Ik heb geboekt!
Ik ga in april 8 dagen sapkuren in de Algarve, geboekt bij Health Holidays.
Info van de site:
Beter dan goed gaan voelen en al beter worden vóórdat je ziek wordt, dat doet Health Holidays! Ziek worden begint al in de wieg met flesvoeding en zet zich tot in lengte van jaren voort 'dankzij' gepasteuriseerde zuivel en alle andere voeding dat verhit werd. In vers, rauw voedsel zijn mineraalatomen aan enzymen gebonden. In deze biologische toestand zijn ze opgelost in water, dus in bloed, en zijn ze door lichaamscellen opneembaar. Verhitting vernietigt enzymen en wordt calcium onoplosbare kalk dat zich overal in het lichaam stapelt. Het gevolg is aderverkalking en stapeling op pezen, gewrichten, zenuwbanen, in nieren, galblaas en hersenen. Als botcellen calcium uit gepasteuriseerde zuivel konden opnemen, dan zou osteoporose (botontkalking) niet kunnen bestaan. Steeds verdergaande aderverkalking vermindert de doorbloeding van alle organen, waardoor die steeds meer mankementen vertonen. Hoe meer aderverkalking, hoe hoger de biologische leeftijd is. Een whiplash kan alleen ontstaan bij een met kalk gestapelde zenuwbaan die bij een botsing 'knakt'. Een gezonde zenuwbaan is zo soepel, die kan niet knakken.
Bij het eten van verhit vlees en groente gebeurt hetzelfde met ijzer: onoplosbaar geworden stapelt het zich in lever, hart, gewrichten en onder de opperhuid (levervlekken). Deze ijzer-stapelingsziekte heet officieel hemochromatose en sloopt de gezondheid. Koper uit onder meer chocolade, orgaanvlees, schaaldieren en champignons stapelt zich o.a. in lever, zenuwstelsel en ogen. Ook andere mineralen geven vergelijkbare negatieve effecten. Hoe navrant is de tegenstelling verkalking en (bot)ontkalking en bloedarmoede (gebrek aan ijzer) en tegelijkertijd ijzerstapeling. Wij weten het zeker: verhitting maakt mineralen in voedsel ziekmakend onoplosbaar en vernietigt alle enzymen. Zonder enzymen
is leven zelfs niet mogelijk. Mineralen in aarde zijn onoplosbaar, anders zouden alle mineralen uit de teelt aarde in het grondwater verdwijnen en kan er niets meer groeien. Vegetatie maakt uit die dorre aarde en water in in gras, plant, boom en
ook in bloed oplosbare, biologisch bruikbare mineralen. Verhitting van ons basisvoedsel fruit, groente, vlees en vis, is de grote 'killing factor' in ons bestaan.
Genoeg onheil, de goede tijding is dat sommige groentesappen mineraalstapeling oplossen. Na drie à vier dagen ontslakken bij Health Holidays is aderverkalking al dermate aangepakt dat hoge bloeddruk-medicatie verminderd, c.q. gestopt moet worden; anders wordt de druk door dubbele werking echt te laag. Een aantal dagen later geschiedt hetzelfde met diabetes 2, het pancreas gaat beter doorbloeden, dus weer beter functioneren. Als men dan niet met medicatie stopt zou men in coma kunnen raken. Na het stoppen stabiliseert de glucosespiegel zich op een goede tot prima waarde. In de tweede week of een tweede of derde keer Health Holidays verdwijnen vaak whiplash-, depressieve en andere doorbloeding gerelateerde klachten. De algehele doorbloeding verbetert door Health Holidays aantoonbaar voor langere tijd, afhankelijk natuurlijk van wat u daarna weer eet.
Vers geperste sappen hebben dezelfde kwaliteit als borstvoeding, ook dat is rauw en vers. De superioriteit daarvan ten opzichte van flesvoeding is nu toch wel bekend. Vandaar dat u ook bij langdurig 'sappen' geen honger hebt.
Alle benodigde voedingsstoffen krijgt u in maximaal bruikbare toestand binnen. Ter completering van alle acht essentiële aminozuren (zij vormen eiwitten) staat koudgeperste olijfolie op tafel. Voor een constante kwaliteit van de sappen is de samenstelling nogal star; want dat voorkomt zeker honger. Om maximaal baat te hebben, gaat effectiviteit bij ons boven alles.
Op den duur komt u bij ons van alle ellende af die 'luilekkerland' u bracht. Betere gezondheid, conditie en figuur vraagt namelijk het totale tegenovergestelde! Met een opgewekt gemoed kan vrijwel iedereen Health Holidays volbrengen. Mede door onze driekeer daagse inspanning van oefeningen, loop- en aquatraining, vallen in twee weken tijd, afhankelijk van overgewicht, mannen tot 15 en vrouwen tot 12 kilo af. Door het krijgen van meer spierweefsel raakt u meer vet kwijt dan de weegschaal
aangeeft!
U bent nog niet ziek? Dan is ontslakken door sapreinigen en bewegen misschien wel de enige remedie om dat zo te houden. Ja, u gaat u zelfs veel beter en jonger voelen. In rap tempo ziet u anderen en uzelf enorm opbloeien. Gelooft u het nog niet? Dan moet u het zeker maar gauw eens doen! Ons bestaan sinds 1991 alleen al, bewijst dat het beter werkt dan wat dan ook!
Nu geloof ik absoluut niet in dat verhaal van ontgifting/ontslakking en dat sapkuren allerlei ziektes kan genezen en voorkomen, a.u.b. dus op dit aspect niet ingaan in dit topic!
Ik heb voornamelijk geboekt om af te vallen (vetpercentage naar beneden) en om mijn spijsvertering/stoelgang weer goed te krijgen. Heb veel last van maagzuur en opgeblazen gevoel.
Ik heb altijd gelezen dat vasten de stofwisseling zo vertraagt, dat als je weer normaal gaat eten, je in no time alles weer aankomt wat je kwijt was plus meer.
Toch denk ik, dat als je via die sappen genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt (bij streng lijnen of vasten krijg je dat niet) en genoeg beweegt, het jojo-effect helemaal niet op hoeft te treden, mits je erna wel gezond en niet teveel blijft eten.
Anyway, ik ben benieuwd....iemand ervaring hiermee? Graag hoor ik alle dirt.
[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 01-03-2006 15:51:33 ]