abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17098748
Je eigen yoghurt gaan brouwen? Hoe kom je daar bij dan?
pi_17141488
eigen yoghurt omdat dat in van die dieten staat voor spd.Koolhydraatvrij dieet.Maar ik geloof niet dat er nog veel mensen naar dit topic kijken....jammer!!
pi_17141552
ehhh pds bedoel ik! spd is vast weer een hele andere spannende aandoening
  maandag 16 februari 2004 @ 12:06:22 #129
82941 xxJELxx
Learn 2 life with it...
pi_17218886
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:49 schreef suuzamsterdam het volgende:
ehhh pds bedoel ik! spd is vast weer een hele andere spannende aandoening
Hoi suuzamsterdam,

ik ga ook dat anti-koolhydraten dieet proberen vol goede moed . Hopelijk werkt t.
En ja tis jmmr dat er zo weinig mensjes op deze goedie site kijken.
Maar ik ben een trouwe bezoeker.

jel

PS: heb ik ff een vraagje voor jou. heb jij ook meer last van pds als je ongesteld moet worden of ongesteld bent?

pi_17221954
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:50 schreef suuzamsterdam het volgende:
Hallo allemaal,
ook ik ben er na lang zoeken eindelijk achter dat ik pds heb. Ik ga het dieet zonder koolhydraten proberen, eet sowieso al een tijd geen geraffineerde suikers (en at alleen maar volkoren-zuurdesem produkten, maar dat mag dus ook niet meer geloof ik)
Ben ipv te mager eerder ietsje te dik en kan opblazen als een ballon en ernstige zwaveldampen uitstoten (embarrassing!)
Mijn vraag: heeft er iemand ervaring met homeopathische middelen die de klachten van pds verminderen?
En een andere vraag: ik ben volledig fan van biologische gewone magere yoghurt, moet ik nu echt mijn eigen yoghurt gaan brouwen?Lijkt me zo'n gedoe.
grt Suuz
Ik heb bachbloesems geprobeerd. Omdat Pds ook te maken heeft met je emotie's. Dus had ik zoiets baat niet schaad niet. En ik heb er veel baat bij gehad.

Misschien kun je het ook proberen?

Toedeledokiee
pi_17247657
Aha, bach bloesems! Heb ik al meer over gehoord, ga ik ook maar eens proberen. Ik merk inderdaad dat ik meer last heb als ik gestressed ben maar ik heb sowieso wellast, ook als ik me heel goed voel.
En ik geloof inderdaad dat ik wel wat meer last heb als ik ongesteld moet worden, dan doen je darmen altijd wel een beetje raar.
Maar dat geen koolhydraten dieet, heb je dat ook echt met die zelfgemaakte yoghurt gedaan enzo?Echt strikt of een beetje graanprodukten zo af en toe? of heft dat dan de werking helemaal op?
regelmatig sporten helpt heel goed merk ik, dat houdt alles in beweging daarbinnen!
Meer tips over voeding zijn van harte welkom!
grt
suuz
pi_17250237
mn vriendin heeft baat bij minder vet eten en geen koffie drinken.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_17268532
ik had laatst echt verschrikkelijke pijn zomaar een paar dagen in de avonduren. het moet wel aan m'n voeding gelegen hebben. Ik flikker nu echt elk stukje ei want ik maar tegenkom weg en moet zeggen dat het erg goed helpt. geen ei meer voor mij

Een keer in de week vet is voor mij geen probleem. Alleen kan ik niet meer dan een koffie hebben, anders begint het al.

moet wel zeggen dat als ik goed oplet het flink meevalt, het maakt het leven ineens een stuk leuker, ben een aardig tijdje goed down geweest hierdoor. altijd maar die buikpijn als ik savonds net gegeten heb....

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_17275032
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal jaren ook last van mijn darmen. Bij mij is het begonnen doordat ik voor diverse ontstekingen diverse antibiotica heb gekregen. Voor die tijd had ik de spijsvertering van een jonge Godin . Nu is het een hap ellende, maar ik heb me voorgenomen om me er niet meer druk om te maken en te eten wat ik lekker vind.
Ik heb voornamelijk last van diarree en zo heel af en toe verstopping (voor mij voelt dat aan als de hemel.....bij wijze van spreken). Voor mij werkt diacure meestal wel als het echt te erg wordt. Verder valt er echt geen pijl op te trekken.......met wat ik wel en niet eet/drink, zeg maar. Stress is voor mij wel heel slecht, maar dat lijkt mij zowiezo voor niemand een goed gevoel.
Zolang het blijft zoals het nu is (met zo af en toe een hele hevige aanval), laat ik het maar zo en ga geen speciaal dieet volgen. Volgens de huisarts moet het vanzelf minder worden, maar ik weet niet wat ik daarvan moet denken

Het helpt in ieder geval al om te lezen dat ik niet de enige ben

Sterkte iedereen met dit "shit"- probleem

I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_17642268
hallo, ik al jaren last van dat gedonder met die darmen
ik heb al weer zeker een maand last van krampen in de linkerzij
poepen gaat soms moielijk
eet me te pletter aan vezels en alles wat rechtsdraaiend is, ben bij de dokter geweest, en die gaf voor twee weken, capsules mee om de krampen tegen te gaan, merk nog niet echt verbering, ben een week bezig, als het niet beter wordt moest ik terug komen.
Hij had het ook over onderzoek in de darmen
pi_17642364
oja ik ben ook nog hypochonder dus bij al die darmklachten en ook nog iemand in de omgeving met een enge ziekte van de darmen,, wordt dat er niet beter op
en alle gevoelens en emoties en stress werken altijd op mijn maag en darmen
veel bewegen schijnt ook te helpen, werk veel achter de PC ook op het werk, dus veel beweging krijg ik niet en ben ook al niet sportief.....
wordt er echt gek van al die dingen

gr Carel
pi_17876707
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:04 schreef carel63 het volgende:

veel bewegen schijnt ook te helpen, werk veel achter de PC ook op het werk, dus veel beweging krijg ik niet en ben ook al niet sportief.....

gr Carel
Voor Pds geldt dat je aangeraden wordt om minimaal een half uur per dag te bewegen. Ik doe dit door bijvoorbeeld lopend naar mijn werk te gaan. Als ik fiets ben ik er binnen 5 minuten, lopend duurt bijna een kwartier. Wanneer ik weer naar huis loop, heb ik er dus al weer een half uur op zitten. Je moet wat dat aan gaat een beetje creatief zijn, als je niet sport.

Ik snap wel dat niet iedereen lopend naar zijn werk kan gaan, maar je zou het ook voor iets anders kunnen invullen. Bijvoorbeeld door lopend naar de supermarkt te gaan... Of zorgen dat je elke dag boodschappen moet doen. Is wel vervelend, al die kleine boodschapjes (uit de winkel!), maar het loont de moeite wel.
  maandag 22 maart 2004 @ 00:09:59 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_17878862
heb je Duspatal geprobeerd, dat gebruikt mijn vriendin als ze last van d'r darmen heeft
pi_17906359
Veel groente eten was het advies van de dokter voor mijn zusje. Alleen die loopt er nu al 2 jaar mee rond, want die haat groente en heeft nu ook nog een ijzertekort daardoor....maar das weer een ander verhaal. Groente dus
pi_18156878
Help ik heb nu stage en daar loop ik van 9-5 spreekuren mee (bij een verloskundige) ik durf niet elke uur te zeggen dat ik moet eten en naar de wc moet. Ze hebben maar 1 keer per dag stage dus nu moet ik het 's avonds weer bezuren met veel last van m'n darmen.

Groetjes Anatrisha
  zaterdag 3 april 2004 @ 19:50:55 #141
84524 Morwen
I got life
pi_18157112
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 19:39 schreef Anatrisha-Nailo het volgende:
Help ik heb nu stage en daar loop ik van 9-5 spreekuren mee (bij een verloskundige) ik durf niet elke uur te zeggen dat ik moet eten en naar de wc moet. Ze hebben maar 1 keer per dag stage dus nu moet ik het 's avonds weer bezuren met veel last van m'n darmen.

Groetjes Anatrisha
Gewoon zeggen, joh, verloskundigen zijn wel wat gewend En het lijkt mij trouwens helemaal geen probleem als je elk uur wat kleins eet en even naar de wc moet.
Als je tegen je stageleidster zegt wat er aan de hand is dan doet ze daar echt niet moeilijk over. Gewoon doen! Al die spanningen zijn helemaal niet goed voor je darmen.

Sterkte met dit rotprobleem (waar echt heel veel mensen last van hebben dus schaam je niet!)

P.S.: Leuk trouwens die opleiding
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_18158184
Hoi allemaal,

Bij mij is ook PDS een kleine 2 jaar geleden geconstateerd. Ik heb voornamelijk last van verstopping. (en de daarbij komende klachten als opgezette buik etc.)

Sinds die tijd ben ik aangekomen en als ik ga lijnen val ik bijna niks af, komt dit ook bekend voor bij anderen of kan het een andere oorzaak zijn??

groetjes michelle
pi_18180424
Ik weet niet of ik dit heb (ga ook eens op zoek naar endometriosis of zoiets), maar het lijkt er erg op, met dat verschil/die bijkomstigheid (?) dat ik erg moe ben. (ik kan door de vermoeidheid minder dan de helft naar school) Met name bij diarree moet ik erg lang bijkomen, en hoe het effect qua vermoeidheid is door constipatie (wat ik doorgaans heb op 2x in de maand dus na) weet ik niet. Weet iemand daar iets van?, in hoeverre je moe kunt worden van constipatie en op wat voor manier?
Ik heb eigenlijk overal last van wat betreft de symptomen behalve echt bloeden enzo, dat godzijdank niet.
Laxeermiddelen gebruik ik echt niet meer, ze kosten me meer herstel dan het vanzelf laten komen. Heel vreemd is ook, dat ik een bepaalde soort buikpijn pas een kleine paar maandjes (?slecht in schatten) heb. Een soort buikpijn waarbij je na veel 'gepuf' soort enorme luchtbellen in je ingewanden lijkt te hebben wat je ook in lichtelijke mate (m.n 's ochtends) bij het plassen voelt, een pijn die net wat anders is dan ouderwetse diarreepijn. En menstruatiepijn is ook weer wat anders. (voel ik meer onderaan ook, en trekt door naar voeten)
Hebben de vrouwen hier ook meer last van menstruatiepijn? Hoe onderscheid je al die verschillende buikpijnen?
Ook heb ik iets gelezen over een verband met lactoseintolerantie. Laat ik nou net heerlijk veel eten van rijstepap en yoghurt. (niet helemaal synchroon lopend met de symptomen, maar een verband sluit ik niet uit) Weet iemand of en hoe je daar zelf achter kunt komen?
pi_20630116
ik heb nu weer onwijze last van leeglopen. k'ben erdoor ook al meer dan 2 kg afgevallen. m'n moeder komt net met het idee aanzetten om 24 uur niets te eten en dan rustig weer te beginnen

beetje onzin lijkt mij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_20630285
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb nu weer onwijze last van leeglopen. k'ben erdoor ook al meer dan 2 kg afgevallen. m'n moeder komt net met het idee aanzetten om 24 uur niets te eten en dan rustig weer te beginnen

beetje onzin lijkt mij.
Lijkt mij ook onverstandig, je moet juist veel dingen eten met vezels en ijzer en veel vocht. Pap bijvoorbeeld is goed. Mijn zusje kreeg van een arts het advies veel groene groentes te eten. Sterkte
pi_20632227
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

beetje onzin lijkt mij.
Probeer ook voldoende water binnen te krijgen ivm uitdrogen.
Voor nu geen laxerend voedsel eten.
Moet je even kijken bij voedingsadviezen bij spastische darm. ( google)
En misschien weet je al wel het juiste voedingsadvies.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21227913
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik naar de dokter geweest omdat ik nu toch echt heel veel last had van een bloedende kringspier tijdens het poepen (jak:r ). Op het forum had ik veel gelezen over zinkzalf dus dat heb ik haar verteld. Maar zij zei dat dat niet helpt tegen de kloof (dat was hetgene dat steeds opensprong en ging bloeden). Ze heeft me een zalf voorgeschreven die de doorbloeding bevoordert. Voor de rest moet ik veel drinkkn en vezels eten. Ook kon het goed helpen als ik nadat ik naar de wc ben geweest met de douchekop mijn anus schoonspoel. Het ergste vond ik nog wel dat ze het verstandig vind om totdat de kloof weg is geen string te dragen maar een gewone onderbroek(snik daar gaat m'n sexy look). Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Kussies Anatrisha
pi_21237696
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Anatrisha-Nailo het volgende:
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik naar de dokter geweest omdat ik nu toch echt heel veel last had van een bloedende kringspier tijdens het poepen (jak:r ). Op het forum had ik veel gelezen over zinkzalf dus dat heb ik haar verteld. Maar zij zei dat dat niet helpt tegen de kloof (dat was hetgene dat steeds opensprong en ging bloeden). Ze heeft me een zalf voorgeschreven die de doorbloeding bevoordert. Voor de rest moet ik veel drinkkn en vezels eten. Ook kon het goed helpen als ik nadat ik naar de wc ben geweest met de douchekop mijn anus schoonspoel. Het ergste vond ik nog wel dat ze het verstandig vind om totdat de kloof weg is geen string te dragen maar een gewone onderbroek(snik daar gaat m'n sexy look). Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Kussies Anatrisha
Bij mij helpt de zinkzalf gelukkig wel nog, en strings draag ik al jaren niet meer, omdat ik heel gevoelig ben voor schimmelinfecties. Liever een onderbroekrand dan die afschuwelijke jeuk.
Als ik een kloofje heb gebruik ik ook van die natte wcdoekjes (die gebruik ik altijd eigenlijk) en daarna veeg ik nog na met een nat washandje, boven een spiegel zodat ik kan zien wat ik doe (ranzig maar noodzakelijk) en dan zinkzalf smeren (wederom hangend boven de spiegel).
Ja het is wel goor met je jatten aan je poepgat zitten, maar goed, tis mijn eigen gat (gaatje), en tot nu toe geneest het allemaal.

Wat ook helpt is voordat je moet poepen (en je weet dat je verstopt zit) alvast een klodder zalf smeren, dan doet het ook niet zo zeer. Of een sperti zetpil

Ik heb nu weer een aantal dagen echt vette buikpijn gehad, maar dan vooral 's nachts. Echt super irritant, ik dacht de hele tijd dat ik moest plassen, dus om de 15 minuten opstaan, maar dan kwam er 1 drup. Echt zo'n rotte zeurende drukkende zeikerige pijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21239574
Gebruik ook zachte wc doekjes ipv wc papier, kan ook schelen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21240159
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:13 schreef Brennie het volgende:
Gebruik ook zachte wc doekjes ipv wc papier, kan ook schelen.
Het doet wel kei zeer als je met dat natte ding aan je kloofje komt maar het idee dat er poep in een open wond komt, en de ontstekingen die je zou kunnen krijgen is nog meer
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')