Ja.. € 1525 plus alle toeslagen en verzekeringen.. het zal wel op 2000 uitkomen ongeveer.quote:Op zondag 9 april 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:
Van die 6500 moet er ongeveer 2000 af voor Australian Backpackers?
Misschien.. maar ik rook niet en als je in the middle of nowhere zit zal stappen er ook niet van komen. Maar het maakt verder niet zo veel uit, je gaat gewoon een tijdje fruit plukken oid en je komt van het geld makkelijk rond.quote:Op zondag 9 april 2006 16:24 schreef Gumtree het volgende:
750 eu is ongeveer 1.400 aus$
hostel tussen de 16 a 30 dollar (30 * 20 = 600)
eten en drinken ongeveer 15 dollar ( 30 * 15 = 450)
blijft er 350 dollar over voor stappen, roken, en reizen... eerlijk gezegd vind ik het te weinig en zou ik uitgaan van zeker 2.000 dollar.
Ja dat klopt denk ik wel. In de zomer is het in het noorden Wet season (want in de tropen kennen ze geen seizoenen), en dan kan het ronduit vervelend zijn om daar rond te trekken. Ik heb het zelf mogen ervaren de afgelopen weken: rondom Darwin stonden veel wegen onder water, en de meeste nationale parken waren dicht.quote:Op zondag 9 april 2006 13:33 schreef Eluc het volgende:
Nog 5 maandendan vlieg ik met een groep van ongeveer 100 backpackers richting Sydney, op 20 september om precies te zijn... In die periode lijkt het me handig om eerst naar het zuiden en de westkust te gaan, en als de zomer voorbij is naar het noorden. Klopt dit of hebben jullie andere ervaringen?
The Coles onder het NRMA gebouw of de Woolworths zijn volgens mij niet duurder dan een supermarkt buiten de stad.quote:Op maandag 10 april 2006 04:42 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand nog tips voor goedkope supermarkten in Sydney? Ik weet uit ervaring dat kleine supermarkten in centra nogal duur zijn.
In september is het in het zuiden nog vrij koud waarschijnlijk. Niet dat het er vriest dat het kraakt natuurlijk... 750 euro voor een maand kun je wel vergeten, alles pakt toch altijd duurder uit dan je denkt en ik denk dat je zelfs makkelijk over de 1000 euro heen zal gaan. Dan heb ik het over tijden dat je niet werkt. Tel maar eens uit wat je kwijt bent aan verbljif, eten (dat kost je gewoon veel geld, want je zal regelmatig ergens eten al is het maar fastfood als je onderweg bent), vervoer, excursies, uitgaan.quote:Op zondag 9 april 2006 13:33 schreef Eluc het volgende:
Nog 5 maandendan vlieg ik met een groep van ongeveer 100 backpackers richting Sydney, op 20 september om precies te zijn... In die periode lijkt het me handig om eerst naar het zuiden en de westkust te gaan, en als de zomer voorbij is naar het noorden. Klopt dit of hebben jullie andere ervaringen?
Uiteindelijk wil ik zo lang mogelijk wegblijven en op het eind ook nog even Thailand aandoen. Overigens ga ik met Australian Backpackers. Wie van jullie is hier ook mee geweest en wat vond je ervan?
Woolworths hebben we hier ook onder de naam Foodtown. Die is nog redelijk te doen.quote:Op maandag 10 april 2006 06:04 schreef Gumtree het volgende:
[..]
The Coles onder het NRMA gebouw of de Woolworths zijn volgens mij niet duurder dan een supermarkt buiten de stad.
No Frills of iets wat daar op lijkt. Wit met zwarte letters iig.quote:Op maandag 10 april 2006 04:42 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand nog tips voor goedkope supermarkten in Sydney? Ik weet uit ervaring dat kleine supermarkten in centra nogal duur zijn.
Das toch een huismerk van een bepaalde supermarkt?quote:Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef Vava het volgende:
[..]
No Frills of iets wat daar op lijkt. Wit met zwarte letters iig.
Hmm... het is al 6 jaar geleden dat ik bij die supermarkt was maar volgens mij was het een aparte supermarkt. Maar als het een huismerk is, het is iig goedkoopquote:Op maandag 10 april 2006 19:45 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Das toch een huismerk van een bepaalde supermarkt?
Dat is lastig, want dan begint het regenseizoen bijna als je aankomt. Maar voor je vertrek is het officieel nog maar een maand het droge seizoen. Ik zou dus helemaal bovenaan de oostkust beginnen en zo lang het nog droog is het gebied rond Cairns. Daarna de oostkust afzakken en in de zomer zit je dan in het zuiden (Sydney, Melbourne, Adelaide, dan omhoog naar Alice Springs en Ayer's Rock, dan door richting Perth en de westkust omhoog. Hopelijk is het regenseizoen dan op z'n eind en heb je nog twee maanden voor Broome, Kimberley's, Darwin en van de Darwin naar beneden voor het bovenste stuk van de Stuart Highway. Hoe je dat met je vluchten zou moeten doen weet ik niet.quote:Op maandag 10 april 2006 09:38 schreef jrbuurke het volgende:
Ik ben van plan om rond eind oktober/begin November naar Australië te gaan.
In principe wil ik de oost kust, alice springs en de westkust gaan bekijken (zeg maar alle leuke dingen van australië) Maar waar kan ik nou het beste beginnen, kijkend naar de seizoenen?
Ik blijf tot Juni ongeveer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |