quote:Microsoft heeft de ontwikkelaars 'Kol' en 'Jemaho' gesommeerd te stoppen met het ontwikkelen en verder verspreiden van hun 'Vista-skin' voor Windows XP.
"Echt gedreigd hebben ze niet. Maar de eis dat ik mijn VistaXP-skin moest verwijderen was duidelijk verwoord in de brief die ik van Microsoft ontving", aldus Javier Ocasio, één van de betrokken ontwerpers en bekend onder zijn artiestennaam Kol.
"Behalve mijn skin heeft men ook de daarvan afgeleide Vista-skin van Jamado laten verwijderen." De skins waren verkrijgbaar via de eigen sites van de ontwerpers maar ook via WinCustomize en deviantART.
Met een 'skin' kan het uiterlijk van Windows XP tot in detail worden veranderd, bijvoorbeeld in dat van een nog komende Windows-versie zoals Windows Vista. Skins zijn vooral populair in combinatie met het programma WindowBlinds van StarDock. Ook de Vista-skins van Kol en Jamado waren hier beide compatibel mee.
Ocasio zegt naar aanleiding van de brief van Microsoft nog wel gesproken te hebben met Brad Wardell, directeur van StarDock en producent van WindowBlinds. Ondanks dat Wardell nog wel ideeën had hoe Ocasio de door hem ontwikkelde skin zou kunnen blijven verspreiden, heeft Ocasio toch besloten zijn product van het internet te verwijderen en niet verder te ontwikkelen. "Ik ben niet van plan mijn tijd in de rechtszaal te verdoen vanwege een dispuut over het uiterlijk van een skin."
"I can do my own skins", aldus Ocasio. "Ik vind het onbegrijpelijk dat Microsoft op deze manier achter een paar mensen aangaat die het uiterlijk van Vista herscheppen simpelweg omdat ze er erg enthousiast over zijn. Wat hebben zij nou te verliezen!? Een skin als VistaXP is toch vooral gratis promotie voor hun product!"
quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:41 schreef Chen het volgende:
Screenshot? Nu ben ik benieuwd hoe hij er uit ziet!
hoezo? werkt uitstekend!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |