quote:Ik vrees dat hij die ideeen juist van haar heeft als ik die op het enge af relatie van hun zo eens bekijk.
Op zaterdag 01 december 2001 21:36 schreef kater het volgende:
Misschien is Ed werkelijk te dom om te begrijpen waar zo'n symbool voor staat. Maar hij heeft het vaak over mensen die hij 'afgerost' heeft en een onberedeneerde haat tegen mensen die een 'anders' zijn. Ik denk dat het in wezen een aardige jongen is, die dus flink moet worden heropgevoed. Moeder van Ed!!!!!! Grijp in voor het te laat is!!
quote:Sorry, heb um niet geresized
Op zaterdag 01 december 2001 21:38 schreef kater het volgende:
Lekker, heb ik gepost, zie ik boven me dat enorme symbool staan. Kon dat niet wat kleiner!!!!!!
quote:dat is de duitsevlag van 1933 tot 1945
Op zaterdag 01 december 2001 21:35 schreef gelly het volgende:
even voor de duidelijkheid de nazi swastika
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 01-12-2001 23:09]
quote:Weet ik niet zeker, maar als "Mein Kampf" verboden is...
Op zaterdag 01 december 2001 21:37 schreef cptmarco het volgende:
Is het eigenlijk verboden om bijvoorbeeld een hakenkruis in het openbaar te dragen (in Nederland) ??
quote:een haken kruis opzich is niet verboden
Op zaterdag 01 december 2001 21:39 schreef Tante Bep het volgende:[..]
Weet ik niet zeker, maar als "Mein Kampf" verboden is...
Z'n bezorgde moeder: "Maar Ed, zou je dat nou wel doen?"
Ed: "Ach, voor 1940 was het hele gewone naam"
Ok, ik schrok alleen, het blijft toch een zwaarbeladen symbool.
quote:Ik geef toe dat hun relatie zo op het oog een beetje tè close is. Maar misschien ziet zij nu ook dingen van hem die ze nooit eerder gezien heeft. Misschien heeft ze hem altijd naar 4 mei herdenkingen meegesleept, gedwongen Anne Frank te lezen, kortom, alles eraan gedaan om hem optevoeden. je weet het niet...
Op zaterdag 01 december 2001 21:38 schreef Tante Bep het volgende:[..]
Ik vrees dat hij die ideeen juist van haar heeft als ik die op het enge af relatie van hun zo eens bekijk.
quote:Nee hoor, je bent niet de enige. Zou me kunnen voorstellen dat iedereen (behalve Ed misschien) wel weet waar we over praten zonder een plaatje...
Op zaterdag 01 december 2001 22:21 schreef scanman01 het volgende:
Ben ik de enige die vind dat dat hakenkruis op pagina 1 wel weg mag?
Ik stoor me er mateloos aan ondanks dat het on-topic is.
![]()
![]()
quote:je kunt het altijd proberen, via een reguliere aangifte bij het buro voor discriminatie en antiseminisme, er alsnog een big case van maken..
Is het eigenlijk verboden om bijvoorbeeld een hakenkruis in het openbaar te dragen (in Nederland) ??
quote:In Frankrijk is het streng verboden.
Ook zonder die plaatjes weet iedereen wel waar het over gaat.
Maar als er echt mensen zijn die zich er rot bij voelen dan wil Cynix of de desbetreffende poster 'm misschien wel weghalen?
quote:ah al geregeld, thnx golfer
Op zaterdag 01 december 2001 23:10 schreef golfer het volgende:
Ik heb de afbeelding van die swastika in dit topic verwijderd.Ook zonder die plaatjes weet iedereen wel waar het over gaat.
quote:Thanks... Ik dacht al even dat ik een van de weinigen was die zich eraan stoorde.
Op zaterdag 01 december 2001 23:10 schreef golfer het volgende:
Ik heb de afbeelding van die swastika in dit topic verwijderd.
quote:Een waar woord op zich..ware het niet dat deze veroordelingen door de meeste hier toch echt gebaseerd zijn op door Ed himself gedane uitspraken, te lezen in de streamverslagen, waar hij 24 uur per dag te horen is.
Op zaterdag 01 december 2001 22:54 schreef zodiakk het volgende:
Wat is het toch leuk om mensen te veroordelen die je een half uurtje per dag op TV ziet...
Iemand die gehandicapten wil afmaken, mensen die hem niet aan staan een ros voor de harses wil verkopen zal zich niet direct aangesproken voelen door een symbool dat iets wil scheppen. Die wordt gelukkiger van neerhalen en vernietigen, van de swastika van de Nazi's. Klinkt stoer, mag je lekker bij schreeuwen en op manieren wordt je door die mensen ook niet snel aangesproken.
Ik zal trouwens eens nakijken of het mag in Nederland.
quote:Waarom stoor je je aan dit zulk dingen? Het is niet te ontkennen dat sommige mensen dit soort sympathien hebben. Maar gelukkig zijn het vaak mensen die niet zo slim zijn. Ik zag pas geleden weer een programma op ned 3 waar ze iemand aan het woord lieten die zich negatief uitliet over buitenlanders, strak van de pillen, proberend een moeilijk woord (anti-seminattutisme) uit te spreken. Dat is toch de beste anti-reclame.
Op zaterdag 01 december 2001 22:21 schreef scanman01 het volgende:
Ben ik de enige die vind dat dat hakenkruis op pagina 1 wel weg mag?
Ik stoor me er mateloos aan ondanks dat het on-topic is.
![]()
![]()
quote:Waarom ik me stoor aan een heel erg in het oog springende foto van een hakenkruis? Dat hoef ik toch vast niet uit te leggen?
Op zondag 02 december 2001 00:01 schreef micko het volgende:
Waarom stoor je je aan dit zulk dingen? Het is niet te ontkennen dat sommige mensen dit soort sympathien hebben. Maar gelukkig zijn het vaak mensen die niet zo slim zijn. Ik zag pas geleden weer een programma op ned 3 waar ze iemand aan het woord lieten die zich negatief uitliet over buitenlanders, strak van de pillen, proberend een moeilijk woord (anti-seminattutisme) uit te spreken. Dat is toch de beste anti-reclame.
Diane & Ed hebben het over die ring met het hakenkruis. Ed verteld dat hij hem van een hell's angel heeft gekregen, en zegt op verontschuldigende toon: "En je weet hoe die gasten zijn." Hij verteld dat mensen meestal niet zien dat er een hakenkruis op staat, en vervolgens heeft hij het er met Diane over dat hij er E.V. in wil laten graveren. Ze bespreken ook nog verschillende manieren om de ring aan te passen (slijpen, smelten, knijpen etc.).
Het kwam op mij over alsof Ed de ring wel mooi vond, maar geen speciale betekenis hechtte aan dat hakenkruis (wat blijkbaar niet frontaal in zicht is). Afgezien van het feit dat ik m'n twijfels heb bij iemand die met zo'n symbool wil rondlopen leek het me dat Ed de ring mooi vond, en het hakenkruis voor lief nam. Hij leek er iig niet trots op of blij mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |