abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35762258
Wat is de beste manier om een oorsmeerprop zelf te verwijderen?
Wattenstaafje en slaolie hielpen niet...
pi_35762291
Audispray, die kun je bij elke apotheek zo krijgen (volgens mij bij de drogist ook wel)
pi_35763215
Wat ik altijd doe is warm water erin laten lopen en dan even wachten met je hoofd opzij gebogen. Na enkele minuten hoofd terugdraaien (handdoek op het oor is gewenst) en even goed met het oor schudden, dat helt altijd wel. Als je erna voorzichtig met een wattenstaafje het oor in gaat, krijg je al veel smeer eruit. Let wel op dat je geen water achter je trommelvlies krijgt, dat zou onprettig zijn.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_35763273
pi_35763309
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:20 schreef Gutnre het volgende:
Wat is de beste manier om een oorsmeerprop zelf te verwijderen?
'n Oorkaars op laten branden in je oor.
Is wel prettig als er dan iemand naast je zit om de kaars rechtop te houden trouwens (voor 't geval dat).
  maandag 6 maart 2006 @ 04:01:55 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_35763656
quote:
Op maandag 6 maart 2006 03:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Is wel prettig als er dan iemand naast je zit om de kaars rechtop te houden trouwens (voor 't geval dat).
Hoe werkt dat....?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_35763697
Paperclip
pi_35763721
een halve ui tegen je oor schijnt tegen alle oorkwaaltjes te helpen
pi_35763740
Het mag dan misschien wel werken, maar sex kun je dan wel een maand vergeten.
pi_35763901
quote:
Op maandag 6 maart 2006 04:01 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Hoe werkt dat....?
quote:
Just what is Ear Candling?

There are several names used for this process, such as wicking, coning and candling. Candling is using a vehicle to create suction and air flow through the ear canal. We recommend that an 11 inch to 12 inch long straight candle similar to a straw be used. One end of the candle is placed snugly in the ear and the other end of the candle is lit. The end of the candle will burn like a wick of a dripless candle. The candle should be made of 100% cotton, covered with purified non-carcinogenic paraffins and purified bees waxes. The waxes are combined in such a way as to make them dripless and as smokeless as possible. The candle will burn slowly and steadily.

When the candle is lit, the air in the straw warms up, forcing cooler air down one side of the candle and warmer air up the other side. This creates a vacuum in the straw and in the ear. This is why the candle must fit snugly in the ear. This in turn forces the warmed air into the ear and when the warm air leaves the ear it draws material out.
Maar! Men raadt wel aan om de oren daarna te wassen zoals aangegeven op de tekening:

http://bobalee-mfg.com/how_to_ear_candle.html

Dan lijkt het efficiënter om het kaarsbranden gewoon weg te laten
  maandag 6 maart 2006 @ 04:51:01 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35763920
Ik doe het altijd met een plantenspuit met lauw/warm water
Werkt perfect !

Wattenstaafjes etc is een slecht idee. Meestal druk je de troep alleen maar dieper naar binnen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35764186
Ga toch gewoon naar je huisarts. Die beste man doet het in 5 seconden en totaal zonder pijn. Als je zelf dingen uit gaat proberen beschadig je dalijk nog je trommelvlies...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_35764368
quote:
Op maandag 6 maart 2006 04:51 schreef SeLang het volgende:
Ik doe het altijd met een plantenspuit met lauw/warm water
Werkt perfect !

Wattenstaafjes etc is een slecht idee. Meestal druk je de troep alleen maar dieper naar binnen.
Plantenspuit
Ik haat de belastingdienst
pi_35764413
quote:
Op maandag 6 maart 2006 06:40 schreef dahei het volgende:
Ga toch gewoon naar je huisarts. Die beste man doet het in 5 seconden en totaal zonder pijn. Als je zelf dingen uit gaat proberen beschadig je dalijk nog je trommelvlies...
Inderdaad, ga niet zo maar met van allerlei zooi in je oor zitten peuren. Is heel slecht! Weet niet of je iemand bent die veel oorontstekingen en dergelijke gehad hebt, maar bij is het zelfs zo dat ik eigenlijk al geeneens meer wattenstaafjes mag gebruiken. Is sowieso slecht om die er heel diep in te proppen.
Dus ga even naar de huisarts en anders naar de KNO arts, die zuigt het er zo uit.
pi_35764602
Paar druppeltjes slaolie (of ander soort olie) in je gehoorgang druppelen, even laten inwerken (uurtje ongeveer) en dan een zachte straal water van de douchekop erop.
Lukt dit niet dan nogmaals proberen (olie wat langer laten inwerken).
Als het dan nog niet lukt afspraak maken met je huisarts of zn assistente om je oor uit te laten spuiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door massy op 06-03-2006 10:15:52 ]
  maandag 6 maart 2006 @ 08:25:19 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35764628
gewoon naar ome doc gaan, is het in no time weg, niet zelf met allerlei dingen in je oor gaan rotzooien, wattenstaafjes helpen weinig enige wat die vaak doen is dat de zooi er verder indrukken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 6 maart 2006 @ 10:15:38 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35766257
en in dat uurtje en het geklooi daarna ben je al 3 keer bij de dokter geweest
  maandag 6 maart 2006 @ 12:01:35 #18
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35769143
Hoofd scheefhouden onder de douche doe ik altijd
  maandag 6 maart 2006 @ 12:10:41 #19
117575 LegacyCode
De crack van de division
pi_35769454
Flesje Audispray halen
pi_35774892
kijk maar uit met die sprays, ik kon 2 weken niks meer horen met 1 oor na het gebruik van zo'n spray... leuk geintje.

Na 2 weken was het wel weer goed, maar ik werd er gek van. Had een belangrijke bespreking op een dag en toen viel dus na het gebruik van die spray opeens mijn linkeroor uit en dat was zo irritant, in de vergaderingen moest ik vervolgens ook tactisch naast de voorzitter gaan zitten e.d. omdat ik anders niks meer hoorde.

Kut sprays
pi_35777366
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:21 schreef massy het volgende:
Paar druppeltjes slaolie (of ander soort olie) in je gehoorgang druppelen, even laten inwerken (uurtje ongeveer) en dan een zachte straal water van de douchekop erop.
Lukt dit niet dan nogmaals proberen (olie wat langer laten inwerken).
Als het dan nog niet lukt afspraak maken met je huisarts of zn assistente om je oor uit te laten spuiten.
Weet je hoe gevaarlijk dit is als er bijvoorbeeld een ontsteking zit te werken?!?!

Dit soort huismiddeltjes moet je dus echt niet zomaar doen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een geperforeerde trommelvlies en als ik iets als dit zou doen, kan dat blijvende gehoor schade opleveren.
pi_35782854
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:15 schreef mirannie het volgende:

[..]

Weet je hoe gevaarlijk dit is als er bijvoorbeeld een ontsteking zit te werken?!?!

Dit soort huismiddeltjes moet je dus echt niet zomaar doen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een geperforeerde trommelvlies en als ik iets als dit zou doen, kan dat blijvende gehoor schade opleveren.
Hij heeft t toch over een oorsmeerprop en niet over een ooronsteking of over een geperforeerd trommelvlies. Als je een geperforeerd trommelvlies hebt mag je je oor idd niet laten uitspuiten.
Maar als je je oor wilt laten uitspuiten bij de huisarts is het advies ook eerst een paar dagen van te voren druppelen met olie en dan pas uitspuiten.
  maandag 6 maart 2006 @ 18:57:41 #23
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_35782948
Huisartsassistente doet dit in 2 minuutjes voor je.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 6 maart 2006 @ 18:57:48 #24
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_35782952
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:20 schreef Gutnre het volgende:
Vreemd, want dat is toch eigenlijk DE manier. Zou zo geen andere trucjes weten.
Als het te lang duurt gewoon effe oorarts checken, kunnen ze zo uitspuiten.
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 6 maart 2006 @ 20:12:28 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35786238
Met slaolie druppelen en dan door de dokter uitlaten spuiten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 6 maart 2006 @ 20:41:43 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35787460
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:57 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Vreemd, want dat is toch eigenlijk DE manier. Zou zo geen andere trucjes weten.
Als het te lang duurt gewoon effe oorarts checken, kunnen ze zo uitspuiten.
de oorarts ziet je aankomen , de huisarts of zelfs de assisente doet dit voor je
pi_35805064
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:55 schreef massy het volgende:

[..]

Hij heeft t toch over een oorsmeerprop en niet over een ooronsteking of over een geperforeerd trommelvlies. Als je een geperforeerd trommelvlies hebt mag je je oor idd niet laten uitspuiten.
Maar als je je oor wilt laten uitspuiten bij de huisarts is het advies ook eerst een paar dagen van te voren druppelen met olie en dan pas uitspuiten.
Een oorsmeerprop heb je niet zo maar, dat is meestal een gevolg van iets anders. En aangezien hij het al geprobeerd heeft met alle huis-tuin-en-keuken middeltjes die iedereen aandraagt, denk ik niet dat ie gewoon te veel oorsmeer heeft...

Echt waar, ga gewoon naar de huisarts!!
pi_35812345
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:55 schreef massy het volgende:

[..]

Hij heeft t toch
Zij

Bedankt voor de tips! Slaolie werkte dus niet echt, twas bij mn vriendje. De olie komt er nogsteeds uit.
Ik heb er ongeveer een uur in geblazen en dat werkte prima

Hihi
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:09:29 #29
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_35812626
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef LegacyCode het volgende:
Flesje Audispray halen
*If I could find a cure for your disease, I'd keep it to myself and oversleep.*
pi_35826614
Een gezond oor reinigt zichzelf! Wie die wattenstaafjes heeft bedacht, geen idee, maar door het gepulk ermee krijg je juist oorsmeerproppen in je oor.. (Persoonlijk vind ik ze ook erg nuttig om make-up onder je ogen te verwijderen ) Maar heb je last van zo'n propje gewoon naar de huisarts, binnen no time verlost! Doe t niet te vaak trouwens, hoe vaker je oren laat uitspuiten hoe sneller je steeds terug moet komen
pi_35830836
koop een flesje waterstofperoxide en een druppelpipet, ff een paar druppeltjes in je oor en het lost op als sneeuw voor de zon.
En ga nou niet zeggen dat je zoiets nooit moet doen, want ik heb zelf een gaatje in m'n trommelvlies gehad en de KNO arts heeft toen tegen me gezegd dat ik m'n oor met waterstofperoxide moest schoonhouden.
pi_35832158
Als je eenmaal je oren een keer hebt laten uitspuiten dan zal je het wsch vaker moeten doen omdat uitspuiten ook de oorsmeerproductie flink op gang brengt... en uitspuiten is zo simpel, dat kun je prima zelf. Daar hoef je echt niet voor naar de dokter. Zoals gezegd 1 a 2 dagen van te voren aantal keer per dag wat warm (niet heet!) gemaakte olie erin druppelen, en laten weken. Dan is het smeer losgekomen, en dan kun je met een spuitfles met lauwwarm water alles uitspuiten. De dokter (of de assistent(e)) doet ook precies hetzelfde, je hoeft daar echt geen medicijnen voor gestudeerd te hebben.
Unox, the worst operating system.
pi_35833478
En hoe weet je of je zo'n prop in je oor hebt?
pi_35960853
Bij de DA drogist hadden ze laatst oorsmeerhaakjes ofzo op de toonbank staan.
Een soort u-vormigstaafje met een handgreepje eraan, voor het reinigen van de oren.
Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar misschien is het wat?
Geluk duurt je leven lang.
pi_35968831
Ik heb er soms ook last van en ik ga er gewoon mee naar de huisarts.
En wattenstaafjes moet je volgnes mijn huisarts dus NIET gebruiken.Daar druk je het mee vast.
pi_35979148
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:04 schreef Xeanor het volgende:
En hoe weet je of je zo'n prop in je oor hebt?
goeie vraag
(:
  maandag 13 maart 2006 @ 00:13:14 #37
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35979211
nog nooit gehad geloof ik... vage shit hoor...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 13 maart 2006 @ 00:23:20 #38
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_35979474
mja, als ik wattenstaafjes gebruik dan draai ik die een beetje rond aan t begin vand e geoorgang en dan veeg ik toch echt dat beetke oorsmeer dat te ver naar buiten zit zo mee hoor...heb nog nooit een prop oorsneer gehad ofzo...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_35981088
quote:
Op maandag 6 maart 2006 03:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:

quote:
Ear candling is generally classified as pseudoscience or even quackery by mainstream medicine, as none of the scientific evidence supports it. Skeptics point out that that there is no mechanism by which the candle could conceivably draw out anything from the ear, and that a sufficient vacuum to do so could not possibly be generated. Nor could the candle create a sufficiently high temperature to "melt" the earwax as is sometimes claimed.

Some practitioners of ear candling show accumulations of "wax" inside used candles as evidence that they are effective. However, one European manufacturer, Biosun, points out that these are in fact products of combustion of the candle, which form inside the candle even when it is not placed inside the ear.

Placing a candle inside the ear can potentially lead to burns, infection, obstruction of the ear canal and perforation of the eardrum. One particular concern is wax dripping into the ear, which can cause internal burning and blockage. Some ear candles are designed with a plug inside to help prevent this. Others are designed to be self-extinguishing.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 maart 2006 @ 12:30:43 #40
119994 aidyl
bla bla bla
pi_35986936
Mijn ma haalde vroeger een prop uit mn oor met een pincet. Goed stil scheef hangen en iemand anders 'm eruit laten plukken.
15 jaar te laat geboren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')