Ja, ik geef toe. Ik ben ook een pauper. Ik huur.. Waarom? Omdat ik met mijn salaris (lees: zakgeld) nog niet eens een kartonnen doos kan financieren. Elke keer als ik een hypotheek check doe, moet ik huilen. Dus. Nu dat alvast uit de weg is (
![]()
) de "kern" van dit topic.
2 maanden terug in mijn nieuwe maisonette (Maisonette..
![]()
) ingetrokken. Toilet beneden gerenoveerd.. Heeft de aannemer, in dienst van de
pauperwoningstichting dus, dit niet zo goed gedaan. Oude pleepot eruit gesloopt, nieuwe erin gezet. Op zich niet zo erg, maar als je er dan een andere in zet welke lager is, waardoor je afvoer omhoogt loopt, werkt dat niet zo. Dat was dus 2 maanden terug.
De eerste keer is er iemand van een ontstoppingsservice langs gekomen, terwijl ik al aangaf dat een verstopping niet het probleem was. Toch langsgestuurd (dag vrij moeten nemen, onder het mom van "we sturen tussen 8 en 5 iemand langs") en deze constateerde.. Juist, dat de afvoer omhoog liep. Ik: "Joh, echt waar..?"
Hierna de aannemer langs geweest om hetzelfde te constateren, en onverrichter zaken weer te vertrekken. Weer een dag vrij verspild. Moet gebroken worden, kost teveel tijd, geen materiaal e.d. Vandaag zou er tussen 8 en 12 iemand langs komen. Ik heb om 1 uur maar weer gebeld. 2 uur staat er iemand voor de deur, (ze waren de afspraak vergeten..
![]()
) trekt dezelfde conclusie en wil weer onverrichter zaken weggaan. Dus ik even een stortvloed aan ellende over die nogal grote kerel leeggegooid.. Zijn repliek: "Ja, je moet m'n baas maar even bellen, waarschijnlijk kunnen wij volgende week wel langs komen". Dus ik: "Heel fijn. Alleen jammer dat ik al 2 maanden zonder plee beneden zit, en 3 weken vooraf vrij moet vragen, omdat ik namelijk een baan heb.." Begint ie te lachen en vertrekt daarna.
Als wij op ons werk zo met klanten om zouden gaan, zouden wij ongeveer 2 minuten later met z'n alleen op straat staan.
Ik zit nu 3 vrije dagen armer nog steeds zonder werkend toilet. Ga zo maar die aannemer nog even bellen om die de huid vol te schelden. Ik HAAT woningstichtingen en gelieerde aannemers HAAT ik nog meer.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?