quote:Hoi suuzamsterdam,
Op vrijdag 13 februari 2004 11:49 schreef suuzamsterdam het volgende:
ehhh pds bedoel ik! spd is vast weer een hele andere spannende aandoening
ik ga ook dat anti-koolhydraten dieet proberen vol goede moed . Hopelijk werkt t.
En ja tis jmmr dat er zo weinig mensjes op deze goedie site kijken.
Maar ik ben een trouwe bezoeker.
jel
PS: heb ik ff een vraagje voor jou. heb jij ook meer last van pds als je ongesteld moet worden of ongesteld bent?
quote:Ik heb bachbloesems geprobeerd. Omdat Pds ook te maken heeft met je emotie's. Dus had ik zoiets baat niet schaad niet. En ik heb er veel baat bij gehad.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:50 schreef suuzamsterdam het volgende:
Hallo allemaal,
ook ik ben er na lang zoeken eindelijk achter dat ik pds heb. Ik ga het dieet zonder koolhydraten proberen, eet sowieso al een tijd geen geraffineerde suikers (en at alleen maar volkoren-zuurdesem produkten, maar dat mag dus ook niet meer geloof ik)
Ben ipv te mager eerder ietsje te dik en kan opblazen als een ballon en ernstige zwaveldampen uitstoten (embarrassing!)
Mijn vraag: heeft er iemand ervaring met homeopathische middelen die de klachten van pds verminderen?
En een andere vraag: ik ben volledig fan van biologische gewone magere yoghurt, moet ik nu echt mijn eigen yoghurt gaan brouwen?Lijkt me zo'n gedoe.
grt Suuz
Misschien kun je het ook proberen?
Een keer in de week vet is voor mij geen probleem. Alleen kan ik niet meer dan een koffie hebben, anders begint het al.
moet wel zeggen dat als ik goed oplet het flink meevalt, het maakt het leven ineens een stuk leuker, ben een aardig tijdje goed down geweest hierdoor. altijd maar die buikpijn als ik savonds net gegeten heb....
Ik heb sinds een aantal jaren ook last van mijn darmen. Bij mij is het begonnen doordat ik voor diverse ontstekingen diverse antibiotica heb gekregen. Voor die tijd had ik de spijsvertering van een jonge Godin . Nu is het een hap ellende, maar ik heb me voorgenomen om me er niet meer druk om te maken en te eten wat ik lekker vind.
Ik heb voornamelijk last van diarree en zo heel af en toe verstopping (voor mij voelt dat aan als de hemel.....bij wijze van spreken). Voor mij werkt diacure meestal wel als het echt te erg wordt. Verder valt er echt geen pijl op te trekken.......met wat ik wel en niet eet/drink, zeg maar. Stress is voor mij wel heel slecht, maar dat lijkt mij zowiezo voor niemand een goed gevoel.
Zolang het blijft zoals het nu is (met zo af en toe een hele hevige aanval), laat ik het maar zo en ga geen speciaal dieet volgen. Volgens de huisarts moet het vanzelf minder worden, maar ik weet niet wat ik daarvan moet denken
Het helpt in ieder geval al om te lezen dat ik niet de enige ben
Sterkte iedereen met dit "shit"- probleem
Voor Pds geldt dat je aangeraden wordt om minimaal een half uur per dag te bewegen. Ik doe dit door bijvoorbeeld lopend naar mijn werk te gaan. Als ik fiets ben ik er binnen 5 minuten, lopend duurt bijna een kwartier. Wanneer ik weer naar huis loop, heb ik er dus al weer een half uur op zitten. Je moet wat dat aan gaat een beetje creatief zijn, als je niet sport.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:04 schreef carel63 het volgende:
veel bewegen schijnt ook te helpen, werk veel achter de PC ook op het werk, dus veel beweging krijg ik niet en ben ook al niet sportief.....
gr Carel
Gewoon zeggen, joh, verloskundigen zijn wel wat gewendquote:Op zaterdag 3 april 2004 19:39 schreef Anatrisha-Nailo het volgende:
Help ik heb nu stage en daar loop ik van 9-5 spreekuren mee (bij een verloskundige) ik durf niet elke uur te zeggen dat ik moet eten en naar de wc moet. Ze hebben maar 1 keer per dag stage dus nu moet ik het 's avonds weer bezuren met veel last van m'n darmen.
Groetjes Anatrisha
Lijkt mij ook onverstandig, je moet juist veel dingen eten met vezels en ijzer en veel vocht. Pap bijvoorbeeld is goed. Mijn zusje kreeg van een arts het advies veel groene groentes te eten. Sterktequote:Op woensdag 14 juli 2004 23:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb nu weer onwijze last van leeglopen. k'ben erdoor ook al meer dan 2 kg afgevallen. m'n moeder komt net met het idee aanzetten om 24 uur niets te eten en dan rustig weer te beginnen
beetje onzin lijkt mij.
Probeer ook voldoende water binnen te krijgen ivm uitdrogen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb nu weer onwijze last van leeglopen. k'ben erdoor ook al meer dan 2 kg afgevallen. m'n moeder komt net met het idee aanzetten om 24 uur niets te eten en dan rustig weer te beginnen
beetje onzin lijkt mij.
Bij mij helpt de zinkzalf gelukkig wel nog, en strings draag ik al jaren niet meer, omdat ik heel gevoelig ben voor schimmelinfecties. Liever een onderbroekrand dan die afschuwelijke jeuk.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Anatrisha-Nailo het volgende:
Hoi allemaal,
Vandaag ben ik naar de dokter geweest omdat ik nu toch echt heel veel last had van een bloedende kringspier tijdens het poepen (jak:r ). Op het forum had ik veel gelezen over zinkzalf dus dat heb ik haar verteld. Maar zij zei dat dat niet helpt tegen de kloof (dat was hetgene dat steeds opensprong en ging bloeden). Ze heeft me een zalf voorgeschreven die de doorbloeding bevoordert. Voor de rest moet ik veel drinkkn en vezels eten. Ook kon het goed helpen als ik nadat ik naar de wc ben geweest met de douchekop mijn anus schoonspoel. Het ergste vond ik nog wel dat ze het verstandig vind om totdat de kloof weg is geen string te dragen maar een gewone onderbroek(snik daar gaat m'n sexy look). Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Kussies Anatrisha![]()
Het doet wel kei zeer als je met dat natte ding aan je kloofje komtquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:13 schreef Brennie het volgende:
Gebruik ook zachte wc doekjes ipv wc papier, kan ook schelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |