quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:Hoe bedoel je gecentreerd staan? Er zijn juist veel instellingsmogelijkheden waardoor je eigenlijk altijd wel een recht plaatje eruit kan toveren.
Hij projecteert een 480i (interlaced dus) plaatje. Dat houdt in dat wanneer je te groot projecteert of te dicht op het scherm zit je beeldlijnen gaat zien. Dit geldt echter ook voor grote tv's die geen progressief beeld weergeven.
Serieus geinteresseerden kunnen altijd komen kijken; dan sluit ik hem wel aan.
Hij heeft keystone correctie ja. (zo heet dat bij een LCD projector iig). Je kan 'm dus op de grond zetten schuin omhoog, of aan t dak hangen schuin omlaag. De dan optredende vervorming kun je corrigeren.
Omschakelen tussen dak- en vloerplaatsing is eenvoudig: Bovenste printplaat losklappen (pas op voor 300V door je donder!) en de 2 onderste "jumpers" (pinheaders) te verplaatsen. Beide linkerkant = vloerprojectie, beide rechterkant dan moet je m aan t dak hangen.
(aangezien ik geen handleiding heb is dit dus via trial-and-error uitgeprobeerd)
Beeldlijnen zie je heel soms, ik vind t niet hinderlijk iig. Ik projecteer wel vrij groot: 240x150..... Donkere kamer is wel een vereiste, vooral op een iets groter beeld is de lichtopbrengst zacht gezegd slecht (maar dat is ook niet zo gek, een gemiddelde CRT heeft maar 600-750 lumen peak white. Een fatsoenlijk doek zal een aardige verbetering geven.
Overigens heb ik mijn vidikron voor 30 eur gekocht: Ding viel uit, had overslag in hoogspanningscircuit. Ik heb 'm (tijdelijk?) kunnen maken door het potmeterblok van de trippler simpelweg te isoleren met siliconenkit