quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet per se iets te kopen op het station
Het komt misschien ook doordat deze zaken op een A+ locatie zitten en vreselijk veel huur moeten betalen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:20 schreef Tref het volgende:
Ik snap best dat bij NS de schoorsteen ook gewoon moet roken, maar de prijzen die ze hanteren overschrijden die van een gemiddelde delicatessenzaak. Tel daarbij op de toch al slechte dienstverlening en ik vind dat het best een tandje minder mag....
Maar dat zeg ik dan ook nergens. Lees mijn posts nog maar eens goed door...quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet per se iets te kopen op het station
nee hoor, de stations zijn eigendom van de NS en de winkels die er zitten ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:24 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Het komt misschien ook doordat deze zaken op een A+ locatie zitten en vreselijk veel huur moeten betalen.
Als ik me niet vergis is NS zelf meestal de uitbater van alle horeca/franchise formules op en rondom de stations.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:24 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Het komt misschien ook doordat deze zaken op een A+ locatie zitten en vreselijk veel huur moeten betalen.
De producten zijn inderdaad niet slecht. Maar voor wat je krijgt, is het schandalig duur. Wie tikt er nou 50 eurocent! voor een banaan af ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar de AH to Go heeft wel lekkere producten. Bakjes met stukjes vers fruit enzo. En lekker belegde sandwiches. Goed, het kost wat. Maar ja, geld moet rollen he.
Volgens mij zit er een zelfstandige ondernemer in die de winkel runt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:25 schreef Neuralnet het volgende:
Is de NS niet gewoon eigenaar?
Vergeleken met normale supermarktprijzen is het inderdaad erg duur.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:30 schreef Tref het volgende:
De producten zijn inderdaad niet slecht. Maar voor wat je krijgt, is het schandalig duur. Wie tikt er nou 50 eurocent! voor een banaan af ?![]()
Snap je nou waar ik heen wil ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Vergeleken met normale supermarktprijzen is het inderdaad erg duur.
Maar de hongerige reiziger met haast zal daar niet zo snel bij stil staan.
Ik begrijp het punt, maar hier geldt een zeer grote vraag en weinig aanbod. Dan doet de prijs er opeens niet toe. De snackbar hier op de hoek moet het niet flikken om dergelijke prijzen te vragen, want dan rijd ik 200 meter verder. Op het station loop ik de trein uit, beslis ik dat een broodje of whatever wel lekker zou smaken en besef ik dat ik slechts een paar minuten heb voordat mijn aansluiting vertrekt. Het station af en dan de stad inlopen is dan geen optie. Achteraf denk je: "Klote, dat waren 7 oude pieken voor een klein broodje". Het komt ook door de euro die alles klein maakt. 3 euro leg je makkelijk neer.quote:Snap je nou waar ik heen wil ?
Ik deel je mening grotendeels, ware het niet dat de NS nog deels een staatsbedrijf is en een nationale functie vervult. Hier komt nog eens bij dat NS in praktisch alle gevallen zelf de uitbater is van de horeca gelegenheden. Kortom: we worden gewoon genaaid!quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:54 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ik begrijp het punt, maar hier geldt een zeer grote vraag en weinig aanbod. Dan doet de prijs er opeens niet toe. De snackbar hier op de hoek moet het niet flikken om dergelijke prijzen te vragen, want dan rijd ik 200 meter verder. Op het station loop ik de trein uit, beslis ik dat een broodje of whatever wel lekker zou smaken en besef ik dat ik slechts een paar minuten heb voordat mijn aansluiting vertrekt. Het station af en dan de stad inlopen is dan geen optie. Achteraf denk je: "Klote, dat waren 7 oude pieken voor een klein broodje". Het komt ook door de euro die alles klein maakt. 3 euro leg je makkelijk neer.
Feit is dat ondernemers veel geld investeren om de winkel te plaatsen die dergelijke "service" mogelijk maakt. Gevolg is dat zij die kosten eruit willen halen en jij daarvoor moet dokken. Het leuke is dat het niet goedkoper kan. Ga het maar eens proberen. De NS zegt doodleuk: "Ja hoor eens, er komen ZOVEEL klanten op het station dat een dure prijs gerechtvaardigd is". En jij kan niet anders dan de prijs doorberekenen omdat je anders niet uit de kosten komt. Hetzelfde geldt voor winkels in het centrum VS iets daarbuiten. Veel mensen = veel waard = veel kosten = hoge prijs voor producten. Zo werkt onze economie.
Als we nou massaal gaan boycotten, dan gaat men het wel voelen. Dat zie ik echter niet gebeuren. Het is altijd ontzettend druk bij de stationswinkels.
Is het dan ook niet zo dat de kleine flesjes gekoeld zijn en de grote niet? Als je op doorreis bent en je hebt dorst zul je denk ik toch wel voor het kleine, gekoelde flesje gaan, aangezien je daar ook genoeg aan hebt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:33 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Volgens mij zit er een zelfstandige ondernemer in die de winkel runt.
Ze moeten zich volgens mij ook aan prijsafspraken houden. Een flesje cola (0,5 l ) bij de kost evenveel als hetzelfde flesje bij de Kiosk.
De 1,5 literflessen (die daar niet onder vallen) zijn dus goedkoper dan de miniflesjes. Ook weer zo'n belachelijk iets.
Alle stationswinkels worden geëxploiteerd door Servex, van Kiosk tot burgerking en sinds kort ook de AH tot go's.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:25 schreef Neuralnet het volgende:
Is de NS niet gewoon eigenaar?
NS is helemaal geen staatsbedrijf. De staat is gewoon aandeelhouder, niets bijzonders dus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:58 schreef Tref het volgende:
[..]
Ik deel je mening grotendeels, ware het niet dat de NS nog deels een staatsbedrijf is en een nationale functie vervult. Hier komt nog eens bij dat NS in praktisch alle gevallen zelf de uitbater is van de horeca gelegenheden. Kortom: we worden gewoon genaaid!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |