Gister ging ik naar de RAI. Er was een carrierebeurs en ik besloot er maar een dagje uit van te maken. Ik had 40 euro van mijn ouders gekregen dus dat zat wel snor. Gelukkig had ik zelf ook nog wat geld dus dat zou helemaal goed komen, althans dat d8 ik
![]()
.
Sowieso zou ik 2x moeten overstappen (ik ging met de trein). Eerst bij schiphol en daarna bij leiden. Ik was braaf naar ns.nl gegaan en daar een route uitgestippelt. Zo gezegd zo gedaan. Ik stap bij schiphol uit en ik pakte mijn uitgeprinte, uitgestippelde route.
Ik zie dat ik bij spoor 5a moet zijn. Ik kijk naar de bordjes en zie dat ik bij spoor 5b sta. Ik zie een vrij aantrekkelijk meisje rennen dus ik ren er maar achteraan
![]()
. Zij stopte bij het ns personeel en ik stopte daar ook. Ik kijk heel interessant naar mijn route en het personeel sprak mij aan. Waar moet je heen jongeman
![]()
. Ik zeg dat ik de trein naar leiden moet hebben die bij spoor 5a stopt. Ja dat is deze trein, krijg ik te horen. Maar, maar.. dit is spoor 5b zeg ik
![]()
. Ze zei dat het de goede trein was en dat ik haar moest vertrouwen. Vol goede moed stap ik de trein in.
Er kwam een marokkaan tegenover mij zitten en die keek alsof hij d8: Ik ben superieur aan jou. Dat pikte ik niet en ik keek em boos aan. Dit hielden we vol, totdat mijn telefoon ging. Het was een vriend van mij. Hij vroeg wat ik ging doen die avond. Op dat moment kwam de conducteur OOK nog eens binnen. Gelukkig had ik braaf een kaartje gekocht. Het was een retourtje Den haag - RAI. Terwijl ik aan de telefoon was liet ik het kaartje zien waarop hij antwoorde: Je weet wel dat deze trein NIET bij de RAI stopt he
![]()
. Ik mompelde wat terug omdat ik in gesprek was met die vriend. Pas later drong het tot mij door wat hij duidelijk probeerde te maken. De nodige scheldwoorden vlogen door het coupe.
Waarop ik maar bij Zuid-WTC uitstapte. Toen nam ik de trein terug naar de RAI. Hierdoor was ik al pissed maargoed. Eenmaal bij de RAI aangekomen ging alles goed. Ik liep, keek, en schreef me in bij bedrijven. Totdat ik op een gegeven moment om me heenkeek en de stem van iemand hoorde.
Ja jongeman, kom jij maar hier. Ik keek em aan en deed wat hij zei. Eenmaal aangekomen wilde hij mijn tas hebben. Ik had een laptoptas met me laptop en wat andere dingen erin, zoals: lange vloe, tip, affoetjes en wat paperassen. Ik wilde mijn tas niet geven, maar hij pakte hem af
![]()
. Toen zei hij tegen mij dat ik vast wel wilde klimmen.
Klimmen?
Hij zei ja, hier staat zo een klimwand en jij gaat klimmen
![]()
. Hij pakte de "touwen" om mij vast te knopen, maar dat wilde ik niet en dat zei ik ook !
Ik zei dat ik geen behoefte had om te klimmen en dat ik hier was om een baan te zoeken. Waarop hij antwoorde dat ik een baan zou krijgen als ik zou klimmen. Ik zei dat ik echter geen interesse had in een baan waarbij ik moest klimmen. Ik pakte mijn tas en liep weg.
Nadat ik alles zo een beetje had gezien, besloot ik om weg te gaan. Ik zou naar een coffeeshop gaan om daar even te relaxen om vervolgens naar huis te gaan. Aangezien het Amsterdam was zou dat wel vrij snel moeten lukken
Uiteindelijk heb ik anderhalf (!!!) uur gelopen voordat ik 1 coffeeshop tegenkwam
![]()
. Uitgeput en enigzins verblijdt stapte ik naar binnen. De man die mij moest helpen was vriendelijk, maar ik kon em haast niet verstaan door dat klote amsterdams accent. Waarschijnlijk d8 hij hetzelfde over mij omdat het gesprek vrij lang duurde en 50% bestond uit: He? wat zei je
Uiteindelijk had ik me stuff en zocht een plekje op. Het was vrij spacy ingericht en dat vond ik wel cool. Ik had een tijdje al niet geblowed dus hij zou wel hard aankomen. Ik had ook meteen iets van 7 euro de gram gehaald en had daar 18 euro van. Nadat ik er 1 had gerold viel iets me wel op. In die shop kwamen alleen maar wijven. Der waren er een stuk of 6 binnen
![]()
. Ik pakte me laptop omdat ik nog wat moest doen. Ik begon te smoken en te spacen op die laptop. Op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in en ging ik PES5 spelen
![]()
. Dat heb ik ong een uur gespeeld. Daarna vond ik het wel tijd om weg te gaan
![]()
.
Ik bracht een bezoekje aan de wc, alvorens ik vertrok.
Eenmaal buiten begon ik te lopen en te lopen. Omdat ik een goed richtingsgevoel heb, lees ik nooit borden maar volg me gevoel gewoon. Zo had ik ook de shop gevonden, weliswaar laat maar okee. Ik liep en ik liep en op een gegeven moment dacht ik, laat ik eens kijken waar ik ben, want ik had aardige pijn in me voeten + 2 blaren. Ik zie een bordje en ik zie ook dat ik in SLOTERVAART ben
![]()
. Dat was niet zo leuk. Ik trok het niet om nog meer te lopen en ging even nadenken over wat ik zou doen. Nadat ik op de kaart had gekeken kwam ik tot de conclusie dat ik echt in de Middle of nowwhere was
![]()
. Er moest hier echter wel een station zijn d8 ik zo omdat ik veel treinen had gezien het afgelopen half uur.
Ik besloot de bus te pakken en te kijken waar ik uit zou komen. De bus kwam vrij snel en ik stapte in. Allereerst viel het me op dat iedereen zo vriendelijk was, maar dat was gauw verdwenen toen ik te horen kreeg dat ik 90 cent extra moest betalen. Dit fenomeen kwam me niet bekend voor en ik vroeg waarvoor. Spits-toeslag kreeg ik te horen
![]()
. Waar slaat dat op godverdomme. Ik heb tog een strippenkaart, wat ga je extra rekenen klootzak
![]()
. Maarja, ik had geen zin om te lopen dus de keuze was snel gemaakt. Gelukkig had die loser wel verkeerd gestempelt in mijn voordeel
![]()
.
na 2 haltes zag ik een station
![]()
. Ik stapte uit en liep er naar toe. Maar de omgeving kwam zo bekend voor. Bleek dat ik er net langs was gelopen
![]()
Toen was de maat helemaal vol
![]()
, gelukkig was ik te blij om boos te zijn. Eenmaal in de trein ging alles goed, want die ging richting schiphol
maar het was me het dagje wel zeg
Still Pimpin' .. Ahaaight