Die heeft twee topics vol in het Olympische Spelen-forum, geloof ik.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:18 schreef Yildiz het volgende:
Cheryl Maas, die was het, Thanks.
'T schijnt druk te zijn op de weg naar huis....quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:23 schreef GenesiZ het volgende:
Gister teruggekomen van een weekje winterbult. Heel veel sneeuw gehad en maar 1 middagje zon. Veel sneeuwbuien en 2x een stukje wezen hiken voor een poederrunnetje met mijn vriendin.
Ze werdt alleen heel de week helemaal gek van haar flows die ze 4-5maanden geleden gekregen had. Daar zitten van die lipjes aan de voorkant waarmee je de graden kan aanpassen. Alleen zodra daar een beetje sneeuw onder kwam klapten ze telkens open in de lift. Bovenaan de berg moest hij dus weer schoongemaakt worden en opnieuw ingesteld worden. Vandaag zijn we dus maar wezen kijken voor nieuwe bindingen en ze heeft heeft daarbij maar gelijk nieuwe boots gekocht![]()
De Burton Escapades![]()
[afbeelding]
en een nieuw setje Burton Moto's![]()
[afbeelding]
We hebben er wel 5 winkels voor af moeten rijden en een kleine 200km maar toen hadden we eindelijk de bindingen gevonden. Aangezien de oude flow-schoenen niet echt goed paste kocht ze maar gelijk nieuwe schoenen. Nog 3 weken en dan naar Alpe d'Huez![]()
Hier nog 2 foto's van vorige week.
Woendag = dumpdag. Deze dag viel er ongeveer 15 overdag en 's nachts nog eens 15/20cm. Heerlijk rijden op de piste tussen de poeder.
[afbeelding]
Om ergens lekker te kunnen rijden, moet je soms een stukje lopen. En wat doet mevrouw met der board? Uiteraard, die mag je vriend dragen.![]()
[afbeelding]
Me boardbabe in de poeder.
[afbeelding]
En haar mooie spray, jammer dat ik daarna van boven tot onder wit was (incl de camera)![]()
[afbeelding]
van Zell Am See naar Zwitserland... Waar woont ie dan in godsnaam.... Midden Frankrijk????quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:03 schreef B het volgende:
vriend van me ging vanmorge terug rijden vanuit Zell am See en hij staat nu nog ergens in zwitserland![]()
die is maandag wel weer thuis
![]()
Ga doordeweeks, dan is het leuk. Ik ben van vrijdag tot vrijdag gegaan waarvan ik de za en zo niet geweest ben. Je staat dan makkelijk 20min in de rij. Vandeweek was het ietsje rustiger, maar nog steeds redelijk druk. 5/10min ong per lift. Dit kwam voornamelijk ook door de voorjaarsvakantie. volgende week is het een stuk rustiger.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:47 schreef Kentaro het volgende:
Binnenkort ook maar weer eens een dagje naar winterberg. Is het er erg druk? Of is dat alleen in het weekend? Bindingen zien er ook goed uit!
Dus toch nog geluktquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:23 schreef GenesiZ het volgende:
Gister teruggekomen van een weekje winterbult. Heel veel sneeuw gehad en maar 1 middagje zon. Veel sneeuwbuien en 2x een stukje wezen hiken voor een poederrunnetje met mijn vriendin.
Ze werdt alleen heel de week helemaal gek van haar flows die ze 4-5maanden geleden gekregen had. Daar zitten van die lipjes aan de voorkant waarmee je de graden kan aanpassen. Alleen zodra daar een beetje sneeuw onder kwam klapten ze telkens open in de lift. Bovenaan de berg moest hij dus weer schoongemaakt worden en opnieuw ingesteld worden. Vandaag zijn we dus maar wezen kijken voor nieuwe bindingen en ze heeft heeft daarbij maar gelijk nieuwe boots gekocht![]()
De Burton Escapades![]()
[afbeelding]
en een nieuw setje Burton Moto's![]()
[afbeelding]
Vrienden van mijn zijn vanochtend naar Zell an See vertrokken en staan nu op 200 km van de bestemming in de sneeuw en de file ... ze zijn om 04:00 vanochtend vertrokken en dus al bijna 20 uur onderweg ... en dan moet je nog 200 km ... wat een lekker begin van je vakantiequote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:03 schreef B het volgende:
vriend van me ging vanmorge terug rijden vanuit Zell am See en hij staat nu nog ergens in zwitserland![]()
die is maandag wel weer thuis
![]()
ja hij sms-t zwitserland maar als ik op de kaart kijk inderdaad niet het meest logische, ik heb hem nog gesmst maar nog niks gehoord,zal morge nog eens bellen.......quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
van Zell Am See naar Zwitserland... Waar woont ie dan in godsnaam.... Midden Frankrijk????
Zelfs met noodweer en drukke wegen is dat geen goed idee.
Was jij diegene die ons doorstuurde naar Zoetermeer? Zoja. bedankt voor de tip. Zo nee, bedank je zaterdagcollega voor de tip.quote:
Present, na 14 uur off-piste in duitsland (06:15 thuis vanmorgen)quote:Op zondag 5 maart 2006 02:31 schreef XL het volgende:
en Sjors is ook nog niet terug.
Dan heb je het nog goed gedaanquote:Op zondag 5 maart 2006 11:49 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Present, na 14 uur off-piste in duitsland (06:15 thuis vanmorgen)![]()
Ik had tiefschneefahren geoefend in Oostenrijk!quote:
agreed!quote:Op zondag 5 maart 2006 12:50 schreef Kentaro het volgende:
Dat ziet er goed uit daar Sjors![]()
*ook weer snel naar de sneeuw wil
quote:Op zondag 5 maart 2006 16:33 schreef Flippe het volgende:
Maar een super week gehad, met veel verse poeder!
Ik houd deze vraag in de gaten en zal zelf ook proberen mijn bijdrage te leveren.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:32 schreef GenesiZ het volgende:
Vraagje. Wat zouden jullie aanraden voor boardje om te een beetje te leren spelen, jibben, railen enzovoorts. Het hoeft geen state-off-the-art board te zijn, het is vooral bedoelt om ermee te oefenen. Ik zie her en der een Yeenus Rental voorbij komen, maar ik weet niet precies wat voor boardje dat is.
Hij zat hellllleemaaaal niet in Zel am See hij zat in Zermatt hahahah maar hij heeft er wel heeel lang overgedaan hji isergens gaan overnachten omdat ze niet verder kondenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:58 schreef B het volgende:
[..]
ja hij sms-t zwitserland maar als ik op de kaart kijk inderdaad niet het meest logische, ik heb hem nog gesmst maar nog niks gehoord,zal morge nog eens bellen.......
yep,..... ik was hetquote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Was jij diegene die ons doorstuurde naar Zoetermeer? Zoja. bedankt voor de tip. Zo nee, bedank je zaterdagcollega voor de tip.![]()
Great minds think alike. Ik heb precies hetzelfde in gedachte alleen heb ik geen Malolo maar een F2 Gothic freeride/snelheids beest. Voornamelijk de eis goedkoop (max 400/450) eur is voor mij de limit. Het moet een 'bij' boardje zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:59 schreef XL het volgende:
[..]
Ik houd deze vraag in de gaten en zal zelf ook proberen mijn bijdrage te leveren.
Ik zou ook wel een slecht weer boardje/rustig dagje boardje willen hebben. Een speelse plank om speels te rijden, nu heb ik daar weinig ervaring in (de manier van rijden) en weinig ervaring mee (de benodigde planken). Bureau-research laat inderdaad een Jeenyus The Rental zien. Een Burton Se7en en een Rossignol Decoy heb ik er ook maar bijgezet. In april (Kaprun) ga ik kijken of ik planken dit segment kan testen.
Eisen: goedkoop, geschikt voor Freestyle beginner, geen irritatie bij relaxed piste rijden, twin
Verwachtingen mbt freestyle: Rails, spins over kleine schansjes, nose/tail rides/slides\rolls (feitelijk tricks die ik allemaal al eens gedaan heb/regelmatig doe, maar die niet altijd comfortabel gaan... doelstelling is dat het op de automatische piloot gaat)
Gebruik: bij slecht weer/zicht (als de omstandigheden lol op niveau niet toelaten) en bij dagen waarop ik met groepjes mindere boarders op stap ga (om jezelf beter bezig te houden).
Heb je het nodig XL?
Nee het kan op de Malolo, maar...
Door de Setback en korte tail zou het genot met een andere plank alleen groter zijn. Daarnaast is de Malolo voor als je al kunt rijden, dat kan ik in dit genre nog niet zoals ik het goed zou vinden. Ten slotte is er de eeuwige drang om geld uit te geven aan de boarduitrusting.
Aanschaf datum: najaar
mijn vorige schoenen waren al heeeeel oud. Waren van het merk Airwalk, ook met binnen en buitenschoen.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:29 schreef GenesiZ het volgende:
Klink goed. Nog 3 weken en dan mag ik ook weer de pistes op. Hopen dat er dan nog verse sneeuw valt in Frankrijk.
Wat voor schoenen had je hiervoor? En hoe oud waren die. Ik ben namelijk ook aan het kijken voor nieuwe boots en mijn oog valt op de Moto's of op de Rulers. De Rulers zijn iets stijven en hebben die speedlacing. Klinkt leuk maar is het ook echt wat?
Ride Kink, Forum Recon, Burton Blunt,Volkl squad jibster, Jeenyus Rental, Apo Selekta ?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:59 schreef XL het volgende:
[..]
Ik houd deze vraag in de gaten en zal zelf ook proberen mijn bijdrage te leveren.
Ik zou ook wel een slecht weer boardje/rustig dagje boardje willen hebben. Een speelse plank om speels te rijden, nu heb ik daar weinig ervaring in (de manier van rijden) en weinig ervaring mee (de benodigde planken). Bureau-research laat inderdaad een Jeenyus The Rental zien. Een Burton Se7en en een Rossignol Decoy heb ik er ook maar bijgezet. In april (Kaprun) ga ik kijken of ik planken dit segment kan testen.
Eisen: goedkoop, geschikt voor Freestyle beginner, geen irritatie bij relaxed piste rijden, twin
Verwachtingen mbt freestyle: Rails, spins over kleine schansjes, nose/tail rides/slides\rolls (feitelijk tricks die ik allemaal al eens gedaan heb/regelmatig doe, maar die niet altijd comfortabel gaan... doelstelling is dat het op de automatische piloot gaat)
Gebruik: bij slecht weer/zicht (als de omstandigheden lol op niveau niet toelaten) en bij dagen waarop ik met groepjes mindere boarders op stap ga (om jezelf beter bezig te houden).
Heb je het nodig XL?
Nee het kan op de Malolo, maar...
Door de Setback en korte tail zou het genot met een andere plank alleen groter zijn. Daarnaast is de Malolo voor als je al kunt rijden, dat kan ik in dit genre nog niet zoals ik het goed zou vinden. Ten slotte is er de eeuwige drang om geld uit te geven aan de boarduitrusting.
Aanschaf datum: najaar
Schoenen kunnen best een groot verschil uitmaken ja. Nu ik die DriverX heb merk ik vooral dat het frontside carven een fluitje van een cent is. Waar ik eerst mijn kuitspieren extreem moest belasten om de goede druk op de staalkanten te kunnen uitoefenen, kan ik nu gewoon naar voren (in de schoen) gaan hangen. Die is stijf genoeg om niet te ver door te buigen, met maximale kantengrip als resultaat.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:05 schreef Byte_Me het volgende:
Bovendien had ik ook mijn nieuwe schoenen: Burton Ruler. WOW! Ik had niet verwacht dat dat zoveel verschil zou maken. wat een controle opeens. Het leek wel of ik ineens een stuk beter kon snowboarden. Overal keihard naar beneden rauschen, zonder ergens de controle kwijt te raken.
hoelang ben je?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:06 schreef XL het volgende:
Ok, wat is de juiste jib-lengte voor een plank?
Ik weeg 65 kg en heb voeten die overal op passen.
Zelf dacht ik aan 155 of 157.
185cmquote:Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoelang ben je?
met 65 kilo kan je nog wel kleiner als t over jibben gaat153 ofzo
Vind ik wel erg lang, ik zou rond de 150/152 nemen. ik weeg 72 en ik zou ook iets van 152/153 nemen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:06 schreef XL het volgende:
Ok, wat is de juiste jib-lengte voor een plank?
Ik weeg 65 kg en heb voeten die overal op passen.
Zelf dacht ik aan 155 of 157.
Sta je dan niet met een voet op de nose en een voet op de tail?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Vind ik wel erg lang, ik zou rond de 150/152 nemen. ik weeg 72 en ik zou ook iets van 152/153 nemen.
155 is wel ok voor jou gewicht/lengte ja. Zeker wat je er mee gaat doen, je blijft een flownerdvoornamelijk freeride geörienteerde boarder.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef XL het volgende:
[..]
Sta je dan niet met een voet op de nose en een voet op de tail?
Ik denk dat hij ook graag de piste al tailpress'end af komt etc.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:22 schreef Rnej het volgende:
als je 1m85 bent kan je op zich wel jibben met 156 ofzo, maar 150 is goed te doen hoor
enne, je wilde toch jibben? hoe wijder je voeten uit elkaar staan en hoe dichter bij je nose en tail, hoe makkelijker je dat ding de lucht in trekt en ronddraait
das ook weer waar.. maar als je idd een flownerd bent weinig in t park te vinden bent, dan zou ik voor iets van 155+ gaanquote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook graag de piste al tailpress'end af komt etc.
En dat gaat dan niet werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |