abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36086460
ik denk persoonlijk dat het php script aangepast moet worden zodat je precies kan krijgen wat je wilt zonder omweg.

staat er niet gewoon een target="" in je form field, waardoor een nieuw venster geopend wordt?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_36087111
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:43 schreef Desdinova het volgende:
ik denk persoonlijk dat het php script aangepast moet worden zodat je precies kan krijgen wat je wilt zonder omweg.

staat er niet gewoon een target="" in je form field, waardoor een nieuw venster geopend wordt?
geen target, maar action;

action= "resultaat.php" --> heb ik gedaan om te testen of de zoekfunctie goed werkt. Resultaat.php wordt dus in een nieuw venster geopend.

action="?pid=36" --> dit moet het eigenlijk zijn om in de site te blijven, maar dan krijg ik dus de phpcode te zien ipv een zoekresultaat.
pi_36088872
Het enige probleem is dus dat je resultaat in een nieuw scherm wordt weergegeven ipv in hetzelfde scherm?En daarom ga je code in een database gooien????
Bekijk eerst eens goed wat er gebeurd als je je form submit...
Heb je geen voorbeeld online staan?
pi_36089171
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:10 schreef ikke_ook het volgende:
Het enige probleem is dus dat je resultaat in een nieuw scherm wordt weergegeven ipv in hetzelfde scherm?En daarom ga je code in een database gooien????
Bekijk eerst eens goed wat er gebeurd als je je form submit...
Heb je geen voorbeeld online staan?
ik heb er nu zelf voor gekozen om het resultaat in een nieuw venster te openen.
Als ik de resultaten echter gewoon in de website wil hebben, dan werkt het niet. Die pid=36 die geladen wordt komt dus uit de database;

Uit deze tabel;
CREATE TABLE `content` (
`page_id` int(11) NOT NULL default '0',
`head` tinytext NOT NULL,
`text` text NOT NULL,
UNIQUE KEY `page_id` (`page_id`)
) TYPE=MyISAM;

de phpcode had ik in het text veld gezet. Met de phpcode is nix mis, want de zoekfunctie werkt gewoon normaal, behalve wanneer de resultaten in de site geplaatst moeten worden.
Bij een andere pagina die uit deze tabel wordt gehaald (een contactformulier) werkt de code om te controleren of alles in is gevuld wel, dit is javascript.

Geen voorbeeld online staan, zit hier op een testomgeving die niet bereikbaar is van buitenaf.
pi_36089401
Dit is echt een hele vreemde manier van programmeren die je gebruikt.....
Moeten de resultaten altijd zowel in het hoofdvenster als in het nieuwe venster worden getoond?Dan zou je ervoor kunnen kiezen om ze te laten zien in het hoofdvenster en dan ook nog een popup tonen met de resultaten.
En als je echt zo graag die tabel wil gebruiken, zet dan de zoekresultaten, of alleen de zoekquery in de tabel. Maar ik zou het echt op een andere manier proberen want dit is echt superomslachtig..
pi_36089518
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:25 schreef ikke_ook het volgende:
Dit is echt een hele vreemde manier van programmeren die je gebruikt.....
Moeten de resultaten altijd zowel in het hoofdvenster als in het nieuwe venster worden getoond?Dan zou je ervoor kunnen kiezen om ze te laten zien in het hoofdvenster en dan ook nog een popup tonen met de resultaten.
En als je echt zo graag die tabel wil gebruiken, zet dan de zoekresultaten, of alleen de zoekquery in de tabel. Maar ik zou het echt op een andere manier proberen want dit is echt superomslachtig..
dat ze in een nieuw venster komen was alleen om te testen of hij werkt. Ze moeten dus gewoon in de website geladen worden.

Dat het omslachtig is merk ik ook, maar heb heel de site niet zelf ontworpen, dus zit met de geweldige manier van werken van iemand anders opgescheept.
pi_36089728
include resultaat.php in je hoofdpagina en verander je action van je form in de hoofdpagina en zorg dat die het dan goed afhandeld, dus dat die dan resultaat.php include ofzo.

En misschien moet je je eerst wat verder verdiepen in php, en het idee wat je wil hebben even goed overdenken ofzo. Want ik heb niet echt het idee dat je een goed beeld hebt wat je wil gaan maken en waar je mee bezig bent.
pi_36089855
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:34 schreef ikke_ook het volgende:
include resultaat.php in je hoofdpagina en verander je action van je form in de hoofdpagina en zorg dat die het dan goed afhandeld, dus dat die dan resultaat.php include ofzo.

En misschien moet je je eerst wat verder verdiepen in php, en het idee wat je wil hebben even goed overdenken ofzo. Want ik heb niet echt het idee dat je een goed beeld hebt wat je wil gaan maken en waar je mee bezig bent.
weet wat ik wil maken, alleen voor het hoe win ik dus informatie in. Das toch niet zo goed:?
pi_36090105
Das toch niet zo gek bedoel ik in het vorige bericht........
pi_36091315
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:44 schreef Blerfaap het volgende:
Das toch niet zo gek bedoel ik in het vorige bericht........
Gebruik de edit knop om je bericht te editen

Verder: Je weet wat je wilt maken: de zoekresultaten in een nieuw venster.

Maar als je iets wilt aanpassen, zul je ook weten wat je moet aanpassen. Als je van een bezineauto een diesel wilt maken (je weet wat je wilt) heeft het weinig zin de stoelen te vervangen.

Zonder voorbeeld kunnen we volgens mij weinig... Geen voorbeeldje ergens staan?
pi_36095365
Eventjes een klein vraagje tussendoor.
Ik heb maar weer is WAMP geinstalleerd (windows apache mysql php) en alles werkt naar behoren behalve gegevens via een formulier in de mysql db te zetten.
Ik kan het wel eruit halen met een simpele query maar erin zitten doet ie niet.
Het lijkt mj dat het te maken heeft met machtingen?
pi_36095956
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:42 schreef ralfie het volgende:
zoiets?
[ code verwijderd ]

Maakt niet veel uit eigenlijk, zal wel iets sneller werken denk ik
Ziet er heel goed uit, ga ik mee spelen!! tnx.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_36096032
@burpicane

"doet ie niet"?

Wat is de foutmelding? Heeft de gebruiker waarmee je de database beheert INSERT-rechten?
pi_36097160
Ik heb een div vraagje (kan hier ook wel hé? ).
Mag je niet in DIV's 1 variabele veranderen uit de stylesheet?
Ik heb:
quote:
<div id="dayoverview" align="center" style="left:30;">235px<hr></div>
En in de stylesheet staat
quote:
#dayoverview
{
position:absolute;
top:160px;
width:200px;
z-index:5;
background-color: #EEEEEE;
}
De reden waarom ik de "left" apart heb staan is omdat ik em elke keer met 205 pixels op wil hogen.
Helaas gebeurd er niets in FF en IE . In de bron staat het goed, maar in de browser zelf gebeurd er niets.
pi_36097238
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:51 schreef blieblie het volgende:
Ik heb een div vraagje (kan hier ook wel hé? ).
[CSS] voor dummies - Deel 3
pi_36097299
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:53 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

[CSS] voor dummies - Deel 3
Dank je .
pi_36114840
Hoe controleer ik of een upload bestand van een gebruiker een écht Word bestand is en niet een ander bestand waarvan de extensie veranderd is naar .doc.

Voor het controleren van afbeeldingen vind ik tientallen sites, maar niet voor .doc bestanden.
pi_36114948
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:29 schreef mrbombastic het volgende:
Hoe controleer ik of een upload bestand van een gebruiker een écht Word bestand is en niet een ander bestand waarvan de extensie veranderd is naar .doc.

Voor het controleren van afbeeldingen vind ik tientallen sites, maar niet voor .doc bestanden.
Een bestandsextensie zegt helemaal niets, dus controleer je beter op het andere deel van bestanden: de data. Alhoewel het Word Document file format gesloten is, zijn er vast sites te vinden waar ze de headerdata beschrijven. Als je daarop controleer bij het uploaden van een bestand, dan ben je vrij zeker of het een Word-document is of iets anders.

Aan de andere kant, als ik een bestand comprimeer of encrypt heb ik ook een mogelijkheid om rotzooi op jouw server te zetten. Ik zou zelf steekproefsgewijs controleren en bij misbruik de gebruikers hun rechten ontzeggen
pi_36114963
Je kan de bestandsnaam opdelen in 2 delen met als scheiding de punt.
Achter de . moet doc zijn en anders is het geen word bestand.

Ff een stukje code in elkaar rammelen.
pi_36114994
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef blieblie het volgende:

Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:34:41 #221
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_36115017
Kijken wat het mimetype van het bestand is.
dat zou volgens mij application/msword moeten zin.
pi_36115023
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef blieblie het volgende:

1
2
3
<?php
substr
("doc",-3)
?>

zoeits als ik me niet vergis?
http://nl2.php.net/substr
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:36:14 #223
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_36115071
quote:
$_FILES['userfile']['type']

De mime-type van het bestand, zoals gegeven door de browser. (Het kan voorkomen dat geen mime-type wordt gegeven, of een verkeerde wordt gegeven) The mime type of the file, if the browser provided this Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn "image/gif".
pi_36115129
Let er dus wel op dat het mimetype zoals in $_FILES staat door de browser van de gebruiker wordt gegeven. Als ik me niet vergis is IE niet zo'n held in het correct bepalen van mimetypes.
pi_36115135
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:33 schreef JeRa het volgende:

[..]

Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?
Ow.. .
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')