abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35577589
Moet je de aardappels eerst koken/bakken
zo nee worden ze dan wel gaar in de oven?

Moet ik een platte of een hoge ovenschaal gebruiken?

Er staat voor 3-4 personen 600-700 gram aardappels

Ik heb twee potjes, wat dus voor 6-8 personen zou zijn en 1200-1400 gram aardappels.
1400 gram aardappels ziet er zo weinig uit Is het wel genoeg voor 4 grote personen?
En Ik wou er 1kg gehakt bij doen, is dat goed/teveel ?

En wat voor groenten kunnen er nog door?

Dat was het

hihi
pi_35577652
Hihi,

iemand ?
pi_35577694
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:56 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Moet je de aardappels eerst koken/bakken
zo nee worden ze dan wel gaar in de oven?

Moet ik een platte of een hoge ovenschaal gebruiken?

Er staat voor 3-4 personen 600-700 gram aardappels

Ik heb twee potjes, wat dus voor 6-8 personen zou zijn en 1200-1400 gram aardappels.
1400 gram aardappels ziet er zo weinig uit Is het wel genoeg voor 4 grote personen?
En Ik wou er 1kg gehakt bij doen, is dat goed/teveel ?

En wat voor groenten kunnen er nog door?

Dat was het

hihi
Kilo gehakt lijkt me vrij veel. Voor de rest gewoon het pak volgen toch?
pi_35577713
Ik vroeg 750 gram maar ik kreeg een kilo
hihi
pi_35577721
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:58 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Kilo gehakt lijkt me vrij veel. Voor de rest gewoon het pak volgen toch?
Ja maar ik doe het anders

hihi
pi_35577771
1400 gram aardappels te weinig voor 4 personen? Ik eet ongeveer 150-200 gram en heb wel weer meer dan genoeg gehad.

Groenten: paprika, courgette, prei, champignons, tomaat etc etc etc

hihi
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:13:17 #7
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35578115
Ik weet uit ervaring dat aardappelen niet snel gaar worden in de oven.
Dus eerst (niet te ver) gaar koken. (Eerst in dunne plakjes snijden natuurlijk.)

Ovenschotel het liefst zo groot en laag mogelijk. (voor korst, sneller klaar, saus beter te verdelen etc)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_35578198
aardappel anders is het enige eten dat niet te herkennen is als je het uitkotst.

hihi
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:20:05 #9
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35578341
Volg het potje, that will do the trick
Tot zover de kwaliteitspost
pi_35578743
Je moet twee potjes nemen, vervolgens bak je gehakt en kook je broccoli of sperziebonen of allebei. Als dat gaar is gooi je dat bij het gehakt en gooi je een pot aardappel anders erbij. Vervolgens gooi de de prut in een ovenschaal, bedek je dat met voorgekookte aardappelschifjjes (kun je ook kant en klaar kopen) en dat bedek je met het tweede potje aardappelanders. Daarover strooi je kaas.

Aardappel anders wel erg vet spul. Ik overat me altijd, en dan kwam het er weer uit 's avonds. Overigens is het wel herkenbaar als je het weer uitkotst, namelijk precies hetzelfde als toen het erin ging.
pi_35604687
Ik heb het gemaakt met prei en selderij of zo? Weet niet precies wat het was..
Het gehakt paste niet allemaal in de schaal, de aardappels ook niet,
toen ging ik het aandrukken met een stenen ovenschaal en die brak door midden

En toen waren de aardappels na 50 minuten nog niet gaar Volgende keer kook ik ze eerst even
pi_35604717
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:33 schreef zatoichi het volgende:
Je moet twee potjes nemen, vervolgens bak je gehakt en kook je broccoli of sperziebonen of allebei. Als dat gaar is gooi je dat bij het gehakt en gooi je een pot aardappel anders erbij. Vervolgens gooi de de prut in een ovenschaal, bedek je dat met voorgekookte aardappelschifjjes (kun je ook kant en klaar kopen) en dat bedek je met het tweede potje aardappelanders. Daarover strooi je kaas.

Aardappel anders wel erg vet spul. Ik overat me altijd, en dan kwam het er weer uit 's avonds. Overigens is het wel herkenbaar als je het weer uitkotst, namelijk precies hetzelfde als toen het erin ging.
Hihi ik dacht dat het gezond was, mijn familie is nml op dieet hihi.
pi_35606648
Hoe kom je daar bij? Veel vetter dan Aardappel Anders kan bijna niet volgens mij.
Tip: kijk de volgende keer eens op het potje naar het aantal calorieën.
En kook eens wat lekkers zonder zakje of potje.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:19:57 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35607889
k, maar jus is ook vet...

Normaal eten past AA ook gewoon bij. Als je denkt een dieet nodig te hebben dan ligt dat niet aan een overdosis AA.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_35610114
Ik maak een soort van aardappel anders maar dan vers en een stuk lekkerder .

Aardappels schillen en in schijfjes snijden.
2 bekertjes slagroom in een pannetje, schijfjes erbij wat peper zout en verse knoflook erdoor even aan de kook brengen en paar minutjes laten koken...

Oven voorverwarmen ondertussen schijfjes in een ovenschaal en de room eroverheen gieten met geraspte kaas erover tot het gaar is dit smaakt stukken beter dan die potten .
pi_35631419
Ik zou de aardappels wel koken van tevoren, word tijd dat ik het ook weer eens haal
pi_35631448
Hihi.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_35631933
aardappel anders is overigens wel een van de goorste in een potje verkrijgbare maaltijd bestanddelen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:27:21 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35633914
IPV een (duur en smerig) potje aardappel anders te kopen, ga gewoon naar de aldi en koop daar van die pakjes houdbare slagroom. Snijdt aardappels dun en doe ze in een ovenschaal. Zout, peper en wat knoflook erop en een pakje (of 2) room erover, dat in de oven tot het een mooi korstje vormt en de aardappels gaar zijn.
  • Lekkerder
  • Gezonder, want puur natuur
  • Goedkoper
  • Beter voor het milieu
  • In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_35633940
    Ranzig spul man, dat Aardappel Anders. Veel te vet en veel te zoet.
    pi_35634083
    Ja piet ben het helemaal met je eens.
    Veel lekkerder om het zelf te maken.
    Ik heb het ooit een keer geproefd en dat was wel genoeg.
      donderdag 2 maart 2006 @ 11:14:16 #22
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_35636499
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
  • Gezonder, want puur natuur
  • Onzin argument, dingen die "puur natuur" zijn zijn niet per definitie gezond.

Er zijn b.v. een heleboel planten, schimmels en dieren die zeer giftige stoffen produceren, cyanides bijvoorbeeld, ook helemaal puur natuur, volgens jouw redenatie zijn die gezonder dan zo'n potje aardappel anders.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_35638846
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 11:14 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Onzin argument, dingen die "puur natuur" zijn zijn niet per definitie gezond.

Er zijn b.v. een heleboel planten, schimmels en dieren die zeer giftige stoffen produceren, cyanides bijvoorbeeld, ook helemaal puur natuur, volgens jouw redenatie zijn die gezonder dan zo'n potje aardappel anders.
    Denk dat 'ie meer doelt op toegevoegde kleur- en smaakstoffen e.d.
    pi_35640801
    Ja maar dan moet je niet met aldi troep aankomen:

1. Slechte arbeidsomstandigheden werkenmers
    2. Slechte productieomstandigheden
    3. Slechte milieu-eisen aan producten
    4. Ongezonde producten (gif op druiven b.v.)

Ik wil niet zeggen dat Aardappel anders goed is geproduceerd, maar Aldi mijd ik wat dat betreft als de pest.
    pi_35641276
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 13:56 schreef zatoichi het volgende:
    1. Slechte arbeidsomstandigheden werkenmers
    Niemand is verplicht om bij Aldi te werken. Bovendien denk ik dat dat iets is wat door de media is opgeblazen en dat het wel wat meevalt. In mijn plaatselijke Aldi zit heel erg weinig verloop in de medewerkers. Als ze niet goed voor hun personeel zorgden, zou dat anders zijn.
    quote:
    4. Ongezonde producten (gif op druiven b.v.)
    Groente en fruit koop ik er ook liever niet, maar voorverpakte producten en diepvriesproducten l,ijken me geen probleem.

Ik ben fan van Aldi en Lidl.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')