abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35735060
Wie heeft er ervaring met vloerverwarming onder een houten vloer? De vloerverwarming komt in de dekvloer en daar willen we een planken vloer op.
pi_35735988
ik heb gehoord dat het kan maar zelf zou ik het niet doen
  zondag 5 maart 2006 @ 12:38:09 #3
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_35736056
pi_35736966
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:38 schreef Burbo het volgende:
[afbeelding]

Lijkt me niet verstandig tenzij je de vloer hebt gepregneerd.
  zondag 5 maart 2006 @ 13:06:43 #5
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_35737082
Het kan wel maar je rendement is gewoon kl*te aangezien hout een redelijk goede isolator is. Vloerverwarming komt het beste tot zijn recht bij een stenenvloer (tegels ed) omdat deze een beter warmte geleiding hebben.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:36:38 #6
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_35750247
Het is niet ideaal (zie -chefke-) maar het werkt verder prima. Ons bevalt het uitstekend. Een echt slecht rendement heeft het niet. Je moet alleen niet verwachten je kamer even snel te verwarmen.
pi_35757188
Het is mogelijk maar het is idd niet ideaal. Een (misschien) goed alternatief is om 'design' radiatoren op te hangen. je hebt deze tegenwoordig redelijk klein en naar mijn smaak erg mooi. het bereikt natuurlijk niet hetzelfde lekker-warme-voetjes effect maar het is wel een optie.. Maar als je het rendement en de snelheid waarmee je de vloer verwarmt, niet als een probleem ziet zou ik zeker wel kiezen voor de vloerverwarming aangezien dat toch het mooiste eindresultaat oplevert!
Succes
. Come what may..
  zondag 5 maart 2006 @ 23:29:48 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35759468
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:32 schreef aynat.. het volgende:
Het is mogelijk maar het is idd niet ideaal. Een (misschien) goed alternatief is om 'design' radiatoren op te hangen. je hebt deze tegenwoordig redelijk klein en naar mijn smaak erg mooi. het bereikt natuurlijk niet hetzelfde lekker-warme-voetjes effect maar het is wel een optie.. Maar als je het rendement en de snelheid waarmee je de vloer verwarmt, niet als een probleem ziet zou ik zeker wel kiezen voor de vloerverwarming aangezien dat toch het mooiste eindresultaat oplevert!
Succes
wat dacht je van zo'n vloerverwarmingssysteem op een wand aan te brengen en dan pas af te stuccen
Onzichtbaar, en toch een heerlijk warm huis. Voorwaarde is wel dat je goed isolerende ramen moet hebben ivm koudeval.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 5 maart 2006 @ 23:48:49 #9
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_35760135
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef lipje het volgende:

[..]

wat dacht je van zo'n vloerverwarmingssysteem op een wand aan te brengen en dan pas af te stuccen
Onzichtbaar, en toch een heerlijk warm huis. Voorwaarde is wel dat je goed isolerende ramen moet hebben ivm koudeval.
dat heeft weer een andere naam iets met lage tempratuur verwarming ofzo

http://www.senternovem.nl/ltv/
pi_35764668
In het buitenland (Scandinavische landen) wordt vloerverwarming juist bijna altijd onder een houten vloer gemonteerd, en vind men juist een tegelvloer er over heen nadelig. Een tegel heeft een lage warmteweerstand waardoor hij altijd kouder aanvoelt dan hout en ook meer koude uitstraalt. Niet alleen warmt de vloer minder snel op, hij koelt ook minder snel af. Dus verwarming eerder aan, maar ook weer eerder uit.
pi_35772311
Het is maar net wat je prettiger vindt..
. Come what may..
  maandag 6 maart 2006 @ 15:15:03 #12
96210 W4
Wie, ik?
pi_35775294
Wij hebben geen houten vloer, maar laminaat. Het kan best, maar je moet rekening houden met de warmtegeleiding en de warmteweerstand van de vloer die je koopt. Op de site van Quickstep staat een documentje waarin de warmtegeleiding/weestandswaarden van hun (onder)vloeren worden opgesomd. Je krijgt dan een beetje beeld bij wat wel en niet kan.

Wij hebben een Quickstep Unisound ondervloer (geschikt voor vloerverw.) genomen en 8mm Kronofloor laminaat. We hebben specifiek gekozen voor 8mm en niet dikker, omdat de warmteweerstand anders maar -net- klein genoeg zou zijn. Met 8mm zit je ruim onder de MAXIMALE waarden. Oh ja, wij hebben vloerverwarming als hoofdverwarming (hart op hart 10 cm) en i.c.m. met ons HR++ glas hebben we nu een heerlijk comfortabel huisje ...

(1 radiator op de begane grond laten zitten voor de zekerheid, maar dat had niet gehoeven, hij heeft nog steeds niet aangestaan)
Poffervier
  maandag 6 maart 2006 @ 17:06:01 #13
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_35779201
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:15 schreef W4 het volgende:
Wij hebben geen houten vloer, maar laminaat. Het kan best, maar je moet rekening houden met de warmtegeleiding en de warmteweerstand van de vloer die je koopt. Op de site van Quickstep staat een documentje waarin de warmtegeleiding/weestandswaarden van hun (onder)vloeren worden opgesomd. Je krijgt dan een beetje beeld bij wat wel en niet kan.

Wij hebben een Quickstep Unisound ondervloer (geschikt voor vloerverw.) genomen en 8mm Kronofloor laminaat. We hebben specifiek gekozen voor 8mm en niet dikker, omdat de warmteweerstand anders maar -net- klein genoeg zou zijn. Met 8mm zit je ruim onder de MAXIMALE waarden. Oh ja, wij hebben vloerverwarming als hoofdverwarming (hart op hart 10 cm) en i.c.m. met ons HR++ glas hebben we nu een heerlijk comfortabel huisje ...

(1 radiator op de begane grond laten zitten voor de zekerheid, maar dat had niet gehoeven, hij heeft nog steeds niet aangestaan)
laminaat heeft een veel lagere warmteweerstand als een 22 of 18 mm dikke houten vloer. met laminaat is het inderdaad heel goed mogelijk.
pi_35984099
Wat je hoort van zowel WTH, als van buitenlandse firma's en van de ParketMeester is dat de warmteweerstand niet het meestbelangrijke is. Wat bij parket wel belankrijk is is de uitzettingscooficient van het hout en de juiste montage wijze. Vooral tapis en andere volverlijmde vloeren worden aangeraden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')