abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35604062
Ik heb geboekt!
Ik ga in april 8 dagen sapkuren in de Algarve, geboekt bij Health Holidays.

Info van de site:

Beter dan goed gaan voelen en al beter worden vóórdat je ziek wordt, dat doet Health Holidays! Ziek worden begint al in de wieg met flesvoeding en zet zich tot in lengte van jaren voort 'dankzij' gepasteuriseerde zuivel en alle andere voeding dat verhit werd. In vers, rauw voedsel zijn mineraalatomen aan enzymen gebonden. In deze biologische toestand zijn ze opgelost in water, dus in bloed, en zijn ze door lichaamscellen opneembaar. Verhitting vernietigt enzymen en wordt calcium onoplosbare kalk dat zich overal in het lichaam stapelt. Het gevolg is aderverkalking en stapeling op pezen, gewrichten, zenuwbanen, in nieren, galblaas en hersenen. Als botcellen calcium uit gepasteuriseerde zuivel konden opnemen, dan zou osteoporose (botontkalking) niet kunnen bestaan. Steeds verdergaande aderverkalking vermindert de doorbloeding van alle organen, waardoor die steeds meer mankementen vertonen. Hoe meer aderverkalking, hoe hoger de biologische leeftijd is. Een whiplash kan alleen ontstaan bij een met kalk gestapelde zenuwbaan die bij een botsing 'knakt'. Een gezonde zenuwbaan is zo soepel, die kan niet knakken.

Bij het eten van verhit vlees en groente gebeurt hetzelfde met ijzer: onoplosbaar geworden stapelt het zich in lever, hart, gewrichten en onder de opperhuid (levervlekken). Deze ijzer-stapelingsziekte heet officieel hemochromatose en sloopt de gezondheid. Koper uit onder meer chocolade, orgaanvlees, schaaldieren en champignons stapelt zich o.a. in lever, zenuwstelsel en ogen. Ook andere mineralen geven vergelijkbare negatieve effecten. Hoe navrant is de tegenstelling verkalking en (bot)ontkalking en bloedarmoede (gebrek aan ijzer) en tegelijkertijd ijzerstapeling. Wij weten het zeker: verhitting maakt mineralen in voedsel ziekmakend onoplosbaar en vernietigt alle enzymen. Zonder enzymen
is leven zelfs niet mogelijk. Mineralen in aarde zijn onoplosbaar, anders zouden alle mineralen uit de teelt aarde in het grondwater verdwijnen en kan er niets meer groeien. Vegetatie maakt uit die dorre aarde en water in in gras, plant, boom en
ook in bloed oplosbare, biologisch bruikbare mineralen. Verhitting van ons basisvoedsel fruit, groente, vlees en vis, is de grote 'killing factor' in ons bestaan.

Genoeg onheil, de goede tijding is dat sommige groentesappen mineraalstapeling oplossen. Na drie à vier dagen ontslakken bij Health Holidays is aderverkalking al dermate aangepakt dat hoge bloeddruk-medicatie verminderd, c.q. gestopt moet worden; anders wordt de druk door dubbele werking echt te laag. Een aantal dagen later geschiedt hetzelfde met diabetes 2, het pancreas gaat beter doorbloeden, dus weer beter functioneren. Als men dan niet met medicatie stopt zou men in coma kunnen raken. Na het stoppen stabiliseert de glucosespiegel zich op een goede tot prima waarde. In de tweede week of een tweede of derde keer Health Holidays verdwijnen vaak whiplash-, depressieve en andere doorbloeding gerelateerde klachten. De algehele doorbloeding verbetert door Health Holidays aantoonbaar voor langere tijd, afhankelijk natuurlijk van wat u daarna weer eet.

Vers geperste sappen hebben dezelfde kwaliteit als borstvoeding, ook dat is rauw en vers. De superioriteit daarvan ten opzichte van flesvoeding is nu toch wel bekend. Vandaar dat u ook bij langdurig 'sappen' geen honger hebt.
Alle benodigde voedingsstoffen krijgt u in maximaal bruikbare toestand binnen. Ter completering van alle acht essentiële aminozuren (zij vormen eiwitten) staat koudgeperste olijfolie op tafel. Voor een constante kwaliteit van de sappen is de samenstelling nogal star; want dat voorkomt zeker honger. Om maximaal baat te hebben, gaat effectiviteit bij ons boven alles.
Op den duur komt u bij ons van alle ellende af die 'luilekkerland' u bracht. Betere gezondheid, conditie en figuur vraagt namelijk het totale tegenovergestelde! Met een opgewekt gemoed kan vrijwel iedereen Health Holidays volbrengen. Mede door onze driekeer daagse inspanning van oefeningen, loop- en aquatraining, vallen in twee weken tijd, afhankelijk van overgewicht, mannen tot 15 en vrouwen tot 12 kilo af. Door het krijgen van meer spierweefsel raakt u meer vet kwijt dan de weegschaal
aangeeft!

U bent nog niet ziek? Dan is ontslakken door sapreinigen en bewegen misschien wel de enige remedie om dat zo te houden. Ja, u gaat u zelfs veel beter en jonger voelen. In rap tempo ziet u anderen en uzelf enorm opbloeien. Gelooft u het nog niet? Dan moet u het zeker maar gauw eens doen! Ons bestaan sinds 1991 alleen al, bewijst dat het beter werkt dan wat dan ook!

Nu geloof ik absoluut niet in dat verhaal van ontgifting/ontslakking en dat sapkuren allerlei ziektes kan genezen en voorkomen, a.u.b. dus op dit aspect niet ingaan in dit topic!

Ik heb voornamelijk geboekt om af te vallen (vetpercentage naar beneden) en om mijn spijsvertering/stoelgang weer goed te krijgen. Heb veel last van maagzuur en opgeblazen gevoel.
Ik heb altijd gelezen dat vasten de stofwisseling zo vertraagt, dat als je weer normaal gaat eten, je in no time alles weer aankomt wat je kwijt was plus meer.
Toch denk ik, dat als je via die sappen genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt (bij streng lijnen of vasten krijg je dat niet) en genoeg beweegt, het jojo-effect helemaal niet op hoeft te treden, mits je erna wel gezond en niet teveel blijft eten.

Anyway, ik ben benieuwd....iemand ervaring hiermee? Graag hoor ik alle dirt.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 01-03-2006 15:51:33 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:03:17 #2
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_35605002
Ik lees positieve en negatieve dingen waarbij ik moet zeggen dat de negatieve dingen logischer overkomen dan de positieve:
http://www.voedingscentru(...)vasten_+sapkuren.htm
pi_35605576
Hm, info van het Voedingscentrum trek ik sowieso in twijfel. Vooral deze tekst:

Bij dit soort kuren gaat het gewicht door het gebrek aan voedsel snel omlaag. Daarbij gaat het in het begin vooral om vochtverlies. Al vrij snel zal het lichaam spierweefsel gaan afbreken. De hersenen en de rode bloedcellen hebben namelijk glucose nodig als energiebron. Als deze glucose niet beschikbaar komt uit koolhydraten uit voedsel, dan gaat het lichaam eigen eiwit afbreken om in de glucosebehoefte te voorzien.

Het artikel rept niet over energie halen uit vetweefsel. Dat gebeurt volgens mij eerst nadat de glucosevoorraden zijn opgebruikt, en de afbraak van spierweefsel wordt voorkomen door de vele lichaamsbeweging.

En let wel: het gaat niet om vasten, het is een sapkuur, waarbij je dus verse sappen en daarmee alle benodigde voedingsstoffen (waaronder aminozuren die omgezet worden in eiwitten) binnenkrijgt.
pi_35606014
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:35:48 #5
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_35606148
Eerste alinea:
quote:
Een whiplash kan alleen ontstaan bij een met kalk gestapelde zenuwbaan die bij een botsing 'knakt'. Een gezonde zenuwbaan is zo soepel, die kan niet knakken.
Verderop:
quote:
In de tweede week of een tweede of derde keer Health Holidays verdwijnen vaak whiplash-, depressieve en andere doorbloeding gerelateerde klachten.
Dus dan wordt je zenuwbaan automatisch ontknakt?

Ik wil je vakantiepret niet bederven, maar dit is vrijwel onzin.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_35606624
Ik geloof niet in klysma's en sapkuren enzo. Slakken in je darmen, wat een onzin. Als je gewoon een gezonde stoelgang hebt en niet te veel troep eet en drinkt, moeten je darmen dat gewoon aankunnen. Zijn ze voor gemaakt. Al dat gefrut maakt ze alleen maar van slag, lijkt me.

Om af te vallen heeft het ook geen zin. Er treedt wel degeijlk een jojo-effect op. Afvallen lukt maar op één manier: meer energie verbruiken dan je binnen krijgt en dat geleidelijk aan, maandenlang.

(* weathergirl vertrouwt het Voedingscentrum ook niet helemaal, is me iets teveel propaganda...)
pi_35606744
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Hm, info van het Voedingscentrum trek ik sowieso in twijfel. Vooral deze tekst:

Bij dit soort kuren gaat het gewicht door het gebrek aan voedsel snel omlaag. Daarbij gaat het in het begin vooral om vochtverlies. Al vrij snel zal het lichaam spierweefsel gaan afbreken. De hersenen en de rode bloedcellen hebben namelijk glucose nodig als energiebron. Als deze glucose niet beschikbaar komt uit koolhydraten uit voedsel, dan gaat het lichaam eigen eiwit afbreken om in de glucosebehoefte te voorzien.

Het artikel rept niet over energie halen uit vetweefsel. Dat gebeurt volgens mij eerst nadat de glucosevoorraden zijn opgebruikt, en de afbraak van spierweefsel wordt voorkomen door de vele lichaamsbeweging.
Dat klopt, na glucose zal er vetverbanding plaatsvinden. Dat is namelijk ook de fase waarin je echt gata afvallen. de glucose voorraad is erg klein en alleen bedoeld om snel energie vrij te maken. Als al het vet op is komt de afbraak van spierweefsel pas op gang. En als laatste zal eiwitverbranding/omzetting op gang komen, wat overigens een gevaarlijk proces is aangezien de meeste eiwitten in het hersenweefsel zitten. Bij normaal afvallen zal je nooit in deze fase terecht komen, maar bij extreem afvallen (anorexia) komt het voor.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35607029
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:47 schreef weathergirl het volgende:
Ik geloof niet in klysma's en sapkuren enzo. Slakken in je darmen, wat een onzin. Als je gewoon een gezonde stoelgang hebt en niet te veel troep eet en drinkt, moeten je darmen dat gewoon aankunnen. Zijn ze voor gemaakt. Al dat gefrut maakt ze alleen maar van slag, lijkt me.

Om af te vallen heeft het ook geen zin. Er treedt wel degeijlk een jojo-effect op. Afvallen lukt maar op één manier: meer energie verbruiken dan je binnen krijgt en dat geleidelijk aan, maandenlang.

(* weathergirl vertrouwt het Voedingscentrum ook niet helemaal, is me iets teveel propaganda...)
Voedingscentrum wordt betaald door Unielever, is dus inderdaad volledig onbetrouwbaar.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35607947
krijg je dan ook zo'n slang in je kont?

Dat lijkt me nou nog eens een relaxte vakantie, sinaasappelsap drinken en een slang in mn reet
pi_35608178
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:35 schreef Allantois het volgende:
Eerste alinea:
[..]

Verderop:
[..]

Dus dan wordt je zenuwbaan automatisch ontknakt?

Ik wil je vakantiepret niet bederven, maar dit is vrijwel onzin.
Ik zei eerder al, ik geloof niet in de zogenaamde ziektegenezende effecten van sapkuren!
pi_35608563
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:47 schreef weathergirl het volgende:

Om af te vallen heeft het ook geen zin. Er treedt wel degeijlk een jojo-effect op.
Maar wat als je naast het sappen, ook veel beweegt zodat je stofwisseling niet stilkomt te staan, maar juist versnelt? En what about de aanmaak van spierweefsel door het vele sporten: voorkom je ermee dat je lijf je spieren gaan opeten tijdens de kuur. Daarbij verbrand je meer naar mate je meer spierweefsel hebt: spieren verbranden energie, ook in rust.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:40:20 #12
64387 ioor
be cool!
pi_35608695
Als je zonder sappen ook veel beweegt val je even goed af.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_35614698
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar wat als je naast het sappen, ook veel beweegt zodat je stofwisseling niet stilkomt te staan, maar juist versnelt? En what about de aanmaak van spierweefsel door het vele sporten: voorkom je ermee dat je lijf je spieren gaan opeten tijdens de kuur. Daarbij verbrand je meer naar mate je meer spierweefsel hebt: spieren verbranden energie, ook in rust.
Van veel sporten icm. een sapkuur maak je dus echt geen spierweefsel aan.
pi_35615318
Ga je op de fiets ernaartoe, in dat geval val je zeker af.
Verder een fijne vakantie.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35615922
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Om spierweefsel te kweken heb je voeding nodig. Vooral eiwitten. Er zit weinig eiwit in die sapkuren, zeg maar geen.
En het is een misverstand dat je stofwisseling niet stil komt te staan als je maar gaat sporten of bewegen. Dat zijn twee verschillende zaken. Er zijn wel relaties te leggen, maar langere tijd te weinig eten (= minder dan ca. 1500 kcal per dag) zorgt er absoluut voor dat je lichaam zuiniger met energie (=voedsel) omgaat en dat je dus sneller aankomt van eten dan een ander.
En het is maar de vraag hoeveel je kunt bewegen tijdens een sapkuur. Je kunt je behoorlijk ziek, zwak en misselijk voelen heb ik begrepen, dus veel meer dan een beetje dobberen in een zwembad, rustig wandelen of gewoon op je bed liggen zit er niet in...
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:51:26 #16
107521 Furia
snoopy weer
pi_35617749
Mijn moeder deed het af en toe, niet op vakantie, maar gewoon een dag of 3 alleen maar bepaalde sap drinken. Werkt net zo goed, maar de omgeving is misschien net wat minder
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:54:36 #17
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35617893
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:51 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat klopt, na glucose zal er vetverbanding plaatsvinden. Dat is namelijk ook de fase waarin je echt gata afvallen. de glucose voorraad is erg klein en alleen bedoeld om snel energie vrij te maken. Als al het vet op is komt de afbraak van spierweefsel pas op gang. En als laatste zal eiwitverbranding/omzetting op gang komen, wat overigens een gevaarlijk proces is aangezien de meeste eiwitten in het hersenweefsel zitten. Bij normaal afvallen zal je nooit in deze fase terecht komen, maar bij extreem afvallen (anorexia) komt het voor.
Is volgens mij maar voor de helft waar. Bij een normaal persoon wordt er eerst glucose, dan vet en dan pas spieren verbrandt. Maar bij een persoon die te weinig voeding binnen krijgt is de volgorde net ff anders, namelijk glucose, spieren en dan pas vet.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35618419
Vet is bij zware inspanning een moeilijk te gebruiken brandstof en dus zal het lichaam eerder spierweefsel aanspreken als brandstof.
pi_37057276
Terug!

Resultaat: bijna 5 kilo kwijt, veel meer energie en meer kracht en uithoudingsvermogen.
We moesten dan ook 3 keer per dag sporten: Nordic walking, bodyshape en pilates, en aquasport.
'S ochtens kreeg je de fruitsap, bestaande uit sinaasappelsap en appel.
'S middags de turbosap bestaande uit tomaat en komkommersap.
En 's avonds het diner: wortelsap, komkommersap en een dagelijks wisselende groentesap, met een scheutje olijfolie erin.
Het is me erg meegevallen: ik heb amper honger gevoeld.
Ongelooflijk hoe lang een mens zonder voedsel kan!
Ook ben ik daar fitter en energieker geworden zoals ik de laatste 10 jaar niet meer was geweest.
Dat is eigenlijk nog een beter effect dan het gewichtsverlies.

Het gewichtsverlies is blijvend als je goed afbouwt, dus over een paar weekjes kan ik pas zeggen of alles er is afgebleven.
pi_37057911
Heb veel gelezen over vasten en sapvasten. Let wel: het gaat hier dus zeker niet om ongezonde hongerdieten, maar echt over vasten door alleen water te drinken en/of sappen!
Hieronder een interessant stukje.
Het komt erop neer dat vasten een natuurlijk iets is voor het menselijk lichaam, en het heeft ook zijn speciale methodes om ermee om te gaan.
Het lichaam probeert de spiermassa zoveel mogelijk te behouden tijdens het vasten.
Wel is het zo dat er procentueel meer vet wordt verbruikt als brandstof en minder spierweefsel bij watervasten.
Bij sapvasten is er procentueel dus meer verlies van spiermassa. Maar bij beide methodes wordt er weldegelijk vet verbrand.

Het is dus zeker niet alleen water en spierweefsel wat je kwijtraakt, maar ook vet.
Mijn vetweegschaal geeft ook 2% minder vet aan....
En wat betreft verloren spierweefsel: dat valt denk ik wel mee. Ik sportte daar 3 keer per dag en ga er thuis ook mee door (bodypump, zijn spierverstevigende oefeningen).

"Fasting and Eating for Health" by Joel Fuhrman, MD

"The human body has been designed to fast safely. Certain biological changes take place when no food is taken that enable the body to fuel itself by burning up its fat stores and conserving its vital tissues... Normally, if we dont eat for a day or two, we start to utilize muscle tissue to make the glucose needed by the body, since glucose can be manufactured from amino acids stored in our muscles. if we continue to fast, however,the body senses what is occuring and attempts to conserve its lean muscle mass by a few different mechanisms.

Fats are broken down to fatty acids that can then be utilized by the muscles, heart, and liver for energy. the brain, however, is the major utilizer of energy when the body is at rest. The brain cannot be fueled from fatty acids; it requires glucose to fuel its operations.

A special adaptation occurs in the fasting state whereby the brain can fuel itself with ketones intstead of glucose. By the 3rd day of a total fast, the liver starts generating a large quantity of ketones from the body's fat stores. As the level of ketones rises in the bloodstream, the brain and other organs begin to use theses ketones as their major fuel, thus greatly diminishing the utilization of glucose by the body. This significantly limits muscle wasting.

This production of ketones, called ketosis, develops within 48 hours in females and 72 hours in males, and muscle wasting at this time decreases to very low levels. this is called protein sparing.

with severely restricted diets, like juice fasts, the body does lose weight, but the brain and other organs do not subsist mainly on ketones. Therefore, proportionately to weight lost, juice fasts and severely restricted diets cause us to lose more lean body tissue and less fatty tissue than do total (water) fasts."

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 18-04-2006 12:26:35 ]
pi_37057916
Hoe lang ben je geweest? Het lijkt mij echt helemaal niks maar dat je je zoveel fitter voelt is wel lekker natuurlijk al vind ik die bijna 5 kilo echt niks voorstellen.Ik denk dat als je thuis goed op je eten let en voldoende sport hetzelfde resultaat hebt.(bij mij wel iig)
01-08-2008
pi_37058045
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:16 schreef Pure-Poison het volgende:
Hoe lang ben je geweest? Het lijkt mij echt helemaal niks maar dat je je zoveel fitter voelt is wel lekker natuurlijk al vind ik die bijna 5 kilo echt niks voorstellen.Ik denk dat als je thuis goed op je eten let en voldoende sport hetzelfde resultaat hebt.(bij mij wel iig)
Ik ben 7 dagen geweest. Vijf kilo afvallen in 7 dagen is i.m.o. wel enorm veel, al zal de helft wel uit water bestaan. Maar ik zie dat mijn figuur beter is en dat mijn vetpercentage is afgenomen.
Nu moet ik 4 dagen afbouwen en daarna 6 weken op mijn kcals letten. Want je lichaam gaat nog een tijdje in 'spaarstand' na het vasten. Maar dat is omkeerbaar; door juist goed af te bouwen.

Ik heb dit gedaan omdat ik een 'kickstart' wilde.
Ik voelde me dik en vreselijk moe en sloom. De vicueuze cirkel: werken, moe, teveel eten, slapen, werken, moe....eten,etc.
Nu ben ik lichter en 10 keer fitter. Een goed begin om op voort te borduren. Het is nu veel makkelijker om een gezonde leefstijl op te pakken.
(Ik lijk wel een wandelende brochure )

[ Bericht 5% gewijzigd door cinnamongirl op 18-04-2006 12:30:41 ]
pi_37060275
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:21 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik ben 7 dagen geweest. Vijf kilo afvallen in 7 dagen is i.m.o. wel enorm veel, al zal de helft wel uit water bestaan.
Natuurlijk is 5kilo best veel maar ik vind in verhouding het niet zo bijzonder.Het is wel lekker enzo die 5kilo eraf maarja het is ook wel logisch ook als je alleen sap drinkt en 3x per dag sport.Maar als het voor jou werkt is het toch prima. Ik vind het zelf persoonlijk alleen onzin om daar zoveel geld aan uit te geven terwijl je hetzelfde resultaat zelf thuis ook kan bereiken.
01-08-2008
pi_37060388
Url van waar je geweest bent?
Niets voor mij overigens, maar ben benieuwd wat zoiets nou kost.
pi_37064233
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:47 schreef Ingridh007 het volgende:
Url van waar je geweest bent?
Niets voor mij overigens, maar ben benieuwd wat zoiets nou kost.
http://www.health-holidays.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')