abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:19:30 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35643560
Nostalgieieieieieie!! Heb de best of dubbelaar op staan Prachtig. Het valt me op dat ik dit altijd weer ga waarderen in aanloop naar de lente Ik heb de cd al een paar jaar, maar tot op de dag van vandaag heb ik eigenlijk alleen maar naar de tweede cd met meer recente nrs geluisterd Misschien Anne, Domino of Daar gaat ze ook maar eens proberen dan Wie is ook nog steeds Clouseau fan?
Ik ben in 2002 naar een optreden van hen geweest in Vredenburg. Erg gezellig, klein en intiem
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:39:13 #2
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_35644291
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ikke!
That's the way the cookie crumbles
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:41:33 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35644381
'Daar gaat ze' was vanmorgen op de radio!
Ik heb helemaal zitten zwijmelen van nostalgie!

Ik heb ze ooit een keer live gezien tijdens het grote personeelsfeest van Zeeman toen ze 150 jaar bestonde. Ik werkte daar op zaterdag.
Ik voel nog het zand striemen, maar ik moest en zou toen per se in een zomerjurkje de helicopter waarmee ze weg gingen uitzwaaien.

Maar eh... ja, ik was fan en nog steeds kan ik ze wel waarderen.
Zo'n best of verzamelaar klinkt eigenlijk best goed!
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:47:52 #4
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35644620
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:41 schreef Brighteyes het volgende:

Blabla

Ik heb ze ooit een keer live gezien tijdens het grote personeelsfeest van Zeeman Blabla
Tot zover de kwaliteitspost
pi_35644702
Leven ze nog of zijn ze dood?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:52:19 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35644789
*zwijmel* Die verzamel-cd moet ik ook maar eens aan gaan schaffen op gaan zoeken denk ik, de nummers Anne, Domino enz heb ik nog op zwart vinyl staan, over nostalgie gesproken
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_35644802
Passie is een van de beste nummers geschreven van hen. Hele mooie herinneringen aan...
quote:
Ik weet nog goed hoe het begon, we lagen arm in arm in het gras onder de zon
Heb 3 cd's op mijn ftp staan van ze
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:54:57 #8
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35644907
Ik was rond 1991 helemaal Clouseau-fan, maar ben deels afgehaakt na "Adrenaline". Vroeger, met Tjen Berghmans (gitaar) en Karel Theys (bas) was Clouseau nog een echte rockband. Luister naar "Heel Alleen", "Langzaam Mijn Hoofd", "Zo Gek" van "Of zo...". Berghmans ging loeihard uit zijn dak op het podium met snijdende gitaarsolo's. De cover van "Meisjes" die ze toen speelden was geweldig.

Heb in die tijd een fiks aantal concerten bezocht, ben ook op de fanclubdag in Hasselt geweest. Meest intrigerende vraag was toen: "Wanneer gaat Kris zijn haar afknippen?"

Daarna werden Bob Savenberg (drums), Theys en Berghmans uit de groep geflikkerd en ging Clouseau meer de pop-kant op, met als voorlopig dieptepunt die dansplaat "En Dans". Ik vond Clouseau beter toen ze nog echt een groep waren, en niet slechts "de broertjes Wauters". Ja, ze maken nog wel aardige nummers, maar ze zijn niet aan mij besteed. Ik heb die DVD van het Sportpaleis, als ik dan die dance-achtige versies zie van "Domino" of "Louise", staan bij mij de haren recht overeind.

Ik heb een stuk of 6 videobanden met zowat elk TV-optreden van Clouseau vanaf 1990 tot ergens 1996... Af en toe verlang ik nog wel es terug naar een feesttent, ergens in 1993, 1994... Toen rockte Clouseau nog. Tegenwoordig.....
.
pi_35644963
quote:
1, 2, 3, 4, tadadadadada... Zij houdt van vrijen, en dat doe ik ook.... Dat komt goed uit en nu liggen we dan oog in oog
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:57:25 #10
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35645006
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]
Een cover van Raymond van het Groenewoud, ja
.
pi_35645072
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Een cover van Raymond van het Groenewoud, ja
blijft een leuk nummer, ongeacht van wie hij is...
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:17:51 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35645754
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:54 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik was rond 1991 helemaal Clouseau-fan, maar ben deels afgehaakt na "Adrenaline". Vroeger, met Tjen Berghmans (gitaar) en Karel Theys (bas) was Clouseau nog een echte rockband. Luister naar "Heel Alleen", "Langzaam Mijn Hoofd", "Zo Gek" van "Of zo...". Berghmans ging loeihard uit zijn dak op het podium met snijdende gitaarsolo's. De cover van "Meisjes" die ze toen speelden was geweldig.

Heb in die tijd een fiks aantal concerten bezocht, ben ook op de fanclubdag in Hasselt geweest. Meest intrigerende vraag was toen: "Wanneer gaat Kris zijn haar afknippen?"

Daarna werden Bob Savenberg (drums), Theys en Berghmans uit de groep geflikkerd en ging Clouseau meer de pop-kant op, met als voorlopig dieptepunt die dansplaat "En Dans". Ik vond Clouseau beter toen ze nog echt een groep waren, en niet slechts "de broertjes Wauters". Ja, ze maken nog wel aardige nummers, maar ze zijn niet aan mij besteed. Ik heb die DVD van het Sportpaleis, als ik dan die dance-achtige versies zie van "Domino" of "Louise", staan bij mij de haren recht overeind.

Ik heb een stuk of 6 videobanden met zowat elk TV-optreden van Clouseau vanaf 1990 tot ergens 1996... Af en toe verlang ik nog wel es terug naar een feesttent, ergens in 1993, 1994... Toen rockte Clouseau nog. Tegenwoordig.....
Ik sluit me bij je aan! Ik was idd ook rond 91-92 fan van ze. Later ben ik ze wat meer uit het oog verloren.
Dat wat ik nu nostalgisch be- gaat voornamelijk over toen. De latere periode zegt me niks.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:36:13 #13
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35650879
Luister vooral ook naar de waanzinnige backing vocals van Kris Wauters op de verschillende nummers.

Faveau-clouseau nummers (om het topic maar een beetje levend te houden): "Heel Alleen" (als openingsnummer bij concerten altijd heel gaaf!), "Afscheid van een vriend", "Als Je Lacht", "Zij Is Van Mij", "Voor je't Weet", "Brandweer", "Oker", "Verlangen" (van de CD "Doorgaan"), "Live Like Kings"...

Favoriete Clouseau-plaat blijft "Oker" voor mij. "Laat Me Nu Toch Niet Alleen", "Voorbij", "Swentibold", het geweldge "Hoog in de Heldere Lucht", "Waterdrager', stuk voor stuk geweldige nummers.

Ben ooit nog een keer bij een gitaar-workshop van Chris Peeters geweest. Die was lange tijd de live-gitarist van Clouseau. Ontzettend sympathieke vent
Ik vraag me trouwens af wat Tjen Berghmans tegenwoordig doet. Als je naar de credits op de LP's kijkt, zie je dat hij heel wat Clouseau-nummers meegeschreven heeft. Of zou hij weer stationschef in Lembeek zijn?

[ Bericht 17% gewijzigd door Baba-O-Riley op 02-03-2006 19:54:13 ]
.
pi_35703602
Ik vind de Clouseau van tegenwoordig echt veel beter. En Dans was een geweldig album en VanBinnen was nog net iets beter zelfs. Ze lijken er de laatste jaren veel meer plezier in te hebben en maken gewoon lekkere muziek. Bij de nieuwe DVD zit een live dubbel-CD. Man, wat knalt dat lekker je boxen uit!
Nothing takes the past away like the future!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 13:48:10 #15
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35709056
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:07 schreef Hapertje het volgende:
Ik vind de Clouseau van tegenwoordig echt veel beter.
De meeste nummers worden nu door ánderen geschreven.
quote:
En Dans was een geweldig album en VanBinnen was nog net iets beter zelfs.
Dat kan best zo zijn. Maar waar ik op doelde is dat Clouseau een heel andere koers is gaan varen, waar ik persoonlijk niet zo kapot van ben. Ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur.
quote:
Ze lijken er de laatste jaren veel meer plezier in te hebben
Clouseau heeft volgens mij altijd plezier in hun werk gehad. Of dat nu bij het 34e playback optreden voor "Domino" was (Bob: "Ik ben gedègrèdèèrd tot pianis... en de zangeres is de zangeres gebleven") of bij een live-concert in de feesttent in St. Achterbergebaksekerke... Altijd heren die tijd namen voor de fans en altijd even aardig waren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Baba-O-Riley op 04-03-2006 14:28:36 ]
.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:07:19 #16
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_36468963
Clouseau is verruit de populairste band ooit in België. Nog steeds. De laatste jaren breken ze jaarlijks nog het record van het aantal concertbezoekers.
Geloof het of niet, maar de mannen van Clouseau (wat nu eigenlijk alleen nog de broertjes Wouters zijn) hebben jaarlijks in december het Sportpaleis voor zichzelf. Tegen de 20 concerten met totaal meer dan 250.000 bezoekers per jaar. Dat is ongekend.

Muzikaal zijn ze niet echt dieper gegaan. De laatste jaren is het vooral lekkere popmuziek. Maar dat doen ze dan wel weer goed. "En Dans" en "Vanbinnen" zijn prima platen zonder al te veel pretentie. Maar dat moet je wel weer aanspreken, natuurlijk.

Na jaren van afwezigheid zal Clouseau overigens dit jaar weer aandacht schenken aan Nederland. In april komt hier de CD "Vanbinnen" uit en zal platenmaatschappij EMI weer proberen om Clouseau hier opnieuw populair te maken.

Hopelijk komen ze ook weer optreden in ons land. De laatste theatertour die ze deden was erg sfeervol en swingend. Heb erg veel zin om die avond nog eens over te doen!

Concluderend: ja, ik ben fan van Clouseau. Ben ook fan van heel wat meer verantwoorde muziek. Maar Clouseau is gewoon lekkere muziek en een liveshow is een genot om mee te maken!
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:17:11 #17
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_36469220
Heb laatst de DVD van "Clouseau in 't Lang" gekocht. Magnifieke prestatie die de broertjes Wauters hebben neergezet. Ook een revolutionair idee om het podium dwars door het Sportpaleis te zetten met die rondrijdende karretjes. Ik vond het wel leuk dat ze weer es wat oudere nummers er bij hadden zoals "Zij Is Van Mij" en vooral "Als Je Lacht". Van de nieuwe nummers vond ik "De Perfectie" en "Shaken & Grooven" wel okee. Maar veel van de nieuwe nummers is niet meer mijn smaak.
.
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:35:29 #18
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_36498293
Ben in 2004 in het Sportpaleis geweest bij Clouseau. Was echt een feestje. Als ik de DVD van afgelopen jaar zie, heb ik wel het gevoel iets gemist te hebben.
Goede setlist en een groots podium.
De DVD "In 't Lang" is in ieder geval een aanrader (1 DVD, 2 CD's), ook voor de vroegere liefhebber!
pi_36498478
Heb laatst nog Adrenaline op de kop getikt. Best leuk album... lekkere zorgeloze popmuziek. Die DVD lijkt me ook wel wat, ga er binnenkort maar eens naar op zoek .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_36531671
Dat ik dit topic nu pas tegenkomen! Ben dus al 16 jaar een diehard fan! Ik zak in december regelmatig af naar het Sportpaleis en pik ook altijd wat concertjes mee van de gewone tour!

Het is waar dat de muziek wel veranderd is! Als het niet je ding is dan houdt het op ja. Zo zijn er meer die het Clouseau van vroeger meer kunnen waarderen. Ik kan het allebei waarderen. De concerten zijn nog altijd een feest getuige de DVD in het lang!

Ben wel blij dat het goed loopt met de nieuwe singel in Nederland. Ik had dit niet verwacht. Volgende week staan ze op 35 in de mega top 100. Het kan altijd beter, maar tis de afgelopen 10 jaar niet meer gebeurd dat ze zo goed scoorden in Nederland.

Koen vertelde dinsdagavond dat we ze 29 april weer in Nederland kunnen verwachten, zal bij 538 zijn op het Museumplein. Voor concerten moeten we wachten tot de tour in 2007. hoewel ik stiekem hoop dat als het echt goed gaat lopen ze misschien al eerder een keer een full concert komen doen!
pi_37997280
Vanmiddag -vrijdag 19 mei 2006- is Nono geboren, de zoon van Koen Wauters en Valerie De Booser.
Net als zijn vader is Nono blijkbaar een snelle jongen, want hij meldde zich een tiental dagen vroeger dan gepland. Maar geen nood, alles is opperbest met hem. Hij weegt 3,370 kg en is 51cm groot.

Koen en Valerie hebben al een dochter, Zita. Zij is nu goed anderhalf jaar. Eerst een meisje en dan een jongen (of omgekeerd) : in de volksmond heet dat een koningswens te zijn. Koen en Valerie zijn dan ook bijzonder blij. Koen is overigens niet alleen blij, maar ook zeer fier.

“Fier op mijn vrouw en fier op mijn zoon. De bevalling was kort maar krachtig. En ik, ik stond daarbij en ik mocht dat wonder van nabij meemaken; Fantastisch gewoon.”

====================================================

Wie noemt zijn kind nu Nono? Maar verder is dit natuurlijk wel ontzettend leuk nieuws!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:27:02 #22
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_38001297
Ik luister net Passie hahaha, Die Koen wouters heeft echt een mooie stem !
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:01:03 #23
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_38006015
Zag gisteren op primetime een commercial langskomen voor de NL-versie van Vanbinnen. Was verrast dat het nu kennelijk toch de aandacht heeft van de platenmaatschappij.
Nu maar hopen dat Nederland weer wakker wordt. Clouseau is namelijk nog steeds springlevend!
pi_38007600
Dat stukje.."Kiiiiiiiiiiiiiiiiiijk me àààn" uit Louise
pi_38007906
Rond 6 juni verschijnt er in Nederland een nieuwe singel: Ik denk aan jou!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')