quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:37 schreef SolidasRock het volgende:
In films hoor je zo en nu dan over een rekening in zwitserland praten die de belastingdienst niet kan nachecken omdat de rekeningen geen klantnamen bevatten, alleen nummers, is dit allemaal fictief of gebaseerd op echte feiten?
Ik had gisteren hierover met een vriend, we vroegen ons beiden af hoe je zo een rekening dan zou moeten openen? Moet je een smak geld hebben of per maand veel geld storten of hoe zit dat? Hebben rijke mensen daar allemaal hun geld zitten?
Wie weet hier meer over?![]()
Vertel!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
maar ik zeg lekker niet hoe, het moet wel exclusief blijven natuurlijk
![]()
Loop maar eens een willekeurige Zwitserse Kantonalbank binnen, en laat je informeren (maar moet je wel écht geld hebben he, zwitsers zijn niet zo van dat tijd stoppen in weinig winstgevende zaken).quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:56 schreef SolidasRock het volgende:
Ok, dan had me makker gelijk. Je moet dus een flink bedrag per maand storten... en als ik mikkie postje goed gelezen hebt ben je ook nog eens een deel ervan kwijt voor de anonimiteit.
Jammer, ik ga maar geen zwitserse rekening openen
Nou, om te beginnen trek je je broek uit en steek je je duim uit en gaat erop zitten, en draai 3 keer rond. viola! Je hebt een draaistoel...quote:
2 500 000 EURquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:04 schreef SolidasRock het volgende:
Kan iemand dan vertellen hoeveel ongeveer je zou moeten storten en hoeveel je kwijt zou kunnen zijn? Ongeveer dan he...?
als je genoeg geld erop staan hebt betaal je niksquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En dit is geen grap? Hoeveel betaal je per maand voor het bezitten van die rekening?
Oh, oke...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:14 schreef Little_Meanie het volgende:
maar Zwitserland is allang het paradijs niet meer van vroeger, binnenkort moeten alle bankgeheimen opgeheven worden in Zwitserland dus veel groot geld is allang verhuist naar Guernsey en varianten
Oke, duidelijkquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:16 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
als je genoeg geld erop staan hebt betaal je niks
Luxemburg heeft wel nog steeds bankgeheim (en bankrekeningen op 'nummer' die zijn niet direkt gekoppeld aan je 'persoon'), maar je kunt als EU-burger daar niet probleemloos geld inleggen, bij bedragen boven de 1000 Euro moet je de herkomst aangeven ...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
(N.B. Tip: ook Luxemburg speelt geen gegevens door aan de Nl belastingdienst).
Ga ik hierop googelen dan krijg ik veel ingewikkelde paginas voor me snufferd. Vaak documenten of persberichten van meerdere kantjes.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:18 schreef rashudo het volgende:
Zoek eens op "tax haven"..
Dus als ik bedragen van 500 per keer op een rekening in luxemburg stort is er niets aan de hand?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Luxemburg heeft wel nog steeds bankgeheim (en bankrekeningen op 'nummer' die zijn niet direkt gekoppeld aan je 'persoon'), maar je kunt als EU-burger daar niet probleemloos geld inleggen, bij bedragen boven de 1000 Euro moet je de herkomst aangeven ...
het is dus niet zomaar mogelijk om een bankrekening in Luxemburg voor zwartgeld of andere illegale inkomsten te gebruiken... (ja, ik heb een conto in L'burg, maar niet voor zwartgeld) ...
Ik dacht dat dezelfde regels ook voor zwitserland gelden en op termijn het de bedoeling is dat ook het bakgeheim steeds verder beperkt wordt.
waarom zou je zo'n bedragen in Luxemburg storten? Dat kan evengoed in Nederlandquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus als ik bedragen van 500 per keer op een rekening in luxemburg stort is er niets aan de hand?
Omdat het daar anoniem is net zoals in zwitserland. Geen belastingdienst op je nek enzo. En nee, ik heb geen zwart geld of zo en ben ook niet rijk, ik heb het me gwoon altijd al afgevraagd of ik zo een rekening zou mogen openen als ik 500 per maand zou overhouden (laten we voor het gemak van een zwart baantje uitgaan) en het niet kwijt wil aan de belasting of zo.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:28 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
waarom zou je zo'n bedragen in Luxemburg storten? Dat kan evengoed in Nederland![]()
je betaald ook Roerende Voorheffing hoor in Luxemburg, zij het wel minder dan in Nederland.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:30 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Omdat het daar anoniem is net zoals in zwitserland. Geen belastingdienst op je nek enzo. En nee, ik heb geen zwart geld of zo en ben ook niet rijk, ik heb het me gwoon altijd al afgevraagd of ik zo een rekening zou mogen openen als ik 500 per maand zou overhouden (laten we voor het gemak van een zwart baantje uitgaan) en het niet kwijt wil aan de belasting of zo.
Kleine bedragen? Ik las ergens dat je 20.000 (of was het nou 200.000) spaargeld mag hebben? daarboven betaal je belasting over het resterende bedrag.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:39 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
je betaald ook Roerende Voorheffing hoor in Luxemburg, zij het wel minder dan in Nederland.
Maar het is allemaal wel omslachtig hetgeen je wil doen voor zo'n kleine bedragen
Tel daarbij je waardvermindering bij op (inflatie) van zo'n 2% en je moet al 3,2% rendement per jaar maken om je geld hoeveelheid gelijk te laten blijvenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:40 schreef DonJames het volgende:
ja, effectief 1,2 procent. Nounou, dat is kromliggen..
Het hebben van een rekening is niet illegaal. Het geld wat je erop hebt staan niet opgeven aan de Belastingdienst is wél illegaal.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:46 schreef SolidasRock het volgende:
Het is wel erg belabberd engels geschreven... Ik begrijp er maar weinig van. Wel begrijp ik dat zwitserse rekeningen allesbehalve illegaal is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |