Idd, erg belangrijk dat je de primer niet vergeet!!quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:06 schreef Marsepein het volgende:
Primer voor plastic erop, en daarna aflakken.
Inderdaad, dat vraag ik me ook af... Ik ben een poos bezig geweest om deuren te schuren, primer er op, verf erop, nog een schuren, nog een lik verf en vervolgens kom ik in de bouwmarkt en blijkt dat een nieuwe deur kopen veel goedkoper (en sneller!) was geweest.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:45 schreef SunSun het volgende:
Is het niet gewoon veel goedkoper om nieuwe bakken in een andere kleur te kopen...? Die verf lijkt me duurder dan die plastic bloembakken! (Tenzij je natuurlijk een apart kelurtje wil..)
Waarschijnlijk is het wel goedkoper maar ik ben bij een aantal tuincentra geweest en daar hebben ze alleen maar suffe kleuren (donkergroen, donkerblauw, terrakleur) en ik wil juist een beetje een hip kleurtje. Soms hebben ze wel leuke kleurtjes maar die zijn dan juist weer ontzettend duur.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:45 schreef SunSun het volgende:
Is het niet gewoon veel goedkoper om nieuwe bakken in een andere kleur te kopen...? Die verf lijkt me duurder dan die plastic bloembakken! (Tenzij je natuurlijk een apart kelurtje wil..)
Histor grondverf Universieel, 250ml, 8,49 euroquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:56 schreef vriendinnie het volgende:
Nou, net bij de praxis geweest en alleen de primer kost al 20 euro! Maar ik heb een ander idee: Vaak hebben ze bij bouwmarkten van die flexibele plastic "manden", eigenlijk bedoelt om speelgoed ofzo in op te ruimen. Nou lijkt me dat ik die ook best als plantenbak kan gebruiken, wat scherven onderin en aarde, moet lukken toch? En die hebben ze wel altijd in leuke kleurtjes!
In principe moet de verf ook hechten zonder grondverf, wel even opschurenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:41 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Histor grondverf Universieel, 250ml, 8,49 eurote koop bij de Praxis, daarmee kun je je kunstof bloembakken mee gronden en daarna aflakken met een lakverf
ik weet niet om hoeveel bloembakken het gaat maar met een zo'n potje kun je 3m² doen
![]()
En een gat onderin, zodat het water weg kan. Lijkt me een prima planquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:56 schreef vriendinnie het volgende:
Nou, net bij de praxis geweest en alleen de primer kost al 20 euro! Maar ik heb een ander idee: Vaak hebben ze bij bouwmarkten van die flexibele plastic "manden", eigenlijk bedoelt om speelgoed ofzo in op te ruimen. Nou lijkt me dat ik die ook best als plantenbak kan gebruiken, wat scherven onderin en aarde, moet lukken toch? En die hebben ze wel altijd in leuke kleurtjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |