Kleine kans dat hier hifi-liefhebbers zitten (en die apparatuur op hun waarde schatten)..maar ik probeer het toch...
Te koop: Prachtige Onix Reference 1.5 Rosewood
Deze speakers zijn normaal alleen via internet uit Amerika te bestellen.
Je kunt ze dus niet beluisteren en/of kopen bij hifi zaken (ook niet in de USA).
Doordat ze direct via internet verkopen, betaal je geen enorme marges die hifi zaken, importeurs e.d. erop nahouden.
Dit betekend dat je VEEL meer waar voor je geld krijgt.
Veel mensen preferen deze speaker boven de VEEL duurdere B&W Nautilus serie van vele duizenden euro's PER STUK!
Het nadeel is dus normaal dat je ze niet vantevoren kunt beluisteren..
ik heb destijds de gok gewaagd en heb daar geen spijt van gehad, integendeel. Nu kun je de speakers bij mij komen beluisteren (=voordeel) én je bent veel goedkoper uit!.
Ik heb ze dus gekocht in September 2005 bij AV123.com
De nieuwprijs is $1800,- excl verzendkosten (+/- $250), invoerrechten 4,5% en belasting 19%.
Omgerekend komt dat in de praktijk neer op ¤2000-2100,-
Ik vraag er slechts ¤1649,- PER PAAR! voor
Bedenk dat ze slechts een paar maanden oud en in perfecte staat zijn.
Ik wil ze slechts verkopen omdat ik naar een nóg hoger model van Onix wil gaan. Ik ben dus ZEER tevreden over dit prachtige (maar relatief onbekende) merk.
Deze speaker combineert prachtig met een buizenversterker!
Heb je vragen e.d., stuur gerust een mailtje!
Inclusief
2.5 jaar garantie
Frontjes
Prachtige spikes
Speciale witte lakens om speakers veilig in de bewaren

Erg veel snelheid, detail.
Bas die de Atohm woofer levert is echt waanzinnig goed, strak en gedetaileerd.
Perfecte combinatie met bv een buizenversterker

Intended to introduce the most discerning audiophiles to the new standard of discrete multi-channel theater and music, the Onix Reference 1.5 combines the power and dynamics of a tower with the speed, imaging, and detail of a monitor.
Featuring the elite French-made Atohm high-excursion 5.25" mid-bass woofer, Vifa XT Ring Radiator tweeter, full-size 1" MDF internally braced cabinets, and a stunning South American Rosewood veneer, the Ref 1.5 not only outperforms the competition...it outclasses as well. Have a listen and see why we think the Ref 1.5 is destined to be our most popular loudspeaker yet.[/quote]
# System: 2-way rear-vented floorstanding loudspeaker
# Drivers: (1) Atohm 5.25", (1) Vifa XT Concentric Ring Radiator
# Crossover: 4th Order
# Finish: South American Rosewood
# Frequency Response: 40Hz - 35kHz (+/- 3dB)
# Impedance: 4 Ohm
# Efficiency: 89 dB (@ 1 Watt / 1 Meter)
# Bi-Wire: No
# Dimensions: (WxDxH) 8" x 10" x 40.25"
# Weight: 84 lbs. / pair
Het gaat dus om de speakers, ik heb er een plaatje van mijn high-end buizenversterker en cdspeler bijgedaan ter referentie van de kwaliteit van deze speakers.
[ Bericht 7% gewijzigd door rene90 op 07-12-2011 13:00:05 ]