Ik heb het afgelopen dag ook gekeken. En net als andere zat in na afloop de volgende dag met een heel leeg gevoel.
![]()
Zo'n gevoel dat je alleen hebt als een hele goede film, boek of serie is afgelopen. Omdat ik ruimte moet maken voor andere dingen, heb ik met pijn in mijn hart het verwijderd.
Dit schreef ik erover:
De serie is een typisch nerd krijgt vrouw-van-zijn-dromen verhaal. En het einde kan iedereen nu ook al raden. Maar daarnaast is Densha Otoko nog veel meer. Het is ook een verhaal over vrienden die elkaar door dik en dun steunen. Het verhaal van een jongen die zijn zelfvertrouwen en moed vindt om zijn grootste angsten te overkomen.
![]()
En de uitwerking is fantatisch gedaan. Vooral het gebruik van een internetforum, is nog nooit zo goed en leuk vergegeven. De andere users van het forum zijn niet zomaar anoniem, maar krijgen wij ook te zien. Het zijn allemaal verschillende typetjes en al zijn sommige over-de-top, toch zijn ze de meestel zeer geloofwaardig. En krijgen we zelfs een inkijk in de problemen van sommige van hen. Deze mensen maken een essentieel onderdeel uit van de serie. En ik weet dan ook niet op welk moment ik meer moest huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ito Atsushi is geknipt voor de rol als Yamada/Densha. Hij zet een zeer geloofwaardig maar toch grappige nerd neer. Zo is er een aflevering waar hij door een make-over zijn otaku-karakter probeert te verbergen. Maar zelfs dan laat Atsushi ons zien dat Densha van binnen een verlegen nerd is. En een make-over niet iemand zomaar verandert.
Ito Misaki is ook zeer geknipt voor de rol als Soari/Hermes
![]()
. Waarbij ik ook complimenten moet geven van de mensen van haar garderobe. Ze ziet er elke keer weer ongelovelijk cute maar met klasse uit. Door haar kleding ziet ze er telkens uit als een onafhankelijke vrouw met klasse, waardoor het extra duidelijk wordt dat ze eigenlijk uit Densha's league is, in een andere wereld leeft. Maar door die ene blik, de manier waarop ze haar tasje vast houdt heeft ze ook weer iets ongelovelijks cute. Waardoor het duidelijk is dat ze eigenlijk ook maar een verlegen meisje is met het hart op de juiste plaats. De regie versterkt dit nog eens met de perfecte belichting van achteren en prachtige muziek als zij in beeld komt. Zodat het als man bijna onmogelijk is om niet verliefd te worden op haar.
![]()
Kortom als je net als ik fan ben van de betere Aziatische romcoms als My Sassy Girl, dan
moet je dit zien.
cijfer: 9.5
Die nieuwe extra was wel jammer genoeg wel weer een gevalletje, slecht vervolg om het succes nog eens uit te buiten.
![]()
Nu rest mij nog maar één vraag:
Weet iemand of en waar dit op dvd te krijgen is? Met Engelse subs natuurlijk.
[ Bericht 4% gewijzigd door Lonewolf2003 op 13-10-2006 17:11:41 ]