abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35794882
edit: weg

[ Bericht 68% gewijzigd door the_disheaver op 07-03-2006 11:46:14 ]
pi_35803495
Ik gebruik de onderstaande code om de inhoud van een tekstfile 'lees.txt' in een string te plaatsen:

1
2
3
4
5
6
7
<?php
$filename
= "lees.txt";

$p = fopen($filename,"r");

$file = fread($p,filesize($filename));
?>

Nu wil ik de tekstfile 'lees.txt' op een remote (webserver) locatie plaatsen. Op het moment dat ik dat doe werkt het bovenstaande script niet. Waarschijnlijk komt dit omdat de filesize niet meer kan worden uitgelezen door het 'fread' commando.

Weet iemand misschien wat ik aan mijn code moet veranderen om dit te laten werken met 'lees.txt' op een remote locatie?
Ja lekker!
pi_35803631
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:42 schreef Pronk het volgende:
Ik gebruik de onderstaande code om de inhoud van een tekstfile 'lees.txt' in een string te plaatsen:
[ code verwijderd ]

Nu wil ik de tekstfile 'lees.txt' op een remote (webserver) locatie plaatsen. Op het moment dat ik dat doe werkt het bovenstaande script niet. Waarschijnlijk komt dit omdat de filesize niet meer kan worden uitgelezen door het 'fread' commando.

Weet iemand misschien wat ik aan mijn code moet veranderen om dit te laten werken met 'lees.txt' op een remote locatie?
Kun je niet beter file_get_contents() of file() gebruiken?
pi_35804126
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Kun je niet beter file_get_contents() of file() gebruiken?
file_get_contents() kan/mag ik helaas niet gebruiken op mijn server. Ik heb het zojuist wel geprobeert.
Ja lekker!
pi_35804169
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:02 schreef Pronk het volgende:

[..]

file_get_contents() kan/mag ik helaas niet gebruiken op mijn server. Ik heb het zojuist wel geprobeert.
Ehh, geen nette oplossing, maar een groot getal erin zetten? (en wat doet 0 als waarde?)
pi_35804328
Voorbeeldje direct uit de php manual

1
2
3
4
5
6
7
$handle = fopen("http://www.example.com/", "rb");
$contents = '';
while (!feof($handle)) {
  $contents .= fread($handle, 8192);
}
fclose($handle);
?>
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_35805869
met welke functie tel ik het aantal chars in een string?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_35805891
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:58 schreef Desdinova het volgende:
met welke functie tel ik het aantal chars in een string?
strlen()
pi_35806516
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:09 schreef SuperRembo het volgende:
Voorbeeldje direct uit de php manual
[ code verwijderd ]
Dit werkt perfect! Thx!
Ja lekker!
pi_35813579
ik laad een pagina met form elementen a.d.v.de resultaten uit de database.:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
while($row = mysql_fetch_array($result))
    {
      echo(
"<tr>\n");
      echo(
"<td align='center'><input type='hidden' name='id[]' value='".$row['ID']."'>
<input type='text' maxlenght='6' name='pcname[]' value='"
.$row['pcnaam']."'></td>\n");
      echo(
"<td align='center'><select name='gebouw[]'>");

if(
$row['gebouw'] == "Laakweg")
          {
              echo(
"<option value='Laakweg' selected=selected>Laakweg</option>");
                echo(
"<option value='Slachthuisplein'>Slachthuisplein</option>");
          }else{
              echo(
"<option value='Laakweg'>Laakweg</option>");
                echo(
"<option value='Slachthuisplein' selected=selected>Slachthuisplein</option>");
          }

echo(
"</select></td>\n");
      echo(
"<td align='center'><input type='text' maxlenght='6' name='lokatie[]' value='".$row['lokatie']."'></td>\n");
      echo(
"<td align='center'><select name='teacher[]'>");

if(
$row['leerkracht'] == "Yes")
          {
              echo(
"<option value='Yes' selected=selected>Yes</option>");
                echo(
"<option value='No'>No</option>");
          }else{
              echo(
"<option value='Yes'>Yes</option>");
                echo(
"<option value='No' selected=selected>No</option>");
          }

echo(
"</select></td>\n");
      if(
$row['gebruikt'] == "Yes")
      {
              echo(
"<td align='center'><input name='gebruikt[]' type='checkbox' value='on' checked='checked' /></td>\n");
      }else{
        echo(
"<td align='center'><input name='gebruikt[]' type='checkbox' value='on' /></td>\n");
      }

echo(
"</tr>\n\r");
    }
echo(
"<tr>\n\r<td align='center' colspan=5><input type='submit' name='Verwijderen' value=\"PC's aanpassen\">\n</td>\n</tr>");
}
?>

het resultaat

maar nu komt het volgende:
ik heb dus , zoals je kan zien, een checkbox om aan te geven of de pc in gebruik is
maar als deze uit/niet aangevinkt is dan krijg ik geen enkele waarde terug..
hoe kan ik zorgen dat ik toch altijd wat terug krijg. (dan kan ik namelijk telkens de eerste set uit de array's selecteren en daarmee een update uitvoeren, totdat ik de hele array('s) heb gehad)
ik zou e.v.t. een select box kunnen gebruiken maar dat vind ik niet echt mooi staan
iemand?
pi_35815152
Is er ook een manier met content-disposition een nieuw scherm te openen? ik kon helaas geen types vinden van deze html functie.. iemand/
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:09:12 #37
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35817754
Een ontzettende lekenvraag, maar hopelijk wel iemand die er serieus antwoord op weet..

Ben bezig met een site.. HTML enzo kan ik heel aardig mee uit de voeten, maar wil ook een gastenboek aanmaken met php. Nu heb ik WAMP geinstalleerd op mn laptop, maar wat moet ik hierna verder doen om op mn eigen laptop php-pagina's te kunnen openen? Heb ergens een script gejat voor een gastenboek, maar hoe nu verder?

Mijn webhosting-gebeuren ondersteunt php enzo verder wel, maar hoe krijg ik eerst alles eerst werkend op mn computer?

Heel hartelijk dank alvast:)
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_35817976
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:09 schreef Here2Stay het volgende:
Een ontzettende lekenvraag, maar hopelijk wel iemand die er serieus antwoord op weet..

Ben bezig met een site.. HTML enzo kan ik heel aardig mee uit de voeten, maar wil ook een gastenboek aanmaken met php. Nu heb ik WAMP geinstalleerd op mn laptop, maar wat moet ik hierna verder doen om op mn eigen laptop php-pagina's te kunnen openen? Heb ergens een script gejat voor een gastenboek, maar hoe nu verder?

Mijn webhosting-gebeuren ondersteunt php enzo verder wel, maar hoe krijg ik eerst alles eerst werkend op mn computer?

Kijk op je c schijf naar de map wamp, en dan de map www. Dit is je webroot zeg maar, net zoals je met IIS ook een bepaalde map nodig hebt om bestanden in op te slaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 maart 2006 @ 19:23:10 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35818357
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:09 schreef Here2Stay het volgende:

In WAMP map heb je waarschijnlijk een www map.
Daar zet je je .php bestanden in en die open je vervolgens door in je browser http://localhost/bestandsnaam.php te tikken
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:29:40 #40
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35818609
Yes, gelukt, thanks!
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_35818952
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:35 schreef Chandler het volgende:
Is er ook een manier met content-disposition een nieuw scherm te openen? ik kon helaas geen types vinden van deze html functie.. iemand/
Ehm, ik zie het verband tussen een header field en een target="_blank" niet echt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 maart 2006 @ 19:47:32 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35819364
Zie ik nu trouwens goed dat de [ php] tag niet meer stuk is?
pi_35819900
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:38 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ehm, ik zie het verband tussen een header field en een target="_blank" niet echt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha het zit anders

ik heb een button, daarmee kan ik a. downloaden of previewen (en previewen in nieuw scherm). Echter wil ik ook kunnen previewen door op dezelfde button te klikken. dus target is niet mogelijk. Verder kan ik wel met javascript detecteren welke optie de user heeft gekozen maar dan kost het weer heel wat extra regels.

1
2
header("Content-type: text/document");
header("Content-Disposition: attachment; filename=filename.php");
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_35820499
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie ik nu trouwens goed dat de [ php] tag niet meer stuk is?
1
2
3
<?php
echo $kapot &gt; $gefixed;
?>

Nope
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 maart 2006 @ 20:14:59 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35820518
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:14 schreef JeRa het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Nope
Hmz, bummer
pi_35820555
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:59 schreef Chandler het volgende:

[..]

Haha het zit anders

ik heb een button, daarmee kan ik a. downloaden of previewen (en previewen in nieuw scherm). Echter wil ik ook kunnen previewen door op dezelfde button te klikken. dus target is niet mogelijk. Verder kan ik wel met javascript detecteren welke optie de user heeft gekozen maar dan kost het weer heel wat extra regels.
[ code verwijderd ]
Maar je haalt nu server-side en client-side dingen door elkaar. Die headers lijken me helemaal geen betrekking te hebben op je probleem. Je probleem is dus hoe je een formulier kunt submitten naar een nieuw scherm?
pi_35820611
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hmz, bummer
Maar er is zeker geen verticale scrollbalk meer? Of ligt dat aan mij?
pi_35820657
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:16 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar er is zeker geen verticale scrollbalk meer? Of ligt dat aan mij?
Heb ik hier ook niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had. In de post van mschol is het echter wel hinderlijk dat een horizontale scrollbar ontbreekt
pi_35820761
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:17 schreef JeRa het volgende:

[..]

Heb ik hier ook niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had. In de post van mschol is het echter wel hinderlijk dat een horizontale scrollbar ontbreekt
Ja, ik bedoel eigenlijk ook die horizontale scrollbalk. Mooi dat ie weg is. Of zoel horizontaal als vertikaal, of geen een. Zo lastig bij een lang veld als je eerst naar beneden moet scrollen om naar rechts te kunnen scrollen.

De tweaker oplossing is nog beter.
pi_35820844
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:19 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel eigenlijk ook die horizontale scrollbalk. Mooi dat ie weg is. Of zoel horizontaal als vertikaal, of geen een. Zo lastig bij een lang veld als je eerst naar beneden moet scrollen om naar rechts te kunnen scrollen.
Daar heb je een punt
quote:
De tweaker oplossing is nog beter.
Zouden ze dat nu nog zomaar mogen overnemen, nu Tweakers.net onder VNU valt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')