Ziet er heel goed uit, ga ik mee spelen!! tnx.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:42 schreef ralfie het volgende:
zoiets?
[ code verwijderd ]
Maakt niet veel uit eigenlijk, zal wel iets sneller werken denk ik
En in de stylesheet staatquote:<div id="dayoverview" align="center" style="left:30;">235px<hr></div>
De reden waarom ik de "left" apart heb staan is omdat ik em elke keer met 205 pixels op wil hogen.quote:#dayoverview
{
position:absolute;
top:160px;
width:200px;
z-index:5;
background-color: #EEEEEE;
}
[CSS] voor dummies - Deel 3quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:51 schreef blieblie het volgende:
Ik heb een div vraagje (kan hier ook wel hé?).
Een bestandsextensie zegt helemaal niets, dus controleer je beter op het andere deel van bestanden: de data. Alhoewel het Word Document file format gesloten is, zijn er vast sites te vinden waar ze de headerdata beschrijven. Als je daarop controleer bij het uploaden van een bestand, dan ben je vrij zeker of het een Word-document is of iets anders.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:29 schreef mrbombastic het volgende:
Hoe controleer ik of een upload bestand van een gebruiker een écht Word bestand is en niet een ander bestand waarvan de extensie veranderd is naar .doc.
Voor het controleren van afbeeldingen vind ik tientallen sites, maar niet voor .doc bestanden.
Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef blieblie het volgende:
Je kan de bestandsnaam opdelen in 2 delen met als scheiding de punt.
Achter de . moet doc zijn en anders is het geen word bestand.
Ff een stukje code in elkaar rammelen.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef blieblie het volgende:
Je kan de bestandsnaam opdelen in 2 delen met als scheiding de punt.
Achter de . moet doc zijn en anders is het geen word bestand.
Ff een stukje code in elkaar rammelen.
1 2 3 | substr("doc",-3) ?> |
quote:$_FILES['userfile']['type']
De mime-type van het bestand, zoals gegeven door de browser. (Het kan voorkomen dat geen mime-type wordt gegeven, of een verkeerde wordt gegeven) The mime type of the file, if the browser provided this Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn "image/gif".
Ow..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?
Maar ook wel de extensie controleren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?
Heb je gelijk in, maar dit geldt alleen als je de bestanden ongewijzigd in een webmap gooit. Ik hernoem voor zo'n systeem alle geuploade bestanden naar {id}.dat en stop ze in een map buiten de webroot. Een PHP-script controleert vervolgens de referer, de eigenaar en welke permissies de eigenaar toegekend heeft aan de persoon die het bestand wil downloaden en biedt het bestand vervolgens aan. Dan heb je geen last van dat soort ongeinquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar ook wel de extensie controleren.
Stel ik heb een plaatje, edit in notepad en zet er onder wat php-code in. Mime-type blijft dat van een plaatje, maar door extensie als .php op te geven, kun je de script uitvoeren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $handle = fopen($filename, 'rb'); $header = fread($handle, 8); fclose($handle); if ($header == "\xD0\xCF\x11\xE0\xA1\xB1\x1A\xE1") { echo "Het is een word bestand"; } else { echo "Het is geen word bestand"; } |
Alleen dan in 1 woord hequote:
Users met een spatie in hun naam zijn zeer exclusief.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |