Ik was inderdaad particulier verzekerd, maar ga er in premie lang niet zoveel op achteruit als de vervallen bijdrage. De bijdrage was nagenoeg gelijk aan de premie, op een paar tietjes na.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:42 schreef _Flash_ het volgende:
Wazig allemaal. Ik ben er juist met mijn netto salaris 90 euro wijzer van geworden.
Buitenbeentje, was je particulier verzekerd? Dan betaal je nu toch ook minder aan premie neem ik aan? Dat heft hetgeen dat je minder aan salaris krijgt toch weer op?
Jup, ik zie nu ook dagelijks van die uitgemergelde dikbuikjes liggen overal.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:37 schreef S1nn3rz het volgende:
nederland is een 3e wereld land geworden, face it.
quote:Op maandag 6 maart 2006 11:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zeik niet, je verdiend een hoop geld!
Die hebben wel subsidies.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef punchdrunk het volgende:
en dan vraag ik me af: als ik, met mijn gedrag en inkomen, al niets over hou aan het eind van de maand: hoe doen al die andere mensen het dan???
Ook welkom op fok.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:47 schreef WesleyW het volgende:
Je moet niet zo zeuren, er zijn genoeg mensen die veel minder verdienen. Zij hebben het recht om te klagen, niet jij.
ik moet helemaal niks. en waar ik allemaal recht op heb word gelukkig niet door jou bepaald.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:47 schreef WesleyW het volgende:
Je moet niet zo zeuren, er zijn genoeg mensen die veel minder verdienen. Zij hebben het recht om te klagen, niet jij.
dus effe dimmen groentje, en braaf luisteren terwijl de grote mensen praten.quote:Geregistreerd op: zaterdag 4 maart 2006 @ 17:25
Aantal posts: 43 (gemiddeld 22 per dag)
je zou dan ook 60 uur per week moeten werken, en de verantwoordelijkheid voor flinke bedragen, en mischien wel banen van mensen in handen hebben. dat is wat heel anders dan 9 tot 5 en daarna lekker de kroeg in.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:37 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik zou willen dat ik 10000 euro per jaar loonbelasting moest betalen..... dan had ik in ieder geval ook een goed inkomen
Wat ben ik toch blij dat jij minder overhoudt, goed zo politiek, ga zo door!quote:Op maandag 6 maart 2006 16:32 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ik moet helemaal niks. en waar ik allemaal recht op heb word gelukkig niet door jou bepaald.
[..]
dus effe dimmen groentje, en braaf luisteren terwijl de grote mensen praten.
quote:Op maandag 6 maart 2006 16:34 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
je zou dan ook 60 uur per week moeten werken, en de verantwoordelijkheid voor flinke bedragen, en mischien wel banen van mensen in handen hebben. dat is wat heel anders dan 9 tot 5 en daarna lekker de kroeg in.
Gelukkig is rechts idd voor het pamperen van de zwakkeren in de samenleving, iets wat resulteert in het feit dat meer werken wel eens minder kan opbrengen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:58 schreef Vhiper het volgende:
Je mag Zalm en Bakenende er morgen voor bedanken![]()
30k is een modaal salaris, alles daarboven is dus veel ? Ga toch weg manquote:Op maandag 6 maart 2006 16:15 schreef zatoichi het volgende:
Ja het kan best vervelend zijn. Natuurlijk verdiend iemand met meer dan 30.000 in een jaar veel.
Ja 30.000 is veel ja. Als je geen buitengewone kosten hebt die je niet zelf hebt veroorzaakt, kun je naar mijn idee, als je meer dan 30.000 niet veel geld vind, gewoon niet met geld omgaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:20 schreef UnleashMitch het volgende:
30k is een modaal salaris, alles daarboven is dus veel ? Ga toch weg man![]()
Juist ja, het heet niet voor niets modaal. En modaal lag vorig jaar op ¤29500 als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:19 schreef UnleashMitch het volgende:
30k is modaal, is gemiddeld. Gemiddeld is per definitie niet veel en niet weinig.
kortom meer dan 30k is dus veel. Je zegt het zelf...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:19 schreef UnleashMitch het volgende:
30k is modaal, is gemiddeld. Gemiddeld is per definitie niet veel en niet weinig.
Modaal is niet gemiddeld!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Nee klopt, maar modaal is wel het meest voorkomende salaris.quote:
Als 5 gemiddeld is, wil toch niet zeggen dat 6 hoog is hoor... Wellicht verdient hij ¤31000.... dan ga jij zeggen dat dat al hoog is in vergelijking tot ¤29500?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
kortom meer dan 30k is dus veel. Je zegt het zelf...
Ja want het is toch meer? Het is 1500 euro meer, dat is best veel. Goed netto is het niet 1500, maar toch. Hoe dan ook je kan in ieder geval niet zeggen dat meer dan gemiddeld, of gemiddeld uberhaupt, laag is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:36 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als 5 gemiddeld is, wil toch niet zeggen dat 6 hoog is hoor... Wellicht verdient hij ¤31000.... dan ga jij zeggen dat dat al hoog is in vergelijking tot ¤29500?
Het gaat helemaal niet om of een salaris hoog of laag is. Wij weten allemaal dat mensen nooit tevreden zijn. Of je nou 20.000 euro per jaar verdient of 20 miljoen per jaar, men is toch niet tevreden. En nu niet zeggen dat je echt wel tevreden bent met 20 miljoen per jaar, wanneer je dat eenmaal verdient, blijf je nog steeds zeuren, misschien niet om geld, maar wel andere dingen. Het gaat meer om het feit dat er in Nederland genoeg mensen zijn die graag 30.000 euro per jaar willen verdienen, maar dit nooit van zijn leven zal bereiken. Iemand met een modaal inkomen verdient redelijk. Wees blij met wat je hebt en niet met wat je niet hebt. Ben je niet tevreden? Geef dan jezelf de schuld, jij bent diegene die er heeft gekozen om dit bedrag te verdienen. Had je maar een ander opleiding moeten doen, of ergens anders moeten solliciteren, of naar een ander land gaan, in plaats van iedereen en nog wat de schuld te geven.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:36 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als 5 gemiddeld is, wil toch niet zeggen dat 6 hoog is hoor... Wellicht verdient hij ¤31000.... dan ga jij zeggen dat dat al hoog is in vergelijking tot ¤29500?
Dus meer staat bij jou gelijk aan veel?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja want het is toch meer? Het is 1500 euro meer, dat is best veel. Goed netto is het niet 1500, maar toch. Hoe dan ook je kan in ieder geval niet zeggen dat meer dan gemiddeld, of gemiddeld uberhaupt, laag is.
Met een gemiddeld inkomen kun je goed leven, hoef je niet te bezuinigen en kun je zeker twee keer per jaar op vakantie. Dat is luxe.
Daar ben ik het helemaal mee eens (zie eerdere post). Het kan heel erg tegenzitten, en het kan heel erg mee zitten. Misschien heb ik ook wel een vertekend beeld, want ik kwam in aanmerking voor een sociale huurwoning, net na mijn afstuderen. Vervolgens kreeg ik een full-time baan. Mijn werk ligt op 10 minuten fietsen van mijn huis. Ik heb geen rijbewijs en geen auto. Ik houd dus geld over wat dat betreft. Dat is mooi, want mijn verzekering kost mij 200 euro nette op dit moment, bovendien maak ik extra kosten vanwege een chronische ziekte.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:05 schreef Herkauwer het volgende:
Met een gemiddeld inkomen goed leven, misschien kan dat wel, maar dan moet alles echt meezitten!
Zeker, ik ben nog al eens verhuist, ook vanwege werk en dan sta je dus nergens op een wachtlijst... Daarnaast was mijn inkomen al te hoog om in aanmerking te komen voor de vrij sociale huizen en ik heb een auto voor mijn sport. Ik speel 30 km verder op en ik train tot en met 22:30 en dat is erg moeilijk om met OV te doen (slechte verbindingen, niet op tijd, 2 keer zo lang, etc...)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens (zie eerdere post). Het kan heel erg tegenzitten, en het kan heel erg mee zitten. Misschien heb ik ook wel een vertekend beeld, want ik kwam in aanmerking voor een sociale huurwoning, net na mijn afstuderen. Vervolgens kreeg ik een full-time baan. Mijn werk ligt op 10 minuten fietsen van mijn huis. Ik heb geen rijbewijs en geen auto. Ik houd dus geld over wat dat betreft. Dat is mooi, want mijn verzekering kost mij 200 euro nette op dit moment, bovendien maak ik extra kosten vanwege een chronische ziekte.
het gaat er niet om dat ik vindt dat ik relatief te weinig verdien. als ik daadwerkelijk 30.000 per jaar zou krijgen zou je mij niet horen. het punt is dat van die 30.000 er een absurd hoog deel naar allerlei belastingen, instanties en leges gaat, terwijl iemand die de helft verdient dat allemaal niet betaalt omdat hij dik gesubsidieerd wordt. met andere woorden: en no offense: ik heb ook baantjes gehad waar ik 15.000 per jaar verdiende, en ik kan je mededelen dat je voor dergelijke baantjes nog niet half zo hard hoeft te werken als ik nu doe.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:49 schreef WesleyW het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om of een salaris hoog of laag is. Wij weten allemaal dat mensen nooit tevreden zijn. Of je nou 20.000 euro per jaar verdient of 20 miljoen per jaar, men is toch niet tevreden. En nu niet zeggen dat je echt wel tevreden bent met 20 miljoen per jaar, wanneer je dat eenmaal verdient, blijf je nog steeds zeuren, misschien niet om geld, maar wel andere dingen.
tuurlijk joh. ik werk 50-60 uur per week, driekwart van mijn inkomen word voor mijn snufferd weggekaapt en dan ga jij me vertellen dat ik mijn bek moet houden of op moet zouten? denk je er wel even aan dat ik jouw studie/uitkering/huurtoeslag/kwijtschelding gemeentelijke belastingen dan ook niet meer kan aanvullen?quote:Het gaat meer om het feit dat er in Nederland genoeg mensen zijn die graag 30.000 euro per jaar willen verdienen, maar dit nooit van zijn leven zal bereiken. Iemand met een modaal inkomen verdient redelijk. Wees blij met wat je hebt en niet met wat je niet hebt. Ben je niet tevreden? Geef dan jezelf de schuld, jij bent diegene die er heeft gekozen om dit bedrag te verdienen. Had je maar een ander opleiding moeten doen, of ergens anders moeten solliciteren, of naar een ander land gaan, in plaats van iedereen en nog wat de schuld te geven.
precies. het is een keuze die je maakt. en het is echt niet gratis in de "snelle" banen. je verdient 2 keer zoveel, maar je werkt 3 keer zo hard.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:50 schreef Syrena het volgende:
jpjedi: Mij maakt 't niks uit
Soort werk: administratief, MBO-niveau
Opleiding: Universitaire bachelor
Salaris: 1230 netto bij 36 uur werken (tijdelijk, normaal werk ik 32 uur en dan verdien ik 1135)
Niks van de zaak.
Ik ben 29 en halfslachtig op zoek naar een baan op niveau. Halfslachtig omdat ik wel meer wil verdienen maar niet net als TS op de koffie wil komen qua loon (wat ik ook oprecht kut voor 'm vind) en omdat ik nu binnen een onderwijsinstelling werk, wat dus VEEL vakantie betekent (vijf weken zomervakantie).
Doorsnee mensen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:42 schreef jpjedi het volgende:
zelf ben ik benieuwd wat nu de doorsnee mesnen verdienen. Ik kan altijd moeilijk inschatten of ik nu goed/normaal/weinig betaald ben voor wat ik doe. Mischien wel eens interessant om een topic van te maken.
Soort werk
Niveau opleiding
hoofdsalaris
bij baantjes (eventueel..)
Secundaire zaken zoals auto of gsm van de zaak etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |