abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 18:33:14 #1
128220 Peter6000
pi_35614635
Op 8 april is het weer zo ver, de open dag van Justitie

Dè gelegenheid om een rondleiding te krijgen in een gevangenis, jeugdinrichting, tbs kliniek of bijzondere voorziening

www.depoortgaatopen.nl

De inschrijving is begonnen
Als iets is volgeboekt, wil het nog wel eens gebeuren dat mensen zich alsnog afmelden, en er nieuwe plaatsen vrijkomen

Vorig jaar ben ik in de TBS kliniek De Rooyse Wissel geweest, was natuurlijk fascinerend en bijna surrealistisch, zo`n groot modern gebouw op het platte land, omringt door een enorm hekwerk. Toen duurde het anderhalf uur, dus diverse thema`s konden kort worden aangestipt.
De rondleidingsduur is bij de verschillende instellingen verschillend.
Dit jaar heb ik me ingeschreven voor het Pieter Baan Centrum, waar in 7 weken tijd de mate van toerekeningsvatbaarheid van een verdachte wordt bepaald. De belangen kunnen erg groot zijn, zo zijn er verdachten die graag ontoerekeningsvatbaar verklaard worden, omdat ze liever in een TBS kliniek verblijven, dan in een gevangenis, en andere verdachten zullen juist hun ziektebeeld willen verbergen, omdat ze liever een gevangenisstraf met een einddatum hebben, dan de dreiging van een verblijf op een long stay afdeling.
Deze rondleiding duurt 4 uur, dus hopelijk kan er wat dieper op eea worden ingegaan
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 19:36:20 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_35617079
Daar is al een topic over.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: