abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35885481
@typhoon

De aanhalingstekens escapen (\") wil wel eens wonderen doen.
pi_35886053
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:26 schreef the_disheaver het volgende:
Maar das gewoon basis html kennis.
Behalve dan dat 'px' niet in de height- en width-waarden mag
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:19:42 #63
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_35886096
@typhoon

Je kan ook enkele aanhalingstekens gebruiken.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_35886218
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:19 schreef freiss het volgende:
@typhoon

Je kan ook enkele aanhalingstekens gebruiken.

Het is gelukt, dank jullie.

Kom jullie nog wel vaker lastig vallen.
pi_35887573
Als je dit topic nu niet meer in je AT hebt staan kom je er nooit meer... De vraagafhandeling is ook niet meer zo snel dan lijkt mij... Zeker niet aan het begin van het topic..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2006 @ 19:23:48 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35888092
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Behalve dan dat 'px' niet in de height- en width-waarden mag

bron
pi_35888285
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

bron
W3C HTML4 specs over de IMG tag en length type.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2006 @ 19:33:23 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35888428
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:29 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

W3C HTML4 specs over de IMG tag en length type.
Dat wist ik niet.
Stupide ook natuurlijk om uitzonderingen op de regel te maken.
Zeg gewoon dat ELKE value een eenheid moet hebben... klaar.
pi_35890492
De width en height attrubuten stammen nog uit de tijd van voor CSS. Alles zonder eenheid is een absolute afmeting (in pixels) en alles met een % is relatief.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_35896251
Mensen willen jullie eens comments geven op het volgende ( http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 ) en dan niet taal technisch hé
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2006 @ 23:27:07 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35897284
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:58 schreef Chandler het volgende:
Mensen willen jullie eens comments geven op het volgende ( http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 ) en dan niet taal technisch hé
Wat is dat toch dat mensen altijd de drang hebben om hun scripts te publiceren, maar eigenlijk NIET willen dat iemand wat aanpast of veranderd

Anyway..., wat doet het nou?
pi_35903692
probeer het eens, dan kun je het zien... wat je daar ziet is de uitkomst van het script dat ingepakt zit
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_35908536
Fatal error: [] operator not supported for strings in /data/home/httpd/html/www.domain.nl/HTML/2hex/PHP2HEXv25-TheUltimateScriptInstaller.php on line 477
Gebeurde eigenlijk gelijk na klikken op "Klik om de bestanden uit te pakken"
Wilde zowel php als de mysql records.
pi_35909266
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:09 schreef Darkomen het volgende:
Fatal error: [] operator not supported for strings
De normale manier om strings als een 'array' te benaderen is door middel van de curly brackets, $string{$pos}. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat hij over de normale brackets zeikt, laat staan een fatal error op geeft sinds wanneer is dat?
pi_35909478
Darkomen, wil je eens proberen de $files te renamen naar $f (gewoon ff alle $FILES misschien dat dat wel werkt? welke versie van php draai jij? en werkt het wel als je eerst $files = array() doet?

--> add; tevens heb ik even een update gemaakt waarbij ik aangeef dat $files (nu $f) een array is...

Jera; ik heb geen flauw idee, vind het best raar dat die error er in zit

[ Bericht 9% gewijzigd door Chandler op 10-03-2006 13:49:57 ]
Like trump...
pi_35910221
hmm zit met klein probleempje:
als ik op de server op mijn stage de varuiable $_SERVER['REQUEST_URI'] wil op vragen dan krijg ik niks terug..
iemand een idee wat het zou kunnen zijn
het is een win 2000 server met IIS 5.x + PHP 4.3.11 erop
ik heb wat gegoogled maar kan niks vinden :s
pi_35910493
werkt niet met IIS dat weet ik iig

http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=20471
Like trump...
pi_35911077
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:11 schreef Chandler het volgende:
werkt niet met IIS dat weet ik iig

http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=20471
baal ervan dat ik IIS moet gebruiken..
maarja wel de oplossing daar kunnen vinden:
$_SERVER['PHP_SELF'].'?'.$_SERVER['QUERY_STRING']
pi_35913467
Kan je eigenlijk met tijd rekenen?
Ik heb bijvoorbeeld in een database "starttijd" staan.
Deze is bijvoorbeeld 10:00:00
Nu wil ik deze met een forloop ophogen met 15 minuten, met elke 15min een output.
Om 22:00:00 moet ie stoppen met tellen.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik zit namelijk behoorlijk te kutten met die tijd notatie .
Ik heb nu dit:
1
2
3
4
for($d = 0; $d < $verdeling; $d++)
{
   $outputO .= $begintijd . ":" . 15*$d . " - " . . "<br>"; // begintijd = 10:00:00
}

$verdeling is 48 (12 uur delen maal 4 kwartieren)
$begintijd is 10:00:00

Dit scriptje klopt dus niet, want nu maakt ie er 10:00:00:15 van .
En das niet de bedoeling.
pi_35913950
Je kunt tijd omzetten naar een UNIX timestamp, dat wordt gebruikt om mee te rekenen, zie ook time en mktime . Die kun je daarna weer makkelijk omzetten naar een leesbare tijd door date te gebruiken.

Je probeert nu met een string te rekenen, dat kan niet.
pi_35914083
Ah kee... ga ik even bekijken wat time en mktime doen/kunnen.
pi_35914552
Hm, nu ik je vraag wat beter lees slaat mijn antwoord nergens op in dit geval. Rekenen met datums doe je met UNIX timestamps, rekenen met tijd gaat wat anders. In jouw geval kan het misschien zo:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
    $starttijd
= "10:00:00";

$stoptijd  = "22:00:00";

$loop = true;

list(
$h, $m, $s ) = explode( ":", $starttijd );
    list(
$hstop, $mstop, $sstop ) = explode( ":", $stoptijd );

while(
$loop == true )
    {
        echo ( (
strlen($h) == 1 ) ? '0' : '' ) . $h . ":" . ( ( strlen($m) == 1 ) ? '0' : '' ) . $m . ":". $s ."<br>";

if(
$h &gt;= $hstop )

$loop = false;

$m += 15;
        if(
$m &gt;= 60 )
        {

$m -= 60;

$h++;
        }

}
?>

door een foutje in de forumsoftware komt er ipv < &lt; en ipv > &gt; , hou daar ff rekening mee

[ Bericht 6% gewijzigd door Nevermind op 10-03-2006 16:30:02 ]
pi_35915058
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:37 schreef Chandler het volgende:
Darkomen, wil je eens proberen de $files te renamen naar $f (gewoon ff alle $FILES misschien dat dat wel werkt? welke versie van php draai jij? en werkt het wel als je eerst $files = array() doet?

--> add; tevens heb ik even een update gemaakt waarbij ik aangeef dat $files (nu $f) een array is...

Jera; ik heb geen flauw idee, vind het best raar dat die error er in zit
Ik heb je nieuwste file gedownload en dat lost het probleem op
PHP Version 4.3.9-1
pi_35916801
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:39 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Ik heb je nieuwste file gedownload en dat lost het probleem op
PHP Version 4.3.9-1
Raar, het enige verschil was dat ik $f als array heb aangemaakt. Maar goed, kan ook aan de instellingen liggen hé

Maar wat vond je van het script? vind het fijn om dat te weten!
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 maart 2006 @ 18:53:30 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35918750
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:34 schreef Chandler het volgende:

Maar wat vond je van het script? vind het fijn om dat te weten!
Het ziet er wel stoer uit
IEr staat alleen teveel bullshit in je GUI (homepage, credits, etc) persoonlijk vind ik een linkje naar een homepage ofzo veel sjieker.

Verder is het engels beroerd, en heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer gedetaileerde uitleg nodig.

Zo is het me op dit moment niet duidelijk hoe ik een archive kan maken van een bepaald script. Ik zie niet hoe ik meerder php pages toe moet voegen zeg maar.
Het mysql verhaal is me ook niet duidelijk.

Kortom, ik moet trail en error gaan toepassen om te zien wat het script precies doet en daar zullen niet veel mensen zin in hebben.

Verder een prima idee. Liep zelf ook al met zo'n idee rond

[ Bericht 28% gewijzigd door Swetsenegger op 10-03-2006 19:13:58 ]
pi_35922090
Swets! top je comments. Inderdaad is mijn engels extreem bagger dus als je me daar bij zou willen helpen zou dat geweldig zijn! Heb je tevens nog comments en of tips? dan zou ik die graag vernemen. Je mag me ook wel mailen als je dat leuk vind . En dan kom je zelf ook in de credits
Like trump...
pi_35924624
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:24 schreef Nevermind het volgende:
Hm, nu ik je vraag wat beter lees slaat mijn antwoord nergens op in dit geval. Rekenen met datums doe je met UNIX timestamps, rekenen met tijd gaat wat anders. In jouw geval kan het misschien zo:
[ code verwijderd ]

door een foutje in de forumsoftware komt er ipv < &lt; en ipv > &gt; , hou daar ff rekening mee
Ooow okee... Ja klinkt te logisch eigenlijk .
Dank je!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 maart 2006 @ 22:08:35 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35924763
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:41 schreef Chandler het volgende:
Swets! top je comments. Inderdaad is mijn engels extreem bagger dus als je me daar bij zou willen helpen zou dat geweldig zijn! Heb je tevens nog comments en of tips? dan zou ik die graag vernemen. Je mag me ook wel mailen als je dat leuk vind . En dan kom je zelf ook in de credits
Maak je GUI echt ubersimpel (zeg ik als (nu nog) GUI designer.)
Dus een grote, fel verlichte hoerige knop 'MAKE NEW ARCHIVE'
Dan 'STEP 1' en probeer in maximaal 1 zin uit te leggen wat je moet doen, bv 'SELECT YOUR FILES'
'STEP 2' 'YOUR MYSQL CREDENTIALS'
'STEP 3' etc

En bij elke stap een duidelijke link 'HELP' Welke NIET naar een nieuwe page springt, maar een pop up opent welke in max een regel of 5, bijvoorkeur met plaatjes uitlegt wat je moet doen.

Verder NIETS in je interface.
pi_35927517
Je hebt gelijk swets; het gui is niet echt heel simpel hé... heb je misschien een idee van concept? misschien dat je iets kan tekenen oid? ps. zat ben ik de hele dag (tot 17.00) aan het scripten, dus als je tijd hebt!!! heel topf!!
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 maart 2006 @ 11:43:50 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35935533
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:30 schreef Chandler het volgende:
Je hebt gelijk swets; het gui is niet echt heel simpel hé... heb je misschien een idee van concept? misschien dat je iets kan tekenen oid? ps. zat ben ik de hele dag (tot 17.00) aan het scripten, dus als je tijd hebt!!! heel topf!!
Ik ben even bezig om van mijn zolder een nieuw computerhok te maken
Als ik tijd heb wil ik wel een conceptje opstellen, maar ik denk dat wat hier boven staat wel een aardige guideline is.

Van te voren aangeven hoeveel stappen het is. Per stap duidelijk aangeven wat er moet gebeuren (dus files selecteren of database gegevens invoeren, of what ever er nog meer mogelijk is.

Kleuren en dergelijke maken niet zoveel uit, maar zorg ervoor dat er elke stap maar op 1 manier uitgelegd kan worden. Ik zag dat iemand op phpfreakz ook niet helemaal begreep wat hij er precies mee kon doen Dus aan duidelijkheid heb je nog veel te winnen.

Ultieme tip. Laat iemand welke niets van PHP weet, maar wel van zippen eens proberen om een archive/installer van een bepaalde map te maken.
Lukt het hem/haar zonder uitleg, behalve wat er in de GUI en eventuele helpfiles staat, is het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')