abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2006 @ 11:32:30 #1
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_35768096
ik merk dit jaar dat - hoewel ik bruto veel meer ben gaan verdienen- ik veel minder financiele bewegingsruimte heb. waarom?
- ziekefonds verz. is meer dan verdubbeld. ik krijg echter geen toeslag
- huursubsidie? doen we niet meer aan!
- energiekosten? bijna 30% duurder geworden.
- kwijtschelding van allerlei belastingen? ook verleden tijd.
- studieschuld terugbetalen: 170 euro per maand.

ik verdien bruto meer dan 30.000 per jaar, en ik heb een auto van de zaak. (waar ik dan wel 200 euro per maand aan bijtelling voor betaal) maar toch kan ik me veel minder permiteren dan voorheen.

er is gewoon een punt in je salariscurve waar je net buiten alle toeslagregelingen valt, en net wel binnen alle regelingen die de "meer dan 1 x modaal" verdieners extra belasten om de eerder genoemde toeslagen mogelijk te maken. dat zuigt aan alle kanten. je merkt gewoon dat werkelijk alle regelingen die er zijn in jouw nadeel uitpakken.

wel zuur. ik werk me drie slagen in de rondte, een hoop stress, verantwoordelijkheid en stevige uren, en toch moet ik het internetabbonement van 50 euro per maand dat ik als lamballende student makkelijk kon opbrengen verlagen. en dan ben ik verdomme nog gestopt met roken ook nog!

standaard reactie is natuurlijk: zeik niet, je verdient een hoop geld! dat zou ik een paar jaar geleden ook gezegd hebben. maar het feit dat je harder werkt en je minder kunt permiteren wringt gewoon.
meer mensen die hiertegenaan lopen?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_35768200
zeik niet, je verdiend een hoop geld!
pi_35768272
damn, dat is kut! Even een paar jaar volhouden en dan lachend betalen, zo moet je maar denken!
  maandag 6 maart 2006 @ 11:37:55 #4
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_35768330
nederland is een 3e wereld land geworden, face it.
From feudal serf to spender.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:38:57 #5
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_35768371
In nederland wordt steeds meer belasting direct en indirect inkomensafhankelijk gemaakt; het enige dat je momenteel kunt doen is niet links stemmen en hopen op betere tijden.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  maandag 6 maart 2006 @ 11:39:24 #6
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35768385
Jahoor, ik merk het ook.
Maar je moet even in je achterhoofd houden dat iedereen met de hogere energieprijzen en ziektekosten te maken heeft. En als je eenmaal van die subsidieregelingen af bent sta je pas echt op beide benen en kan je verdere stappen maken qua salaris.

Bovendien betaal je nu ook je studielening af. Dat is toch direct een dikke 10 procent van je netto inkomen gok ik. Je moet niet vergeten dat het *jouw* lening is die je *zelf* moet terugbetalen.. Dus toen kon je eigenlijk dat internetabbo ook niet betalen, maar heb je er voor geleend.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_35768414
Bij mij is de bijdrage ziektekostenverzekering van mijn salarisstrook verdwenen. Scheelt me ruim honderd euro in de maand. En dat is niet gecompenseerd in mijn salaris.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 6 maart 2006 @ 11:42:27 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35768483
Wazig allemaal. Ik ben er juist met mijn netto salaris 90 euro wijzer van geworden.

Buitenbeentje, was je particulier verzekerd? Dan betaal je nu toch ook minder aan premie neem ik aan? Dat heft hetgeen dat je minder aan salaris krijgt toch weer op?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_35768548
Je moet je eigen geldstroom managen, ik had een collega die het hele jaar door overwerkte en het netto resultaat was dat hij 400 euro netto meer had als mijn persoon.
Hij was dan ook behoorlijk pissig toen dit naar voren kwam, maar mensen die net tegen grenzen aanzitten kunnen beter eens uitrekenen of meer verdienen ook meer geld krijgen is.

P.S. ik liet mijn overwerk niet uitbetalen maar omzetten in vrije tijd die ik altijd opnam als het niet druk was, het was goedkoper voor de werkgever en ik kon 3 keer per jaar op vakantie.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35768725
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:42 schreef _Flash_ het volgende:
Wazig allemaal. Ik ben er juist met mijn netto salaris 90 euro wijzer van geworden.

Buitenbeentje, was je particulier verzekerd? Dan betaal je nu toch ook minder aan premie neem ik aan? Dat heft hetgeen dat je minder aan salaris krijgt toch weer op?
Ik was inderdaad particulier verzekerd, maar ga er in premie lang niet zoveel op achteruit als de vervallen bijdrage. De bijdrage was nagenoeg gelijk aan de premie, op een paar tietjes na.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 6 maart 2006 @ 11:54:02 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35768866
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:37 schreef S1nn3rz het volgende:
nederland is een 3e wereld land geworden, face it.
Jup, ik zie nu ook dagelijks van die uitgemergelde dikbuikjes liggen overal.

Anyway, best (understatement ) vervelend dat je net op die grens zit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35769033
Je mag Zalm en Bakenende er morgen voor bedanken
  maandag 6 maart 2006 @ 14:00:55 #13
7091 punchdrunk
pi_35772966
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zeik niet, je verdiend een hoop geld!
  maandag 6 maart 2006 @ 14:09:18 #14
7091 punchdrunk
pi_35773226
ach, het is ook geen ramp, en ik weet ook best dat het een tijdelijke situatie is (alle vervelende regelingen ervaar ik nu, vanaf nu ga ik er weer op vooruit) maar op de een of andere manier heb je toch de neiging om hard werk van jezelf te willen belonen met bepaalde luxe. dat kan nu niet, en dat geeft een groot gevoel van onrechtvaardigheid.

wat ik echt bizar vindt: ik ben behoorlijk verantwoordelijk met geld. ik geef niet meer uit dan ik heb, ik heb (behalve mijn studieschuld) geen leningen en sta over het algemeen niet rood. wanneer ik het wat krapper heb, koop ik geen nieuwe kleren en beperk ik uitgaan e.d.

en dan vraag ik me af: als ik, met mijn gedrag en inkomen, al niets over hou aan het eind van de maand: hoe doen al die andere mensen het dan???
pi_35773554
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef punchdrunk het volgende:
en dan vraag ik me af: als ik, met mijn gedrag en inkomen, al niets over hou aan het eind van de maand: hoe doen al die andere mensen het dan???
Die hebben wel subsidies.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_35773685
170 euro per maand aan studieschuld????? Das veel!

Tja, misschien moet je je IN- en UITgaven eens naast elkaar zetten.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:26:54 #17
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35773764
Tja je zal toch zelf een tijdje moeten bijhouden waar je je geld aan uitgeeft.

Verantwoordelijk met geld is m.i. meer dan alleen stoppen met uitgeven als het op is. Koop je veel luxe producten in de supermarkt? Koop je veel kleding? Rook je? Abonnementen?

Er zijn de laatste tijd trouwens weer meerdere topics geweest waarin mensen hun inkomsten en uitgaven openbaar maken.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:21:29 #18
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_35775539
stop nou met dat werken; pak een uitkering, klus wat bij, laat wat schulden kwijtschelden en spendeer je tijd aan het invullen van subsidieformulieren. En als je niet genoeg krijg pak je een gratis advocaat en gaat ergens klagen.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_35775603
Ik ken het, zit precies in dezelfde situatie, daarentegen verdiende ik een jaar geleden nog niets. Ach zolang je genoeg hebt is het goed, bovendien moet je het zien als een tussenstadium. Op weg naar 2x modaal!
pi_35775814
Ik zit met iets soortgelijks.

Komt bij mij nog eens bij dat ik vorig jaar gebroken heb met mijn vriendin en ik heb besloten toen het huis alleen verder over te nemen. We hadden namelijk een gezamelijke hypotheek. Ik heb haar als het ware uitgekocht en dat is nu toch wel een zware last.

Ik heb ook nog een aandelen pakket moeten verkopen dat dus al lekker in de lift zat en dat was nog zuurder.

Mijn ouders zijn te hulp geschoten en ik heb een pittige lening bij de bank en werk me nu het schompes om die "minnetjes" uit te wissen.

pi_35776044
ik zou willen dat ik 10000 euro per jaar loonbelasting moest betalen..... dan had ik in ieder geval ook een goed inkomen
pi_35776448
Je moet niet zo zeuren, er zijn genoeg mensen die veel minder verdienen. Zij hebben het recht om te klagen, niet jij.
pi_35777005
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:47 schreef WesleyW het volgende:
Je moet niet zo zeuren, er zijn genoeg mensen die veel minder verdienen. Zij hebben het recht om te klagen, niet jij.
Ook welkom op fok.

Wie bepaald hier de rechten op klagen?

Ik werk er hard voor en heb mijn best gedaan op school.. verlies ik hiermee mijn recht op klagen oid?
pi_35777373
Ja het kan best vervelend zijn. Natuurlijk verdiend iemand met meer dan 30.000 in een jaar veel. Daarentegen weet je niet wat voor een kosten die persoon maakt. Ik betaal me bijvoorbeeld blauw aan verzekeringskosten, en ben ook mijn jaarlijkse no claim standaard kwijt. Iemand anders kan een gehandicapt kind hebben en een hypotheek, je weet wat hij verdiend, maar niet wat hij overhoudt....
  maandag 6 maart 2006 @ 16:32:13 #25
7091 punchdrunk
pi_35778020
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:47 schreef WesleyW het volgende:
ik moet helemaal niks. en waar ik allemaal recht op heb word gelukkig niet door jou bepaald.
quote:
Aantal posts: 43 (gemiddeld 22 per dag)
dus effe dimmen groentje, en braaf luisteren terwijl de grote mensen praten.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:34:06 #26
7091 punchdrunk
pi_35778068
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:37 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik zou willen dat ik 10000 euro per jaar loonbelasting moest betalen..... dan had ik in ieder geval ook een goed inkomen
je zou dan ook 60 uur per week moeten werken, en de verantwoordelijkheid voor flinke bedragen, en mischien wel banen van mensen in handen hebben. dat is wat heel anders dan 9 tot 5 en daarna lekker de kroeg in.
pi_35779208
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:32 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

ik moet helemaal niks. en waar ik allemaal recht op heb word gelukkig niet door jou bepaald.
[..]

dus effe dimmen groentje, en braaf luisteren terwijl de grote mensen praten.
Wat ben ik toch blij dat jij minder overhoudt, goed zo politiek, ga zo door!
pi_35786270
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:34 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

je zou dan ook 60 uur per week moeten werken, en de verantwoordelijkheid voor flinke bedragen, en mischien wel banen van mensen in handen hebben. dat is wat heel anders dan 9 tot 5 en daarna lekker de kroeg in.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 08:14:30 #29
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_35799755
Wees blij dat links nog niet aan de macht is. Dan wordt het nog erder dan nu al het geval is voor jou.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_35799793
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:58 schreef Vhiper het volgende:
Je mag Zalm en Bakenende er morgen voor bedanken
Gelukkig is rechts idd voor het pamperen van de zwakkeren in de samenleving, iets wat resulteert in het feit dat meer werken wel eens minder kan opbrengen.
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:15 schreef zatoichi het volgende:
Ja het kan best vervelend zijn. Natuurlijk verdiend iemand met meer dan 30.000 in een jaar veel.
30k is een modaal salaris, alles daarboven is dus veel ? Ga toch weg man
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_35800106
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 08:20 schreef UnleashMitch het volgende:
30k is een modaal salaris, alles daarboven is dus veel ? Ga toch weg man
Ja 30.000 is veel ja. Als je geen buitengewone kosten hebt die je niet zelf hebt veroorzaakt, kun je naar mijn idee, als je meer dan 30.000 niet veel geld vind, gewoon niet met geld omgaan.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:14:49 #32
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35800371
Veel is subjectief. Iedereen stelt andere eisen en wensen. En meestal zijn die rechtevenredig met het inkomen.

De een wil alleen maar 5-dubbellaags toiletpapier, de ander is tevreden met super huismerk, de derde is al blij met aldi-schuurpapier en de vierde doet het met oude kranten van een zuid-amerikaanse vuilstort in een sloppenwijk.

Het is relatief.
pi_35800445
30k is modaal, is gemiddeld. Gemiddeld is per definitie niet veel en niet weinig.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:25:15 #34
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35800539
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:19 schreef UnleashMitch het volgende:
30k is modaal, is gemiddeld. Gemiddeld is per definitie niet veel en niet weinig.
Juist ja, het heet niet voor niets modaal. En modaal lag vorig jaar op ¤29500 als ik het goed heb.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35800757
quote:
kortom meer dan 30k is dus veel. Je zegt het zelf...
pi_35803224
quote:
Modaal is niet gemiddeld!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:34:57 #37
47047 Herkauwer
pi_35803273
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:33 schreef WesleyW het volgende:

[..]

Modaal is niet gemiddeld!
Nee klopt, maar modaal is wel het meest voorkomende salaris.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:36:08 #38
47047 Herkauwer
pi_35803311
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

kortom meer dan 30k is dus veel. Je zegt het zelf...
Als 5 gemiddeld is, wil toch niet zeggen dat 6 hoog is hoor... Wellicht verdient hij ¤31000.... dan ga jij zeggen dat dat al hoog is in vergelijking tot ¤29500?
pi_35803584
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als 5 gemiddeld is, wil toch niet zeggen dat 6 hoog is hoor... Wellicht verdient hij ¤31000.... dan ga jij zeggen dat dat al hoog is in vergelijking tot ¤29500?
Ja want het is toch meer? Het is 1500 euro meer, dat is best veel. Goed netto is het niet 1500, maar toch. Hoe dan ook je kan in ieder geval niet zeggen dat meer dan gemiddeld, of gemiddeld uberhaupt, laag is.

Met een gemiddeld inkomen kun je goed leven, hoef je niet te bezuinigen en kun je zeker twee keer per jaar op vakantie. Dat is luxe.
pi_35803744
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om of een salaris hoog of laag is. Wij weten allemaal dat mensen nooit tevreden zijn. Of je nou 20.000 euro per jaar verdient of 20 miljoen per jaar, men is toch niet tevreden. En nu niet zeggen dat je echt wel tevreden bent met 20 miljoen per jaar, wanneer je dat eenmaal verdient, blijf je nog steeds zeuren, misschien niet om geld, maar wel andere dingen. Het gaat meer om het feit dat er in Nederland genoeg mensen zijn die graag 30.000 euro per jaar willen verdienen, maar dit nooit van zijn leven zal bereiken. Iemand met een modaal inkomen verdient redelijk. Wees blij met wat je hebt en niet met wat je niet hebt. Ben je niet tevreden? Geef dan jezelf de schuld, jij bent diegene die er heeft gekozen om dit bedrag te verdienen. Had je maar een ander opleiding moeten doen, of ergens anders moeten solliciteren, of naar een ander land gaan, in plaats van iedereen en nog wat de schuld te geven.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:05:57 #41
47047 Herkauwer
pi_35804235
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja want het is toch meer? Het is 1500 euro meer, dat is best veel. Goed netto is het niet 1500, maar toch. Hoe dan ook je kan in ieder geval niet zeggen dat meer dan gemiddeld, of gemiddeld uberhaupt, laag is.

Met een gemiddeld inkomen kun je goed leven, hoef je niet te bezuinigen en kun je zeker twee keer per jaar op vakantie. Dat is luxe.
Dus meer staat bij jou gelijk aan veel? Vind ik een rare gedachtengang.

Met een gemiddeld inkomen goed leven, misschien kan dat wel, maar dan moet alles echt meezitten! Ik kom bijvoorbeeld niet in aanmerking voor sociale woningbouw en moet dus in de particuliere sector zoeken en heb dus een huis gekocht omdat dat goedkoper was dan particulier huren, maar ik kan echt niet 2 keer per jaar op vakantie hoor... 1 keer wordt al moeilijk. Ik heb dus een huis en een auto en dat is het. En bezuinigen moet ik echt wel, al die lasten die de laatste tijd omhoog gaan.....

Oh ja en die auto, ja daar heb ik voor gekozen, zodat ik kan werken, sporten en op bezoek bij familie want met OV zou ik nog meer kwijt zijn... en ik vind het gewoon handig.
pi_35805537
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:05 schreef Herkauwer het volgende:
Met een gemiddeld inkomen goed leven, misschien kan dat wel, maar dan moet alles echt meezitten!
Daar ben ik het helemaal mee eens (zie eerdere post). Het kan heel erg tegenzitten, en het kan heel erg mee zitten. Misschien heb ik ook wel een vertekend beeld, want ik kwam in aanmerking voor een sociale huurwoning, net na mijn afstuderen. Vervolgens kreeg ik een full-time baan. Mijn werk ligt op 10 minuten fietsen van mijn huis. Ik heb geen rijbewijs en geen auto. Ik houd dus geld over wat dat betreft. Dat is mooi, want mijn verzekering kost mij 200 euro nette op dit moment, bovendien maak ik extra kosten vanwege een chronische ziekte.

Als je het puur logisch beredeneerd; er is een gemiddeld inkomen, dan is feitelijk elke bedrag daarboven veel, en elk bedrag daaronder weinig. Hoeveel en hoeweinig is een tweede. Op zich is het inderdaad wel zo dat er inkomen is, maar dat daarnaast ook een hoop uitgaven zijn. En die zijn voor ieder persoon anders. Mocht het voor mij noodzakelijk worden om auto te gaan rijden, dan zal ik ook weinig overhouden. Sterker nog, naast milieuoverwegingen is dat een van de belangrijkste redenen om nog maar niet voor mijn rijbewijs te gaan.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:39:05 #43
47047 Herkauwer
pi_35811567
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:47 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens (zie eerdere post). Het kan heel erg tegenzitten, en het kan heel erg mee zitten. Misschien heb ik ook wel een vertekend beeld, want ik kwam in aanmerking voor een sociale huurwoning, net na mijn afstuderen. Vervolgens kreeg ik een full-time baan. Mijn werk ligt op 10 minuten fietsen van mijn huis. Ik heb geen rijbewijs en geen auto. Ik houd dus geld over wat dat betreft. Dat is mooi, want mijn verzekering kost mij 200 euro nette op dit moment, bovendien maak ik extra kosten vanwege een chronische ziekte.
Zeker, ik ben nog al eens verhuist, ook vanwege werk en dan sta je dus nergens op een wachtlijst... Daarnaast was mijn inkomen al te hoog om in aanmerking te komen voor de vrij sociale huizen en ik heb een auto voor mijn sport. Ik speel 30 km verder op en ik train tot en met 22:30 en dat is erg moeilijk om met OV te doen (slechte verbindingen, niet op tijd, 2 keer zo lang, etc...)

Maar goed, ik heb er ook wel voor gekozen, maar zo zijn er zoveel. Ik klaag er ook niet over, maar ik vind het soms wel vervelend dat mensen denken dat als je ¤30000 verdient dat alles kan. En ik weet van me zelf dat ik niet duur leef, maar toch blijft het moeilijk.
pi_35816922
zelf ben ik benieuwd wat nu de doorsnee mesnen verdienen. Ik kan altijd moeilijk inschatten of ik nu goed/normaal/weinig betaald ben voor wat ik doe. Mischien wel eens interessant om een topic van te maken.

Soort werk
Niveau opleiding
hoofdsalaris
bij baantjes (eventueel..)
Secundaire zaken zoals auto of gsm van de zaak etc

Maar dan is de vraag zouden veel mensen dit prijsgeven? Ik twijfel om hier wat over te openen om dan te kakken te staan met mijn eigen info zonder dat er iemand serieus reageert.
pi_35817146
jpjedi: Mij maakt 't niks uit

Soort werk: administratief, MBO-niveau
Opleiding: Universitaire bachelor
Salaris: 1230 netto bij 36 uur werken (tijdelijk, normaal werk ik 32 uur en dan verdien ik 1135)
Niks van de zaak.

Ik ben 29 en halfslachtig op zoek naar een baan op niveau. Halfslachtig omdat ik wel meer wil verdienen maar niet net als TS op de koffie wil komen qua loon (wat ik ook oprecht kut voor 'm vind) en omdat ik nu binnen een onderwijsinstelling werk, wat dus VEEL vakantie betekent (vijf weken zomervakantie).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_35817197
Oja en omdat ik nu dus een baan heb die ik met drie vingers in mijn neus kan doen en te horen krijg dat ik goed werk verricht ik nooit hoef over te werken of werk mee naar huis hoef te nemen. Nooit saaie vergaderingen en geen deadlines.

Alleen dat loon
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:54:39 #47
7091 punchdrunk
pi_35828221
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:49 schreef WesleyW het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om of een salaris hoog of laag is. Wij weten allemaal dat mensen nooit tevreden zijn. Of je nou 20.000 euro per jaar verdient of 20 miljoen per jaar, men is toch niet tevreden. En nu niet zeggen dat je echt wel tevreden bent met 20 miljoen per jaar, wanneer je dat eenmaal verdient, blijf je nog steeds zeuren, misschien niet om geld, maar wel andere dingen.
het gaat er niet om dat ik vindt dat ik relatief te weinig verdien. als ik daadwerkelijk 30.000 per jaar zou krijgen zou je mij niet horen. het punt is dat van die 30.000 er een absurd hoog deel naar allerlei belastingen, instanties en leges gaat, terwijl iemand die de helft verdient dat allemaal niet betaalt omdat hij dik gesubsidieerd wordt. met andere woorden: en no offense: ik heb ook baantjes gehad waar ik 15.000 per jaar verdiende, en ik kan je mededelen dat je voor dergelijke baantjes nog niet half zo hard hoeft te werken als ik nu doe.
quote:
Het gaat meer om het feit dat er in Nederland genoeg mensen zijn die graag 30.000 euro per jaar willen verdienen, maar dit nooit van zijn leven zal bereiken. Iemand met een modaal inkomen verdient redelijk. Wees blij met wat je hebt en niet met wat je niet hebt. Ben je niet tevreden? Geef dan jezelf de schuld, jij bent diegene die er heeft gekozen om dit bedrag te verdienen. Had je maar een ander opleiding moeten doen, of ergens anders moeten solliciteren, of naar een ander land gaan, in plaats van iedereen en nog wat de schuld te geven.
tuurlijk joh. ik werk 50-60 uur per week, driekwart van mijn inkomen word voor mijn snufferd weggekaapt en dan ga jij me vertellen dat ik mijn bek moet houden of op moet zouten? denk je er wel even aan dat ik jouw studie/uitkering/huurtoeslag/kwijtschelding gemeentelijke belastingen dan ook niet meer kan aanvullen?
[/quote]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:57:11 #48
7091 punchdrunk
pi_35828390
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:50 schreef Syrena het volgende:
jpjedi: Mij maakt 't niks uit

Soort werk: administratief, MBO-niveau
Opleiding: Universitaire bachelor
Salaris: 1230 netto bij 36 uur werken (tijdelijk, normaal werk ik 32 uur en dan verdien ik 1135)
Niks van de zaak.

Ik ben 29 en halfslachtig op zoek naar een baan op niveau. Halfslachtig omdat ik wel meer wil verdienen maar niet net als TS op de koffie wil komen qua loon (wat ik ook oprecht kut voor 'm vind) en omdat ik nu binnen een onderwijsinstelling werk, wat dus VEEL vakantie betekent (vijf weken zomervakantie).
precies. het is een keuze die je maakt. en het is echt niet gratis in de "snelle" banen. je verdient 2 keer zoveel, maar je werkt 3 keer zo hard.

het onderwijs... dat lijkt me ook wel wat.. eerst een paar jaar een vet salaris opbouwen, en dan naar het onderwijs met behoud van inkomen

maar goed, ik ga pitten. ik mag morgen om 05:15 op. moet om 9:30 aan de andere kant van het land zijn.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:02:32 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35828714
Ik verdien sinds 1 januari 500 bruto meer maar houd er na die ziektekostenshit en hogere lasten zoals energie daar op een kleine 100 euro na net zoveel van over als ervoor
pi_35835433
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:42 schreef jpjedi het volgende:
zelf ben ik benieuwd wat nu de doorsnee mesnen verdienen. Ik kan altijd moeilijk inschatten of ik nu goed/normaal/weinig betaald ben voor wat ik doe. Mischien wel eens interessant om een topic van te maken.

Soort werk
Niveau opleiding
hoofdsalaris
bij baantjes (eventueel..)
Secundaire zaken zoals auto of gsm van de zaak etc
Doorsnee mensen...
Soort werk: ICT-adviseur (ziekenhuis)
Niveau opleiding: HBO
Hoofdsalaris: bruto 2522,- netto (na ziektekosten) 1450,- (36-urige werkweek)
Bijbaantjes: Niet echt, want geen tijd.
Secundair: declaratie van extra reiskosten en 20 euro bruto telefoonvergoeding per kwartaal (Nee dat is niks nee )

@punchdrunk: Wordt driekwart van je salaris weggekaapt? Dat is wel heel veel. Al moet ik zeggen dat het bij mij met de invoering van de nieuwe ziekekosten ook niet echt weinig is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')