abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35580357
Mijn laptop is onlangs gejat. Momenteel heb ik (tijdelijk) een leen-lapto, maar de verzekering is zo lief geweest dat ik nu geld heb om een nieuwe laptop te gaan kopen. Nu zit ik met een probleem, want hoe zoek je zo'n ding uit?

Wat ik wil kunnen met dat ding is vooral internetten en grote foto's kunnen photoshoppen. Op de leenlaptop die ik nu heb kan ik geen photoshop en firefox tegelijk draaien, want daar wordt ie dus veel te traag van. Muziek loopt niet lekker meer door enzo. Ik denk dat het ligt aan de 256 Mb geheugen die er in zit, die nog eens gedeeld is met de videokaart. Ik wil daarvoor dus minstens 512 Mb hebben. Maar wat is verder belangrijk? Maakt het veel uit of je een AMD of een Celeron of een pentium processor hebt? En welk merk moet je nemen, of maakt dat niet zo heel veel uit? En wat zijn redenen om te kiezen voor een goede of goedkope winkel?

Ik wil max 1000 euro uitgeven.

En een tweede kleine vraagje: waar kun je anti-RSI standaards kopen om je laptop in te zetten zodat het beeldscherm op de juiste hoogte zit enzo?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_35580679
Voor Photoshop is 1024 MB geheugen wel aan te raden.
pi_35581079
Zo'n anti RSI ding: iCurve.
Meestal gebruikt voor Apple notebooks, maar kan ook gebruikt worden voor 'normale' laptops
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:43:56 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35585725
Neem 1024 mb werkgeheugen en neem een Pentium M processor. Redenen: zuiniger dan de andere processoren en ook zeker sneller dan een Celeron. Niet echt sneller dan een AMD maar wel zuiniger, Pentium M dus. Voor 1000 euri moet dit denk ik wel lukken, heb je een 15,4" scherm maar geen goede videokaart denk ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35585983
Zou dit iets zijn bijvoorbeeld?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_35595786
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:50 schreef Quinazoline het volgende:
Zou dit iets zijn bijvoorbeeld?
Die Internetshop is niet echt goed aangeschreven.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:24:52 #7
13581 vinnyb
Enjoy Incubus!
pi_35600234
1) minimaal 1GB intern geheugen
2) Intel Pentium M of AMD Turion nemen (dus GEEN Celeron of Sempron!!!)

Dat is eigenlijk het belangrijkste. Probeer ook te kijken of het intern geheugen op DDR-2 533MHz loopt, maar is geen vereistte... DDR-400MHz is ook nog te doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door vinnyb op 01-03-2006 11:25:21 (typo!) ]
I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:44:26 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35606467
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:24 schreef vinnyb het volgende:
1) minimaal 1GB intern geheugen
2) Intel Pentium M of AMD Turion nemen (dus GEEN Celeron of Sempron!!!)

Dat is eigenlijk het belangrijkste. Probeer ook te kijken of het intern geheugen op DDR-2 533MHz loopt, maar is geen vereistte... DDR-400MHz is ook nog te doen!
Van de Turion zijn twee versies: ML en MT. De ML is een stuk MINDER zuinig, dus alléén de Turion MT nemen, anders gewoon Pentium M.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')