Ik nam ook meer aan dat het ging om sloten e.d. in de buurt van begraafplaatsen...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:22 schreef Rampestamper het volgende:
Dit is dan weer een zogenaamde urban legend. Een paling kan echt niet door de grond graven en dan ook nog door de kist heen, en de tijden waarin de doden nog zonder kist werden begraven zijn toch al weer een tijdje vervlogen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn oma krijgt elk jaar een gigantisch kerstpakket van de Unilever waaruit ik mag graaien.
alsof er tegenwoordig nog konijnen zijn, ik heb echt in geen jaren meer een wild konijn gezien, vroeger zat heel NL er vol mee, het was een plaag, maar sinds een paar ziekten is dat echt veranderd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
Je kan ook een soort van lasso maken van ijzerdraad, de zogeheten strop. Die plaats je dan op strategische locaties in een bos, dicht bij de grond. Wanneer een konijn er dan met zijn kop inrent wil hij loskomen, waardoor het draad zich strakker aantrekt en hij stikt. De volgende dag ga je langs alle plaatsen en kan je met een beetje geluk 's avonds konijn eten.
Hier zitten ze wel in de buurt hoor.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
alsof er tegenwoordig nog konijnen zijn, ik heb echt in geen jaren meer een wild konijn gezien, vroeger zat heel NL er vol mee, het was een plaag, maar sinds een paar ziekten is dat echt veranderd.
Wilde zijn lekkerder, maar de voedingswaarde van wild konijn is trouwens nul. Als je probeert te overleven op gestroopt wild konijn ga je dood van de honger. Het kost meer energie er eentje te verteren dan dat je eruit haalt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt er ook gewoon eentje jatten bij de plaatselijke kinderboerderij.
Dat vind ik juist niet. Ik vind tam konijn véél lekkerder. Had met Oud & Nieuw wild konijn klaargemaakt, man, daar zat nauwelijks vlees aan. En de smaak vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Doe mij maar een mals tam konijn.quote:
Moet je verdomt veel duiven pijpenquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:13 schreef bonke het volgende:
het schijnt dat als je alleen duivenzaad eet je ook kan overleven
Ik zat er op te wachten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet je verdomt veel duiven pijpen
We hebben veel gemeen; het was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben een zwijn, ik weet het.
Dat idee had ik al langer, als ik op vrouwen zou zijn dan was ik waarschijnlijk als een blok voor je gevallen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
We hebben veel gemeen; het was ook mijn eerste gedachte.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat idee had ik al langer, als ik op vrouwen zou zijn dan was ik waarschijnlijk als een blok voor je gevallen.
175 graden, 20-30 minuten. De room moet de kans krijgen in te koken, lobbig te worden en te carameliserenquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe heet en hoelang ongeveer?
Variant, ietsjes duurder denk ik maar ook betaalbaar:quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Erg lekker en goedkoop eten voor 2-4 personen
Pak koolvis van de aldi, laten ontdooien
Pakje houdbare slagroom, aldi
zout, peper, knoflook, eventueel wat geraspte kaas.
Neem een ovenschaal doe daarin de ontdooide en uit elkaar gehaalde blokken koolvis, room erover, zout, peper, knoflook. Eventueel opgeleukt met de geraspte kaas.
In de oven tot goudbruin
Serveren met gekookte rijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |