abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35725764
Is het nou wel of neit illegaal om op auto's te gooien met sneeuwballen?
pi_35725826
Waarom zou het illegaal zijn? Zolang je de auto's maar niet beschadig moet het kunnen lijkt me
pi_35725880
Na een heel gedoe bij mij op school waarbij een chauffeur uit zijn auto kwam en begon te slaan en hij Knockout is gemept ben ik daar wel benieuwd naar.
pi_35725908
nou, ik denk dan eerder dat het aan die man ligt dat hij zo'n kort lontje heeft dan dat het aan jullie ligt, maar om hem dan weer KO te meppen vink ook wel weer een beetje overdreven
pi_35726003
Het kan zeer gevaarlijk zijn, een bestuurder kan schrikken en een ongeval veroorzaken, of een sneeuwbal kan steentjes bevatten waardoor er schade aan de auto veroorzaakt wordt...

Natuurlijk is het pas strafbaar als er schade veroorzaakt wordt, maar als rottige straatjochies denken leuk te zijn en sneeuwballen naar auto's gooien ben ik wel zo iemand die hen duidelijk maakt dat ze daarmee moeten ophouden en dat dat absoluut onverantwoord is...

Als die automobilist begon te slaan reageert hij enorm fout en overdreven (iets met 'kort lontje'), maar de grond voor zijn ergernis is wel terecht, kinderen moeten geen sneeuwballen naar auto's gooien, dat is heel dom en verkeerd.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:37:05 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_35726042
Ik kan me nog een jongetje uit Rotterdam herinneren, die voor een sneeuwbal op een auto gooien is doodgeschoten.
Mensen hebben een veel te kort lontje tegenwoordig, met dat soort "grappen" moet je uitkijken.
Ik kreeg er gisteren ook 1 tegen mijn voorruit aangegooid, en ik werd er eigenlijk best wel pissig over.
Maar ik ben ongewapend
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_35726066
Zoiets moet je niet met vuisten oplossen. Maar Rotterdam-style!
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_35726155
Ik zal het verhaal even duidelijk uitleggen, dan snap je het misschien meer :

Het was pauze op school en iedereen vond die sneeuw natuurlijk te gek om mee te gaan smijten, natuurlijk houd dat in ook op auto's. Na een tijdje komt er een zwarte volkswagen, die wordt geraakt en vol op zijn rem gaat.
Die gozer (rond de 18/19 jaar ) stapt uit, loopt naar mij en een vriend toe en slaat hem op zijn gezicht, en hij loopt terug, om vervolgens weer in te stappen. Hij rijd door tot de poort van de school, en loopt naar een groepje die gewoon stonden te praten, en niet eens met sneeuwballen gooide. Hij slaat 1 van de mensen in het groepje op zijn achterhoofd, en het hele groepje begint om terug te meppen natuurlijk. Die gast die het eerste reageerde slaat hem dus na een beetje heen en weer slaan keihard op zijn gezicht en hij ligt 10 sec. op de stoep KO.
Hij wil vervolgens opstaan, waarna hij weer omvalt en niet meer kan staan. Na dit hele gebeuren zijn dus 3 mensen van dat groepje meegenomen en hebben een proces gekregen, en nu beweerd die man dus dat hun waren begonnen met aggresief doen enz.

Ik kan allemaal bevestigen dat dit waar is, want ik stond er letterlijk naast.

- Het was trouwens ook een weggetje waar je met hooguit 20 KM/PU rijdt.
pi_35726317
Voor mij is het gewoon vernieling. Maar goed, ik deed het ook vroeger, dus wat dat betreft heb ik weinig recht van spreken.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:50:08 #10
38396 mazaru
pi_35726462
Tiener mishandeld na gooien sneeuwbal

Uitgegeven: 4 maart 2006 21:07
SMILDE - Een 60-jarige man uit het Drentse Smilde heeft een 14-jarige jongen mishandeld, nadat een sneeuwbal tegen zijn raam was gegooid. Dat heeft de politie zaterdag bekendgemaakt. De jongen hield schaafwonden en blauwe plekken over aan de mishandeling. Volgens de politie staat vast dat niet de 14-jarige jongen maar één van zijn vriendjes de sneeuwbal heeft gegooid.

Het gooien van een sneeuwbal leidde donderdag ook tot de mishandeling van een 14-jarige jongen. Een man uit Arnhem zou de jongen hebben geslagen nadat hij door een sneeuwbal was geraakt, meldt de politie. De jongen raakte door de mishandeling gewond en moest door een dokter behandeld worden. De man heeft de mishandeling bekend.

http://www.nu.nl/news/687(...)ooien_sneeuwbal.html

Erg overdreven allemaal, maar ik kan het toch ook wel begrijpen hoor.
Als je biij de eerste vlok sneeuw al van te voren weet dat je lieve buurkindertjes straks weer ballen tegen je raam gaan gooien, dan kun je wel eens over de rooie raken als je de eerste knal weer tegen je raam hoort.
pi_35726480
Is mij één keer overkomen dat ik tijdens het autorijden een sneeuwbal zag langs vliegen.

Ben toen uitgestapt heb een aantal mooie sneeuwballen gemaakt en deze toen keihard tegen die klotte gasjes gegooid. Heb een aantal jaar op honkbal gezeten dus die kwamen goed hard aan.

Blijf met je poten van andermans spullen af
pi_35726663
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:50 schreef Equinix het volgende:
Blijf met je poten van andermans spullen af
Doen we toch ook
Nee, maar even sirieus: De gemiddelde Fok!ker zal het vroeger ook wel gedaan hebben, toch?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:59:53 #13
38396 mazaru
pi_35726769
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:56 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Doen we toch ook
Nee, maar even sirieus: De gemiddelde Fok!ker zal het vroeger ook wel gedaan hebben, toch?
Kijk, als er een sneeuwbal tegen mijn auto wordt gegooid door een kind van een jaar of vijf, dan kan ik daar zelfs wel om lachen.
Maar zijn het gappies van boven de 12, dan wordt het minder grappig.
Op een bepaalde leeftijd moet het bij je door gaan dringen dat het echt niet grappig is.
Dat heet opgroeien.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:17:55 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_35727328
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:56 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Doen we toch ook
Wat mij betreft zit die automobilist het meste fout, als die gaat slaan en vechten ervoor ...

Maar jij komt een beetje over alsof je niet doorhebt dat dat 'sneeuwballen gooien naar auto"s' niet alleen heel erg kinderachtig is, maar ook erg gevaarlijk en erg dom ....
Los ervan dat die automobilist wat mij betreft keihard aangepakt mag worden voor zijn gedrag, zou ik het ook niet erg vinden als die scholieren ook te horen krijgen dat hun actie erg stom was, en ze zelf ook enorm fout zaten ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 5 maart 2006 @ 00:18:13 #15
87694 Robin__
letitredno
pi_35727338
Vandaag ook bij mn moeder in de auto, stonder er een paar van die gasten (toch wel jaar of 18..) vanuit een parkeer garage te gooien, vol op de voorruit.. arma mama schrok zich rot
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 00:19:59 #16
18653 crew  D.
pi_35727393
daar staat de doodstraf op
pi_35727458
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:40 schreef Hpzone het volgende:
volkswagen
hoe typerend.

had ie een petje op en hing ie scheef als een baviaan in zijn heldengolfje?
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35727499
Ik kan er ook niet zo de lol van inzien eigenlijk. Ben me een keer werkelijk helemaal de klere geschrokken toen ik ook onverwachts zo'n keiharde sneeuwbal op mijn voorruit kreeg zonder dat ik hem aan zag komen. (werd van een galerij afgegooid) In een reflex trap je op je rem en omdat het spiegelglad was stond ik mooi achterstevoren. Gelukkig niets geraakt, maar je zal je wagen toch ff ergens in rijden.
Verleden week reed ik trouwens op een spekgladde weg op de fiets toen ik zo'n ijsbal precies op mijn oor kreeg. Ging haast onderuit en het deed behoorlijk zeer. Daders gingen er natuurlijk als en speer vandoor. En we praten niet over kindertjes van 5 maar over pubers van een jaar of 15. Stelletje (*&!@#%$^.....
pi_35727671
Nee, illegaal is het niet. Ik gooide vorig jaar een sneeuwbal op een rijdende politiewagen, de agenten kwamen alleen even 'babbelen' Op de vraag op welke grond ze mij wensten op te pakken konden ze geen antwoord geven en ze lieten het er dan ook bij
  zondag 5 maart 2006 @ 00:38:49 #20
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_35727939
Ik heb Woensdag ofzo hier ook sneeuwballen naar auto's gegooid, ik moet zeggen, veel automobilisten hier die er gewoon om vroegen en 2 die zelfs uit de auto gingen een sneeuwbal maakten terug reden om op ons te gooien, maar ook 3 ofzo, die stopten en gingen vloeken.
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 00:39:48 #21
18653 crew  D.
pi_35727975
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:29 schreef gelly het volgende:
en ze lieten het er dan ook bij
jammer
  zondag 5 maart 2006 @ 01:01:14 #22
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_35728693
niks overdreven, gewoon terecht
hier reed een auto frontaal tegen een lantaarnpaal omdat zo'n kut koter een sneeuwbal tegen haar voorraam gooide ze had gelukkig! niks maar het kon ook anders aflopen....
pi_35732879
Kleine notitie dat alle sneeuwballen doelbewust op de zeikant van de auto waren gericht en ook alleen daar raakte. Dat het anders gevaarlijke situaties opleverd begrijp ik ook
  zondag 5 maart 2006 @ 09:43:53 #24
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35733078
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef mazaru het volgende:
Ik kan me nog een jongetje uit Rotterdam herinneren, die voor een sneeuwbal op een auto gooien is doodgeschoten.
Mensen hebben een veel te kort lontje tegenwoordig, met dat soort "grappen" moet je uitkijken.
Ik kreeg er gisteren ook 1 tegen mijn voorruit aangegooid, en ik werd er eigenlijk best wel pissig over.
Maar ik ben ongewapend
Idd, manneke deed niks verkeerd, was gewoon aan ,t spelen, ja hij had uit moeten kijken waar ie gooide, maar om em gelijk bruut af te schieten was echt te absurd gewoon.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35733668
In principe zou het in mijn ogen illegaal moeten zijn. Je schrikt je toch het apezuur als je rustig rijdt en opeens komt me daar wat op je af? Je zou maar zo schrikken en ff de macht over het stuur verliezen. Hoppa je rijdt een huis binnen, of erger je rijdt iemand aan.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:52:10 #26
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_35733702
Zolang ze het maar niet op mij gooien als ik op de motor rijdt. Dan zijn ze nog niet jarig.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:52:46 #27
33189 RM-rf
1/998001
pi_35733710
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:00 schreef Hpzone het volgende:
Kleine notitie dat alle sneeuwballen doelbewust op de zeikant van de auto waren gericht en ook alleen daar raakte. Dat het anders gevaarlijke situaties opleverd begrijp ik ook
Je hebt het echt niet door, hé?

Wat jullie aan het doen was was rete-irritant, dan kan je wel met duizenden 'maar' 'en...' of 'toch' uitvluchten .... wat jullie deden was gewoon reteirritant en wél gevaarlijk ... achteraf beweren dat je heel bewust en 'veilig' zou richten is onzin, je had gewoon sneeuwballen naar elkaar moeten gooien en laat de volgende keer die automobilisten met rust.... als je over een tijd zélf autorijd ontdek je snel genoeg hoe irritant die scholiertjes van 16,17 kunnen zijn die denken 'leuk' sneeuwballen naar rijdende auto's te gooien.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:25:41 #28
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_35751820
quote:
Nee, illegaal is het niet. Ik gooide vorig jaar een sneeuwbal op een rijdende politiewagen, de agenten kwamen alleen even 'babbelen'
Hmm, dat is niet een erg harde hand
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_35751974
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:00 schreef Hpzone het volgende:
Is dat de manier waarop jij bent opgevoed jongen?
Jouw vader zou je een opvoedende oorvijg moeten geven.
En grappig genoeg is dat niet illegaal.
pi_35755658
Heb er zelf geen problemen mee
owja, en mijn vader is al een aantal jaartjes dood
  zondag 5 maart 2006 @ 22:13:03 #31
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_35756343
Ik heb er niet zo'n probleem mee als die jochies maar duidelijk laten zien dat ze een sneeuwbal gaan gooien want dan ben ik voorbereid. Als ik me rotschrik dan heb ik ook wel de neiging om even uit te stappen.
Maar ach, ik ben ook jong geweest.
pi_35757310
Of het wel of niet legaal is, vind je het normaal om sneeuwballen naar andermans zaken te gooien, volledig wetende dat je daarmee schade/overlast/irritatie kan veroorzaken?
pi_35757352
ik mocht zelf sneeuwballen terug gooien van mijn rijinstructeur
pi_35757430
pi_35758729
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:58 schreef Hpzone het volgende:
Heb er zelf geen problemen mee
owja, en mijn vader is al een aantal jaartjes dood
Ja ja het zal wel.
Je mist een stuk opvoeding, dat is iig wel een ding wat duidelijk is.
pi_35758862
Een steen naar iemand gooien mag niet.
Een sneeuwbal naar iemand gooien is niet gewenst.
Een sneeuwbal naar een auto gooien is niet netjes.

?
  zondag 5 maart 2006 @ 23:16:02 #37
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35759023
quote:
Nee, illegaal is het niet. Ik gooide vorig jaar een sneeuwbal op een rijdende politiewagen, de agenten kwamen alleen even 'babbelen' Op de vraag op welke grond ze mij wensten op te pakken konden ze geen antwoord geven en ze lieten het er dan ook bij
Zo, stoer. *kuch kuch*
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_35759095
Ik liep laatst naar huis in oud-west, plots hoor ik een kiezel tegen de muur aan komen, ik kijk naar links en zie een groepje kutmarokanen staan, ik negeer ze en loop door, paar seconden later suist weer een kiezel langs me hoofd, na ze verrot gescholden te hebben heb ik de politie gebeld, geen idee of die iets hebben ondernomen. Blijkt maar weer hoe de integratie is mislukt, nederlandse kinderen gooien met sneeuwballen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 maart 2006 @ 23:50:54 #39
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35760212
Dus jullie beweren dat het niet illegaal is en dat je sneeuwballen tegen auto's mag aangooien?
Sneeuwbal tegen een politieauto mag dus ook Ik denk dat hij je weinig kan maken idd hij zal je ID vragen en dingen proberen te vinden waarop hij je wel kan pakken. Als je geen ID bij hebt kan ie je al bekeuren daarvoor ofzo.
pi_35760497
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
Idd, manneke deed niks verkeerd, was gewoon aan ,t spelen, ja hij had uit moeten kijken waar ie gooide, maar om em gelijk bruut af te schieten was echt te absurd gewoon.
Precies; 'n schampschot was al ruim voldoende geweest om dat kereltje een lesje te leren...
pi_35760645
Waar gaat het heen met dit land. Kinderen gooien met sneeuwballen tegen de voorruit van je auto, levensgevaarlijk! Natuurlijk gaan mensen over de rooie. En dan gaan sommigen zeuren dat de bestuurder een kort lontje hebben? No way! Dan kan je net zo goed zeggen dat je ook niet mag klagen over kinderen die met stoeptegels op een viaduct naar beneden gooien. Moeten wij nou echt wachten totdat er slachtoffers vallen, voordat dit strafbaar wordt? Op een viaduct mag je niks naar beneden gooien, maar we mogen wel met sneeuwballen gooien? Wat is dan de volgende stap? In de zomers met aarde/klei gooien? Bijna heel Nederland weet dat autorijden gevaarlijk is, waarom zal je dit soort dingen nog moeten tolereren.
  maandag 6 maart 2006 @ 07:32:14 #42
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35764335
Het is levensgevaarlijk en een artikel 5 overtreding. Er wordt alleen helaas niet tegen opgetreden.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 6 maart 2006 @ 09:03:51 #43
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_35765005
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je hebt het echt niet door, hé?

Wat jullie aan het doen was was rete-irritant, dan kan je wel met duizenden 'maar' 'en...' of 'toch' uitvluchten .... wat jullie deden was gewoon reteirritant en wél gevaarlijk ... achteraf beweren dat je heel bewust en 'veilig' zou richten is onzin, je had gewoon sneeuwballen naar elkaar moeten gooien en laat de volgende keer die automobilisten met rust.... als je over een tijd zélf autorijd ontdek je snel genoeg hoe irritant die scholiertjes van 16,17 kunnen zijn die denken 'leuk' sneeuwballen naar rijdende auto's te gooien.
Maar toch! d'r is een verschil tussen praten en slaan..
pi_35765211
Ik weet nog vroeger gingen we altijd met alle kinderen in de buurt sneeuwballen gooien op auto's. Maar de bus die elk kwartier langs kwam was favoriet vanweg zijn omvang. En elke keer dat de bus langskwam gooiden we met tien man een hele berg sneeuwballen op die bus. Dus op een gegeven moment kwam die bus weer en wij stonden met onze sneeuwballen in de aanslag. Toen stopte de bus in 1 keer en kwam de buschauffeur naar buiten stormen, hij was het helemaal zat en kwam ons achterna gestormd Hij heeft ons toen niet te pakken gekregen maar we scheten em wel want wie verwacht dat nou.
0023
  maandag 6 maart 2006 @ 09:40:21 #45
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_35765580
Die gasten zijn toch negen van de tien keer niet voor rede vatbaar
  maandag 6 maart 2006 @ 09:55:53 #46
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_35765861
Ik vindt dat dat (als hetd at al niet is) strafbaar moet worden!

Levensgevaarlijk! bestuurder schrikt van sneeuwbal, rukt aan het stuur, raakt een ander kind en wet ik wat nog meer!

Om als het goedgaat nogmaar niet van schade aan de auto te praten!
pi_35766779
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef gateway het volgende:
Ik vindt dat dat (als hetd at al niet is) strafbaar moet worden!

Levensgevaarlijk! bestuurder schrikt van sneeuwbal, rukt aan het stuur, raakt een ander kind en wet ik wat nog meer!

Om als het goedgaat nogmaar niet van schade aan de auto te praten!
Alleen is het altijd zo krom, dat er eerst een kind moet worden geschept, voordat er daadwerkelijk wat aan gedaan wordt.
  maandag 6 maart 2006 @ 10:43:42 #48
33189 RM-rf
1/998001
pi_35766817
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:03 schreef Rutger1983 het volgende:

[..]

Maar toch! d'r is een verschil tussen praten en slaan..
Als je de moeite neemt mn posts hier te lezen, zie je heel duidelijk dat ik dat kort-lontje van die gast afkeur ... dat ik zijn reactie absoluut niet goedkeur, enkel erop wijs dat het gedrag van die scholieren zelf evenmin al te 'jofel' is

De domme reactie van die Sjonnie-Golfrijder betekent niet dat het opeens prima is dat die kut-scholiertjes irritant sneeuwballen werpen naar rijdende auto's (zelfs al zeggen ze dat enkel te doen op de zijkant van de auto's, het blijft gevaarlijk en irritant)
pi_35767088
Ik denk niet dat het mag, als een auto een ongeluk krijgt doordat jij een sneeuwbal naar hem gooide zul je zeker een probleem hebben.
Maar of he legaal of illegaal is maakt niet zoveel uit, je moet gewoon geen sneeuwballen naar auto's gooien omdat dit ten eerste schade kan veroorzaken aan de auto maar ook omdat de bestuurder hierdoor kan schrikken en een ongeluk kan veroorzaken.

Stoeptegels van viaducten gooien is op zich ook niet illegaal, echter als er een snelweg onderdoor loopt waar auto's rijden lijkt het mij niet zo heel verstandig.

Ik heb zelf trouwens ook heus wel eens sneeuwballen naar auto's gegooid en ben ook wel eens achterna gezeten door een automobilist waarna we het een paar dagen niet meer deden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 6 maart 2006 @ 15:31:21 #50
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_35775863
Laatst toen ik in de bus zat werd een ijsbal tegen het raam aangegooid waardoor vervolgens het raam aan diggelen lag. Dat lijkt me wel strafbaar he. .
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:37:28 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35776065
't Kan zelfs levensgevaarlijk zijn.

Zo'n (ijs)bal kan ook door de ramen heenkomen, niet elke autoruit is even sterk.

Ik denk dat we voorbeelden genoeg hebben wat het gevolg kan zijn van 'harde objecten' die door een voorruit heenkomen.
quote:
Dan heb je of een paar hele luie of hele domme agenten getroffen.

Domme aktie trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')