abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35734056
Op zaterdag 25 februari was ik in verband met een verjaardag op de Gothic & Fantasy beurs te Rijswijk. Toevallig trad daar ook de neokeltische/paganfolk (vraag me niet wat het betekend) groep Faun op. Gewapend met een Canon EOS 300D, Sigma 28-300 lens met daarop een B&W UV-Filter en als flitser een Canon Speedlite 420EX (met daarop afwisselend een Lumiquest FX of een Omnibounce OBO-EX) heb ik geprobeerd een aantal foto's hiervan te maken. Het resultaat daarvan staat hieronder. Ook al is niet alles perfect (scherpte, korrel) ben ik over het algemeen toch redelijk tevreden. Nu graag jullie mening.

PS. Is er een mogelijkheid dat photoshop bij Save for web de EXIF informatie doorstift?

(1/60; F/7,1; 139mm; 400 ISO)

(1/60; F/5,6; 96mm; 400 ISO)

(1/60; F/5,6; 96mm; 400 ISO)

(1/60; F/5,6; 115mm; 100 ISO)

(1/60; F/5; 49mm; 400 ISO)

(1/100; F/7,1; 49mm; 400 ISO)
pi_35734354
Ziet er cool uit Balen dat ik toen niet kon Volgende keer toch eens bezoeken

Ik vind met name #1 fraai en #6 toch wel de topper De andere foto's vind ik net iets te donker (#2) of de mensen staan er niet helemaal op (#4 en #5) en dat is jammer.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35735022
Nummer 6 is inderdaad mooi Ik zou wel de )onderste) lamp nog even wegwerken, die verstoort het beeld imho, en nog wat contrast toevoegen .

Voor de rest ben ik het met PdeHoog eens, jammer dat er sommige stukjes van mensen/instrumenten missen, maar toch mooie foto's .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35735894
Dank je, #6 vind ikzelf ook wel het meest geslaagd, met of zonder lamp. #4 vond ik zelf ook best goed gelukt aangezien het mens continue met haar doedelzak aan het dansen was en ze maar even stilstond.

PS. Volgende editie van deze beurs is in oktober.
pi_35742547
Netjes, dit soort foto's is helemaal niet makkelijk te maken. Ruis vind ik nergens storend. Heb je in RAW geschoten? Dan kan ik je aanraden hier en daar het lciht nog wat op te halen.

#1: Leuk gevangen. Als je m los ziet zou het ook de rattenvanger van Hamelen kunnen zijn, die in de mist loopt Jammer dat ie net niet helemaal scherp is.

#2: Bijna niet te doen. wit licht op de rook achter die kerel. Probeer dan nog maar eens goed te belichten. Hij is dan ook nogal donker. Begrijpelijk, maar ik zou m in zo'n geval niet selecteren.

#3: Fijne plaat, lekker sfeervol.

#4 Nette concertfoto, tikkie aan de donkere kant.

#5 Goed de actie gevangen hier. Jammer dat je net de top van het ehhh, de ehhhh, het instrument mist, en juist bovenin veel ruimte over hebt.

#6 Fraai silhout, en ik ga met Elefes mee over de onderste lamp. Die bovenste lamp voegt wat toe, die onderste stoort imho

tekstverklaring: de term pagan verwijst naar afgoderij, heidense riten, natuurgodsdiensten etc.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_35749135
hah! faune! die heb ik ook nog wel gezien... alleen dan op de zondag..heb ook wel foto's gemaakt, alleen stond redelijk achteraan..of nou ja, links midden zeg maar, ter hoogte van het midden van die catwalk...dus van faune zijn ze niet echt goed gelukt ofzo...epica wel (Rechtsvooraan) maar goed, rest komt nog dus
http://i42.photobucket.co(...)Rijswijk26-02-06.jpg

[ Bericht 7% gewijzigd door Subhuman op 05-03-2006 20:27:46 (Linkje gemaakt van te grote foto) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')