwaarde, krijg je zonder een taxatie echt die hypotheek niet.
ijs_beer fan!
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:19:27 #13
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35831869
Je hoeft denk ik niet alles spik en span te hebben maar denk wel dat het helpt als de boel een beetje opgeruimd is..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35909525
Wat een farce, die taxatie. Na 10 min was de beste man alweer weg.
* dfens wordt ook makelaar
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:45:49 #15
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_35909748
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:38 schreef dfens het volgende:
Wat een farce, die taxatie. Na 10 min was de beste man alweer weg.
* dfens wordt ook makelaar
Yup, wacht maar op de rekening!
pi_36030704
ons huis is gister ook getaxeerd, voor aanpassing hypotheek en verbouwing. Gekocht in oktober 2004 voor 145.000 en nu getaxeerd tussen de 180.000 en 185.000. Had ook niet gesopt ofzo, maar gewoon netjes opgeruimd.

Volgens onze fin. adv. hoef je de taxatie niet te betalen als je huis hoger getaxeerd wordt dan je hypotheek... ik wacht af
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')