abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:51:45 #1
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35655807
Deze periode weer op school tal van werkstukken, projectjes en leerarrangementen. Want in dit kutland slaan alle stoppen door. Alles moet anders, alles moet leuk zijn, niks te moeilijk, en normaal doen is taboe. Want wat is er tegen op gewoon leren en een proefwerk maken? Vanalles, het is niet leuk genoeg. Dus, het moet anders. Met leerarrangementen, zoals het gymnasium dat zo mooi noemt. Projectjes waar je geen zak leert, geen zak doet, je je de laatste week kapot werkt en een 7 scoort die een 9 had kunnen zijn bij vakken waar je goed in bent. En deze periode hebben we er weer zoveel.

Bovendien: ik kom maar niet in de leerlingenraad waar ik er iets aan kan doen. Daarin komen alleen domme populaire mensen die alleen maar vinden dat de kroketten goedkoper moeten en het frituurvet beter in de kantine. Geen enkel gevoel voor realiteit hebben die lui.

Kunnen we niet gewoon een keer normaal doen? Hebben er niet tal van mensen hun diploma vroeger gehaald zonder al deze nonsense?
Mijn cijfers gaan gewoon omlaag hierdoor, dat is toch bagger!!!!!

aargh!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:56:59 #2
79435 matjas
pi_35656037
Natuurlijk zijn jouw resutaten de schuld van de school/maatschappij.....
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:58:48 #3
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35656104
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:56 schreef matjas het volgende:
Natuurlijk zijn jouw resutaten de schuld van de school/maatschappij.....
Op deze manier wel, dat is het slechte ervan.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_35656126
Projectmatig werken is een stuk realistischer dan al die droge stof absorberen die je na het proefwerk weer bent vergeten.
For great justice!
pi_35656157
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:51 schreef faberic het volgende:

Bovendien: ik kom maar niet in de leerlingenraad waar ik er iets aan kan doen. Daarin komen alleen domme populaire mensen die alleen maar vinden dat de kroketten goedkoper moeten en het frituurvet beter in de kantine. Geen enkel gevoel voor realiteit hebben die lui.

aargh!
Men! In mijn tijd wilde niemand in d eleerlingenraad, en al helemaal niet de populaire mensen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_35656200
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:00 schreef Ripley het volgende:

[..]

Men! In mijn tijd wilde niemand in d eleerlingenraad, en al helemaal niet de populaire mensen.
Tijden veranderen. Men heeft ontdekt dat het DE plek is om de prijs van de kroketten naar beneden te krijgen.
For great justice!
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:01:24 #7
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35656203
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:59 schreef Q. het volgende:
Projectmatig werken is een stuk realistischer dan al die droge stof absorberen die je na het proefwerk weer bent vergeten.
In het ideaalbeeld wel ja. In de praktijk is het anders. Ik geloof er niet in.
- You can say that again
pi_35656255
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:01 schreef Q. het volgende:
Tijden veranderen. Men heeft ontdekt dat het DE plek is om de prijs van de kroketten naar beneden te krijgen.
En om te zorgen dat ze in light vet gefrituurd worden.
I intend to live forever, or die trying.
pi_35656263
Je zit gevangen in het systeem, bevrijd jezelf voor het te laat is.
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:03:09 #10
141482 Q.
JurassiQ
pi_35656279
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:01 schreef faberic het volgende:

[..]

In het ideaalbeeld wel ja. In de praktijk is het anders. Ik geloof er niet in.
Mensen die wel weten hoe de wereld werkt geloven er wel in.
For great justice!
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:03:29 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_35656294
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:02 schreef Chriz2k het volgende:
151 pillen. Minimaal. En *live* *live* *live* als het even kan.
For great justice!
pi_35656641
Het werkt wel als er mensen zijn die vrijwillig in de leerlingenraad willen gaan zitten.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:15:27 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35656742
Ga dan gewoon naar een gymnasium, zeiksnor.

En als je binnen 50 KM van de grens woont kan je ook nog in Duitsland of België terecht, waar ze nog wel normale scholen kennen. Het is ff fietsen, maar dat heb je er toch wel voor over?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:18:49 #14
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35656856
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ga dan gewoon naar een gymnasium, zeiksnor.

En als je binnen 50 KM van de grens woont kan je ook nog in Duitsland of België terecht, waar ze nog wel normale scholen kennen. Het is ff fietsen, maar dat heb je er toch wel voor over?
Ik zit op een gymnasium, dat is het erge ervan.
Belgen??
Duits
- You can say that again
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:23:27 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35657051
quote:

Kunnen we niet gewoon een keer normaal doen? Hebben er niet tal van mensen hun diploma vroeger gehaald zonder al deze nonsense?
"Vroeger" was alles beter. Gewoon een leven naast school ontwikkelen wil wel eens helpen.
Sport/Sex/Bier.

Gewoon schijt hebben aan school, maar stiekem wel voldoendes halen. Ook een prima voorbereiding op de Uni.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:55:14 #16
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35658289
Ik ben het best wel eens met faberic. Bij de exacte vakken kun je hoge cijfers halen, doordat je alles exact juist kunt beantwoorden. De leerarrangementen maken het minder exact, en dus moeilijker hoge cijfers te halen voor de exacte vakken.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_35658441
Ach ja, het kutleven van een kutpuber gaat niet over kutrozen... ofzo...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:07:35 #18
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_35658815
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:02 schreef dwerg het volgende:

light vet
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
pi_35659322
School
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:21:41 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_35659365
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:20 schreef BobbyB het volgende:
School
Plak je mijn band even, proletariër?
For great justice!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:27:51 #21
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35659633
Dat systeem ga je echt niet veranderen als je in de Leerlingenraad zit hoor. De LLR heeft geen zak met het onderwijsprogramma te maken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35659862
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Plak je mijn band even, proletariër?
Nee.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:34:07 #23
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_35662131
quote:
Bovendien: ik kom maar niet in de leerlingenraad waar ik er iets aan kan doen. Daarin komen alleen populaire mensen
Je klacht is dus dat je geen vrienden hebt?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:31:13 #24
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_35666146
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:59 schreef Q. het volgende:
Als er nodeloos lang over wordt vergaderd zonder dat er een beslissing wordt genoemen, behalve over de kleur en uiterlijk van een logootje, en halverwege de doelstellingen worden verandert en degene die het minste doet wel met de eer strijkt omdat ie communicatief beter is, dan is het idd realistisch.
Alleen of je dat nou als lesstof zou moeten geven, vraag ik me af.
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:09:39 #25
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35703642
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:31 schreef Dr.Death het volgende:

[..]

Als er nodeloos lang over wordt vergaderd zonder dat er een beslissing wordt genoemen, behalve over de kleur en uiterlijk van een logootje, en halverwege de doelstellingen worden verandert en degene die het minste doet wel met de eer strijkt omdat ie communicatief beter is, dan is het idd realistisch.
Alleen of je dat nou als lesstof zou moeten geven, vraag ik me af.
Dat bedoel ik...
- You can say that again
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:09:51 #26
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35703645
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:34 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Je klacht is dus dat je geen vrienden hebt?
Nee.
- You can say that again
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:50:41 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35704266
Hey, niet het beroemde krokettenvoorstel van Balkenende belachelijk gaan maken hé?!

Oh wacht...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:52:03 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35704295
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:02 schreef Chriz2k het volgende:
* Yildiz zet Pink Floyd - We Don't Need No Education, aan.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:53:25 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35704323
Maar ik geef TS wel gelijk. Niemand leert tegenwoordig een drol. Het is competenties en projectgericht. Wel heel leuk, maar je wordt zo actief als een latente kleuter van al die dingen. Haast geen druk, want als dat er wel is, komt er weer in de feedback dat er teveel druk op de kids lag, dus komt er minder in het project.

Wat is er inderdaad mis met gewoon
een boek
sommetjes maken
oefenen
proefwerk

?

Op een HBO ofzo kan het wel, maar op de middelbare hebben de kids daar echt nog geen discipline voor. Daar vinden de meesten het nog steeds stoer (ik ook, toen) om zo weinig mogelijk aan school te doen.
quote:
Whoa, een acht! En ik had zelfs niet eens geleerd!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:57:38 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35704420
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:27 schreef buzzer het volgende:
Dat systeem ga je echt niet veranderen als je in de Leerlingenraad zit hoor. De LLR heeft geen zak met het onderwijsprogramma te maken
Wél over de zwaarte, de beoordeling, de feedbacks, procesverslagen, sturing, docentenaanwezigheid én inhoud.

Dat scheelt.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:15:32 #31
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35714437
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:59 schreef djenneke het volgende:
Ach ja, het kutleven van een kutpuber gaat niet over kutrozen... ofzo...
wat een kutreactie!
- You can say that again
pi_35714764
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:52 schreef Yildiz het volgende:
Dat is waarschijnlijk een mp3 met een foute tag.
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:27:26 #33
141482 Q.
JurassiQ
pi_35714808
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:26 schreef dwerg het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk een mp3 met een foute tag.
Of iemand die geen music-education heeft genoten.
For great justice!
pi_35714835
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Groot fan zeker?

Popkennis gaat achteruit mensen!
pi_35715152
maar de kroketten moeten gewoon ook goedkoper verdomme.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:57:15 #36
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_35715737
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:53 schreef Yildiz het volgende:
Wat is er inderdaad mis met gewoon
een boek
sommetjes maken
oefenen
proefwerk

?

Op een HBO ofzo kan het wel, maar op de middelbare hebben de kids daar echt nog geen discipline voor. Daar vinden de meesten het nog steeds stoer (ik ook, toen) om zo weinig mogelijk aan school te doen.
[..]
Als een leerling actief omgaat met de stof er hier een stuk eigen invulling in geeft is het leerrnedement hoger dan simpel een paar hoofdstukken leren, toets maken en vergeten. Ben zelf wel van mening dat in een beperkte vorm het werken met projectgestuurd onderwijs (zeker op havo en hoger) goed is voor de ontwikkeling van de lerenden. Echter wat ze doen is doorslaan naar één bepaalde kant toe waardoor er als nog een aantal lerenden niet (meer) bereikt worden.

Leerlingen kunnen wel degelijk gemotiveerd worden om serieus te werken aan een project/werkstuk/verslag. Het slaat alleen nergens op dat er vaak wel iedere week een of ander werkstuk/verslag/project afgerond moet worden.
Where's my fear???
  zondag 5 maart 2006 @ 11:46:20 #37
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35734601
Laten we er niet omheen draaien: Het ideaal is prachtig. Het is waar dat je meer leert als het projectgericht is etc., maar dan moet het wel volledig kloppen, en moet ook de docent vele uren besteden aan het maken van de opdracht. Want anders wordt het een grote chagrijnige zooi. Ik neem als voorbeeld mijn ANW werkstuk (wat je leert bij anw is mij volstrekt onduidelijk, dus dat je niets leert zou hier alsnog kloppen, maar daar gaat het nu niet om).
We moeten een product verzinnen voor ANW, met verpakking, bladiebla. Wat er dus gebeurt: Ik kom altijd in de knel met n00bs. Natuurlijk hoeft niet iedereen met de computer te kunnen wat ik ermee doe (soms wat programmeren, linux etc.), maar een beetje basiskennis hou ik wel van. Niemand heeft dat, vanwege het slechte ICT onderwijs (ik zal er een topic over openen ), en vervolgens moet iemand uit mijn groepje een logo maken, doet dat in paint, en het ziet er afschuwelijk verschrikkelijk horror uit. Gewoon, dat is in 1 seconde te doen, maar door de rest van het groepje wordt het al snel goedgekeurd, vanwege het vreemde fenomeen dat bij n00bs als het om computer-design gaat elk gevoel voor smaak wegvalt. Dus wat ik doe: ik zeg dat ik het niet mooi vindt, en dat ik een ander logo maak. Dus ik pak een goed vector-based programma (Geeeeeeeeen illustrator, maar Inkscape, gratis, zou iedereen mij na kunnen doen) en maak een strak logo, dat elke paint creatie ver achter zich laat (dat pleit niet voor mij, maar voor de n00bische-paint creaties). Vervolgens ontstaat er ruzie (ik zou het logo toch doen??? OP MIJN VERPAKKING KOMT MIJN LOGO, BEGREPE!@!!!!) (ik werd uitgescholden door de vrouw in kwestie, etc.).

Ik kreeg toen al gauw vraagtekens bij dat hele project. Ik kan gewoon niet met n00bs samenwerken, een vriend van me die met computers net zo is als ik heeft daar ook problemen mee. Je wordt perfectionistisch als jij zelf in dezelfde tijd iets veel mooiers kan maken. Maar dat is het punt niet. Het punt is dat op deze manier een projectgericht leerarrangement niet werkt, met in dit geval de computer als knelpunt. En als zo'n mooi ideaal zo uitpakt, dan grijp ik toch liever naar het boek, en leer ik een proefwerk zoals gewoonlijk.
- You can say that again
pi_35734665
School klaagtopics.
pi_35735038
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef faberic het volgende:
blablabla
Damn, jij hebt echt geen leven hè ?

Anders ga het even in het weekend over school hebben ?

Bij jouw op school wordt je zeker doodgegooid met pauper ?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  zondag 5 maart 2006 @ 12:06:01 #40
39240 jagermaster
pi_35735087
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef faberic het volgende: -- knip --
Een hele mooie omschrijving van een project waar wel degelijk veel van te leren is. Wat hier omschreven wordt is niet iets wat niet goed is aan het project zelf maar aan de begeleiding/sturing ervan. Wat hier gedaan zou moeten worden is dat er een goede reflectie plaats zou moeten vinden (de taak van de docent om dit aan te sturen). Je zou je is kunnen afvragen waarom zij dat heeft ontworpen als je eigenlijk al bijvoorbeeld al van te voren weet dat het niet goed wordt. Waarom ben je een nieuw logo gaan maken inplaats van haar te helpen met het maken van een goed logo in een vectorbased programma? Heb je overlegt met het projectgroepje dat je een nieuw logo ging maken?
Het eindproduct is niet waar je van leert maar van het proces hoe je daar komt.
Where's my fear???
  zondag 5 maart 2006 @ 12:12:33 #41
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35735263
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:06 schreef jagermaster het volgende:

[..]

Een hele mooie omschrijving van een project waar wel degelijk veel van te leren is. Wat hier omschreven wordt is niet iets wat niet goed is aan het project zelf maar aan de begeleiding/sturing ervan. Wat hier gedaan zou moeten worden is dat er een goede reflectie plaats zou moeten vinden (de taak van de docent om dit aan te sturen). Je zou je is kunnen afvragen waarom zij dat heeft ontworpen als je eigenlijk al bijvoorbeeld al van te voren weet dat het niet goed wordt. Waarom ben je een nieuw logo gaan maken inplaats van haar te helpen met het maken van een goed logo in een vectorbased programma? Heb je overlegt met het projectgroepje dat je een nieuw logo ging maken?
Het eindproduct is niet waar je van leert maar van het proces hoe je daar komt.
Het moet niet zo zijn dat mensen met geringe computerkennis werkelijke logo's moeten gaan maken. Of de opdracht niet geven daartoe, of beter informatica-onderwijs. Ik ga ze niet lesgeven.
- You can say that again
pi_35735386
Belgische scholen.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:20:53 #43
39240 jagermaster
pi_35735483
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:12 schreef faberic het volgende:

[..]

Het moet niet zo zijn dat mensen met geringe computerkennis werkelijke logo's moeten gaan maken. Of de opdracht niet geven daartoe, of beter informatica-onderwijs. Ik ga ze niet lesgeven.
is snap dat het op sommige punten irritant is als mensen niet zo goed kunnen werken met de computer. Een van de leerdoelen van projecten is het leren samenwerken met anderen. Jij hoeft een ander ook niet te leren hoe hij met een programma om kan gaan. Echter kan je wel iemand er mee helpen. Je moet met elkaar ergens komen. Hoe meer je er tegen verzet en hoe meer weerstand je hier toe hebt hoe minder leuk het wordt en hoe meer je gaat irriteren aan het werken in projecten.
Een logo hoeft niet ontworpen te worden door een nerd. Echter zou je het wel kunnen aanpakken dat zij een ontwerp maakt en met elkaar verder uitwerkt in de computer.
Where's my fear???
pi_35738402
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:17 schreef Paltos het volgende:
Belgische scholen.
Maar ja, die Belgen zijn minder.
  zondag 5 maart 2006 @ 13:54:36 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35738808
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:28 schreef MidnightRambler het volgende:

[..]

Groot fan zeker?

Popkennis gaat achteruit mensen!
Dat, of another brick in the wall, iedereen weet wel wat ik bedoel.
Het thema is trouwens wél 'We don't need no education'. Dus.

Maar het is inderdaad de verkeerde tag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')