erg stom ja, hetfield is toch de man achter metallica!! hij schrijft de meeste dingen ook veel dingen die kirk speeltquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:24 schreef Shedfire het volgende:
Als ik die foto voor 20 dollar oid zou kunnen bestellen zou ik het doen. James Hetfield blijft de man, vooral in die tijd (1992), persoonlijk vind ik dat mensen teveel naar Kirk Hammett kijken wat betreft gitaarwerk en heeft Hetfield ook altijd een gave stijl gehad.
gaat prima lukken!! is leuk om mee te beginnen, maar je kan er ook nog wel mee in een band spelenquote:Trouwens, ik heb besloten om twee maanden na dat ik heb gewerkt (waarschijnlijk vanaf 1 april) toch eens een electrische gitaar ga kopen.
Ik begin denk ik met een heel goedkoop beginsetje namelijk:
Squier Tele Custom (72 remake met twee humbuckers)
[afbeelding]
met een Vox AD 30 VT
[afbeelding]
Is dit iets als ik een beetje blues en rock achtige dingen wil spelen/raggen?
Geweldige set, ik zou willen dat ik daarop begonnen was!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:24 schreef Shedfire het volgende:
Staat trouwens ook op de "A Year and a half Part 2" VHS.
Eigenlijk best lomp.
@Desensitized, hehe ja. Ik heb die ondertitel eigenlijk al best een tijdje
Daarnaast ik heb dus een twee A4 (A3 dus) versie van die foto, dat je zelfs zijn laarzen kunt onderscheiden, alleen staat er vanalles bij.
Als ik die foto voor 20 dollar oid zou kunnen bestellen zou ik het doen. James Hetfield blijft de man, vooral in die tijd (1992), persoonlijk vind ik dat mensen teveel naar Kirk Hammett kijken wat betreft gitaarwerk en heeft Hetfield ook altijd een gave stijl gehad.
Trouwens, ik heb besloten om twee maanden na dat ik heb gewerkt (waarschijnlijk vanaf 1 april) toch eens een electrische gitaar ga kopen.
Ik begin denk ik met een heel goedkoop beginsetje namelijk:
Squier Tele Custom (72 remake met twee humbuckers)
[afbeelding]
met een Vox AD 30 VT
[afbeelding]
Is dit iets als ik een beetje blues en rock achtige dingen wil spelen/raggen?
gaaf! ook al is het niet me ding.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 00:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dan maar een leuke video!
http://video.google.com/videoplay?docid=-1648306492583625113&q=metallica+moscow
This is the video of Pantera,black crows,Metallica, ACDC and an unknown Russain band performing in Moscow in 1991. This is a real great concert and the crowd is great. A must watch metal concert for anyone..
Het eerste festival in rusland sinds de val van de commies, geloof ik. Kijk toe hoe soldaten toeschouwers meppen! ACDC als headliner, vette video!
(metallica begint rond 29:00)
ik ook, mijn eerste was een amuse setje van de wehkampquote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geweldige set, ik zou willen dat ik daarop begonnen was!![]()
kijk ook eens naar een london city comet. zijn ook erg goede telecasters. komen overeen met de kwaliteit van een mexicaanse fender. alleen de tuners zijn van slechte kwaliteit, nieuw setje kost iets van 40 euro ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:51 schreef Shedfire het volgende:
@DuranK, hoezo dat dan? Gebruik jij hem dan voor optreden? Want ik dacht dat als je gewoon thuis er op zit te spelen 30 watt toch meer dan genoeg is?
Daarnaast moet ik er trouwens bij zeggen dat ik de Telecast heb uitgezocht omdat hij mij het meest aansprak, maar ik vraag me dus wel af hoeveel 200 euro eigenlijk te bieden heeft (hell mijn goedkope akoestische was 130 euro). Dus vandaar dat ik dus om wat meningen vraag over de gitaar, of misschien zelfs wel duurdere en betere varianten.
(Jezus het gitaar topic gaat hard deze keer)
ik heb een vox ad50vt gehad, was er zeer tevreden over,quote:Daarnaast zijn er ook mensen die die Vox hebben en er ervaringen over willen delen?
Ook heb ik nog een beetje een wazige vraag, welke effect jullie aanraden om echt een beetje lompe bluestonen er uit te krijgen. Is dat nou overdrive?
Feedback ROTTERDAM héquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Feedback is een heerlijke winkel, het is de enige gitaarwinkel in utrecht waar ik nooit GAS-aanvallen krijg! Komt waarschijnlijk door hun "afstelpolicy"
Nehhh niet overdrijven, vaak genoeg gratis kabels e.d. meegekregen, toffe gozâhs
(Yay, ik heb F#A# Godspeed you black empreror binnen) (en nee dat is geen black metal band)
GAS staat voor Gear Acquisition Syndrome, het best te omschrijven met "hebben hebben hebben"quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef Shedfire het volgende:
Wat is een GAS-aanval, als ik vragen mag.
GearAquisitionSyndromequote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef Shedfire het volgende:
Wat is een GAS-aanval, als ik vragen mag.
8 Juniquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:46 schreef Desensitized het volgende:
Wat een vette film!! Super!
Deze specifieke telecaster heb ik geen ervaring mee, maar ik heb er wel goede verhalen over gehoord. Zo ook over de LC comet. Ligt er een beetje aan wat je wilt, humbuckers of single-coils.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:50 schreef Shedfire het volgende:
@TeleluvR; Hehe, heb jij zelf wel eens op de telecaster-kopie gespeeld, ik heb volgens mij een keer iemand in dit topic gezien die dezelfde had gekocht. En zo ja wat waren jou ervaringen er mee?
Nee allequote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Alle snaren? Staat Sad But Nu niet in Drop d (DADGBE)?
Stimmt. Alles gaat een hele naar beneden: (DGCFAD)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:42 schreef Even het volgende:
[..]
Nee alle![]()
Toch? Ik heb zo'n boek en daar stond het in.. Black Album sheet music ofzo....
Vond mn brug heel leukquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Stimmt. Alles gaat een hele naar beneden: (DGCFAD)
Heel slechtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oh, alright. Hehe, Black Album Shit Music.
Ok genoeg slechte grappen voor vandaag.
Ik denk dat je je daar toch een beetje in vergist. Er zijn zat gitaargoden die op teles spelen: Bovendien wordt de tele door veel gitaristen gezien als de ultieme gitaar, ze hebben er eigenlijk allemaal wel op gespeeld...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:15 schreef Shedfire het volgende:
@TeleluvR:bedankt voor de info.
Ik maakte me trouwens niet druk over Tele/Strato maar verbaasde me echt oprecht over dat ik de "vorm" van Tele's verkies boven Les Paul, SG's en Stratocasters terwijl dat nou juist die gitaren der "goden" zijn.
Mag ik een zakje...quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:17 schreef TeleluvR het volgende:
Dus 1 lid, misschien 2 leden...
Jammer dat het donderdag is, ik ben dan bezeten...
ha dat was ook mijn eerste idee toen ik dat las.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:23 schreef Shedfire het volgende:
[..]
[afbeelding]
Soms kan ik mij niet in houden.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:23 schreef Shedfire het volgende:
[..]
[afbeelding]
Soms kan ik mij niet in houden.
2 ledenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:17 schreef TeleluvR het volgende:
Dus 1 lid, misschien 2 leden...
Jammer dat het donderdag is, ik ben dan bezeten...
Je bent de hele G3 vergeten! foei!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ha dat was ook mijn eerste idee toen ik dat las.
maar ik begrijp je wel over dat idool gedoe. alle bekende gitaristen spelen immers op strats en les pauls... (page, clapton, hendrix, vaughan, slash, ...)
Hij zei: "Alle bekende gitaristen..."quote:
Lekkere tieten heeft die satan zegquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:39 schreef Litpho het volgende:
Gelukkig kom ik er dagelijks weer achter dat sommige mensen een nog slechtere smaak hebben dan ik.
[afbeelding]
OMGquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:39 schreef Litpho het volgende:
Gelukkig kom ik er dagelijks weer achter dat sommige mensen een nog slechtere smaak hebben dan ik.
[afbeelding]
Dat moet ik zien?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
Yngwie malmsteen... echt kut gitarist. steve vai en satriani kan ik dan nog wel waarderen. ik zag zo'n filmpje van die malmsteen ook met de G3. zit die heletijd kei lomp door heen te shredden. en hij is nog lelijk ook!
Zo'n mafkees met een debiel baartje heeft een 3 halsige gitaarquote:
Wa kos da ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:26 schreef Hammet het volgende:
PRS heeft een nieuwe SE-gitaar, dus een betaalbare PRS.
Lijkt mij een prima alternatief voor de Epiphone Les Paul Standard:
[afbeelding]
Nog geen prijs bekend, maar de adviesprijs zal zo rond de 600-700 euro liggen (afgaande op de huidige SE-series). WInkelprijs zal dus rond de 500-600 euro liggen denk ik. Misschien iets duurder.quote:
Dat kan met de gemiddelde PRS kwaliteit ook makkelijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:40 schreef Hammet het volgende:
[..]
Nog geen prijs bekend, maar de adviesprijs zal zo rond de 600-700 euro liggen (afgaande op de huidige SE-series). WInkelprijs zal dus rond de 500-600 euro liggen denk ik. Misschien iets duurder.
die 'mafkees met debiel baardje' is dus Steve Vaiquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef Even het volgende:
[..]
Zo'n mafkees met een debiel baartje heeft een 3 halsige gitaar
twaalf snarig
normaal
fretloos
Wel humor opzich![]()
Jij bent niet zo te spreken over PRS?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat kan met de gemiddelde PRS kwaliteit ook makkelijk.
Nee, juist wel. Kwalitatief mogen ze dus rustig die prijs ervoor vragenquote:
Ah op die fiets. Ik begreep dat je bedoelde dat de kwaliteit die ze leveren makkelijk gehaald kan worden met een dergelijk budgetquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, juist wel. Kwalitatief mogen ze dus rustig die prijs ervoor vragen.
Bij mn ouders thuis heb ik geen buren binnen een straal van 150m, dus daar kan ik de hele nacht doorgaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zeker niet, alleen ben ik deze avond helaas te druk geweest om even te pielen op de gitaar, en na 10en wil ik de buren niet meer storen. Kna ik voor morgen gelijk een bluesstukje pakken om te spelen, in plaats van metal. Hehe
Jouw mening, en ik durf te wedden dat je iets tegen klassieke muziek hebquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
Yngwie malmsteen... echt kut gitarist. steve vai en satriani kan ik dan nog wel waarderen. ik zag zo'n filmpje van die malmsteen ook met de G3. zit die heletijd kei lomp door heen te shredden. en hij is nog lelijk ook!
quote:én hij heeft een overdreven aantal versterkers op zijn podium staan. 20 marshall plexiheads ofzo.
Ik ben met name benieuwd naar de nieuwe betaalbare PRS SE II Soapbar!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:26 schreef Hammet het volgende:
PRS heeft een nieuwe SE-gitaar, dus een betaalbare PRS.
Lijkt mij een prima alternatief voor de Epiphone Les Paul Standard:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:28 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
Jouw mening, en ik durf te wedden dat je iets tegen klassieke muziek heb
[..]
Dat zijn gewoon 'normale' versterkers alleen uit de jaren 70/80... Toen had Marshall zn laag en hoog nog appart versterd in de versterker... ik raad je aan Malmsteens concert met eht Japans Philharmonisch orkest een even op te zoeken...
En ja als je niet van shred houd moet je je heaufd houden over lomp schredden.. het is over het algemeen muziekaler verandwoord dan de meeste metal/pop/rock..
Maar ik kan dus wel gewoon met mijn neef (van 15, ik ook 15, although hij wel 1.95 isquote:Op woensdag 8 maart 2006 09:36 schreef Shedfire het volgende:
Ze hebben mij nooit gecontroleerd.
Als je bier mag drinken mag je naar binnen, want dan vragen ze bij de bar wel om je legitimatie als je sterke drank wilt gaan halen.
Het kan ng altijd erger: Michael Angelo van Nitro!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef Even het volgende:
[..]
Zo'n mafkees met een debiel baartje heeft een 3 halsige gitaar
twaalf snarig
normaal
fretloos
Wel humor opzich![]()
het type is de "the paul" als je het tussen haakjes zet in google vind je er wel meer over!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:47 schreef Shedfire het volgende:
Ik gok dat mensen meer informatie er over willen hebben
Zoals bouwjaar, conditie, het type etc.
Stevie Ray Vaughan niet vergeten!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:51 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik luister nu naar Jimi Hendrix samen met BB King.
Dát is de muziek, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |