abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35631627
Als regelmatige treinreiziger wordt ik dood ziek van de belachelijk hoge prijzen op en rondom de stations. Kopje koffie: 1.50. Kleffe Sandwich met wat gesmolten kaas (of moet dat echte voorstellen?) plus wat sla en ham ? 3 hele euro's! . En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Vroeger had ik nog weleens de illusie dat ik bij zo''n perron Albertheijn goedkoper uit was, maar ook die worden geexploiteert door NS. Het vervelende is dat je als reiziger, behalve zelf met van alles en nog wat gaan zeulen, geen enkel alternatief hebt. Je bent over geleverd aan NS en haar exploitatiepraktijken.

Ik ben geen zuunige Hollander, maar ik ga voortaan toch maar geheel zelf mijn proviant regelen bij langere treinreizen.
pi_35631705
doe ff normaal zeg

[ Bericht 51% gewijzigd door buzzer op 02-03-2006 07:28:16 ]
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  Donald Duck held donderdag 2 maart 2006 @ 02:15:26 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35631718
Je hoeft natuurlijk niet per se iets te kopen op het station
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35631734
Als het reizen lang duurt door vertragingen krijg je wel eens honger.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35631773
Ik snap best dat bij NS de schoorsteen ook gewoon moet roken, maar de prijzen die ze hanteren overschrijden die van een gemiddelde delicatessenzaak. Tel daarbij op de toch al slechte dienstverlening en ik vind dat het best een tandje minder mag....
pi_35631782
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet per se iets te kopen op het station
pi_35631812
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:20 schreef Tref het volgende:
Ik snap best dat bij NS de schoorsteen ook gewoon moet roken, maar de prijzen die ze hanteren overschrijden die van een gemiddelde delicatessenzaak. Tel daarbij op de toch al slechte dienstverlening en ik vind dat het best een tandje minder mag....
Het komt misschien ook doordat deze zaken op een A+ locatie zitten en vreselijk veel huur moeten betalen.
pi_35631821
Is de NS niet gewoon eigenaar?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35631824
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet per se iets te kopen op het station
Maar dat zeg ik dan ook nergens. Lees mijn posts nog maar eens goed door...
pi_35631838
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:24 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Het komt misschien ook doordat deze zaken op een A+ locatie zitten en vreselijk veel huur moeten betalen.
nee hoor, de stations zijn eigendom van de NS en de winkels die er zitten ook.
pi_35631841
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:24 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Het komt misschien ook doordat deze zaken op een A+ locatie zitten en vreselijk veel huur moeten betalen.
Als ik me niet vergis is NS zelf meestal de uitbater van alle horeca/franchise formules op en rondom de stations.
  Donald Duck held donderdag 2 maart 2006 @ 02:28:54 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35631864
Maar de AH to Go heeft wel lekkere producten. Bakjes met stukjes vers fruit enzo. En lekker belegde sandwiches. Goed, het kost wat. Maar ja, geld moet rollen he.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35631879
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar de AH to Go heeft wel lekkere producten. Bakjes met stukjes vers fruit enzo. En lekker belegde sandwiches. Goed, het kost wat. Maar ja, geld moet rollen he.
De producten zijn inderdaad niet slecht. Maar voor wat je krijgt, is het schandalig duur. Wie tikt er nou 50 eurocent! voor een banaan af ?
pi_35631898
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:25 schreef Neuralnet het volgende:
Is de NS niet gewoon eigenaar?
Volgens mij zit er een zelfstandige ondernemer in die de winkel runt.

Ze moeten zich volgens mij ook aan prijsafspraken houden. Een flesje cola (0,5 l ) bij de kost evenveel als hetzelfde flesje bij de Kiosk.
De 1,5 literflessen (die daar niet onder vallen) zijn dus goedkoper dan de miniflesjes. Ook weer zo'n belachelijk iets.
  Donald Duck held donderdag 2 maart 2006 @ 02:34:27 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35631902
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:30 schreef Tref het volgende:
De producten zijn inderdaad niet slecht. Maar voor wat je krijgt, is het schandalig duur. Wie tikt er nou 50 eurocent! voor een banaan af ?
Vergeleken met normale supermarktprijzen is het inderdaad erg duur.
Maar de hongerige reiziger met haast zal daar niet zo snel bij stil staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35631932
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Vergeleken met normale supermarktprijzen is het inderdaad erg duur.
Maar de hongerige reiziger met haast zal daar niet zo snel bij stil staan.
Snap je nou waar ik heen wil ?
pi_35632062
quote:
Snap je nou waar ik heen wil ?
Ik begrijp het punt, maar hier geldt een zeer grote vraag en weinig aanbod. Dan doet de prijs er opeens niet toe. De snackbar hier op de hoek moet het niet flikken om dergelijke prijzen te vragen, want dan rijd ik 200 meter verder. Op het station loop ik de trein uit, beslis ik dat een broodje of whatever wel lekker zou smaken en besef ik dat ik slechts een paar minuten heb voordat mijn aansluiting vertrekt. Het station af en dan de stad inlopen is dan geen optie. Achteraf denk je: "Klote, dat waren 7 oude pieken voor een klein broodje". Het komt ook door de euro die alles klein maakt. 3 euro leg je makkelijk neer.

Feit is dat ondernemers veel geld investeren om de winkel te plaatsen die dergelijke "service" mogelijk maakt. Gevolg is dat zij die kosten eruit willen halen en jij daarvoor moet dokken. Het leuke is dat het niet goedkoper kan. Ga het maar eens proberen. De NS zegt doodleuk: "Ja hoor eens, er komen ZOVEEL klanten op het station dat een dure prijs gerechtvaardigd is". En jij kan niet anders dan de prijs doorberekenen omdat je anders niet uit de kosten komt. Hetzelfde geldt voor winkels in het centrum VS iets daarbuiten. Veel mensen = veel waard = veel kosten = hoge prijs voor producten. Zo werkt onze economie.

Als we nou massaal gaan boycotten, dan gaat men het wel voelen. Dat zie ik echter niet gebeuren. Het is altijd ontzettend druk bij de stationswinkels.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_35632084
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:54 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ik begrijp het punt, maar hier geldt een zeer grote vraag en weinig aanbod. Dan doet de prijs er opeens niet toe. De snackbar hier op de hoek moet het niet flikken om dergelijke prijzen te vragen, want dan rijd ik 200 meter verder. Op het station loop ik de trein uit, beslis ik dat een broodje of whatever wel lekker zou smaken en besef ik dat ik slechts een paar minuten heb voordat mijn aansluiting vertrekt. Het station af en dan de stad inlopen is dan geen optie. Achteraf denk je: "Klote, dat waren 7 oude pieken voor een klein broodje". Het komt ook door de euro die alles klein maakt. 3 euro leg je makkelijk neer.

Feit is dat ondernemers veel geld investeren om de winkel te plaatsen die dergelijke "service" mogelijk maakt. Gevolg is dat zij die kosten eruit willen halen en jij daarvoor moet dokken. Het leuke is dat het niet goedkoper kan. Ga het maar eens proberen. De NS zegt doodleuk: "Ja hoor eens, er komen ZOVEEL klanten op het station dat een dure prijs gerechtvaardigd is". En jij kan niet anders dan de prijs doorberekenen omdat je anders niet uit de kosten komt. Hetzelfde geldt voor winkels in het centrum VS iets daarbuiten. Veel mensen = veel waard = veel kosten = hoge prijs voor producten. Zo werkt onze economie.

Als we nou massaal gaan boycotten, dan gaat men het wel voelen. Dat zie ik echter niet gebeuren. Het is altijd ontzettend druk bij de stationswinkels.
Ik deel je mening grotendeels, ware het niet dat de NS nog deels een staatsbedrijf is en een nationale functie vervult. Hier komt nog eens bij dat NS in praktisch alle gevallen zelf de uitbater is van de horeca gelegenheden. Kortom: we worden gewoon genaaid!
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:06:24 #19
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_35632131
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:33 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Volgens mij zit er een zelfstandige ondernemer in die de winkel runt.

Ze moeten zich volgens mij ook aan prijsafspraken houden. Een flesje cola (0,5 l ) bij de kost evenveel als hetzelfde flesje bij de Kiosk.
De 1,5 literflessen (die daar niet onder vallen) zijn dus goedkoper dan de miniflesjes. Ook weer zo'n belachelijk iets.
Is het dan ook niet zo dat de kleine flesjes gekoeld zijn en de grote niet? Als je op doorreis bent en je hebt dorst zul je denk ik toch wel voor het kleine, gekoelde flesje gaan, aangezien je daar ook genoeg aan hebt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_35632140
Dude...Dan ga je toch ergens anders eten kopen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:40:48 #21
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35632353
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:25 schreef Neuralnet het volgende:
Is de NS niet gewoon eigenaar?
Alle stationswinkels worden geëxploiteerd door Servex, van Kiosk tot burgerking en sinds kort ook de AH tot go's.
Servex is een dochterbedrijf van NS Stations.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:41:41 #22
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35632362
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:58 schreef Tref het volgende:

[..]

Ik deel je mening grotendeels, ware het niet dat de NS nog deels een staatsbedrijf is en een nationale functie vervult. Hier komt nog eens bij dat NS in praktisch alle gevallen zelf de uitbater is van de horeca gelegenheden. Kortom: we worden gewoon genaaid!
NS is helemaal geen staatsbedrijf. De staat is gewoon aandeelhouder, niets bijzonders dus.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:34:28 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35632943
Die prijzen in dergelijke winkels zijn soms echt buitensporig buiten verhouding, overigens net als in de bioscopen. Ik kkop principieel niets in dergelijke zaken. Prijs/kwaliteit moet wel enigzins in verhouding zijn vind ik, en die verhouding is in de kiosken ver te zoeken.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:14:51 #24
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_35636505
Ik vind kansloos dat als je een kaartje aan het loket koopt dat deze 50 cent duurder is dan de automaat..
Meestal heb ik namelijk gewoon contant geld en bij die automaten is het meestal druk.....
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:50:58 #25
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_35637540
Klote treinen.. Dacht dat ze het treingebruik moesten stimuleren. Maar door de prijzen gaat dat haast niet meer..

Voorbeeld:
Als ik van Roosendaal naar Tilburg en weer terug naar Roosendaal rij, verrijd ik ongeveer tussen de 8 en 9 euro. Voor een treinkaartje (retour) betaal ik bijna ¤ 13,00. In dit geval ga ik graag met de auto..of dat nu schadelijker is voor het milieu of niet..
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')